Skocz do zawartości

Jakie paliwo do STI


mich

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

taka kwestia: Słyszałem, że nie poleca się lać benzyny 95 do Imprezy STI? Ale pytanie, czy to dlatego, że jest to niezdrowe dla silnika, czy tylko dlatego, że pojezdo będzie miało mniejszą moc?

 

Pozdrawiam,

-- Michu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej JDM-ów '07 zbyt wiele u nas nie jeździ. A ze słownikiem nawet kanji czy kana jest do ogarnięcia :twisted: .

Poza tym w przypadku JDM-a sprawa jest chyba jeszcze prostsza - u nich chyba wszystko co mocniejsze (i współczesne) jest mapowane na 100-oktanowe paliwo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Nie, ale też nie pomoże

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ups... nmie zauwazylem ze to MY07 ;)

nie jest prawda ze im wiecej oktanow tym lepiej... masz lac takie paliwo jakie zalecil producent a lanie czegos "mocniejszego" powinno spotkac sie ze zmiana zaplonu o ile ma cos pomoc, inaczej to wyrzucanie kasy w atmosfere :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie, jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy

Trudno tym spokojnie jeździć :D Wczoraj miałem właśnie okazję pierwszy raz w życiu wjechać STI na tor. Rzucało mną jak szmatą, ale uśmiech miałem bardzo szeroki :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma...

a nie jest tak ze ECU wykryje stuki i cofnie zaplon i stukow nie bedzie? bedzie mniej mocy (ale jak jedzies spokojnie to niepotrzeba mocy) poco w takim razie jest czujnik spalania stukowego? jak jezdzisz spokojnie to nic sie niedzieje, kiedys przez pol roku latalem swoim pierwszym seryjnym GT95 na Pb95 i nic sie nie dzialo, moze byl slabszy ale mi to nie przeszkadzalo po czym wyczytalem na forum ze zle robie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie jak sam napisales to czujnik JAK WYKRYJE STUK to opozni zaplon. Potem po chwili wyprzedzi zaplon i jak znowu wykryje stuk to go cofnie.

Problem w tym, ze jak ciagle na takim zachowaniu bedziesz jechal to bedzie to oslabiac tloki, co w seryjnym silniku dlugo podziala (nikt nie wie ile), ale w podkreconym juz raczej ten okres bedzie krotszy.

Ja tam w swoim aucie wole nie miec problemow i na czujnik licze tylko w awaryjnych sytuacjach :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Do każdego samochodu powinno się lać takie paliwo jakie zaleca producent i na takim paliwie auto będzie jeździć najlepiej. A to dlatego, że każde auto ma napisaną mapę pod pewien rodzaj paliwa a nie inny. Oczywiście mapy są na tyle elastyczne, że na innym paliwie auta pojadą, ale tracą przy tym (nawet nieznacznie), osiągi spalanie itd. Dlatego do STi nie lejemy 95, 94 (pamiętam jeszcze takie paliwo :D), 91, 87 tylko właśnie 98, tak samo jak do malucha nie lejemy V power racing 99+.

 

Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95.

Słuszna uwaga, precyzując jednak - nie ma podziału na "nasze" i "ich", tylko na MON i RON, trzeba tylko zwrócić uwagę, że w EU zwyczajowo używa się RON, a w US/Kanadzie/Australii średnią arytmetyczną z RON i MON.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mich - kompletnie nie rozumiem sensu kontynuowania wątku :twisted:. Masz jak wół napisane "98 only" to lej 98, jak masz napisane i nie filozuj :twisted:.

 

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek - wówczas lej to, pod co masz strojony komputer. Skreśl więc to 98 only na wlewie, wpisz mazakiem nazwę tego, na co masz strojony ECU i lej to.

 

As simple, as that :twisted:.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy

Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jeszcze podsumowując.

 

Tutaj też wyczytałem, że lanie 95 może być szkodliwe:

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/SidcFaq/CommonProblems#LowOctaneFuel

 

Natomiast z tego, co czytam w polskiej instrukcji, piszą że korzystanie z paliwa o mniejszej liczbie oktanowej prowadzi do słabszych osiągów silnika. Nie piszą, że szkodzi.

Ale oczywiście nie mam zamiaru sprawdzać i jeżdżę tylko na 98.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika.

 

I dlatego właśnie nie powinno się wyrywać części wypowiedzi z kontekstu :twisted:. Specjalnie napisałem dużymi literami zastrzeżenie dotyczące sytuacji, w której stosowanie paliwa o wyższej LO (100) jest uzasadnione tj. gdy nie jest WYŁĄCZNIE chwytem marketingowym. Te sytuacje są jednak bardzo rzadkie, bo wozów wystrojonych na VPower Racing jest bardzo niewiele, dlatego w dużej większości przypadków należy stosować jako chwyt marketingowy.

 

Oryginalna wypowiedź brzmiała tak:

 

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lej 98 oktanow i nie zaluj. Jak ma cos stukac to komputer i tak cofa zaplon ale tak czy siak im wyzsza liczba okatnowa paliwa tym wieksza odpornosc na spalanie stukowe przy wyzszych oborotach silnika. 95 jest najbardziej kaloryczna czyli auto najmniej jej pali ( + dla ekonomi ) natomiast jak wystroisz auto na V-Power 100 tak jak ja mam w swoim to bedzie go palil duzo duzo wiecej niz zwyklej benzyny ;-) Wybor nalezy do Ciebie nie mniej jednak lej sprawdzone 98 i po sprawie wkoncu to STI a nie Golf :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...