Skocz do zawartości

Wybieramy olej silnikowy do boxerów diesel + ankieta ;-)


wlyszkow

Preferencje olejowe dla boxera 2.0D  

88 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

Lista (będzie tu uzupełniana/aktualizowana) do 2.0D na dziś przy założeniu 5W-30 (lepkość preferowana - proszę użytkowników o potwierdzenie z manuala) oraz C2 / C3 z uwagi na popioły szkodliwe dla DPF (według sugestii SIP) wygląda tak:

 

1. Lotos Quazar C3 (od rekomendacji SIP chyba wypada zacząć a kolejność nie powinna sugerować niczego :mrgreen: )

http://www.lotosquazar.eu/product#product_b0s1

 

2. Mobil1 ESP

http://www.mobil.com/Poland-Polish/Lube ... _5W-30.asp dodam, że Noack=9,5% a TBN=5,1 (wg Blackstone bo Mobil nie podaje)

 

3. Millers XF LONGLIFE C2 5w30

http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c2-5w30/

 

4. Millers XF LONGLIFE C3 5w30

http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/

 

Dodaję Motule bo były wielokrotnie wymienane..

 

5. Motul Eco-clean C2

http://www.motul-canada.com/en/products ... 30_TDS.pdf

 

6. Motul X-clean C3

http://www.motul.es/fichas_tecnicas/810 ... C3__E_.pdf (tylko w tym języku znalazłem ale parametry da się odczytać..)

 

Dorzucę również Shella (z tych ewentualnie pasujacych) - bo jest dostępny na stacjach paliw..

7. Shell Helix Ultra VX (Blend of severely hydrotreated slack wax, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 120328.pdf

może być również pod nazwą Q Advanced Engine Long Life VW 5W/30 (Quaker State)

 

8. Shell Helix Ultra Extra (Blend of severely hydrotreated slack wax, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 241423.pdf

ten olej występuje również pod marką Pennzoil Platinum™ Low SAPS 5W-30 Motor Oil

oraz Quaker State Synquest Fully Synthetic Low SAPS 5W-30

 

9. Shell Helix Ultra AX (Highly refined mineral oil, severely hydrotreated slack wax, synthetic esters, polyolefins and additives)

http://www.epc.shell.com/Docs/GPCDOC_X_ ... 4_18CE.pdf

ten olej występuje również pod marką Q Advanced Engine Low Saps 5W/30 (Quaker State)

 

Dokładam Valvoline bo marka znana i ceniona na Forum:

http://valvoline.pl/pdf/1696.pdf

10. Valvoline SynPower ENV C2 SAE 5W-30 (str. 1)

11. Valvoline SynPower MST SAE 5W-30 (str. 4)

12. Valvoline SynPower XL-III SAE 5W-30 (str. 6)

 

Oto produkty Castrola spełniające normy:

13. EDGE 5W-30

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... KN6Y_0.pdf

14. Magnatec Professional C2 5W-30

http://datasheets.bp.com/bpglis/FusionP ... KNY2_0.pdf

 

Co jeszcze :?: Elf/Total :idea: :?: Inne pomysły :idea: czy już zaczynamy głosowanie i bitwę na argumenty :idea: :?: :mrgreen:

 

Proszę również o potwierdzenie z manuala czy 5W-40 nie jest dopuszczalne - na lato może się przydać :idea: a są pewnie 5W-40 godne rozważenia wg mnie do 2.0D :wink:

 

Warto również potwierdzić czy normy API jak CJ-4 oraz CI-4 (CI-4+) mogą być rozpatrywane - kolejna prośba o wklejenie specyfikacji z manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

kupiłem samochód wiosną 2010 nie robiłem przeglądu (nie wymieniałem oleju po dotarciu) i z samochodem nic się nie dzieje

mam zamiar dojechać jeszcze do wiosny i wymienić olej

podałeś ciekawe propozycje dzięki

poza tym nie znam się na olejach i jeżdżę zawsze na olejach zalecanych przez producenta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie miałem na myśli nic związanego z gwarancją, tylko zdrowym rozsądkiem (no może przesadną ostrożnością - interpretacja dowolna).

Nie wiem, jakie są warunki gwarancji, i nie wiem, co musisz zrobić, by ją stracić/nie stracić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba tzn?

 

Chyba....bo na co miałoby być wymienione :?:....

 

No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

 

A ja radziłbym wymienić ! Najlepiej z oleju - na kuazara :twisted::lol: ......rekomendowany....

 

 

 

 

 

a i szanse na nowy motor jeszcze na gwarancji będą większe.... :lol:

 

 

 

 

po pierwszych 7k km docierania (mimo wstępnego dotarcia w fabryce|) olej jest już wystarczająco zanieczyszczony, ja bym wymienił, szczególnie w dieslu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po pierwszych 7k km docierania (mimo wstępnego dotarcia w fabryce|) olej jest już wystarczająco zanieczyszczony, ja bym wymienił, szczególnie w dieslu

... i przed zimą też się przyda mieć czysty olej i filtr - też bym wymienił zanim mrozy nadejdą a po zimie również - więc w zależności od planowanych przebiegów aby nie odchudzić zbytnio i niepotrzebnie portfela - albo teraz jeśli do marca/kwietnia zrobisz te max 15kkm albo najpóźniej za 1-2 m-ce jeśli zimą planujesz sporo jeździć a chyba diesel do tego jest :idea:

 

polak900 , na razie 7kkm w 5 m-cy to niewiele na diesela.. jakaś trasa była czy dojazdy do pracy tyle nabiły :idea: :?: Możesz wkleić skan manuala gdzie jest info nt. oleju do 2.0D :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę wrzucić skan ale dopiero w środę - wcześniej nie będę miał dostępu do manuala.

 

Czy ktoś wie, jaki TBN ma olej Castrola stosowany w naszych dieslach? Widzę, że sugerowany na wstępie Mobil ma stosunkowo niski TBN - 5,1. Motul

Motul X-clean C3 jest lepszy pod tym względem TBN- 7,4.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

A przynajmniej warto sie zastanowić .......czy warto :?: , producent "czymś" silniki zalewa i mowi , ze nie ma potrzeby... :wink: .....ale oni chyba nie maja takich doswiadczeń z olejem jak my..... :mrgreen: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak...w sumie to nie ma sensu...tak w ogóle wymieniać...olej na olej...to tak z deszczu pod rynnę...chyba.

 

A przynajmniej warto sie zastanowić .......czy warto :?: , producent "czymś" silniki zalewa i mowi , ze nie ma potrzeby... :wink: .....ale oni chyba nie maja takich doswiadczeń z olejem jak my..... :mrgreen: .

mnie bardziej ciekawi czy producent przewidział, że np. w Polsce boxer diesel może być używany do dojazdów po bułki albo do pracy np. 10km jednorazowo... pomijając kwestię paliwa ON (ponoć jest już lepiej choć wyroki skazujące za siarę w ON zapadają a ponoć w poradnikach zagranicznych bywało: dieselem omijaj PL itp... jeśli dobrze pamiętam to Francuzi tacy mili byli..).

 

Sumując ryzyko podwyższonej ilości siarki i innych zanieczyszczeń w ON w PL (degradujące TBN oleju i tak bardzo niskiego ze względów ekologicznych C2/C3 :!: ), krótkie odnicki + korki (parowanie oleju, "sludge" + wzrost % ON w oleju = spadek lepkości i ciśnienia oleju, smarowania...) wychodzi, że wymagania dla oleju są spore a do tego silnik/turbina i DPF sadzy nie cierpią... Zimą dochodzi kwestia wody/wilgoci... a TBNu brak :|

 

Diesele jeździły długo i bezwawryjnie jak były mniej ekologiczne ale to chyba już nic odkrywczego a niestety nasza eko rzeczywistość.. Niestety bo średnio ją czasami rozumiem widząc jak np. TDI teraz żyją 140kkm a potem recycling auta za 100k pln+ :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzialem program o taxowce oraz maszynach polnych i ktore maja specjaly mikrofilter i olej ktory nie byl wymieniany od 200 tkm i jezdza i to bardzo dobrze :twisted:

nie zebym szczul :mrgreen: 15 tys km jest ok, moj ma 12 tkm i wcale nie jest jak smola co prawda nie taki miod jak na LPG :!:

w moim manualu stoi 5W30 C2 lub C3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mnie bardziej ciekawi czy producent przewidział, że np. w Polsce boxer diesel może być używany do dojazdów po bułki albo do pracy np. 10km jednorazowo...

dlatego napisałem "chyba".....ale brałem pod uwagę na co bym wymienił , żeby nie na gorszy niz w silniku ..... :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

brałem pod uwagę na co bym wymienił , żeby nie na gorszy niz w silniku

aaaa... to się zgadza, niestety :wink: ale w nieskończoność na oleju zalanym fabrycznie jeździć to też ryzyko mimo wstępnego docierania - ale to tylko moje zdanie bo kiedy 1 OCI dzieliłem na pół albo nawet wcześniej (po 2-3kkm) - nigdy nie miałem problemów z silnikami. Służbowóz (Aurisa 1.6 dual vvti) pozwolono mi przegonić na OEM przez 12kkm / rok a potem zalano zimą 15W-40 minerała (tania flota :!: ) - auto jeździło na nim tydzień po czym ASO po osłuchaniu silnika (na moją reklamację m.in. bo palił 13L zamiast 7-8L jak wcześniej) sami od ręki zalali 5W-30 syntetyk - praca silnika poprawiła się od razu ale już nie działa jak dawniej na oleju OEM - czy zaszkodził zbyt długi okres jazdy na 1 oleju czy 1 tydzień na minerale - tego nie wiem, może jedno i drugie bo teraz kiedy chłodniej > 3k rpm wpada w fatalne drgania - jak wcześniej przy 4k rpm na minerale - prywatnie bym go już nie wziął choć ma zrobione niecałe 20kkm :shock: .

 

-- 27 wrz 2010, o 12:43 --

 

widzialem program o taxowce oraz maszynach polnych i ktore maja specjaly mikrofilter i olej ktory nie byl wymieniany od 200 tkm i jezdza i to bardzo dobrze

zgoda ale przy zastosowaniu innych filtrów oleju... np.:

http://www.amsoil.com/StoreFront/eabp.aspx prawie 99% przy 2 mikronach :shock: :?: a dla porównania - z zaawansowanej celulozy daje się "wycisnąć" klasę filtrowania ok. 20 mikronów a reszta czyli cząsteczki o rozmiarach 10-20 mikronów (niestety najbardziej niszczące silniki z racji ciasnego spasowania obecnych silników) krążą w oleju.

 

... no i na olejach klasy CJ-4 / CI-4 / CI-4+ (pozwalających na TBN=10 a nawet przy saps=1% i przy o wiele wyższym poziomie ZDDP) a nie C2/C3 jak to ekolodzy w EU wymusili..

 

-- 27 wrz 2010, o 12:45 --

 

nie taki miod jak na LPG

to wcale nie znaczy, że ten olej można dłużej stosować a tylko tyle, że mniej w nim sadzy - ale tu nie wątek o LPG :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli jednym słowem lepiej jest wymienić olej nawet ze względu na gwarancje w razie jakiejś drogiej naprawy, dobrze zrozumiałem

raczej inaczej - wymiana częstsza i na dobry olej nie powinna zaszkodzić ale w zachowaniu gwarancji nie pomoże - może zaś oszczędzić portfel po jej wygaśnięciu :idea: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...