Dyzio_d Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Przyszedł czas na mój motor, czas na zakucie. Wiadomo powszechnie, że do takiego zabiegu konieczne są kute tłoki, korbowody, lepsze panewki. Jednak, ponieważ silnik będzie poza komorą i rozebrany, a po tym zabiegu jest plan osiągnięcia minimum 350 koni, zastanawiam się, co warto by było jeszcze dołożyć. I teraz powiedzcie np. jaką polecacie uszczelkę pod głowicę, jakie poduszki silnika, skrzyni, smok olejowy i co dodatkowo było by warto zamontować, skąd wziąć, gdzie najlepiej kupić? To kilka podstawowych pytań, które mnie nurtują. :?: :?: :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AMI Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Z Bielska-Białej masz stosunkowo niedaleko do 2 firm, ktorych nazw wymienianie przynosi uszczerbek wlascicielowi forum, a w ktorych to zapewne beda w stanie cos konkretnie doradzic Zwlaszcza, ze duzo pewnie wyjdzie w praniu - przy budowie silnika konkretnie. Smok olejowy pewnie wystarczy taki jaki masz - jesli sie obawiasz o problemy, moze warto go obspawac przy okazji? Jak samochod ma byc duzo upalany, to moze warto zainwestowac w modyfikowana miske olejowa - ale koszta niemale. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 4 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 Smok olejowy pewnie wystarczy taki jaki masz No właśnie pewien znany skąd inąd specjalista zauważył, że smok jakby już był do wymiany. Z Bielska-Białej masz stosunkowo niedaleko do 2 firm, Myślę, że nawet więcej niż do dwóch, z czego o jednej mogę tutaj śmiało pisać... :wink: Zwlaszcza, ze duzo pewnie wyjdzie w praniu I właśnie stąd moje pytania. Zaadniczo chodzi mi o to, żeby jak naj mniej wyszło w praniu, a jak najwięcej zorganizować za wczasu, znim silnik opuści miejsce zamieszkania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
piter Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 zamiast kupować gadżety "na zapas", porozmawiaj z tunerem co Ci to będzie wszystko składał i stroił - i razem zróbcie listę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 piter, nie chcę kpować "na zapas" tylko właśnie pytam osoby, które może przerabiały ten temat, co warto dodatkowo wymienić, a cel jest jasny, w momencie rozpoczęcia remontu mieć wszystkie niezbędne części na półce. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 zamiast kupować gadżety "na zapas", porozmawiaj z tunerem co Ci to będzie wszystko składał i stroił - i razem zróbcie listę. Z jednej strony potwierdzam, z drugiej pamiętam, jak było u mnie: tuner mówił, że trzeba coś zrobić, a ja nie mając wiedzy na dany temat, mogłem co najwyżej liczyć na to, że dany grat jest faktycznie niezbędny i że tuner proponuje mi go przede wszystkim dlatego, że tak nakazuje sztuka, a nie dlatego, że to dodatkowy zarobek . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pablito79 Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Witam, mam pytanie w sprawie kutych tłoków oraz korbowodów. :? Z jakich materiałów są zrobione i czym różnią się od normalnych :?: Dzięki z góry za info. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Pablito79, kute są kute a nie odlewane. -- 5 wrz 2010, o 21:23 -- jaką polecacie uszczelkę pod głowicę, jakie poduszki silnika, skrzyni, smok olejowy i co dodatkowo było by warto zamontować, skąd wziąć, gdzie najlepiej kupić? uszczelka pod głowicę np. Cosworth bardzo dobra, poduszki zależy do czego ma słuzyć auto ale N-kowe z STI bardzo wytrzymałe zwłaszcza te okrągłe pod silnik, smok olejowy wzmocniony firmy Killer B - polecam znaną firmę z Poznania, ogarniają wszystko co potrzeba :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Killer B??? To mnie ta firma nie jest znana. Daj prosze link zeby o takim super smoku poczytac. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 grzywaczewski, proszę bardzo: http://www.killerbmotorsport.com/index_ ... pStory.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 5 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 No! To już coś! Proszę o więcej! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 I to: http://www.killerbmotorsport.com/index_ ... Pickup.htm Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Przepraszam za slowa, ale patrzac na to http://photos.killerbmotorsport.com/Gal ... ery=244340 ... ale gowno :shock: Czy wszystkie Subaraki maja takie same ssaki? Czy ten 'killer' bedzie pasowal i do TurboDziadka i do Imprezy 2.5 N/A 2007? Moze zrobimy zamowienie grupowe? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adaś Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Dyzio_d, czego nie kupiłeś STi? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 grzywaczewski, ten temat byl juz poruszany na forum i konkluzja jest mniejwiecej taka: a no własnie, :roll: a dzięki temu w USA a przy okazji w Chinach , można kupić gówno warte gadzety , bo jakiś user zrobił ankiete ze mu sie smok urwał, tylko zapomniał wspomnieć że przywalił w kamień i zmielił miske viewtopic.php?f=19&t=130487&start=350 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Kuba, no niestety ale smoki pękają bez walenia w kamień i mielenia miski, wiem bo też miałem w swoim pęknięty i w ASO też mieli i mają tego sporo. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Sporo, to ile i na ile sprzedanych samochodow? W tej ankiecie na nasioc zaglosowalo 151 osob na ponad 29 wyswietlen tematu, a samochodow Subaru w stanach sprzedaje po 200 tysiecy rocznie. Tak jak pisalem w tamtym temacie, jest wieksza szansa ze padnie silnik diesla w Subaru niz Ci sie smok olejowy urwie. Jak ktos sie martwi, to niech przy skladaniu silnika dokladnie obejrzy smok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Kuba, ale jak by akurat Tobie pękł i by się wysrał silnik to byś pewnie inaczej gadał. Dziwna gadka - smoki pękają i tyle, wiadomo że nie wszystkie ale się zdarza a skoro w autach innych marek wogóle problem nie występuje to widać że jest jakaś wada i tyle. Mi akurat pękł i miałem farta że w serwisie to zauważyli bo inaczej miałbym grubo w plecy więc uważam że problem jednak istnieje i niektórych mocno wali po kieszeni 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dyzio_d Opublikowano 6 Września 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 U mnie jest diagnoza, że smok pękł. Podobno można to stwierdzić nie rozbierając silnika po tym, że po włączeniu silnika, zaraz po tem jak zgaśnie kontrolka ciśienia oleju, zaświeci się na krótko ponownie. Osoba która to stwierdziła, jest powszechnie szanowanym fachowcem i można jej ufać, więc nie mam zamiaru polemizować z tą diagnozą, a ponieważ i tak muszę zrobić kapitalkę na poboczu to co mi szkodzi wymienić smoka! -- 6 wrz 2010, o 05:55 -- Dyzio_d, czego nie kupiłeś STi? Bo byłem młody i gupi! :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Dyzio_d, to trzeba silnik rozbierac? Myslalem ze mozna od miski sie dostac :roll: Jakos nie moge wypatrzyc ceny za ten gadzet. Ktos wie ile? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Dziwna gadka - smoki pękają i tyle, wiadomo że nie wszystkie ale się zdarza a skoro w autach innych marek wogóle problem nie występuje to widać że jest jakaś wada i tyle. Mi akurat pękł i miałem farta że w serwisie to zauważyli bo inaczej miałbym grubo w plecy więc uważam że problem jednak istnieje i niektórych mocno wali po kieszeni Ja nie czekałem, aż coś się stanie - wymieniłem. Oszczędzanie na wymianie smoka byłoby jedną z najbardziej idiotycznych oszczędności - kosztuje to paręset złotych z wymianą, a jak się nie wymieni, problem może być na GRUBE tysiące. Jakos nie moge wypatrzyc ceny za ten gadzet Sam smok stówę-dwie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kruk Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Przemeq, dokładnie tak jak mówisz. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Przemeq, dokładnie tak jak mówisz. Ja tylko potwierdzam to, co Ty napisałeś . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 A powiedzcie co jest innego w 2.0 ze pisza, ze tylko 2.5? Chodzi o ksztalt miski olejowej? Mozna do 2.0 zalozyc miske z 2.5? Ktoras jest lepsza jesli chodzi o nieuciekanie oleju w zakrecie? (w Dziadku i tak miska pognieciona i poszcza na uszczelnieniu, wiec kiedys trzeba bedzie zmienic). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Dyzio_d, widze ze i przyszla pora na Ciebie by zakuc motorownie Gratuluje . Na co zworcic uwage - przede wszystkim na poprawne zlozenie motoru. Co do kucizny tloki / korbowody - wal moze byc nie kuty byle nominal . Panewki glowne i korbowodowe ALC . Co do tlokow masz spory wybor. Ja poszedlem w WOSSNERa masz jeszcze Omega co tam dusza zapragnie. Nie bede tutaj rozpisywal ksiazki ludzie co beda to robic napewno zrobia to dobrze. Musisz tylko zrobic zalozenie do ilo KM i Nm ma byc auto bazowo. Pamietaj o sprzegle i odpowiednim docisku zeby Nm przenioslo :-) Ja u Siebie zrobilem juz po zakuciu motorowni ponad 10 tys km i jak narazie jest mesko i nic nie fiknelo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się