misiom1 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Witam Mam pytanie otóż dzisiaj moje drugie autko (ford focus kombi) odmówił posłuszeństwa więc trzeba było go zholować, niefart chciał że autko stało pod górkę i trzeba było je pod górkę zholować, niestety subaru nie podołało temu a wynikiem było mnóstwo dymu ze sprzęgła. Mimo tego sprzęgło się nie ślizga i jeździ normalnie. Czy jakoś znacząco skróciłem żywot sprzęgła? Autko ma 107tyś przebiegu i z tego co wiem to nie było jeszcze wymieniane sprzęgło (aczkolwiek autko dopiero kupione więc nie wiem do końca). Inne pytanie to twardy pedał sprzęgła, od kupna auta (pare miesięcy temu) pedał jest strasznie twardy, jazda w korku to po prostu katorga - noga mi zdretwiala mimo ze do "małych" osób nie należe, czy ten pedał tak powinien chodzić czy może coś jest nie tak? Z góry dziękuje za odpowiedzi. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bol Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 pewnie nie podziękujesz ale objawy wskazują na bliski koniec sprzęgła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 objawy tzn chodzi o twardy pedał sprzęgła? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Twardy pedał może sugerować koniec żywota docisku. Natomiast co do holowania pod górę, to używałeś reduktora? Mój kiedy jeszcze reduktor posiadał i nie miał turbo, podołał bez większego problemu z wyciągnięciem pod dosyć stromy podjazd starego żepota 405 (za pierwszym razem wyrwałem mu ucho do holowania - żepotowi), potem za wahacz poszło gładko Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Pierwszy właściciel (znajomy ojca) mówi, że to sprzęgło było takie twarde od nowości - może to być prawda? Reduktor tzn taka dzwigienka pomiedzy fotelami z przodu? Tak użyłem tego, ale dalej nie dało rady, próbowalem caly czas na napietej linie i moze tu byl moj blad nie wiem, potem ustawilem subaru bardziej poziomo i dalo rade. Boje sie tylko o ten dym i smród, sporo jednak dymu było a smród sie nadal utrzymuje (najbardziej to z klimy leci) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Bo na półsprzęgle się nie holuje Najlepiej się zaopatrzyć w dosyć elastyczną linę holowniczą (i mocną, by się nie urwała i szyby nie wywaliła), a potem zasprzęglamy napęd i gaz by auto nie zgasło, ale jednocześnie z czuciem by nie szarpnęło za mocno. Dym ze sprzęgła - to ostro było Na pocieszenie Ci powiem, że i tak sprzęgło wymienia się po około 100 tys km Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 w sumie to 2 raz w życiu holowałem auto więc musisz mi wybaczyć na razie odpukać nie widziałem różnicy w jeździe jedynie ładny smród jest a z tym pedałem to możliwe że taki jest od nowości? Cos mi sie az wierzyc nie chce bo mi noga dretwiala w super dlugim korku a co dopiero kobiecie która użytkuje auto na co dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Twardość pedału sprzęgła to kwestia dosyć subiektywna, u siebie na starym sprzęgle i docisku jak przesiadałem się do innego auta, to nawet nie czułem pedału pod butem Po zmianie docisku, siła potrzebna do wciśnięcia pedału sprzęgła znacznie spadła. Inna sprawa, że u mnie sterowanie jest na lince, a u Ciebie (chyba) hydrauliczne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Sierpnia 2010 Inne pytanie to twardy pedał sprzęgła, od kupna auta (pare miesięcy temu) pedał jest strasznie twardy, jazda w korku to po prostu katorga - noga mi zdretwiala mimo ze do "małych" osób nie należe, czy ten pedał tak powinien chodzić czy może coś jest nie tak? Coś jest nie tak! W każdym współczesnym samochodzie (osobowym i "cywilnym" - dla jasności tak) układ sterowania sprzęgłem skonstruowany jest tak, że kłopotów tego typu nie powinna mieć nawet drobniutka i wiotka niewiasta. Jeżeli nic istotnego nie było zmieniane (np. pompka czy siłownik) na coś o innej średnicy roboczej, a sam pedał nie jest przytarty na osi - rację ma bol prorokując rychłą wymianę co najmniej łożyska oporowego... a wtedy mądrze jest wymienić też i tarczę... i głęboko zastanowić się, czy aby napewno zostawić stary docisk. :roll: A z tym "było takie twarde od nowości" to bajka. A jeżeli nie, znaczy - subarynka już w fabryce źle poskładana była. 8) 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Dziwne, holowalem kiedysswoim mondeo inne mondeo mkIII wiec duze i ciezkie auto i ruszalem delikatnie z polsprzegla i nawet smrodu nie bylo, nie mowiac o dymie. Jak dla mnie cos jest na rzeczy z tymi subarowskimi sprzeglami, od lat czytam o palacych sprzeglach przy wiekszym obciazeniu niz ruszanie po plaskim. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Inne pytanie to twardy pedał sprzęgła, od kupna auta (pare miesięcy temu) pedał jest strasznie twardy, jazda w korku to po prostu katorga - noga mi zdretwiala mimo ze do "małych" osób nie należe, czy ten pedał tak powinien chodzić czy może coś jest nie tak? Coś jest nie tak! W każdym współczesnym samochodzie (osobowym i "cywilnym" - dla jasności tak) układ sterowania sprzęgłem skonstruowany jest tak, że kłopotów tego typu nie powinna mieć nawet drobniutka i wiotka niewiasta. Jeżeli nic istotnego nie było zmieniane (np. pompka czy siłownik) na coś o innej średnicy roboczej, a sam pedał nie jest przytarty na osi - rację ma bol prorokując rychłą wymianę co najmniej łożyska oporowego... a wtedy mądrze jest wymienić też i tarczę... i głęboko zastanowić się, czy aby napewno zostawić stary docisk. :roll: A z tym "było takie twarde od nowości" to bajka. A jeżeli nie, znaczy - subarynka już w fabryce źle poskładana była. 8) Ok a czy w zwykłym warsztacie typu feu vert (akurat mam blisko) stwierdzą mi dokładnie co jest do wymiany co nie? I ew. jakiej firmy sprzęgło polecacie, szukając w internecie napotkałem się na valeo - tanie bo 600zł, ale czy dobre? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Ok a czy w zwykłym warsztacie typu feu vert (akurat mam blisko) stwierdzą mi dokładnie co jest do wymiany co nie? I ew. jakiej firmy sprzęgło polecacie, szukając w internecie napotkałem się na valeo - tanie bo 600zł, ale czy dobre? Raczej odprawią Cię z kwitkiem. Moja siostra dzwoniła tam bo miała jakiś drobny problem / wątpliwość z Mazdą CX-9. Powiedzieli, że się nie znają, nie mają czasu, zarobieni są . Generalnie poradzili serwis autoryzowany. Mam wrażenie, że oni tam zajmują się głównie autami klasy bardzo średniej i dodatkowo sprzed kilku lat. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Kurcze bo w ASO to troche kaski pewnie poleci, z tego co goglowałem to wymiana sprzegla w ASO to koszt rzedu 5tyś zł a tak by pewnie wyszło 1-1,5tyś. Zadzwonie do nich i zobacze, w focusie mi wymieniali tam kompletny rozrząd i nie narzekam więc może da rade. A to sprzęgło valeo? Ok czy może coś innego? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 5 tyś to chyba razem z dwumasą.... A skąd jesteś? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiom1 Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Sierpnia 2010 Gdańsk, nie wiem tak tylko goglowałem i taka kwote zobaczyłem, może źle spojrzałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tapicefor Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Panowie, chciałem odświeżyć temat. Mam podobne objawy co misoiom1 i również zastanawiam sie nad marką sprzęgła i warsztatem Jest ktoś z okolic Wrocławia, kto zna jakies godne polecenia warsztaty? tapi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mont Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Pan Marek z Dzierżoniowa ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
junasz Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Pan Marek z Dzierżoniowa ?? Ano... ale dopiero po urlopie. 8) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GeOrGe Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Sierpnia 2010 Ja w moim GT mam sprzęgło jeszcze oryginalne i ostatnio holowałem e36 i sprzęgło nawet nie zaśmierdziało a górek parę było. Przebieg 150tyś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Sierpnia 2010 Przerabiałem temat w OBK 2.5. Spaliłem sprzęgło doszczętnie (dym, smród i wsytd na Marsie w Wawie ). Po wymianie (cały zestaw oczywiście, inaczej nie ma sensu tego robić, AISIN w IC 650 zł), pedał sprzęgła zrobił się mięciutki jak kaczuszka więc tak jak pisze BOL, raczej wróży to rychły koniec... :| Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się