Jump to content

wrx grzeje się


arek74
 Share

Recommended Posts

Witam potrzebna pomoc silnik się grzeje myślałem że to uszczelka ale odpada badanie na co2 wyszło oki zmieniłem termostat ale grzeje sie dalej pomocy

 

Wyjmij obydwie chłodnice, klimy i wody, i porządnie je wymyj, to tak na początek, jak to nie pomorze sprawdz czy wentylatory właczają sie na dwie prędkosci

Link to comment
Share on other sites

Witam potrzebna pomoc silnik się grzeje myślałem że to uszczelka ale odpada badanie na co2 wyszło oki zmieniłem termostat ale grzeje sie dalej pomocy

 

Wyjmij obydwie chłodnice, klimy i wody, i porządnie je wymyj, to tak na początek, jak to nie pomorze sprawdz czy wentylatory właczają sie na dwie prędkosci

 

 

To mazury... :mrgreen:

 

Mi w OBKu ostatnio umarł prawy wentylator.

Autko śmiesznie się zachowywało: najpierw temp. rosła (do nast. kreski) a potem wskaźnik opadał poniżej dolnej krechy, wtedy (w korku, wolne obroty) obrotomierz spadał do zera i zapalał się ABS (tak jakby prądu brakowało).

Wymieniłem wentylator - pomogło.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Rozkręć górne mocowania chłodnic i zobacz co się między nimi nazbierało . Pewnie tak jak u mnie masz pełno śmieci i nasion traw wbitych w chłodnicę silnika .

Link to comment
Share on other sites

Sporo aut turbodoładowanych cierpi na niedobór chłodzenia wywołany brakiem swobodnego przepływu powietrza przez chłodnicę, np. sierry i escorty cosworthy miały ten sam problem, nawet z czystymi chłodnicami, w lato, przy upale, przy jeździ w korku się przegrzewały. Po prostu pakiet chłodnic jest za ciasno spasowany, chłodnica klimy przepuszcza za mało powietrza do chłodnicy płynu chłodzącego. Subaraki mają to przy zasyfionym układzie chłodzenia, i dzieje się to bardzo cichcem i z przyczajki, bo ten syf zaklejający chłodnicę kilmy nie bardzo jest widoczny za grillem, a między blaszkami radiatora siedzą mikrosyfki złożone z kurzu, piachu, soli, much, oleju wulatującego niektórym z wydechów, liści, nasionek traw i innych paprochów, dlatego jeżeli ktoś jeździ autem w zimę, profilaktyczne czyszczenie powinien robić conajmniej raz w roku, najlepiej po zimie, na wiosne. Jak ktoś jeździ dużo w terenie, po trawie, polnych drogach itd, nie zaszkodzi od czasu do czasu delikatnie przedmuchać od środka obie chłodnice i je wypłukać wodą z syfu.

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Elek Ty po prostu przeczytaj jeszcze raz i popraw aby było logicznie . Wez to edytuj i zmień niektóre słowa :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Guest IRAZU

Bo Elek ma rację korzystając i z mojego doświadczenia . Ale żeby chłodnica klimy przepuszczała za mało powietrza do chłodnicy kimy .......? To w jakim samochodzie są dwie chłodnice klimy ?

Link to comment
Share on other sites

Marku, gratulacje, w końcu udało Ci się mnie złapać na przejęzyczeniu.... :P jasne, masz absolutna rację twierdząć odkrywczo że w aucie jest jedna chłodnica klimy i jedna płynu, czekam niech się odezwie ten, który nigdy w życiu się nie przejęzyczył czy nie dopadła go literówka....a co do opierania mojej tezy na Twoim doświadczeniu...sorki, to co Ci zrobili w OBK kilka tygodni temu, robię regularnie w swoich autach od lat, dlatego na ogół nie mam problemów z chłodzeniem, do tego używam preparatów do czyszczenia układu chłodzącego, który nawet na dobrych płynach jednak się z czasem brudzi i jeszcze do tego myję (!) czasami silnik myjka ciśnieniową, pewno też ściagnąłem ten pomysł od Ciebie... :twisted::lol: jak tak to sorki.... :)

 

Modom dzięki za posprzątanie, bo zaraz by było że się jąkam, dlatego zamieściłem ten sam post cztery czy piepiepiepiepięć razy... :lol:

Link to comment
Share on other sites

jak to nie pomorze

 

W takim upale, jak człowiek myśli wyłącznie o ochłodzeniu się, trudno to nawet nazwać błędem :).

 

A co do tematu: czy w samochodzie, o którym mówimy, wszystkie chłodnice są seryjne? Jest płyta pod silnikiem?

Link to comment
Share on other sites

A od myjki ciśnieniowej nie gną się te blaszki?

 

 

Wszystko zależy od jakiej i jak używanej...taka za 150pln z OBI i z metra - to dużo szkód nie narobi.... :) ale porządna, co wali 150barów i z chemią na gorąco może zdjąć nawet powłokę lakiernicza z auta czy z felg :twisted::lol: także trzeba z wyczuciem...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 years later...

Odświeżę kotleta, żeby nie dublować postów...

Po dlugim postoju mam problem:

- klima przestała działać (grzeje na wolnych obrotach),

- temperatura rośnie do 7 dzialki z 8)

 

Nabilem klime, bo kompresor faktycznie był pusty, ale niewiele to zmieniło - tylko jak nie stoję to chłodzi. Za to temperatura wody zachowuje síe dziwnie - dochodzi do 7 kreski, pozniej spada do 6' by znow wskoczyc na 7. Jak tylko rusze (100m), wskazowka spada do polowy skali... Ciekawe, ze wentylator klimy sie nie zalacza. Ale to drugorzedna sprawa.

 

Jak zaczyna, cisnàć, temperatura wody momentalnie rośnie. Olej to samo - dzis pierwszy raz przekroczyl magiczne 110st (na autostradzie). Za oknem tylko 36... W ubieglym roku jeszcze na seryjnej chlodnicy wszystko bylo ok przy 50 stopniach za oknem ;)

 

Czego szukac?

 

 

Link to comment
Share on other sites

Klimę zostaw na razie - problem jest w chłodzeniu.Chłodnicę masz chyba nie starą i zatkaną więc odpowietrzenie i termostat na początek sprawdź.Sprawna klima ogrzewa silnik i pewnie dlatego gdy temp. chłodziwa jest za wysoka to się nie włącza.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Klimę zostaw na razie - problem jest w chłodzeniu.Chłodnicę masz chyba nie starą i zatkaną więc odpowietrzenie i termostat na początek sprawdź.Sprawna klima ogrzewa silnik i pewnie dlatego gdy temp. chłodziwa jest za wysoka to się nie włącza.

 

Nie do końca , klima automatycznie sie wyłącza bo ma tak wpisana mapę w ECU. Ze wyłącza sprezarke jak jest max. Obciążenie , czy temp wody jes powyżej 115 st. podajze i jeszcze kilka innych czynników . Wyglada to na UPG , lub zapowietrzony układ przez nieszczelnosc .

Link to comment
Share on other sites

Czego szukac?
czesto zapychaly sie chlodnice w subarkach

 

Proponuję zdemontować chłodnicę i obejrzeć ją z zewnątrz, pomiędzy chłodnicą a kondesatorem klimy zbiera się syf, który nie pozwala na prawidłową pracę układu chłodzenia.

 

Nie dalej jak przedwczoraj miałem podobny przypadek, co prawda w innej marce, ale obiawy identyczne.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...