Skocz do zawartości

Lampy w Bugu


mrowa

Rekomendowane odpowiedzi

Widziałem na forum, że ten problem jest w standardzie.

 

Nie znalazłem na forum żadnego rozwiązania oprócz zmiany lamp na tez wersji STI (prawie nie występują na rynku wtórnym).

 

Zmieniłem żarówki na philips blue vision - bardzo nie wielka poprawa.

 

Xsenon HID? miałem w poprzednim aucie :arrow: ja widziałem lepiej znacznie, ale... po pierwsze oślepiałem innych i sam tego też nie lubię... po drugie widziałem lepiej przez 2-3 miesiące a potem :arrow: ponowny nadprogramowy przegląd i mandacik :mrgreen:

 

Jakieś pomysły oprócz zmiany lamp? czy HID'y w bugach też tak oślepiają i na pierwszy rzut oka widać że to lewizna?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bugu jest o tyle lepiej, ze soczewki z zestawem żarników i przetwonicami od np: http://www.oswietlenia.com/category/zestawy-ksenonowe wygladaja prawie jak oryginal, wiem ze prawie robi duza roznice, ale jesli nie przegniesz z jasnoscia żarnikow to policmajstry nawet nie zauwaza, po prostu nie kupuj tych gównianych niebieskich tylko jak najbardziej białe, standardowe xenony maja pomiedzy 4300k a 5000k i juz.

 

Ale jesli kolega chcialby miec wypasik to Morret'ow nic nie zastapi, no chyba ze produkt zza wielkiej wody http://www.lightwerkz.net/prod_subaru.htm - znaja sie chlopaki na robocie, ale tanio raczej nie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można dać lampy ze je przerobili, mam na myśli włożenie soczewki wiem ze jest taka opcja bo się dowiadywalłem. Sam mam ten sam problem i rozważam tę opcję. :)

 

A orientowałeś się jakie to mogą być koszty i kto to robi?

 

W bugu jest o tyle lepiej, ze soczewki z zestawem żarników i przetwonicami od np: http://www.oswietlenia.com/category/zestawy-ksenonowe wygladaja prawie jak oryginal, wiem ze prawie robi duza roznice, ale jesli nie przegniesz z jasnoscia żarnikow to policmajstry nawet nie zauwaza, po prostu nie kupuj tych gównianych niebieskich tylko jak najbardziej białe, standardowe xenony maja pomiedzy 4300k a 5000k i juz.

 

Ale jesli kolega chcialby miec wypasik to Morret'ow nic nie zastapi, no chyba ze produkt zza wielkiej wody http://www.lightwerkz.net/prod_subaru.htm - znaja sie chlopaki na robocie, ale tanio raczej nie bedzie.

 

Ale czy oni mają w tym zestawie też soczewkę? bo to mi wygląda na zwykły zestaw HID. Ja miałem właśnie chyba 4700 K i niestety nie przeszło :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bugu jest o tyle lepiej, ze soczewki z zestawem żarników i przetwonicami od np: http://www.oswietlenia.com/category/zestawy-ksenonowe wygladaja prawie jak oryginal, wiem ze prawie robi duza roznice, ale jesli nie przegniesz z jasnoscia żarnikow to policmajstry nawet nie zauwaza, po prostu nie kupuj tych gównianych niebieskich tylko jak najbardziej białe, standardowe xenony maja pomiedzy 4300k a 5000k i juz.

 

Ale jesli kolega chcialby miec wypasik to Morret'ow nic nie zastapi, no chyba ze produkt zza wielkiej wody http://www.lightwerkz.net/prod_subaru.htm - znaja sie chlopaki na robocie, ale tanio raczej nie bedzie.

 

Ale czy oni mają w tym zestawie też soczewkę? bo to mi wygląda na zwykły zestaw HID. Ja miałem właśnie chyba 4700 K i niestety nie przeszło :(

 

Nie no soczewki nie maja :), to juz jest przeróbka lamp i wtedy trzeba isc do np. http://www.xenon24.pl/.

 

Poza tym, Policja zabierze dowod jesli masz xenony i "porowata" powierzchnie lampy, czyli te rózne paski itp. na szkle reflektora no i nie masz poziomowania. Według obecnych przepisow i według diagnosty, nie musi to być automatyczne poziomowanie jak i spryskiwacze tez nie sa wymagane, chociaz to najmniejszy problem. Zwróć uwagę na mnóstwo aut z USA jeżdżacych na xenonach bez spryskiwaczy i to full legal.

Długa historia i juz opisywana na Forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc co człowiek to inna opinia, ja ostatnio słyszałem od diagnosty, tylko seria z poziomowaniem i spryskiwaczami nic innego nie przejdzie, chyba że znowu zmieniły się przepisy.

 

Zakup Morette mimo że są piękne to masakra cenowa ... :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czuję się wywołany do tablicy :lol:

 

1) reflektory prodrive - takie, jak w rajdowych imprezach WRC z tamtego okresu - ponoć świecą najlepiej, ale nie wiem, gdzie można dostać wersję do ruchu prawostronnego,

 

2) reflektory z STi - poprawa bardzo duża, już na zwykłych żarówkach halogenowych - światła mijania to H1 zdaje się, a drogowe HB3. Na +50% czy +60%, "night guide" czy coś takiego jest już baaaardzo dobrze. Po wsadzeniu ksenonu jest rewela. No i nawet się do mnie niebiescy nie przyczepili nigdy o te światła. A zatrzymywali kilka razy z innych powodów :lol:

 

3) Tania podróbka reflektorów prodrive, zza wielkiej wody - wyglądają może i podobnie, ale jakość ponoć porażka...

 

4) Przeróbka reflektorów polegająca na wsadzeniu całego elementu optycznego z soczewką. Swojego czasu na allegro było dużo takich ogłoszeń. Ktoś z forum szczególnie polecał jednego gościa, ponoć profi robota.

 

ooo... chyba ten:

 

http://moto.allegro.pl/przerobka-lamp-b ... 19105.html

http://moto.allegro.pl/przerobka-lamp-x ... 07119.html

 

Fakt - jest to proces nieodwracalny i cena w sumie taka, jak za parę porządnych reflektorów, ale efekt ponoć super. No i zasadniczo porządne podzespoły też trochę kosztują, więc pewnie cena jest jakoś uzasadniona. Prawda jest taka, że niezależnie, czy wsadzisz xenony, czy halogen, to jest to niehomologowana modyfikacja samochodu i policja może i tak za to zatrzymać dowód. Tyle że oni się aż tak nie znają i jedyne, co umieją sprawdzić (też nie wszyscy), to oznaczenie na reflektorze - na szybie zewnętrznej - mówiące o tym, jakie źródło światła może być w nim użyte. Jeżeli będzie oznaczenie "halogen", reflektor świeci normalnym biało-żółtym światłem halogenowym, to obstawiam, że puszczą to płazem. Tym bardziej, że ponoć naprawdę wygląda to, jak oryginalny reflektor.

 

5) Morette... Produkt również z górnej półki, ale niestety ustanowienie jakiegokolwiek kontaktu z tą firmą, nie mówiąc już o sfinalizowaniu zamówienia i wysyłki lamp, jest chyba niemożliwe. Moim skromnym zdaniem te lampki wyglądają najfajniej w bugu, ale niestety po wysłaniu maila i odczekaniu kilkunastu tygodni zrezygnowałem. Potem coś odpisali, ale po chińsko-francusko-angielsku, że niby produkcja wstrzymana i że będzie wznowiona pitu pitu. Czyli podsumowując... Second hand - jeżeli znajdziesz w dobrym stanie, to bierz. Dostać nowe to chyba niemożliwe. No, raz były ksenonki do buga (oryginał ksenon morette) na allegro. Cena wywoławcza 4000pln :lol: Niewiele drożej wyszłaby chyba przeróbka przodu na MY06'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Porównaj cenę z nowymi oryginalnymi lampami - wtedy ręczny Ci odpuści ;)

 

Powiem Ci, że pytałem w kilku miejscach i... "ni ma Pane ni ma" choć jak mi zostanie trochę luźnego grosza to nie wykluczam ale to nie w tym roku raczej :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoowty, Pewnie da radę to zrobić. To znaczy jestem pewien, że da radę. Pierwszy problem to kwestia sprawnego rozebrania i złożenia obudowy lampy, która pewnie jest sklejana "na gorąco". Więc tak samo - na gorąco - trzeba ją rozkleić najpierw. Na forum NASIOC były dokładnie opisane takie operacje - do wykonania w piekarniku domowym. Brzmi hardcore'owo, wiem, ale ponoć działa. Druga rzecz to przerobienie metalowej przysłony z takiej / na taką \ to znaczy, żeby odwrotnie odcinała strumień światła. Podejrzewam, że element optyczny do świateł mijania w Morett'ach jest wykonany podobnie. Albo oczywiście można się pokusić o wykonanie własnej, nowej. No i tu jest mały problem. Bo jak to się skopie, to dupa zbita. Znaczy trzebaby to powierzyć jakiemus kumatemu cieśli. Bardzo kumatemu. Dochodzi jeszcze ewentualna możliwość wymiany takiej przysłony na taką z wersji do ruchu prawostronnego. Tylko, że taką znaleźć też nie łatwo. Ja miałem coś takiego gdzieś (1 sztukę) do reflektora STI. Czyli teoretycznie mógłbym przerobić "angolka" na taką do ruchu prawostronnego. No ale ostatecznie odpuściłem i kupiłem gotowce z STI EU na forum, za chyba 1700pln czy jakoś tak. Stwierdziłem, że to za dużo zachodu - nie miałem czasu aż na takie kombinacje + i tak musiałbym znaleźć jeden kompletny reflektor z wersji EU i ew. drugi z angola. Za duży sukces poczytuję sobie rozpracowanie i podłączenie własnoręcznie (działającego!) układu regulacji reflektorów z wersji STI do bug eye'a WRXa Us SPec, który w ogóle nie miał układu regulacji wysokości świecenia. Tyle zabawy mi naprawdę wystarczyło i jak teraz patrzę na to wszystko, to trzeba było temat w ogóle odpuścić, albo pójść w opcję z profi przeróbką, jak ta z allegro, albo kupno nowych lamp z STI i montaż w profi serwisie. Tak bym teraz zrobił chyba - w wypadku świateł moim zdaniem nie ma raczej miejsca na druciarstwo, to zbyt ważny element (tak jak hamulce), żeby nagle przestał działać niewiadomo dlaczego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co od przeróbki Morett'ch z angielskiej wersji nie ma problemu. W środku projektorki Valeo. Przysłona na trzech śrubkach odwracalna na ruch prawostronny. Jedyny mankament to rozklejenie kubka w którym znajduje się projektorek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zoowty

 

Tak sam robiłem i jest wszystko OK.

Instrukcji nie posiadam ale robota była bardzo prosta.

Jak coś to zapraszam w grudniu i służę pomocą.

 

Pozdrawiam

 

 

ok to sie odezwe do ciebie w okolicy grudnie

czeka mnie przekladka wiec lampy beda jak ta lala

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...