DarekJ Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Witam. Czy koleżanki i koledzy, właściciele seryjnych forków 2,5XT manual MY04 i MY06 mogą się wypowiedzieć na temat zmierzonego przyspieszenia do 100km/h Waszych aut? Wg oficjalnych katalogów Subaru: MY04 MT ma 210 KM i waży 3225lbs = 1463kg MY06 MT ma 230KM i waży 3310lbs = 1501kg Dla ciekawości podam, że MY07 MT ma wg katalogu 224KM i waży 3320lbs = 1506kg. Jak różnica mocy i masy w modelach MY04 i MY06 ma się do przyspieszenia? Właścicieli forków 2,5XT AT również proszę o info (nie mam pojęcia ile Forester traci do setki z powodu automatycznej skrzyni). Pozdrawiam. P.S. Wg słownika ortograficznego PWN obie formy przyspieszenie i przyśpieszenie są poprawne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Letkas Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Katalog mówi że 2.5XT MY06 ma niby 6 do setki ale ja w to nie wierzę do końca. Po remapie i wydechu na 430 NM to może i te 6 jest 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 podajesz moc a ona dla przyspieszania nie jest najważniejsza ponieważ silnik nie pracuje z tą mocą cały czas. z kolei przebiegu momentu nie porównasz tak łatwo bo najpierw trzeba go mieć. max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni. ktoś się pewnie odezwie, że potrafi czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni. Co prawda nie doświadczyłem sprintu do setki w Forku, ale z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki" Nie mam duszy sportowca, nie będę tuningował auta. Pytam po prostu, ponieważ chcę wiedzieć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 co ciekawe, wersja 211-konna ma najwieksza Vmax ze wszystkich seryjnych Turbo-Forkow (poza STi) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadol Opublikowano 28 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 28 Września 2010 Forek XT 07 US spec AT: - 7.6 s przed - 6.7 s po...remapie (250km/380Nm) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Djet Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 ile może wzrosnąć zużycie paliwa po remapie w 2.5xt??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 29 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 To ja jeszcze dołożę pytanie. Co to ten remap? Zmiany oprogramowania, czy wymiana części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 DarekJ, remap to zmiana oprogramowania Djet, gentlemani o spalaniu nie rozmawiają Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 na dwojce do setki nie dociagne odcinka? ponoć we forkach 06 tak zestopniowano skrzynię, żeby właśnie 2jka wystarczyła do 100 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AllRad Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Z kolei automat N/A 158 KM ciągnie na dwójce do licznikowych 125 km/h Dzięki takim przełożeniom w N/A (manual ma już inne) jesteśmy w stanie ścigać się spod świateł z mocnymi ośkami bo nie tracimy czasu na zmiany biegów To było tak trochę z innej beczki bo bez turbo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
drout Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Moze słaby ze mnie gentelman bo bardzo mnie interesuje spalanie po remapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tadol Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 Po remapie spalanie może tylko...spaść. Poza zmianą mapy, wymiana downpipe i intercooler z STI. Polecam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow. Czyli 100 osiągnąłeś na trójce. Kiedyś sam robiłem taka próbe, i wstyd sie przyznać, wyszło mi około 9 sek . Ale powtarzam: robiłem sam. Muszę przeszkolić zonę i spróbować we dwoje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 spróbować we dwoje we dwoje raźniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 spróbować we dwoje we dwoje raźniej Nie rób samemu, co można robic we dwoje -- 29 wrz 2010, o 20:39 -- Katalog mówi że 2.5XT MY06 ma niby 6 do setki ale ja w to nie wierzę do końca. Po remapie i wydechu na 430 NM to może i te 6 jest 8) Podobno seryjny dobuja się do setki w 6 sekund, ale Kierownik musi byc dobry. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 nie widzę przeciwwskazań, by to auto nie osiągało 6sek. do setki, ale kierownik musi umieć zmieniać biegi. to naprawdę szybkie auto, jak na ten typ auta. jeździłem GT-kiem, który ma niby 6sek. do setki (chociaż jak na moje, to ja nim robiłem 7+ sekundy, bo powoli i ostrożnie zmieniam biegi). Teraz jeżdżę ~230km Forkiem Sturbo. w GTku wydawało się być szybciej, ale może dlatego, że zawias, trakcja, itd.? a może startowałem agresywniej, bo GTek to "sportowe" auto, a Forek nie Jadąc z Sturbo przegrałem minimalnie z 2.5XT, przypuszczam, że to kwestia skrzyni, momentu na dole i umiejętności kierownika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 29 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Września 2010 na dwojce do setki nie dociagne odcinka? Ano - odcinka. Takie życie.... W forku 2.5XT '04 (US spec) roznice przelozen pomiedzy skrzynie reczna a automatem sa takie: manual:....1st 3.454, 2nd 1.947, 3rd 1.366. 4th 0.972, 5th 0.738, automatic: 1st 2.785, 2nd 1.545. 3rd 1.0, ...4th 0.694, Wnioski latwe do wyliczenia -- 29 wrz 2010, o 20:41 -- ponoć we forkach 06 tak zestopniowano skrzynię, żeby właśnie 2jka wystarczyła do 100 Tez slyszalem ze w 2006 jakos zmieniono przelozenia w skrzyni biegow, ale porownalem sobie wlasnie roczniki forka XT od 2004 do 2008 na cars101.com:http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2008.html#specs i wyglada na to, ze nic sie nie zmienialo... :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 marrek, cars101 to w ostateczności (tuż przed pytaniem na forum ), w service manuale bym zajrzał. trudniej, ale lepiej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 marrek, w service manuale bym zajrzał. trudniej, ale lepiej IMVVVHO cars101 dla niektorych marek (w tym dla Forka) daje bardzo rzetelne info. Niemniej: service manual dla Forka 2007 podaje dokladnie takie same dane jak cars101. Nie mam na razie dostepu do manuala dla forka 2004 - jak bede mial, sprawdze i dam znac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Forester 03: -- 30 wrz 2010, o 12:01 -- i to samo dla XT US MY04 i MY05 wg. http://www.northursalia.com/techdocs/tr ... ychart.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marrek Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 OK, mam dane z service manual do wersji 2004: Model Non-turbo Turbo 1st 3.454 3.454 2nd 2.062 1.947 3rd 1.448 1.366 4th 1.088 0.972 5th 0.780 0.738 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 30 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 znów to samo, może AdaSch się włączy on kupił takiego z powodu tego 'lepszego' przełożenia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DarekJ Opublikowano 30 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Września 2010 Czy ktoś z wtajemniczonych może mi wyjaśnić, co Wam mówią wartości przełożeń? Jak podane powyżej liczby mają się do maksymalnej prędkości osiąganej na danym biegu? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się