Jump to content

Zakuwanie silnika.


Dyzio_d
 Share

Recommended Posts

Przyszedł czas na mój motor, czas na zakucie. Wiadomo powszechnie, że do takiego zabiegu konieczne są kute tłoki, korbowody, lepsze panewki. Jednak, ponieważ silnik będzie poza komorą i rozebrany, a po tym zabiegu jest plan osiągnięcia minimum 350 koni, zastanawiam się, co warto by było jeszcze dołożyć. I teraz powiedzcie np. jaką polecacie uszczelkę pod głowicę, jakie poduszki silnika, skrzyni, smok olejowy i co dodatkowo było by warto zamontować, skąd wziąć, gdzie najlepiej kupić? To kilka podstawowych pytań, które mnie nurtują.

:?: :?: :?:

Link to comment
Share on other sites

Z Bielska-Białej masz stosunkowo niedaleko do 2 firm, ktorych nazw wymienianie przynosi uszczerbek wlascicielowi forum,

a w ktorych to zapewne beda w stanie cos konkretnie doradzic :)

Zwlaszcza, ze duzo pewnie wyjdzie w praniu - przy budowie silnika konkretnie.

 

Smok olejowy pewnie wystarczy taki jaki masz - jesli sie obawiasz o problemy, moze warto go obspawac przy okazji?

Jak samochod ma byc duzo upalany, to moze warto zainwestowac w modyfikowana miske olejowa - ale koszta niemale.

 

Pozdrawiam

Link to comment
Share on other sites

Smok olejowy pewnie wystarczy taki jaki masz

No właśnie pewien znany skąd inąd specjalista zauważył, że smok jakby już był do wymiany.

Z Bielska-Białej masz stosunkowo niedaleko do 2 firm,

Myślę, że nawet więcej niż do dwóch, z czego o jednej mogę tutaj śmiało pisać...

:wink:

Zwlaszcza, ze duzo pewnie wyjdzie w praniu

I właśnie stąd moje pytania. Zaadniczo chodzi mi o to, żeby jak naj mniej wyszło w praniu, a jak najwięcej zorganizować za wczasu, znim silnik opuści miejsce zamieszkania.

Link to comment
Share on other sites

piter, nie chcę kpować "na zapas" tylko właśnie pytam osoby, które może przerabiały ten temat, co warto dodatkowo wymienić, a cel jest jasny, w momencie rozpoczęcia remontu mieć wszystkie niezbędne części na półce.

Link to comment
Share on other sites

zamiast kupować gadżety "na zapas", porozmawiaj z tunerem co Ci to będzie wszystko składał i stroił - i razem zróbcie listę.

 

Z jednej strony potwierdzam, z drugiej pamiętam, jak było u mnie: tuner mówił, że trzeba coś zrobić, a ja nie mając wiedzy na dany temat, mogłem co najwyżej liczyć na to, że dany grat jest faktycznie niezbędny i że tuner proponuje mi go przede wszystkim dlatego, że tak nakazuje sztuka, a nie dlatego, że to dodatkowy zarobek :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Pablito79, kute są kute a nie odlewane.

 

-- 5 wrz 2010, o 21:23 --

 

jaką polecacie uszczelkę pod głowicę, jakie poduszki silnika, skrzyni, smok olejowy i co dodatkowo było by warto zamontować, skąd wziąć, gdzie najlepiej kupić?

 

uszczelka pod głowicę np. Cosworth bardzo dobra, poduszki zależy do czego ma słuzyć auto ale N-kowe z STI bardzo wytrzymałe zwłaszcza te okrągłe pod silnik, smok olejowy wzmocniony firmy Killer B - polecam znaną firmę z Poznania, ogarniają wszystko co potrzeba :wink:

Link to comment
Share on other sites

grzywaczewski, ten temat byl juz poruszany na forum i konkluzja jest mniejwiecej taka:

 

a no własnie, :roll: a dzięki temu w USA a przy okazji w Chinach , można kupić gówno warte gadzety , bo jakiś user zrobił ankiete :twisted: ze mu sie smok urwał, tylko zapomniał wspomnieć że przywalił w kamień i zmielił miske :twisted:

viewtopic.php?f=19&t=130487&start=350

Link to comment
Share on other sites

Kuba, no niestety ale smoki pękają bez walenia w kamień i mielenia miski, wiem bo też miałem w swoim pęknięty i w ASO też mieli i mają tego sporo.

Link to comment
Share on other sites

Sporo, to ile i na ile sprzedanych samochodow? W tej ankiecie na nasioc zaglosowalo 151 osob na ponad 29 wyswietlen tematu, a samochodow Subaru w stanach sprzedaje po 200 tysiecy rocznie.

Tak jak pisalem w tamtym temacie, jest wieksza szansa ze padnie silnik diesla w Subaru niz Ci sie smok olejowy urwie. Jak ktos sie martwi, to niech przy skladaniu silnika dokladnie obejrzy smok.

Link to comment
Share on other sites

Kuba, ale jak by akurat Tobie pękł i by się wysrał silnik to byś pewnie inaczej gadał. Dziwna gadka - smoki pękają i tyle, wiadomo że nie wszystkie ale się zdarza a skoro w autach innych marek wogóle problem nie występuje to widać że jest jakaś wada i tyle. Mi akurat pękł i miałem farta że w serwisie to zauważyli bo inaczej miałbym grubo w plecy więc uważam że problem jednak istnieje i niektórych mocno wali po kieszeni :evil:

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

U mnie jest diagnoza, że smok pękł. Podobno można to stwierdzić nie rozbierając silnika po tym, że po włączeniu silnika, zaraz po tem jak zgaśnie kontrolka ciśienia oleju, zaświeci się na krótko ponownie.

Osoba która to stwierdziła, jest powszechnie szanowanym fachowcem i można jej ufać, więc nie mam zamiaru polemizować z tą diagnozą, a ponieważ i tak muszę zrobić kapitalkę na poboczu to co mi szkodzi wymienić smoka!

 

-- 6 wrz 2010, o 05:55 --

 

Dyzio_d, czego nie kupiłeś STi?

Bo byłem młody i gupi!

:wink:

Link to comment
Share on other sites

Dziwna gadka - smoki pękają i tyle, wiadomo że nie wszystkie ale się zdarza a skoro w autach innych marek wogóle problem nie występuje to widać że jest jakaś wada i tyle. Mi akurat pękł i miałem farta że w serwisie to zauważyli bo inaczej miałbym grubo w plecy więc uważam że problem jednak istnieje i niektórych mocno wali po kieszeni :evil:

 

Ja nie czekałem, aż coś się stanie - wymieniłem. Oszczędzanie na wymianie smoka byłoby jedną z najbardziej idiotycznych oszczędności - kosztuje to paręset złotych z wymianą, a jak się nie wymieni, problem może być na GRUBE tysiące.

 

Jakos nie moge wypatrzyc ceny za ten gadzet

 

Sam smok stówę-dwie.

Link to comment
Share on other sites

A powiedzcie co jest innego w 2.0 ze pisza, ze tylko 2.5? Chodzi o ksztalt miski olejowej? Mozna do 2.0 zalozyc miske z 2.5? Ktoras jest lepsza jesli chodzi o nieuciekanie oleju w zakrecie? (w Dziadku i tak miska pognieciona i poszcza na uszczelnieniu, wiec kiedys trzeba bedzie zmienic).

Link to comment
Share on other sites

Dyzio_d, widze ze i przyszla pora na Ciebie by zakuc motorownie :)

Gratuluje :mrgreen: . Na co zworcic uwage - przede wszystkim na poprawne zlozenie motoru. Co do kucizny tloki / korbowody - wal moze byc nie kuty byle nominal . Panewki glowne i korbowodowe ALC . Co do tlokow masz spory wybor. Ja poszedlem w WOSSNERa masz jeszcze Omega co tam dusza zapragnie. Nie bede tutaj rozpisywal ksiazki ludzie co beda to robic napewno zrobia to dobrze. Musisz tylko zrobic zalozenie do ilo KM i Nm ma byc auto bazowo. Pamietaj o sprzegle i odpowiednim docisku zeby Nm przenioslo :-) Ja u Siebie zrobilem juz po zakuciu motorowni ponad 10 tys km i jak narazie jest mesko i nic nie fiknelo :oops:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...