DarekJ Posted September 27, 2010 Share Posted September 27, 2010 Witam. Czy koleżanki i koledzy, właściciele seryjnych forków 2,5XT manual MY04 i MY06 mogą się wypowiedzieć na temat zmierzonego przyspieszenia do 100km/h Waszych aut? Wg oficjalnych katalogów Subaru: MY04 MT ma 210 KM i waży 3225lbs = 1463kg MY06 MT ma 230KM i waży 3310lbs = 1501kg Dla ciekawości podam, że MY07 MT ma wg katalogu 224KM i waży 3320lbs = 1506kg. Jak różnica mocy i masy w modelach MY04 i MY06 ma się do przyspieszenia? Właścicieli forków 2,5XT AT również proszę o info (nie mam pojęcia ile Forester traci do setki z powodu automatycznej skrzyni). Pozdrawiam. P.S. Wg słownika ortograficznego PWN obie formy przyspieszenie i przyśpieszenie są poprawne. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Letkas Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Katalog mówi że 2.5XT MY06 ma niby 6 do setki ale ja w to nie wierzę do końca. Po remapie i wydechu na 430 NM to może i te 6 jest 8) Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 podajesz moc a ona dla przyspieszania nie jest najważniejsza ponieważ silnik nie pracuje z tą mocą cały czas. z kolei przebiegu momentu nie porównasz tak łatwo bo najpierw trzeba go mieć. max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni. ktoś się pewnie odezwie, że potrafi czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki" Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekJ Posted September 28, 2010 Author Share Posted September 28, 2010 max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni. Co prawda nie doświadczyłem sprintu do setki w Forku, ale z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki" Nie mam duszy sportowca, nie będę tuningował auta. Pytam po prostu, ponieważ chcę wiedzieć. Link to comment Share on other sites More sharing options...
eddie_gt4 Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 co ciekawe, wersja 211-konna ma najwieksza Vmax ze wszystkich seryjnych Turbo-Forkow (poza STi) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadol Posted September 28, 2010 Share Posted September 28, 2010 Forek XT 07 US spec AT: - 7.6 s przed - 6.7 s po...remapie (250km/380Nm) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Djet Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 ile może wzrosnąć zużycie paliwa po remapie w 2.5xt??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekJ Posted September 29, 2010 Author Share Posted September 29, 2010 To ja jeszcze dołożę pytanie. Co to ten remap? Zmiany oprogramowania, czy wymiana części? Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 DarekJ, remap to zmiana oprogramowania Djet, gentlemani o spalaniu nie rozmawiają Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrek Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 na dwojce do setki nie dociagne odcinka? ponoć we forkach 06 tak zestopniowano skrzynię, żeby właśnie 2jka wystarczyła do 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
AllRad Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Z kolei automat N/A 158 KM ciągnie na dwójce do licznikowych 125 km/h Dzięki takim przełożeniom w N/A (manual ma już inne) jesteśmy w stanie ścigać się spod świateł z mocnymi ośkami bo nie tracimy czasu na zmiany biegów To było tak trochę z innej beczki bo bez turbo Link to comment Share on other sites More sharing options...
drout Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Moze słaby ze mnie gentelman bo bardzo mnie interesuje spalanie po remapie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tadol Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 Po remapie spalanie może tylko...spaść. Poza zmianą mapy, wymiana downpipe i intercooler z STI. Polecam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow. Czyli 100 osiągnąłeś na trójce. Kiedyś sam robiłem taka próbe, i wstyd sie przyznać, wyszło mi około 9 sek . Ale powtarzam: robiłem sam. Muszę przeszkolić zonę i spróbować we dwoje Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 spróbować we dwoje we dwoje raźniej Link to comment Share on other sites More sharing options...
Thomas Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 spróbować we dwoje we dwoje raźniej Nie rób samemu, co można robic we dwoje -- 29 wrz 2010, o 20:39 -- Katalog mówi że 2.5XT MY06 ma niby 6 do setki ale ja w to nie wierzę do końca. Po remapie i wydechu na 430 NM to może i te 6 jest 8) Podobno seryjny dobuja się do setki w 6 sekund, ale Kierownik musi byc dobry. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tzd Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 nie widzę przeciwwskazań, by to auto nie osiągało 6sek. do setki, ale kierownik musi umieć zmieniać biegi. to naprawdę szybkie auto, jak na ten typ auta. jeździłem GT-kiem, który ma niby 6sek. do setki (chociaż jak na moje, to ja nim robiłem 7+ sekundy, bo powoli i ostrożnie zmieniam biegi). Teraz jeżdżę ~230km Forkiem Sturbo. w GTku wydawało się być szybciej, ale może dlatego, że zawias, trakcja, itd.? a może startowałem agresywniej, bo GTek to "sportowe" auto, a Forek nie Jadąc z Sturbo przegrałem minimalnie z 2.5XT, przypuszczam, że to kwestia skrzyni, momentu na dole i umiejętności kierownika Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrek Posted September 29, 2010 Share Posted September 29, 2010 na dwojce do setki nie dociagne odcinka? Ano - odcinka. Takie życie.... W forku 2.5XT '04 (US spec) roznice przelozen pomiedzy skrzynie reczna a automatem sa takie: manual:....1st 3.454, 2nd 1.947, 3rd 1.366. 4th 0.972, 5th 0.738, automatic: 1st 2.785, 2nd 1.545. 3rd 1.0, ...4th 0.694, Wnioski latwe do wyliczenia -- 29 wrz 2010, o 20:41 -- ponoć we forkach 06 tak zestopniowano skrzynię, żeby właśnie 2jka wystarczyła do 100 Tez slyszalem ze w 2006 jakos zmieniono przelozenia w skrzyni biegow, ale porownalem sobie wlasnie roczniki forka XT od 2004 do 2008 na cars101.com:http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2008.html#specs i wyglada na to, ze nic sie nie zmienialo... :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 marrek, cars101 to w ostateczności (tuż przed pytaniem na forum ), w service manuale bym zajrzał. trudniej, ale lepiej Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrek Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 marrek, w service manuale bym zajrzał. trudniej, ale lepiej IMVVVHO cars101 dla niektorych marek (w tym dla Forka) daje bardzo rzetelne info. Niemniej: service manual dla Forka 2007 podaje dokladnie takie same dane jak cars101. Nie mam na razie dostepu do manuala dla forka 2004 - jak bede mial, sprawdze i dam znac. Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 Forester 03: -- 30 wrz 2010, o 12:01 -- i to samo dla XT US MY04 i MY05 wg. http://www.northursalia.com/techdocs/tr ... ychart.pdf Link to comment Share on other sites More sharing options...
marrek Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 OK, mam dane z service manual do wersji 2004: Model Non-turbo Turbo 1st 3.454 3.454 2nd 2.062 1.947 3rd 1.448 1.366 4th 1.088 0.972 5th 0.780 0.738 Link to comment Share on other sites More sharing options...
kropkowicz Posted September 30, 2010 Share Posted September 30, 2010 znów to samo, może AdaSch się włączy on kupił takiego z powodu tego 'lepszego' przełożenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
DarekJ Posted September 30, 2010 Author Share Posted September 30, 2010 Czy ktoś z wtajemniczonych może mi wyjaśnić, co Wam mówią wartości przełożeń? Jak podane powyżej liczby mają się do maksymalnej prędkości osiąganej na danym biegu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now