Skocz do zawartości

Outback 2.0D MY10 pierwsze kilometry.


Adam12

Rekomendowane odpowiedzi

Pytałeś w ASO , czy nie cofną ci gwarancji na elektrykę ?

gdybym się pytał, to pewnie powiedzieliby, że nie można :wink:

albo, że trzeba u nich za kilka razy większą kasę :wink:

poza tym na szczęście poza gwarancją mamy jeszcze 24 miesiące zabezpieczenia konsumenta z tytułu przepisów ogólnych, a nie gwarancji wg zasad spisanych przez producenta :wink:

 

powiem jeszcze, że gdybym rok temu wpadł na moduł zmieniający świata drogowe w dzienne, to pewnie zastosowałbym to rozwiązanie pomimo, że jest droższe od mojego :wink:

 

 

Rozwiń może temat modułu. Gdzie i za ile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Rozwiń może temat modułu. Gdzie i za ile ?

 

W ASO Subaru (ale nie wszystkich). W moim OBKu sprawnie to zamontowali w Radomiu w ASO Michalczewski. Mam homologacje i gwarancję na to urządzenie.

 

Tu Masz sporo info viewtopic.php?f=26&t=143356&hilit=Moduł+świateł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabyłem rzeczone lusterko (z kompasem) w amerykańskim sklepie internetowym (trzeba było dodatkowo uiścić cło i podatek)

Czy masz takze lcd monitor w lusterku bo powinien byc do kamerki cofania... Ja tak mam :wink: bo nie chcialem navi aby ja w Polsce przerabiac - wybralem zestaw harman/kardon :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy masz takze lcd monitor w lusterku bo powinien byc do kamerki cofania... Ja tak mam bo nie chcialem navi aby ja w Polsce przerabiac - wybralem zestaw harman/kardon

nie, mam navi flyaudio i podgląd z kamerki na ekranie (dodatkowo asystent reaguje na ruchy kierownicy rysując "ścieżkę podejścia" na ekranie przy "cofaniu do tyłu" ze skrętem)

to nagłośnienie harmana wyklucza montaż nawigacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dla ustalenia uwagi dyskusja dotyczy świateł dziennych LED lub moduł (światła dzienne z drogowych itp) vs. światła mijania. Co wybrać moduł czy LED to osobna kwestia. Nie napisałeś wprost jakie masz rozwiązanie, światła dzienne nie są wyposażeniem standardowym Subaru w PL. LED są w pakiecie oficjalnych akcesoriów a moduł nie.

 

 

Jak masz reflektory ksenonowe to musi być spryskiwacz bo takie są przepisy, a nie faktyczna potrzeba (z drugiej strony takie światła jak są brudne to oślepiają wiec jakiś sens jest).

 

Kurcze to ja czegos nie rozumiem.

Jak to jest mozliwe ze w kraju gdzie prawo nakazuje jazde na swiatlach dziennych dopuszcza sie do sprzedarzy samochod bez takich swiatel?

Z jedenej strony homologacja olewa sprawe swiatel z drugiej strony kladzie potezny nacisk na nosnosc kola dojazdowego,,,,,, :shock:

 

Dlaczego ksenony musza miec spryskiwacz. Jest jakies techniczne uzasadnienie tego przepisu?

 

-- N paź 02, 2011 1:47 pm --

 

2. był mniejszy pobór prądu

3. uzyskać znacznie większą żywotność lamp dziennych

 

dla mnie akurat nie chodzi o szpanerstwo tylko o rozsądek, a zresztą nie tylko wspominane Audi mają tego typu lampy, tylko już chyba większość producentów aut, z Koreańczykami włącznie :wink:

 

 

Z tym poborem produ to........ mozesz podac jakas konkretna wartosc wskazujaca na oszczednosci?

 

Koreance "papuguja" co sie da. I dlatego nie chcialbym tych ledow na dzienne.

 

Ale jest tez mozliwosc ze ja o zupie a .............

Mowicie o doinstalowaniu czegos takiego;

http://www.autoanything.com/lights/69A5476A0A0.aspx

 

czy moze o takie cos chodzi

http://www.carid.com/2010-subaru-outbac ... 91978.html

 

-- N paź 02, 2011 1:50 pm --

 

 

 

Chyba nie, o gustach się nie dyskutuje.

 

Mam nadzieje :)

Ale o gustach sie dyskutuje. Dokladnie sie okresla co i kiedy jest w dobrym lub w zlym guscie :)))

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kurcze to ja czegos nie rozumiem.

Jak to jest mozliwe ze w kraju gdzie prawo nakazuje jazde na swiatlach dziennych dopuszcza sie do sprzedarzy samochod bez takich swiatel?

Z jedenej strony homologacja olewa sprawe swiatel z drugiej strony kladzie potezny nacisk na nosnosc kola dojazdowego,,,,,, :shock:

Nowo (od 2011) homologowane pojazdy mają obowiązkowo posiadać światła do jazdy dziennej.

 

Dlaczego ksenony musza miec spryskiwacz. Jest jakies techniczne uzasadnienie tego przepisu?

Najlepiej gdyby w kwestii technicznej wypowiedział się fachowiec. Jako użytkownik napiszę tylko tyle, że reflektory ksenonowe zapewniają bardzo precyzyjny i mocny strumień światła (granica cień/światło jest bardzo wyraźna), w związku z tym wszelkie "paprochy" (np. owady) na reflektorze mogą, w wyniku rozproszenia światła, znacząco oślepiać kierowców pojazdów z naprzeciwka, tudzież pieszych. Dlatego też jest także wymóg prawny wyposażenia pojazdu także w mechanizm samo-poziomowania reflektorów ksenononowych.

 

W każdym razie, jakość oświetlenia ksenonowego jest, w mojej ocenie, dużo lepsza niż tradycyjnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba nie, o gustach się nie dyskutuje.

 

Mam nadzieje :)

Ale o gustach sie dyskutuje. Dokladnie sie okresla co i kiedy jest w dobrym lub w zlym guscie :)))

 

Ale zawsze trzeba dodać "moim zdaniem" ...

Ledy do Subaru z pakietu akcesoryjnego http://www.sklep.subaru.pl/swiatla-dzienne-obk-10-cat-64-id-504.aspx. Co ciekawe niedawno w PL obowiązywało prawo które wymuszało, aby świeciły się tyle światła pozycyjne. Dlaczego tego nie wiem :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Chyba nie, o gustach się nie dyskutuje.

 

Mam nadzieje :)

Ale o gustach sie dyskutuje. Dokladnie sie okresla co i kiedy jest w dobrym lub w zlym guscie :)))

 

Ale zawsze trzeba dodać "moim zdaniem" ...

Ledy do Subaru z pakietu akcesoryjnego http://www.sklep.subaru.pl/swiatla-dzienne-obk-10-cat-64-id-504.aspx. Co ciekawe niedawno w PL obowiązywało prawo które wymuszało, aby świeciły się tyle światła pozycyjne. Dlaczego tego nie wiem :-)

fajna cena jak zwykle z kosmosu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Nowo (od 2011) homologowane pojazdy mają obowiązkowo posiadać światła do jazdy dziennej.

 

Dlaczego ksenony musza miec spryskiwacz. Jest jakies techniczne uzasadnienie tego przepisu?

Najlepiej gdyby w kwestii technicznej wypowiedział się fachowiec. Jako użytkownik napiszę tylko tyle, że reflektory ksenonowe zapewniają bardzo precyzyjny i mocny strumień światła (granica cień/światło jest bardzo wyraźna), w związku z tym wszelkie "paprochy" (np. owady) na reflektorze mogą, w wyniku rozproszenia światła, znacząco oślepiać kierowców pojazdów z naprzeciwka, tudzież pieszych. Dlatego też jest także wymóg prawny wyposażenia pojazdu także w mechanizm samo-poziomowania reflektorów ksenononowych.

 

W każdym razie, jakość oświetlenia ksenonowego jest, w mojej ocenie, dużo lepsza niż tradycyjnego.

 

Jak dla mnie to ksenony znacznie lepiej oslepiaja.... no ale to moje subiektywne zdanie.

Natomiast z energetycznego punktu widzenia sa bez sensu.

Czy dlugie czy krotkie swieci toto sie na caly gwizdek,,,,,, a tu niektorzy chca ledy zakladac by bylo taniej pradowo.......

 

Jakos tego zmywania komarow z reflektora nie kupuje.

Dobrze wiemy jak sie "latwo" zmywa tluste robaki z szyby.

Aplikujac tez moje doswiadczenie fotofrafa nie wierze w jakies nadzwyczajne rozpraszanie swiatla.

No i juz chyba najmniej znaczacy argument, ale zawsze, na innym kontynencie nie ma takiego wymogu.

 

-- N paź 02, 2011 6:17 pm --

 

 

 

Chyba nie, o gustach się nie dyskutuje.

 

Mam nadzieje :)

Ale o gustach sie dyskutuje. Dokladnie sie okresla co i kiedy jest w dobrym lub w zlym guscie :)))

 

Ale zawsze trzeba dodać "moim zdaniem" ...

 

Nie zgadzam sie.

"kwiatek do kozucha" jest w zlym guscie i juz. Tak jak i wiele innych rzeczy. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ksenony znacznie lepiej oslepiaja....

są jakieś badania na ten temat? :wink:

 

a tu niektorzy chca ledy zakladac by bylo taniej pradowo.......

rozumiem, że tradycyjne żarówki są lepsze od LEDów?

 

"kwiatek do kozucha" jest w zlym guscie i juz. Tak jak i wiele innych rzeczy. :)

a dlaczego ten kwiatek jest w złym guście?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aplikujac tez moje doswiadczenie fotofrafa nie wierze w jakies nadzwyczajne rozpraszanie swiatla.

No i juz chyba najmniej znaczacy argument, ale zawsze, na innym kontynencie nie ma takiego wymogu.

Wiesz, u nas na Starym Kontynencie w zakresie fizyki i nie tylko opieramy się na wiedzy nie na wierze. Ale może u Was jest inaczej* :roll:

 

Natomiast z energetycznego punktu widzenia sa bez sensu.

Ad rem, wiedza mówi, że żarówka halogenowa generuje strumień świetlny około 15-30 lm/W, natomiast ksenonowa 80-120 lm/W (bardzo łatwo odszukać te dane np. w katalogach producentów)**.

 

 

* Przepraszam za ironię i sarkazm

** Ad vocem z mojej strony nie będzie, z faktami się nie polemizuje :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Jak dla mnie to ksenony znacznie lepiej oslepiaja.... no ale to moje subiektywne zdanie.

Natomiast z energetycznego punktu widzenia sa bez sensu.

Czy dlugie czy krotkie swieci toto sie na caly gwizdek,,,,,, a tu niektorzy chca ledy zakladac by bylo taniej pradowo.......

 

Jakos tego zmywania komarow z reflektora nie kupuje.

Dobrze wiemy jak sie "latwo" zmywa tluste robaki z szyby.

Aplikujac tez moje doswiadczenie fotofrafa nie wierze w jakies nadzwyczajne rozpraszanie swiatla.

No i juz chyba najmniej znaczacy argument, ale zawsze, na innym kontynencie nie ma takiego wymogu.

 

To prawda że ksenony trochę oślepiają (zależnie od marki samochodu bo różnie to bywa), szczególnie jak droga nierówna. Strumień światła jaki dają jest większy co daje wiązkę szerszą i bardziej równomierną. Zasięg świateł z uwagi na przepisy też jest podobny co zwykłych, o zmroku/świcie przy deszczu też lepiej widać. Energetycznie też lepiej (mniej mocy ze 2x) w stosunku tradycyjnego źródła światła. Światło się rozprasza tak samo jak zwykłe ale jest jego więcej i w oczy kole ... Spryskiwacze nie są na owady, ale z błotkiem z jezdni dają sobie radę, ale faktycznie mogło by ich nie być tak jak i samo-poziomowania w Europie jest mania na "nieoślepianie" - w US światła zdaje się są symetryczne i nikomu to nie przeszkadza tak samo jak spryskiwacze. LED lub świata dzienne biorą jeszcze mniej, ale nie o zysk energetyczny chodzi one świecą na wprost i są lepiej widoczne, niezawodność LED lepsza niż ksenonów a te są lepsze od "żarówek/halogenów". Dla mnie LED jest OK (poza cena w SIP) tak samo jak światła dzienne.

 

-- 2 paź 2011, o 19:50 --

 

Ale zawsze trzeba dodać "moim zdaniem" ...

 

Nie zgadzam sie.

"kwiatek do kozucha" jest w zlym guscie i juz. Tak jak i wiele innych rzeczy. :)

 

I tak i nie, między innymi zależy od kultury i tradycji, ale to Forum Subaru więc będzie nie na temat ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nagłośnienie harmana wyklucza montaż nawigacji?

Tak bo jest inne radio bez ekranu... I bylo do wyboru to albo tamto - nie znam sie, podjaralem sie troche szczerze mowiac kupowalem troche pospiesznie - wiesz jak to jest zalecialem do tych Stanow na 7 nocy w sumie, a tu jeszcze tyle do ogladania itd. itp. :mrgreen:

Ale jesli to oryginalne lusterko z kompasem to po jego lewej stronie jest LCD ale nie widoczny dopoki sie go nie uruchomi - i tez mam ta "sciezke podejscia" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to ksenony znacznie lepiej oslepiaja....

są jakieś badania na ten temat? :wink:

 

a tu niektorzy chca ledy zakladac by bylo taniej pradowo.......

rozumiem, że tradycyjne żarówki są lepsze od LEDów?

 

"kwiatek do kozucha" jest w zlym guscie i juz. Tak jak i wiele innych rzeczy. :)

a dlaczego ten kwiatek jest w złym guście?

 

a) Badania? oczywiscie. Slepy nie jestem i spedzam nieco czasu za kierownica.

B) Nie, nie rozumiesz.

c) A dlaczego ziemia jest okragla?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiesz, u nas na Starym Kontynencie w zakresie fizyki i nie tylko opieramy się na wiedzy nie na wierze. Ale może u Was jest inaczej* :roll:

 

Natomiast z energetycznego punktu widzenia sa bez sensu.

Ad rem, wiedza mówi, że żarówka halogenowa generuje strumień świetlny około 15-30 lm/W, natomiast ksenonowa 80-120 lm/W (bardzo łatwo odszukać te dane np. w katalogach producentów)**.

 

 

* Przepraszam za ironię i sarkazm

** Ad vocem z mojej strony nie będzie, z faktami się nie polemizuje :P

Nie przepraszaj tylko blysnij wiedza i podaj prawa fizyki dyktujace koniecznosc spryskiwaczy.

 

Mowisz stary kontynent sie opiera na wiedzy z zakresu fizyki ?

I ta wiedza pozwala na produkcje urzadzen o sprawnosci ponad 100% ?

 

Mowisz o sprawnosci? A jak wkalkulujesz w sprawnosc sprawe rteci?

To jedno, a drugie;

Jak bardzo zysk sprawnosci na zarowkach tlumaczy sie na spalanie? Mozesz podac jakies liczby?

Najlepiej liczby oparte na wiedzy a nie wierze.

No i po trzecie, co raczyles sprytnie pominac lampa wyladowcza swieci caly czas tak samo baz wzgledu czy jedziesz na drogowych czy na mijania.

Jaki procent czasu jedziesz na dlugich? A jaki na krotkich?

 

A tak juz dla jaj, to sie zapytam jak sprawnosc jest liczona? Masz jakas wiedze na ten temat?

Mierzymy prad za czy przed przetwornica.

Oby sie nie okazalo ze z tymi lampami jest jak z piecami gazowymi na starym kontynencie.

Piecami o sprawnosci 109%.

 

Teraz to ja przepraszam za zlosliwosci.... :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

c) A dlaczego ziemia jest okragla?

 

Nie jest, tylko w przybliżeniu okrągła :-). Z tego samego powodu co kropelka cieczy przybiera kształt kulisty. Podobno 3x zapytanie się "dlaczego" powoduje zirytowanie przeciwnika.

 

-- 3 paź 2011, o 07:20 --

 

A tak juz dla jaj, to sie zapytam jak sprawnosc jest liczona? Masz jakas wiedze na ten temat?

Mierzymy prad za czy przed przetwornica.

Oby sie nie okazalo ze z tymi lampami jest jak z piecami gazowymi na starym kontynencie.

Piecami o sprawnosci 109%.

 

Teraz to ja przepraszam za zlosliwosci.... :P

 

 

Wydajność w lm/W (w świetle widzialnym) tak jak kolega napisał Sprawność to co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a) Badania? oczywiscie. Slepy nie jestem i spedzam nieco czasu za kierownica.

B) Nie, nie rozumiesz.

c) A dlaczego ziemia jest okragla?

widzę, że kiedy zastosowałem metodę kolegi TyrTyr, czyli zadawanie dziwnych pytań, udało mi się zbić go nieco z pantałyku :wink:

i taki był mój cel, bo raczej nie oczekiwałem innych odpowiedzi na moje pytania :wink:

jeden lubi LEDy, a drugi kwiatek do kożucha :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TyrTyr pojeździj sobie parę tygodni z pustym zbiorniczkiem spryskiwacza i sam, bez pomocy forum, zrozumiesz po co montują dysze reflektorów.

 

Co do ksenonów, to nie o sprawność głównie tu chodzi, tylko barwe światła, dużo bardziej zbliżoną do naturalnej, względem tradycyjnej żarówki.

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dużo bardziej zbliżoną do naturalnej, względem tradycyjnej żarówki.

 

Pozdro.

Oczywiscie xenony lepiej oswietlaja droge dla kierownika, ale dla jadacych z naprzeciwka to swiatlo jak powiadasz "zblizone do naturalnego", jest wrecz drazniace - zwlaszcza kiedy sie jedzie po niezbyt rownej drodze, to uklad poziomowania po prostu niedaza... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Układ poziomowana to bardziej ustawia światła pod obciążenie pojazdu co by kierownik nie zapomniał że ma work ziemniaków w bagażniku i światła trzeba przestawić (o czym większość użytkowników konwencjonalnych świateł zapomina). Z mojego doświadczenia bardziej przeszkadza źle ustawione światło niż ksenon sam w sobie. No i lepiej nie patrzeć na światła pojazdu z przeciwka - problem z adaptacją oka to jedno i zasada że jedziemy gdzie patrzymy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...