Jump to content

Forester 2,5 XT - przyspieszenie


DarekJ

Recommended Posts

Witam.

Czy koleżanki i koledzy, właściciele seryjnych forków 2,5XT manual MY04 i MY06 mogą się wypowiedzieć na temat zmierzonego przyspieszenia do 100km/h Waszych aut? Wg oficjalnych katalogów Subaru:

MY04 MT ma 210 KM i waży 3225lbs = 1463kg

MY06 MT ma 230KM i waży 3310lbs = 1501kg

Dla ciekawości podam, że MY07 MT ma wg katalogu 224KM i waży 3320lbs = 1506kg.

Jak różnica mocy i masy w modelach MY04 i MY06 ma się do przyspieszenia?

Właścicieli forków 2,5XT AT również proszę o info (nie mam pojęcia ile Forester traci do setki z powodu automatycznej skrzyni).

Pozdrawiam.

P.S. Wg słownika ortograficznego PWN obie formy przyspieszenie i przyśpieszenie są poprawne.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 51
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

podajesz moc a ona dla przyspieszania nie jest najważniejsza ponieważ silnik nie pracuje z tą mocą cały czas. z kolei przebiegu momentu nie porównasz tak łatwo bo najpierw trzeba go mieć.

max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni.

ktoś się pewnie odezwie, że potrafi :)

 

czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki" :D

Link to comment
Share on other sites

max przyspieszenie wymaga szybkiej zmiany biegów przy której łatwo skrócić życie skrzyni.

Co prawda nie doświadczyłem sprintu do setki w Forku, ale z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę. :P

czemu w ogóle służą takie porównania? chcesz opowiadać coś w stylu "kupiłem najszybszego forka, ma 6s do setki"

Nie mam duszy sportowca, nie będę tuningował auta.

Pytam po prostu, ponieważ chcę wiedzieć.

Link to comment
Share on other sites

z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę.

Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne :oops:

Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow.

Link to comment
Share on other sites

Z kolei automat N/A 158 KM ciągnie na dwójce do licznikowych 125 km/h :twisted:

 

Dzięki takim przełożeniom w N/A (manual ma już inne) jesteśmy w stanie ścigać się spod świateł z mocnymi ośkami bo nie tracimy czasu na zmiany biegów :P

 

To było tak trochę z innej beczki bo bez turbo :oops:

Link to comment
Share on other sites

z filmu widzę że tych przełączeń biegów jest raptem... jedno, z jedynki na dwójkę.

Mam jakiegos felernego forka albo sam jestem felerny albo jedno i drugie - tak czy siak ja na dwojce do setki nie dociagne :oops:

Liczone bardzo manualnie, ze stoperem i licznikiem ciut skalibrowanym przez GPS-a, za to z druga osoba w kabinie (ponoc liczy sie tylko z kierowca): 6,5 sek od 0-100, forek 2.5 xt MT 2004, na zwyklym paliwie, zadnych modow.

 

Czyli 100 osiągnąłeś na trójce.

Kiedyś sam robiłem taka próbe, i wstyd sie przyznać, wyszło mi około 9 sek :oops: . Ale powtarzam: robiłem sam.

 

Muszę przeszkolić zonę i spróbować we dwoje :D

Link to comment
Share on other sites

spróbować we dwoje

 

we dwoje raźniej :mrgreen:

 

Nie rób samemu, co można robic we dwoje :D

 

-- 29 wrz 2010, o 20:39 --

 

Katalog mówi że 2.5XT MY06 ma niby 6 do setki ale ja w to nie wierzę do końca. Po remapie i wydechu na 430 NM to może i te 6 jest 8)

 

Podobno seryjny dobuja się do setki w 6 sekund, ale Kierownik musi byc dobry.

Link to comment
Share on other sites

nie widzę przeciwwskazań, by to auto nie osiągało 6sek. do setki, ale kierownik musi umieć zmieniać biegi. to naprawdę szybkie auto, jak na ten typ auta.

 

jeździłem GT-kiem, który ma niby 6sek. do setki (chociaż jak na moje, to ja nim robiłem 7+ sekundy, bo powoli i ostrożnie zmieniam biegi).

 

Teraz jeżdżę ~230km Forkiem Sturbo. w GTku wydawało się być szybciej, ale może dlatego, że zawias, trakcja, itd.? a może startowałem agresywniej, bo GTek to "sportowe" auto, a Forek nie :)

 

Jadąc z Sturbo przegrałem minimalnie z 2.5XT, przypuszczam, że to kwestia skrzyni, momentu na dole i umiejętności kierownika :)

Link to comment
Share on other sites

na dwojce do setki nie dociagne

odcinka?

 

Ano - odcinka. Takie życie.... W forku 2.5XT '04 (US spec) roznice przelozen pomiedzy skrzynie reczna a automatem sa takie:

manual:....1st 3.454, 2nd 1.947, 3rd 1.366. 4th 0.972, 5th 0.738,

automatic: 1st 2.785, 2nd 1.545. 3rd 1.0, ...4th 0.694,

Wnioski latwe do wyliczenia :)

 

-- 29 wrz 2010, o 20:41 --

 

ponoć we forkach 06 tak zestopniowano skrzynię, żeby właśnie 2jka wystarczyła do 100

Tez slyszalem ze w 2006 jakos zmieniono przelozenia w skrzyni biegow, ale porownalem sobie wlasnie roczniki forka XT od 2004 do 2008 na cars101.com:http://www.cars101.com/subaru/forester/forester2008.html#specs

i wyglada na to, ze nic sie nie zmienialo... :shock:

Link to comment
Share on other sites

marrek, w service manuale bym zajrzał. trudniej, ale lepiej

IMVVVHO cars101 dla niektorych marek (w tym dla Forka) daje bardzo rzetelne info. Niemniej: service manual dla Forka 2007 podaje dokladnie takie same dane jak cars101. Nie mam na razie dostepu do manuala dla forka 2004 - jak bede mial, sprawdze i dam znac.

Link to comment
Share on other sites

Czy ktoś z wtajemniczonych może mi wyjaśnić, co Wam mówią wartości przełożeń?

Jak podane powyżej liczby mają się do maksymalnej prędkości osiąganej na danym biegu?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...