Skocz do zawartości

Czy 200 tys. km to dużo dla S-turbo ?


Grzegorz

Rekomendowane odpowiedzi

Stare S-turbo jak się wczoraj okazało użytkowane jest przez jego syna i teraz uwaga :) ma 340 tysięcy przejechane i nic mu nie jest.

 

I jesteś pewien że to nic mu nie jest oznacza, że nigdy nie miał robionych panewek, zaworów, głowic i innych rzeczy z silnikiem ?

BO jeśli tak to jestem zbudowany i poproszę o namiary na to cudowne oleum Royal cośtam

I jeszcze dokładnie jakie to sturbo 170 czy 177 km ? Automat czy manual ? Tylko PB czy jakieś LPG ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie drugorzędne natomiast znaczenie pierwszorzędne ma:

1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki)

2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko)

3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej

4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny

Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują więc jeżeli starannie serwisuje to i jego samochód może osiągać wysokie przebiegi bez remontu głównego. Gratulacje. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują

To niech sobie kupi Tribece... albo co gorsza jakiegos przednionapedowego dupowoza :mrgreen:

 

Caly fun w S-turbo, czy XT polega na tym, ze mimo miekkiej, jak guma zawiechy, mimo ksztaltow lodowki, potrafi zaskoczyc i zrobic niejednego bardziej ostroznego kierowce WRXa na Jodlowniku :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba Twój XT, ze zmienionym na nowy zawias :P

chcesz, przewiozę Cię 10 letnim S-Turbo.

A później niech Niumen Cię przewiezie WRX-em na skręconym AGX.

To jest komfortowa, fajna, dająca skręcać decha :)

Ja tam uważam, że nawet mój GT-ek bujał na zakrętach, ale to co się dzieje w S-Turbo to dramat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują

To niech sobie kupi Tribece... albo co gorsza jakiegos przednionapedowego dupowoza :mrgreen:

No to se teraz u wlyszkowa nagrabiłeś... :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie drugorzędne natomiast znaczenie pierwszorzędne ma:

1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki)

2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko)

3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej

4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny

Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują więc jeżeli starannie serwisuje to i jego samochód może osiągać wysokie przebiegi bez remontu głównego. Gratulacje. :D

 

Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie pierwszorzędne natomiast drugorzędne znaczenie pierwszorzędne :twisted: ma:

1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki)

2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko)

3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej

4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny

 

ps.

Co Ci po spokojnym rozgrzewaniu i wystudzaniu turbiny jak się będzie kręcić na wodzie albo lepiku, a nie na oleju...

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co do turbiny, to przy 1500 rpm ma pełną smarowalność i chłodzenie a nie na idle i zgadzam się, że olej jest tu najważniejszy bo to on realnie wpływa na zużycie silnika i turbo.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzd, chyba musimy się zamienić i porobić kilka okrążeń na dzielnicy :mrgreen: Jechałem z niumenem i było twardo ale nie chciał bym jeździć taką dechą na rodzinne wakacje.

 

Pozdrawiam

 

No wiesz możemy się zamienić na dłużej, niż tylko na kilka okrążeń, zawsze mi się czarne auta podobały 8)

:mrgreen:

 

Fakt na rodzinne wakacje na drugi koniec Polski byłoby średnio jechać twardą dechą, ale... albo masz dechę i szybko jeździsz zakręty, albo mięki dupowóz, którym nie upalasz, ale jeździsz na wakacje ;)

niektórzy łączą to w jednym, kwestia gustu, ja tam lubię i jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale to co się dzieje w S-Turbo to dramat :D

 

Na seryjnym zawieszeniu absolutnie tak. Tomasz, jak na osiągi eks Hogiego Forka zawias seryjny jest po prostu niebezpieczny. Rozważ zamianę na Tein SSM, to jest relatywnie tania modyfikacja (cena zbliżona do OEMowego kompletu amortyzatorów i sprężyn) a rzeczywiście poprawiająca bezpieczeństwo jazdy. Utrata komfortu przy nastawach "na miękko" jest minimalna. Moim zdaniem, modyfikacja z serii "must have" 8)

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak na osiągi eks Hogiego Forka zawias seryjny jest po prostu niebezpieczny.

Dlatego jeżdżę kapeluszowo :) bujam się do pracy i z powrotem ;)

 

Rozważ zamianę na Tein SSM, to jest relatywnie tania modyfikacja (cena zbliżona do OEMowego kompletu amortyzatorów i sprężyn)

Czyli drogo :)

W przyszłym roku, o ile nie wpadną jakieś "nieprzewidziane" wydatki (tfu, panewki, ale przewiduję je trochę później ;) ) to będę coś zmieniał w zawiasie, ale skłaniam się ku rozwiązaniu Niedźwiedzia czyli KYB UltraSR + sprężyna KYB.

Wysokość ok, twardość ok. Nie chcę rezygnować z prześwitu, a do upalania... prędzej uzbieram na nowego starego GT-ka, lub naprawię rozbitka, niż bedę upalał Forkiem.

 

Ale dzięki za sugestię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc tak. Silnik jest od nowości nieruszany. Rozrząd wymieniony 4 razy.

Samochód jest kompletnie seryjny. Pierwsze lata jeździła jego żona, on od czasu do czasu wyganiał pająki z wydechu ale generalnie samochód jeździł chyba do 3000 obrotów. Młody to intelektualista w garniturku i nie spodziewam się po nim upalania więc samochód będzie dalej dbany.

Oliwa to Royal Purple 5w30. U mnie lane jest to samo. Kolor ma zajebisty. Przy każdej wymianie ludzie gały wywalają.

Pojawia się czasem na znanym portalu. jak jest to od razu biorę i cześć. Nie jest jakoś specjalnie drogi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do zawiasu to mi bardzo fabryczny zawias odpowiada. Nie jestem mistrzem prostej a i dzieciaki mam kochane więc nigdzie mi się nie śpieszy. Poza tym, że S-turbo jest dość ciasne to uważam, że jest to bardzo sprytnie pomyślany samochodzik, Myślałem, że go sprzedamy ale okazał się być cały oryginalny lakierniczo więc będziem dbać, pucować, lać oliwe i nie szczędzić na części aby długo służył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Akurat do bycia "mistrzem prostej" wystarcza seryjna, do zakrętów nie.

To wiemy, ja się już wyszalałem. Z wiekiem zmniejszył mi się popyt na emocje a zwiększył na święty spokój.

PS: Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
temat - panewek - ten typ tak ma. Po 200 kkm po rozebraniu silnika z reguly okazuje sie ze sa juz wytarte mocno, chociaz jeszcze nie przekrecone. IMO - 200 KKM - to dobry moment na wymiane panewek w silniku turbo z Forka. Dla świętego spokoju.

 

Może masz/ktoś ma fotki panewek przy 200 kkm?

 

 

Ma ktoś paneweczkę do pokazania ? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...