Grzegorz Opublikowano 8 Lipca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Stare S-turbo jak się wczoraj okazało użytkowane jest przez jego syna i teraz uwaga ma 340 tysięcy przejechane i nic mu nie jest. I jesteś pewien że to nic mu nie jest oznacza, że nigdy nie miał robionych panewek, zaworów, głowic i innych rzeczy z silnikiem ? BO jeśli tak to jestem zbudowany i poproszę o namiary na to cudowne oleum Royal cośtam I jeszcze dokładnie jakie to sturbo 170 czy 177 km ? Automat czy manual ? Tylko PB czy jakieś LPG ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 8 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Lipca 2010 Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie drugorzędne natomiast znaczenie pierwszorzędne ma: 1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki) 2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko) 3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej 4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują więc jeżeli starannie serwisuje to i jego samochód może osiągać wysokie przebiegi bez remontu głównego. Gratulacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują To niech sobie kupi Tribece... albo co gorsza jakiegos przednionapedowego dupowoza Caly fun w S-turbo, czy XT polega na tym, ze mimo miekkiej, jak guma zawiechy, mimo ksztaltow lodowki, potrafi zaskoczyc i zrobic niejednego bardziej ostroznego kierowce WRXa na Jodlowniku Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 ze mimo miekkiej, jak guma zawiechy, tu się nie zgadzam, to, ze mocniej nurkuje przy heblowaniu, nie oznacza,że ma problemy w zakrętach. Tył jest decha. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Chyba Twój XT, ze zmienionym na nowy zawias chcesz, przewiozę Cię 10 letnim S-Turbo. A później niech Niumen Cię przewiezie WRX-em na skręconym AGX. To jest komfortowa, fajna, dająca skręcać decha Ja tam uważam, że nawet mój GT-ek bujał na zakrętach, ale to co się dzieje w S-Turbo to dramat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 tzd, chyba musimy się zamienić i porobić kilka okrążeń na dzielnicy Jechałem z niumenem i było twardo ale nie chciał bym jeździć taką dechą na rodzinne wakacje. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują To niech sobie kupi Tribece... albo co gorsza jakiegos przednionapedowego dupowoza No to se teraz u wlyszkowa nagrabiłeś... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie drugorzędne natomiast znaczenie pierwszorzędne ma:1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki) 2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko) 3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej 4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny Powyższa kolejność jest przypadkowa. Czasem ktoś ma kasę i chce szybciej wyprzedzać a upalanie i wyścigi uliczne z buraczanymi kierowcami BMW go nie interesują więc jeżeli starannie serwisuje to i jego samochód może osiągać wysokie przebiegi bez remontu głównego. Gratulacje. Po czytaniu wątku "olejowego" wydaje mi się, że rodzaj oleju ma znaczenie pierwszorzędne natomiast drugorzędne znaczenie pierwszorzędne ma: 1.brak modyfikacji (często, gęsto są to różnego rodzaju wydumki) 2.sposób użytkowania (to że samochód ma 170-230 KM to jeszcze do wyścigówkimu daaaaleko) 3.Częstotliwość wymiany oleju - wiadomo im częściej tym lepiej 4.Spokojne rozgrzewanie i "wystudzanie" turbiny ps. Co Ci po spokojnym rozgrzewaniu i wystudzaniu turbiny jak się będzie kręcić na wodzie albo lepiku, a nie na oleju... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 co do turbiny, to przy 1500 rpm ma pełną smarowalność i chłodzenie a nie na idle i zgadzam się, że olej jest tu najważniejszy bo to on realnie wpływa na zużycie silnika i turbo. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 tzd, chyba musimy się zamienić i porobić kilka okrążeń na dzielnicy Jechałem z niumenem i było twardo ale nie chciał bym jeździć taką dechą na rodzinne wakacje. Pozdrawiam No wiesz możemy się zamienić na dłużej, niż tylko na kilka okrążeń, zawsze mi się czarne auta podobały 8) Fakt na rodzinne wakacje na drugi koniec Polski byłoby średnio jechać twardą dechą, ale... albo masz dechę i szybko jeździsz zakręty, albo mięki dupowóz, którym nie upalasz, ale jeździsz na wakacje niektórzy łączą to w jednym, kwestia gustu, ja tam lubię i jedno i drugie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Olleo Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 To Motul juz jest passe? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Niby dlaczego ? wciąż gadamy o Motulu X-cess, albo X-clean czasami nawet o 300V. Niektórzy nawet taki stosują edit. wyłącz sobie "Wyłącz BBCode" w podpisie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 ale to co się dzieje w S-Turbo to dramat Na seryjnym zawieszeniu absolutnie tak. Tomasz, jak na osiągi eks Hogiego Forka zawias seryjny jest po prostu niebezpieczny. Rozważ zamianę na Tein SSM, to jest relatywnie tania modyfikacja (cena zbliżona do OEMowego kompletu amortyzatorów i sprężyn) a rzeczywiście poprawiająca bezpieczeństwo jazdy. Utrata komfortu przy nastawach "na miękko" jest minimalna. Moim zdaniem, modyfikacja z serii "must have" 8) Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 jak na osiągi eks Hogiego Forka zawias seryjny jest po prostu niebezpieczny. Dlatego jeżdżę kapeluszowo bujam się do pracy i z powrotem Rozważ zamianę na Tein SSM, to jest relatywnie tania modyfikacja (cena zbliżona do OEMowego kompletu amortyzatorów i sprężyn) Czyli drogo W przyszłym roku, o ile nie wpadną jakieś "nieprzewidziane" wydatki (tfu, panewki, ale przewiduję je trochę później ) to będę coś zmieniał w zawiasie, ale skłaniam się ku rozwiązaniu Niedźwiedzia czyli KYB UltraSR + sprężyna KYB. Wysokość ok, twardość ok. Nie chcę rezygnować z prześwitu, a do upalania... prędzej uzbieram na nowego starego GT-ka, lub naprawię rozbitka, niż bedę upalał Forkiem. Ale dzięki za sugestię Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Więc tak. Silnik jest od nowości nieruszany. Rozrząd wymieniony 4 razy. Samochód jest kompletnie seryjny. Pierwsze lata jeździła jego żona, on od czasu do czasu wyganiał pająki z wydechu ale generalnie samochód jeździł chyba do 3000 obrotów. Młody to intelektualista w garniturku i nie spodziewam się po nim upalania więc samochód będzie dalej dbany. Oliwa to Royal Purple 5w30. U mnie lane jest to samo. Kolor ma zajebisty. Przy każdej wymianie ludzie gały wywalają. Pojawia się czasem na znanym portalu. jak jest to od razu biorę i cześć. Nie jest jakoś specjalnie drogi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Co do zawiasu to mi bardzo fabryczny zawias odpowiada. Nie jestem mistrzem prostej a i dzieciaki mam kochane więc nigdzie mi się nie śpieszy. Poza tym, że S-turbo jest dość ciasne to uważam, że jest to bardzo sprytnie pomyślany samochodzik, Myślałem, że go sprzedamy ale okazał się być cały oryginalny lakierniczo więc będziem dbać, pucować, lać oliwe i nie szczędzić na części aby długo służył. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Co do zawiasu to mi bardzo fabryczny zawias odpowiada. Nie jestem mistrzem prostej ... Akurat do bycia "mistrzem prostej" wystarcza seryjna, do zakrętów nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Acinski Opublikowano 9 Lipca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Lipca 2010 Akurat do bycia "mistrzem prostej" wystarcza seryjna, do zakrętów nie. To wiemy, ja się już wyszalałem. Z wiekiem zmniejszył mi się popyt na emocje a zwiększył na święty spokój. PS: Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 10 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 10 Stycznia 2011 temat - panewek - ten typ tak ma. Po 200 kkm po rozebraniu silnika z reguly okazuje sie ze sa juz wytarte mocno, chociaz jeszcze nie przekrecone. IMO - 200 KKM - to dobry moment na wymiane panewek w silniku turbo z Forka. Dla świętego spokoju. Może masz/ktoś ma fotki panewek przy 200 kkm? Ma ktoś paneweczkę do pokazania ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 11 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2011 silnik poszedl na zyletki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lapcok Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 silnik poszedl na zyletki teraz będziemy się golić EJ20 S-Turbo :D brrrr szybkie golenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 silnik poszedl na zyletki teraz będziemy się golić EJ20 S-Turbo :D brrrr szybkie golenie Ta, panewki zrobiły się takie cienkie, że nie wymagały ostrzenia... :roll: Siekla mimo wszystko przykro :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Sieklamimo wszystko przykro :wink: ale wiesz jak teraz dobrze zarazem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BartZ Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 Sieklamimo wszystko przykro :wink: ale wiesz jak teraz dobrze zarazem Nie wątpię mój drogi, nie wątpię... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 13 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2011 hmm - drogi to chyba dosyc dobre okreslenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się