Xanadu Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 w sumie można się pośmiać z kierowcy.... :?: :wink: ps...rekord , który znam to 6 tyś....ale to starsza pani była.... :roll: nie powiem, żeby zrzucanie winy na kierowców mi się podobało... nawet jeżeli duża część z nas to samochodowi analfabeci, to producent auta powinien się do nas dostosować, anie odwrotnie :wink: najuczciwszą metodą byłoby porównanie udziału popsutych sprzęgieł do ilości sprzedanych SBD (najlepiej z przebiegiem powyżej 60 tys. km) oraz takiego samego wyliczenia dla kilku innych marek... obawiam się jednak, że nikt takiej analizy nie zrobi, bo rezultaty mogłyby być różne :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 przebieg 26k km wskazuje, że to model z MY11 z nowym softem i spalić tam sprzęgło nie jest łatwo. No ale w zimie jest kilka "momentów", które to ułatwiają.... a efekt/konsekwencje przychodzą później. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 komplet Sachs (docisk, tarcza + łożysko) kosztuje ok. 800 zł, więc tragedii z kosztami już chyba nie ma :wink: do tego oczywiście dochodzi koszt wymiany / robocizny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 komplet Sachs (docisk, tarcza + łożysko) kosztuje ok. 800 zł, więc tragedii z kosztami już chyba nie ma :wink: do tego oczywiście dochodzi koszt wymiany / robocizny ... ale lepiej tę kasę wydać na paliwo :-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 komplet Sachs (docisk, tarcza + łożysko) kosztuje ok. 800 zł, więc tragedii z kosztami już chyba nie ma :wink: do tego oczywiście dochodzi koszt wymiany / robocizny 800 pln to bardzo tanio. Aż za tanio..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
maric1 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 komplet Sachs (docisk, tarcza + łożysko) kosztuje ok. 800 zł, więc tragedii z kosztami już chyba nie ma :wink: A gdzie w takiej cenie można kupić? Kilka miesięcy temu widziałem, ale teraz już 1200PLN. Komplet z kołem dwumasowym ok 2500PLN. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 A gdzie w takiej cenie można kupić? Kilka miesięcy temu widziałem, ale teraz już 1200PLN. Komplet z kołem dwumasowym ok 2500PLN. a co tam miałoby więcej kosztować? sama tarcza zdaje się koło 350 - 450 zł najprościej w wyszukiwarce wpisać: "tarcza Sachs do Subaru boxer diesel" i poszukać :wink: być może komplet z dwumasą tyle kosztuje - sama dwumasa kosztuje ponad 1.200 zł -- 19 mar 2012, o 11:29 -- ... ale lepiej tę kasę wydać na paliwo :-) no pewnie, że tak, ale nie demonizujmy problemu kosztów wymiany sprzęgła - wcześniejszy koszt ok. 6 tys. zł (tyle zapłacił mój kumpel, który zajeździł pierwsze w swoim życiu sprzęgło właśnie w SBD) był faktycznie spory... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Dobi1972 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 no pewnie, że tak, ale nie demonizujmy problemu kosztów wymiany sprzęgła - wcześniejszy koszt ok. 6 tys. zł (tyle zapłacił mój kumpel, który zajeździł pierwsze w swoim życiu sprzęgło właśnie w SBD) był faktycznie spory... Chora cena niestety wynikająca z monopolu na części, dobrze że teraz jest wybór zamienników. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 w sumie można się pośmiać z kierowcy.... :?: :wink: ps...rekord , który znam to 6 tyś....ale to starsza pani była.... :roll: nie powiem, żeby zrzucanie winy na kierowców mi się podobało... nawet jeżeli duża część z nas to samochodowi analfabeci, to producent auta powinien się do nas dostosować, anie odwrotnie :wink: Taaak, dostosowac. I tak powstaja konstrukcje o wdziecznej nazwie "idiot proof". -- Pn mar 19, 2012 1:24 pm -- no pewnie, że tak, ale nie demonizujmy problemu kosztów wymiany sprzęgła - wcześniejszy koszt ok. 6 tys. zł (tyle zapłacił mój kumpel, który zajeździł pierwsze w swoim życiu sprzęgło właśnie w SBD) był faktycznie spory... Chora cena niestety wynikająca z monopolu na części, dobrze że teraz jest wybór zamienników. A jak jest z cena naprawy dwusprzeglowki? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 w ASO Audi między 7-8k pln. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Zacytowałem z innego forum (sprawa nie dotyczy Subaru, tu nie mamy DSG), gdzie temat dwusprzęgłówki ciągle aktualny: [...] napisał(a):Ja to mam tylko takie pytanie, czemu przez 50kkm nic nie stukało, a teraz przez ostatnie 10kkm stuka regularnie, czy to normalne, wg mnie nie. Gwarancję mam jeszcze do lipca więc jak DSG ma się sypnąc to niech to robi teraz, bo 20tys na skrzynie nie mam zamiaru wydawać! Kumpel miał Passata B6 2.0 TDI 170 KM DSG. Skrzynia zaczęła stukać pół roku po gwarancji 3 msc. później zaczęła szarpać i szlak ją trafił, koszt naprawy (wymiany) około 21 tys Ale pewnie mieli jakąś grubszą robotę, bo to 3x tyle ile miało być w Audi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Outback Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Im dłużej czytuję to forum tym bardziej jestem przekonany, że Subaru (SBD) to wyjątkowo dobra marka skoro wobec braku świeżej pożywki do utyskiwań wałkuje się na powrót tematy wyjaśnione i skutecznie rozwiązane około 2 lata temu ... :roll: . Jak nie macie co robić to poczytajcie jak masowo ludziska wykańczają sprzegła i dwumasówki nawet w 105 PS-owych TDi FWD (Octavie, Golfy, Leony) ... 8) . Pozdrawiam wiosennie - Piotr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Tak, tak! popieram kolegę! Czytam też inne fora i mam podobne wrażenie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 wymiana skrzyni to nie naprawa Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Luk77 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Jak nie macie co robić to poczytajcie jak masowo ludziska wykańczają sprzegła i dwumasówki nawet w 105 PS-owych TDi FWD (Octavie, Golfy, Leony) ... 8) . Tylko że Octavii , Golf-ów i Leon-ów jeździ X razy więcej niż Subaru a więc i musi być słychać o tego typu awariach We flocie gdzie od dobrych kilku lat przewinęło się masę Octavii to z tego co pamiętam tylko w jednej przedwcześnie sprzęgło padło - coś ok. 120tkm. Większość lata do ok. 300tkm bez żadnych problemów ze strony silnika, skrzyni , sprzęgła a lekko nie mają :idea:Zobaczymy czy tak samo będzie z tymi najnowszymi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Jak nie macie co robić to poczytajcie jak masowo ludziska wykańczają sprzegła i dwumasówki nawet w 105 PS-owych TDi FWD (Octavie, Golfy, Leony) ... 8) . Tylko że Octavii , Golf-ów i Leon-ów jeździ X razy więcej niż Subaru a więc i musi być słychać o tego typu awariach We flocie gdzie od dobrych kilku lat przewinęło się masę Octavii to z tego co pamiętam tylko w jednej przedwcześnie sprzęgło padło - coś ok. 120tkm. Większość lata do ok. 300tkm bez żadnych problemów ze strony silnika, skrzyni , sprzęgła a lekko nie mają :idea:Zobaczymy czy tak samo będzie z tymi najnowszymi. Tylko ze "we flocie" jak piszesz to autami jezdza raczej zawodowcy ktorym zalezy by dojechac a nie powariowac. -- Pn mar 19, 2012 2:47 pm -- rozumiem , że "główna siedziba" wiedziała lepiej i ustaliła , że samo się spaliło..... A ja slyszalem ze "samo to sie grzmi i blyska" :wink: -- Pn mar 19, 2012 2:52 pm -- Nie no, z tym sprzeglem to rzeczywiscie mozna sprawdzic pedalem sprzegla (tak mniej wiecej) ale tylko jesli nie ma automatycznego kasowania luzu (czyli to musza byc jakies starsze samochody [maluch, 125p ) Ano wlasnie i ano wlasnie. Tylko ze do tego trzeba wiedziec odrobine wiecej o sprzeglach niz; - aby wlaczyc bieg, wcisnij sprzeglo........ i tak dalej. Chyba przy nastepnej dyskusji tego typu bede sie pytal czy oponent wymienil choc jedno sprzeglo wlasnorecznie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 proponuję zapytać Kubicę lub Hołowczyca. Biorąc pod uwagę ich technikę i wyczucie auta to pewnie ze 100 sprzęgieł wymienili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Tylko że Octavii , Golf-ów i Leon-ów jeździ X razy więcej niż Subaru a więc i musi być słychać o tego typu awariach dlatego chętnie bym taką statystyk zobaczył: ilość padniętych sprzęgieł do ilości sprzedanych aut Tylko ze "we flocie" jak piszesz to autami jezdza raczej zawodowcy dawno się tak nie uśmiałem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 proponuję zapytać Kubicę lub Hołowczyca. Biorąc pod uwagę ich technikę i wyczucie auta to pewnie ze 100 sprzęgieł wymienili No nie wiem dlaczego Chyba nie doczytales ze idzie o wlasnoreczna wymiane. :roll: Kubica? Nie wiem, nie znam. Nie znam na tyle by miec opinie w tym zakresie. Natomiast Pan Hołowczyc? Wiem ze wystapie przeciwko religii, ale co mi tam. Po jego wypowiedzi w sprawie doladowania silnika w pojezdzie Gordona, jest dla minie tchnicznym zerem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 19 Marca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 no i wszystko jest jasne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TyrTyr Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 no i wszystko jest jasne. Jasne bylo od dawna ze masz mizerne pojecie o tym jak samochod jest zbudowany. Tylko smieszne to wcale nie jest. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
TomaszOBK Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 No to robi się gorrrrąco. Karamba. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 :shock: Jezu (w tym wypadku Admin) ty widzisz i nie grzmisz :!: I to w technicznym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gryzli Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Dajcie na luz z tymi przepychankami... Ale szczerze chcialbym poznac ta procedure sprawdzania, bez wyciagania sprzegla... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 19 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 19 Marca 2012 Standardowy test uślizgu sprzęgła: silnik rozgrzany, zapięty 6 bieg, 2k rpm, wszystkie pedały puszczone. W momencie wciśnięcia gazu do dechy obroty rosną o jakieś 100rpm a mikrosekundę potem spadają do wyjściowej wartości proponuje wyjac skrzynie i sprawdzić co i jak........moze uda sie jeszcze bez dwumasy , tylko docisk i tarcze lub nawet sama tarcze..... :roll: ps. i tych prob juz nie robic.... :wink: ps. mechanik znajacy typ auta (wrx/sti/leg./obk), w czasie jazdy probnej , moze mniej wiecej ustalic stan sprzegła tzn. głównie , ze za długo nie pojezdzi... ....jest róznica w wys. i tzw. "braniu"..... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się