Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Najlepiej trzymaj się zaleceń z książki. Auto masz na gwarancji więc nie eksperymentuj. Odnośnie marek to moim zdaniem najlepszy będzie Millers lub Motul ale z pewnego źródła. Ten ostatni bywa podrabiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Najlepiej trzymaj się zaleceń z książki. Auto masz na gwarancji więc nie eksperymentuj. Odnośnie marek to moim zdaniem najlepszy będzie Millers lub Motul ale z pewnego źródła. Ten ostatni bywa podrabiany. Dzięki Adam na pewno będzie to wymiana w ASO, bo gwarancja proponowali mi Motula, o MIllersie nie słyszałem jeśli lepszy to wezmę ten ( na samochodzie nie mam zwyczaju oszczędzać, bo takie działanie nieopłacalnym jest z natury rzeczy:mrgreen: ) rozumiem , że parametry oleum rzecz święta i gwarancją obwarowana :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Millers wcale nie jest droższy a na pewno jest liderem jeśli chodzi o oleje dobrej klasy. Masz SBD MY12 ? Z tego co pamiętam zmieniono w nim kilka rzeczy i dedykowany olej 0W30. Mam racje ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 Millers wcale nie jest droższy a na pewno jest liderem jeśli chodzi o oleje dobrej klasy. Masz SBD MY12 ? Z tego co pamiętam zmieniono w nim kilka rzeczy i dedykowany olej 0W30. Mam racje ? dokładnie, MY12 Co do zmian poza audio chyba i kamerą cofania, to więcej się nie orientuję, jeśli wiesz coś więcej to napisz proszę albo linka podeślij odnośnie feralnego sprzęgła to nie wiem o co tyle zadymy było,że niewygodne... itd. Fakt może tydzień się przyzwyczajałem i kilka "żabek" było ale teraz startuję w miarę płynnie :? W Rzeszowie w salonie nie mieli padniętego w OBD ani Legacy D, z tego co pytałem, a myślę że nie ściemniali bo znamy się dobrze. Reszty zmian nie ogarniam, w sensie co się mogło mechanicznie zmienić :?: Mam nadzieję, że kolejna subaryna nie będzie mi czynić psikusów, bo Forester przez prawie 5lat był mega przyjaznym i bezawaryjnym wozidłem pozdrawiam Marek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 26 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 kamera była również we wcześniejszych rocznikach. Znalazłem u siebie dwa linki może się przydadzą. http://techon.nikkeibp.co.jp/english/NE ... 222/147866 http://boxerdiesel.com/engineering/ Jaki olej masz wpisany w instrukcji ? 5W30 czy 0W30 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 26 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2012 W silniku diesla MY 12 faktycznie były pewne zmiany: viewtopic.php?f=3&t=153869&p=1614668#p1614668 Jednak w dalszym ciągu zalecany olej to 5W30 C2 lub C3. Przynajmniej tak mam napisane w instrukcji obsługi z lutego 2012. matrix, oleju teoretycznie zmieniać nie trzeba, ja jednak zgodnie ze starą szkołą zmieniłem po przebiegu 2500 km. Taką też informację dostałem w ASO, że okolice 2000km, to odpowiedni moment. Tradycyjnie już zalałem Millersa 5W30 C3. Mój poprzedni SBD też na nim jeździł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Adam, spawalniczy dzięki za linki, powoli się wgryzam w ten techniczny angielski :roll: sprawdziłem olej w instrukcji, jest tak jak pisze spawalniczy: 5W-30 C2 lub C3 Tradycyjnie już zalałem Millersa 5W30 C3 dlaczego akurat C3 :?: skoro C2 ma niższą temp. krzepnięcia, to chyba lepiej do -35st. niż do -30st. C :?: wybrałeś C3 dlatego, że ma większą lepkość niż C2 :?: a jeszcze coś takiego znalazłem: http://www.millersoils.pl/produkty/moto ... /cfs-5w30/ tam stoi jak byk, żeby tego oleju nie stosować w samochodach z filtrem cząstek stałych :?: :?: już chyba wiem ten z pierwszego linka nie jest po prostu dedykowany do dyszli ale ten, czyli C3 jak najbardziej: http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/ jeśli się mylę, to proszę o wyprowadzenie z błędu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 dlaczego akurat C3 skoro C2 ma niższą temp. krzepnięcia, to chyba lepiej do -35st. niż do -30st. C wybrałeś C3 dlatego, że ma większą lepkość niż C2 Teoretycznie C2 lepiej chroni dpf a C3 lepiej chroni silnik. viewtopic.php?f=26&t=137199&p=1133367&hilit=Skoro+mamy+ju%C5%BC+pewno%C5%9B%C4%87%2C+%C5%BCe+producent+zaleca#p1133367 już chyba wiem ten z pierwszego linka nie jest po prostu dedykowany do dyszli ale ten, czyli C3 jak najbardziej: http://www.millersoils.pl/produkty/prem ... e-c3-5w30/ jeśli się mylę, to proszę o wyprowadzenie z błędu Bardzo dobrze wydedukowałeś. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 27 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lipca 2012 Teoretycznie C2 lepiej chroni dpf a C3 lepiej chroni silnik. viewtopic.php?f=26&t=137199&p=1133367&hilit=Skoro+mamy+ju%C5%BC+pewno%C5%9B%C4%87%2C+%C5%BCe+producent+zaleca#p1133367 spawalniczy dzięki za linka powoli moja tabula rasa olejowa zaczyna się zapełniać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ttarchala Opublikowano 28 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 28 Lipca 2012 Czołem forumowicze - to mój pierwszy post tutaj. Od maja 2010 jeżdżę OBK 2.0D, na razie 46 tys. km., z czego ostatnie 20 tys. po równiutkich drogach Zachodniej Europy. Generalnie zgadzam się co do zalet i przypadłości OBK - z przypadłości zdarzyło mi się uszkodzenie sterowania audio z kierownicy, a na co dzień najbardziej przeszkadza chyba hacząca skrzynia. Poza tym fajne auto, ale... ... muszę zapytać: czy ktoś już wyjaśnił do końca sygnalizowaną na forum sprawę szarpania/żabkowanie przy ruszaniu na zimnym silniku, zwłaszcza w mokre i zimne dni? Od paru miesięcy zauważam ten objaw u siebie i mam wrażenie, że niestety się nasila. Mechanik z lokalnego ASO, któremu to pokazałem powiedział, że to prawdopodobnie sprzęgło, ale: a) jak sam przyznał, nie jest bardzo doświadczony z Subaru (niewiele ich tu jeździ) w innych autach tego typu objawy miewają też inne przyczyny. A więc - czy ktoś w końcu zdiagnozował tę sprawę od początku do końca, skoro kilka takich sygnałów już na forum się pojawiło? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 30 Lipca 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 Jak widać to dość powszechne zjawisko. U mnie pojawiło się po ok. 30k km. i co gorsze im zimniej i bardziej mokro tym efekt jest bardziej odczuwalny.... Jesienią będzie ciekawie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tata Opublikowano 30 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 30 Lipca 2012 ... muszę zapytać: czy ktoś już wyjaśnił do końca sygnalizowaną na forum sprawę szarpania/żabkowanie przy ruszaniu na zimnym silniku, zwłaszcza w mokre i zimne dni? Od paru miesięcy zauważam ten objaw u siebie i mam wrażenie, że niestety się nasila. Mechanik z lokalnego ASO, któremu to pokazałem powiedział, że to prawdopodobnie sprzęgło, ale: a) jak sam przyznał, nie jest bardzo doświadczony z Subaru (niewiele ich tu jeździ) w innych autach tego typu objawy miewają też inne przyczyny. A więc - czy ktoś w końcu zdiagnozował tę sprawę od początku do końca, skoro kilka takich sygnałów już na forum się pojawiło? Na temat "szarpania na zimnym" wypowiadało się kilka osób na forum, ale nikt nie rozwiązał jeszcze tej zagadki. U mnie szarpie na 1 biegu lub na wstecznym w trakcie sprzęgania; sprzęgło wykluczam bo ma być dobre Mam wrażenie, że to może być zależne od jakości paliwa i prądu (naładowany akumulator, dobre masowanie) ale to takie wróżenie. Być może "woda z klimy" dostaje się gdzieś, gdzie nie powinna. Na szarpanie na pewno nie ma wpływu: - wymiana filtru paliwa (założyłem nowy na 30 tys.) bez zmian - odpowietrzanie układu paliwowego (ręczna pompka z tyłu silnika) ---------------------------------- Natomiast znaczna poprawa - brak nawet małego poszarpywania nastąpiła: - po czyszczeniu wtrysków BG - szarpanie zniknęło całkowicie (na okres do 2 tygodni) - po wiosennym czyszczeniu komory silnika, dopchnięciu bezpieczników, oczyszczeniu kabelków masujących (na okres 1 tygodnia). Generalnie cokolwiek by się nie zrobiło poprawa jest na okres 1-2 tygodni. Czego to jest czasokres - kalibracji? Być może tu tkwi sedno sprawy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Na temat "szarpania na zimnym" wypowiadało się kilka osób na forum, ale nikt nie rozwiązał jeszcze tej zagadki. a może powinniśmy założyć wątek w pytaniach do Dyrekcji i oczekiwać pilnego zajęcia się problemem, który ma jak się okazuje charakter masowy, a ASO go lekceważą lub udają, że go nie ma.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Moze Pan AK sie udzieli... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 Moze Pan AK sie udzieli... wyjatkowo :wink: .....nie słyszałem i nie miałem udokumentowanego takiego przypadku ....zarówno w trakcie gwarancji , tuż przed końcem ani póżniej... ps.kiedys wrx-y poszarpywaly przez pierwsze 2/3 ruszania "na zimno"....po 500 m bylo ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 a doszliście przyczyn poszarpywania wrx-ów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 a doszliście przyczyn poszarpywania wrx-ów? taki materiał okładziny tarczy sprzęgła.. ale w odróznieniu od "zamienników" normalnie działała w korkach jak auto miało w miarę normalną temperaturę.. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 i by sie zgadzało -moze cos przyrdzewieje przez noc i rano trzeba "zeszlifowac" tarcze zanim zacznie równo sklejac... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 mam pytanie z innej beczki, ile litrów muszę zakupić oleju do OTB Diesel na wymianę z fabrycznego :?: gdyż moje ASO Millers`a nie oferuje będę wdzięczny za odpowiedź Ps. odnośnie poszarpywania, to raczej ja przez 1-szy miesiąc nim poszarpywałem, zanim obczułem sprzęgło ale fakt z 1-szego biegu muszę bardzo delikatnie żeby było płynnie, co do innych "poszarpywań" to się nie wypowiem bo na razie innego nie zauważyłem pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 6 L do silnika wchodzi 5,6 L. Poszarpuje w wilgotne dni ale zjawisko minimalne i sie nie nasila ustepuje po pierwszym ruszeniu :!: OBK 2,5 MT MY05 to dopiero szarpal :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
martrix Opublikowano 31 Lipca 2012 Udostępnij Opublikowano 31 Lipca 2012 6 L do silnika wchodzi 5,6 L.Poszarpuje w wilgotne dni ale zjawisko minimalne i sie nie nasila ustepuje po pierwszym ruszeniu :!: OBK 2,5 MT MY05 to dopiero szarpal :shock: dzięki haubi tzn. nie poszarpuje tylko z tego co piszesz obroty falują, skoro po pierwszym ruszeniu ustępuje :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
haubi65 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 poszarpuje :!: ... o obrotach nic nie pisalem .... ustepuje jak silnik jest cieply ... 6 L do silnika wchodzi 5,6 L.Poszarpuje w wilgotne dni ale zjawisko minimalne i sie nie nasila ustepuje po pierwszym ruszeniu :!: OBK 2,5 MT MY05 to dopiero szarpal :shock: dzięki haubi tzn. nie poszarpuje tylko z tego co piszesz obroty falują, skoro po pierwszym ruszeniu ustępuje :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam12 Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Autor Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 6 L do silnika wchodzi 5,6 L.Poszarpuje w wilgotne dni ale zjawisko minimalne i sie nie nasila ustepuje po pierwszym ruszeniu :!: OBK 2,5 MT MY05 to dopiero szarpal :shock: Haubi65 - to nie jest to samo. Dwumasa w poprzednim leciutko poszarpała ale tylko na zimnym i tyle. W SBD z dwumasą efekt jest zdecydowanie wyraźniej wyczuwalny. Puszczasz sprzęgło przy 1.1-1.2k obrotów a tu dupa, szarpie jak cholera. Naturalny odruch to sprzęgło w podłogę i druga próba. To samo. Lekko więcej gazu i no coś tam ruszasz. Co prawda miałem taki silny efekt tylko raz ale suche lato mamy Jesienią zostawię OBK do "podeszczowej" analizy u P. AK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
giepa Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 to nie jest falowanie obrotów, to wali całym silnikiem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xanadu Opublikowano 1 Sierpnia 2012 Udostępnij Opublikowano 1 Sierpnia 2012 to nie jest falowanie obrotów, to wali całym silnikiem.. to prawda... mnie mechanicy Pana AK powiedzieli, że to najpewniej sprzęgło, ale przejechałem od tamtej pory kilkadziesiąt km i nic :wink: potem proponowali mi zostawienie auta na noc, ale nie mam takiej możliwości, bo nie miałbym jak wrócić, a wynajęcie auta w ASO jest zbyt kosztowne :wink: zresztą dla mnie wizyta w ASO to za każdym razem duży stres, związany z korkami w Warszawce... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się