mich Opublikowano 2 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 2 Czerwca 2010 Witam, taka kwestia: Słyszałem, że nie poleca się lać benzyny 95 do Imprezy STI? Ale pytanie, czy to dlatego, że jest to niezdrowe dla silnika, czy tylko dlatego, że pojezdo będzie miało mniejszą moc? Pozdrawiam, -- Michu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Musisz zobaczyć co masz na klapce wlewu paliwa (czy też innej instrukcji). Jeśli jest wymagane >= 98, to lejąc 95 jesteś w stanie zepsuć silnik (spalaniem stukowym). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 w japoncach STI na klapce wlewu masz same japonskie szlaczki wiec szacun jezeli cos z tego rozszyfrujesz Przynajmniej w moim STI tak jest... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
jpol Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Raczej JDM-ów '07 zbyt wiele u nas nie jeździ. A ze słownikiem nawet kanji czy kana jest do ogarnięcia . Poza tym w przypadku JDM-a sprawa jest chyba jeszcze prostsza - u nich chyba wszystko co mocniejsze (i współczesne) jest mapowane na 100-oktanowe paliwo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mich Opublikowano 3 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Sprawdzę! A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 Sprawdzę! A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika? Nie, ale też nie pomoże Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Cysztof Opublikowano 3 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2010 ups... nmie zauwazylem ze to MY07 nie jest prawda ze im wiecej oktanow tym lepiej... masz lac takie paliwo jakie zalecil producent a lanie czegos "mocniejszego" powinno spotkac sie ze zmiana zaplonu o ile ma cos pomoc, inaczej to wyrzucanie kasy w atmosfere Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mich Opublikowano 4 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Piszą na wlewie "98 only", czyli 95 mu szkodzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zamer Opublikowano 4 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Czerwca 2010 Piszą na wlewie "98 only", czyli 95 mu szkodzi. No to sam sobie odpowiedziałeś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 8 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Czerwca 2010 Piszą na wlewie "98 only", czyli 95 mu szkodzi. nie, jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy jak bedziesz deptac to pewnie pojawi sie spalanie stukowe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mich Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A to jeszcze żeby się upewnić zapytam. Na wlewie piszą "98 only", ale podejrzewam, że jak mu wleję 100 oktanową to nie będzie to mniej zdrowe dla silnika niż 98? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 A to jeszcze żeby się upewnić zapytam. Na wlewie piszą "98 only", ale podejrzewam, że jak mu wleję 100 oktanową to nie będzie to mniej zdrowe dla silnika niż 98? Nie bedzie napewno. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mich Opublikowano 9 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 nie, jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy Trudno tym spokojnie jeździć Wczoraj miałem właśnie okazję pierwszy raz w życiu wjechać STI na tor. Rzucało mną jak szmatą, ale uśmiech miałem bardzo szeroki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma... a nie jest tak ze ECU wykryje stuki i cofnie zaplon i stukow nie bedzie? bedzie mniej mocy (ale jak jedzies spokojnie to niepotrzeba mocy) poco w takim razie jest czujnik spalania stukowego? jak jezdzisz spokojnie to nic sie niedzieje, kiedys przez pol roku latalem swoim pierwszym seryjnym GT95 na Pb95 i nic sie nie dzialo, moze byl slabszy ale mi to nie przeszkadzalo po czym wyczytalem na forum ze zle robie... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ColinBarbazynca Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 No wlasnie jak sam napisales to czujnik JAK WYKRYJE STUK to opozni zaplon. Potem po chwili wyprzedzi zaplon i jak znowu wykryje stuk to go cofnie. Problem w tym, ze jak ciagle na takim zachowaniu bedziesz jechal to bedzie to oslabiac tloki, co w seryjnym silniku dlugo podziala (nikt nie wie ile), ale w podkreconym juz raczej ten okres bedzie krotszy. Ja tam w swoim aucie wole nie miec problemow i na czujnik licze tylko w awaryjnych sytuacjach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Sprawdzę! A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika? Do każdego samochodu powinno się lać takie paliwo jakie zaleca producent i na takim paliwie auto będzie jeździć najlepiej. A to dlatego, że każde auto ma napisaną mapę pod pewien rodzaj paliwa a nie inny. Oczywiście mapy są na tyle elastyczne, że na innym paliwie auta pojadą, ale tracą przy tym (nawet nieznacznie), osiągi spalanie itd. Dlatego do STi nie lejemy 95, 94 (pamiętam jeszcze takie paliwo ), 91, 87 tylko właśnie 98, tak samo jak do malucha nie lejemy V power racing 99+. Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95. Słuszna uwaga, precyzując jednak - nie ma podziału na "nasze" i "ich", tylko na MON i RON, trzeba tylko zwrócić uwagę, że w EU zwyczajowo używa się RON, a w US/Kanadzie/Australii średnią arytmetyczną z RON i MON. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 mich - kompletnie nie rozumiem sensu kontynuowania wątku . Masz jak wół napisane "98 only" to lej 98, jak masz napisane i nie filozuj . Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek - wówczas lej to, pod co masz strojony komputer. Skreśl więc to 98 only na wlewie, wpisz mazakiem nazwę tego, na co masz strojony ECU i lej to. As simple, as that . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 9 Czerwca 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Czerwca 2010 Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mich Opublikowano 13 Czerwca 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2010 Tak jeszcze podsumowując. Tutaj też wyczytałem, że lanie 95 może być szkodliwe: http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/SidcFaq/CommonProblems#LowOctaneFuel Natomiast z tego, co czytam w polskiej instrukcji, piszą że korzystanie z paliwa o mniejszej liczbie oktanowej prowadzi do słabszych osiągów silnika. Nie piszą, że szkodzi. Ale oczywiście nie mam zamiaru sprawdzać i jeżdżę tylko na 98. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pafcik Opublikowano 4 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 4 Września 2010 czyli wg instrukcji US: wrx 91 aki = w eu 95 sti 93aki =w eu 98 http://www.torquecars.com/articles/fuel ... atings.php Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 5 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 5 Września 2010 Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika. I dlatego właśnie nie powinno się wyrywać części wypowiedzi z kontekstu . Specjalnie napisałem dużymi literami zastrzeżenie dotyczące sytuacji, w której stosowanie paliwa o wyższej LO (100) jest uzasadnione tj. gdy nie jest WYŁĄCZNIE chwytem marketingowym. Te sytuacje są jednak bardzo rzadkie, bo wozów wystrojonych na VPower Racing jest bardzo niewiele, dlatego w dużej większości przypadków należy stosować jako chwyt marketingowy. Oryginalna wypowiedź brzmiała tak: Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
BURi_ Opublikowano 6 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 6 Września 2010 Lej 98 oktanow i nie zaluj. Jak ma cos stukac to komputer i tak cofa zaplon ale tak czy siak im wyzsza liczba okatnowa paliwa tym wieksza odpornosc na spalanie stukowe przy wyzszych oborotach silnika. 95 jest najbardziej kaloryczna czyli auto najmniej jej pali ( + dla ekonomi ) natomiast jak wystroisz auto na V-Power 100 tak jak ja mam w swoim to bedzie go palil duzo duzo wiecej niz zwyklej benzyny ;-) Wybor nalezy do Ciebie nie mniej jednak lej sprawdzone 98 i po sprawie wkoncu to STI a nie Golf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się