Trolololo Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Dyzio_d, skuś sie o balansowanie/wyważenie/doważanie wału 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 7 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 7 Września 2010 Oszczędzanie na wymianie smoka byłoby jedną z najbardziej idiotycznych oszczędności Właśnie po to założyłem ten wątek. Żeby się nie okazało, że silnik był na górze, a coś przeoczyłem... Na co zworcic uwage - przede wszystkim na poprawne zlozenie motoru Tym już zajmą się fachowcy, godni zaufania :wink: Pamietaj o sprzegle i odpowiednim docisku zeby Nm przenioslo O to się nie obawiam, wraz ze skrzynią 6MT wszedłem w posiadanie spieka! 8) Dyzio_d, skuś sie o balansowanie/wyważenie/doważanie wału Więcej sczegółów proszę! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Cos cisza w temacie... a liczylem ze sie doucze :? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 grzywaczewski, bo o wszystkim o czym warto wiedzieć się na forach nie pisze albo pisze się źle i bez istotnych szczegółów najczęściej z niewiedzy albo celowo żeby wprowadzić w błąd...dlatego w internecie jest sam bullshit i ja się już o tym kilka razy przekonałem osobiście :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Dyzio_d, polerując tłoki i nawiercając korby do najniższej masy poszczególnego elementu oraz wyważając wał (jedynie w specjalistycznych ośrodkach) możesz uzyskać lepsza charakterystyke pracy silnika, a co za tym idzie ... wieksza moc Wiem bo sam robiłem to w motocyklu ... ale poprawa była znacząca a wibracje zminimalizowane do minimum Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 sam robiłem to w motocyklu w samochodzie kręcącym silnik do 7000rpm to nie ma takiego znaczenia. choć wstanach robią :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Wyważanie mas wirujących zawsze jest dobrą i niedrogą inwestycją. Wirujące elementy nie biją więc łożyska, panewki, uszczelniacze dłużej pożyją a i praca silnika jest bardziej zrównoważona. Pamiętajmy że nawet przy 7tys.obr. siły przy wirowaniu robią się bardzo znaczne więc moim zdaniem warto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 No niestety tak, Kruk, przekonalem sie Chce byc madrzejszy, bo kiedys silnik w TurboDziadku kleknie, a nie chce isc najlepsza i najtansza droga czyli wymienic bebechy na STI Chce miec antyka, chce odbudowac EJ20G. Wydaje mi sie ze skladanie silnika na zwyklych gratach jest bez sensu, bo kute sa ze 30 - 40% drozsze, ale robocizna juz ta sama. Legac pewnie nigdy nie przekroczy 240KM (bo musialbym znow wymienic sprezarke, kupic nowy komputer i zmapowac), mysle jednak ze kute tloki, korbowody, lepsze panewki i uszczelki, choc performance nie dadza, to sprawia ze silnik bedzie bardzo trwaly (przy takiej mocy). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kropkowicz Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Kruk, nie wg. technologic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Wyważanie mas wirujących zawsze jest dobrą i niedrogą inwestycją. Wirujące elementy nie biją więc łożyska, panewki, uszczelniacze dłużej pożyją a i praca silnika jest bardziej zrównoważona. Pamiętajmy że nawet przy 7tys.obr. siły przy wirowaniu robią się bardzo znaczne więc moim zdaniem warto. Robiles ten zabieg u Siebie ? -- 9 wrz 2010, o 14:59 -- sam robiłem to w motocyklu w samochodzie kręcącym silnik do 7000rpm to nie ma takiego znaczenia. choć wstanach robią :wink: Ja myśle ze taki zabieg znacznie poprawi przebieg krzywej, momentu obrotowego. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 Ciekawe, czy moim silniku wał był wyważany... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Trolololo Opublikowano 9 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Września 2010 i czy tłoki były polerowane ... i korbowody nawiercane ? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 co do smoków, znam sti które nagle stanęło, silnik zatarty na amen, po otwarciu ułamany smok żadnego zaliczenia miski itp nie było! co gorsza dokładnie ten sam smok mają forestery od my06 ciekawe kto zapłaci za naprawę. W końcu to była wada ukryta! pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 ciekawe kto zapłaci za naprawę Podpowiem Ci: właściciel samochodu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Standardowo jak wszędzie czyli jak jest na gwarancji to ASO a jak nie jest na gwarancji to właściciel. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Standardowo jak wszędzie czyli jak jest na gwarancji to ASO a jak nie jest na gwarancji to właściciel. Oczywiście rozważam tylko taką ewentualność, że auto jest po gwarancji 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 u mnie ściągnięcie miski w piątek :!: pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A jak to jest z kucizną głównie do użytku codziennego? Czy da się ją tak spasować, żeby żywotność silnika była przynajmniej zbliżona do takiego nie złożonego na kutych gratach? A może są jakieś konkretne firmy prod kuciznę, których najlepiej jest się trzymać przy składaniu kutego silnika głównie do codziennej jazdy? bo porównując ceny kucizny do cen części normalnych np. tłoki: kute vs. OEM STI to oczywiście dużo taniej wychodzą kute ale co z tego, jeżeli np. ta kucizna ma wystarczyć powiedzmy na max 60tys km, to wtedy żaden interes... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 PatLove, do codziennego użytku najlepiej Mahle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 PatLove, do codziennego użytku najlepiej Mahle. No dobra niumen, rozumem że i tłoki i korby Mahle, tak? A jak jest z tymi przebiegami?Czy można tak spasować kuciznę żeby przebiegi (przy użytku codziennym i sporadycznym upalaniu) były przynajmniej zbliżone do silnika złożonego na normalnych gratach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Musisz zapewne celowac w kucizne jak najciasniej pasowana. Ale to chyba cos za cos. Luzniej pasowana pewnie bedzie mocniejsza (kwestia stopow pewnie), ale ciasniej pasowana "zdrowsza" dla gladzi cylindra? Tutaj powinienes liczyc na to, ze ktorys z mistrzow wpadnie i wylozy nam to jak krowie na rowie Tloki STI sa ponoc bardzo dobre, choc nie kute. Ale cena powala Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Na temat pasowania już wiem ale myślę, że celująć w okolice 360-380KM wcale nie musi być aż tak bardzo luźno spasowana, szczerze mówiąc to wolałbym już powiedzmy te 350KM ale ciaśniejsze pasowanie i większą żywotność silnika, niż 380KM i mniejszą zywotność, o ile te 30KM ma w ogóle jakikolwiek wpływ(?) :roll: Tutaj powinienes liczyc na to, ze ktorys z mistrzow wpadnie i wylozy nam to jak krowie na rowie AMI właśnie na to liczę Tloki STI sa ponoc bardzo dobre, choc nie kute. Ale cena powala Cena jest po prostu kosmos... Jak mi pan w ASO powiedział, to ja oczywiście zapytałem: "ale to za komplet?", a on: "nie, za sztukę..." Powalająca jest też różnica w cenie pomiędzy OEM z WRX, a z STI bo komplet tłoków do WRX-a kosztuje mniej niż jeden tłok do STI... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Powalająca jest też różnica w cenie pomiędzy OEM z WRX, a z STI bo komplet tłoków do WRX-a kosztuje mniej niż jeden tłok do STI... trochę dziwne jest to co napisałeś, bo to dokładnie to samo co w sti2.5 wrx 2.5 i fxt2.5 short block, jest taki sam dla każdego z nich tłoki dodatkowe są zamienne i są takie same co jest oczywiste chociaż z powodu tego samego short blocku pomiędzy sti a np wrx to tylko głowice są inne. zawory, prowadnice uszcezlniacze itp graty są takie same rozpiska tłoków tłoki FXT STI 12006AC390 STI 12006AC400 fxt 12006AC400 STD GRADE "B" Destination code: EK, ER, KA '04, April — '05, May fxt 12006AD210 STD GRADE"A" '05, March — '06, May 12006AC390 FXT STI STI 12006AC400 jak widać ew sti ma tłok 12006AC400 ale były montowane również 12006AC390 w zależności od rocznika. Każdy około 350netto pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 PatLove chyba pytal o tloki STI do silnika 2l - ktore kosztuja po 1700zl sztuka mniej wiecej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PatLove Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Powalająca jest też różnica w cenie pomiędzy OEM z WRX, a z STI bo komplet tłoków do WRX-a kosztuje mniej niż jeden tłok do STI... trochę dziwne jest to co napisałeś, bo to dokładnie to samo co w sti2.5 wrx 2.5 i fxt2.5 short block, jest taki sam dla każdego z nich tłoki dodatkowe są zamienne i są takie same co jest oczywiste chociaż z powodu tego samego short blocku pomiędzy sti a np wrx to tylko głowice są inne. zawory, prowadnice uszcezlniacze itp graty są takie same rozpiska tłoków tłoki FXT STI 12006AC390 STI 12006AC400 fxt 12006AC400 STD GRADE "B" Destination code: EK, ER, KA '04, April — '05, May fxt 12006AD210 STD GRADE"A" '05, March — '06, May 12006AC390 FXT STI STI 12006AC400 jak widać ew sti ma tłok 12006AC400 ale były montowane również 12006AC390 w zależności od rocznika. Każdy około 350netto pozdrawiam No i może dlatego tłoki w 2,5 STI tak często płynął bo są właśnie takie same jak w WRX 2,5... Mi chodziło o tłoki z 2.0 STI o oznaczeniu 12006AB430, które są zdecydowanie inne niż w WRX 2.0 i za sztukę kosztują 1700pln. Wszystko tu się zgadza bo niezależnie od siebie i w różnych źródłach sprawdzaliśmy to z forumowiczem AMI... Natomiast tłok z WRX-a 2.0 kosztuje ok 350pln/szt i ma inne oznaczenie-12006AB230/231 -- 19 sty 2011, o 00:47 -- PatLove chyba pytal o tloki STI do silnika 2l - ktore kosztuja po 1700zl sztuka mniej wiecej Dokładnie... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się