Jump to content

Jakie paliwo do STI


mich

Recommended Posts

Witam,

 

taka kwestia: Słyszałem, że nie poleca się lać benzyny 95 do Imprezy STI? Ale pytanie, czy to dlatego, że jest to niezdrowe dla silnika, czy tylko dlatego, że pojezdo będzie miało mniejszą moc?

 

Pozdrawiam,

-- Michu

Link to comment
Share on other sites

Musisz zobaczyć co masz na klapce wlewu paliwa (czy też innej instrukcji). Jeśli jest wymagane >= 98, to lejąc 95 jesteś w stanie zepsuć silnik (spalaniem stukowym).

Link to comment
Share on other sites

Raczej JDM-ów '07 zbyt wiele u nas nie jeździ. A ze słownikiem nawet kanji czy kana jest do ogarnięcia :twisted: .

Poza tym w przypadku JDM-a sprawa jest chyba jeszcze prostsza - u nich chyba wszystko co mocniejsze (i współczesne) jest mapowane na 100-oktanowe paliwo?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Nie, ale też nie pomoże

Link to comment
Share on other sites

ups... nmie zauwazylem ze to MY07 ;)

nie jest prawda ze im wiecej oktanow tym lepiej... masz lac takie paliwo jakie zalecil producent a lanie czegos "mocniejszego" powinno spotkac sie ze zmiana zaplonu o ile ma cos pomoc, inaczej to wyrzucanie kasy w atmosfere :)

Link to comment
Share on other sites

Piszą na wlewie "98 only", czyli 95 mu szkodzi.

nie, jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy

jak bedziesz deptac to pewnie pojawi sie spalanie stukowe

Link to comment
Share on other sites

Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma...

Link to comment
Share on other sites

A to jeszcze żeby się upewnić zapytam. Na wlewie piszą "98 only", ale podejrzewam, że jak mu wleję 100 oktanową to nie będzie to mniej zdrowe dla silnika niż 98?

Link to comment
Share on other sites

nie, jak bedziesz jezdzil spokojnie na podcisnieniu nic sie nie stanie nie wyczujesz roznicy

Trudno tym spokojnie jeździć :D Wczoraj miałem właśnie okazję pierwszy raz w życiu wjechać STI na tor. Rzucało mną jak szmatą, ale uśmiech miałem bardzo szeroki :D

Link to comment
Share on other sites

Akurat spalanie stukowe na niskich obrotach moze wystepowac nawet przy spokojnej jezdzie, choc jest duzo mniej szkodliwe niz podczas jazdy na doladowaniu. Trzeba tez dodac, ze w takich wypadkach samochod pali wiecej wiec oszczednosc z jazdy na 95 jest znikoma...

a nie jest tak ze ECU wykryje stuki i cofnie zaplon i stukow nie bedzie? bedzie mniej mocy (ale jak jedzies spokojnie to niepotrzeba mocy) poco w takim razie jest czujnik spalania stukowego? jak jezdzisz spokojnie to nic sie niedzieje, kiedys przez pol roku latalem swoim pierwszym seryjnym GT95 na Pb95 i nic sie nie dzialo, moze byl slabszy ale mi to nie przeszkadzalo po czym wyczytalem na forum ze zle robie...

Link to comment
Share on other sites

No wlasnie jak sam napisales to czujnik JAK WYKRYJE STUK to opozni zaplon. Potem po chwili wyprzedzi zaplon i jak znowu wykryje stuk to go cofnie.

Problem w tym, ze jak ciagle na takim zachowaniu bedziesz jechal to bedzie to oslabiac tloki, co w seryjnym silniku dlugo podziala (nikt nie wie ile), ale w podkreconym juz raczej ten okres bedzie krotszy.

Ja tam w swoim aucie wole nie miec problemow i na czujnik licze tylko w awaryjnych sytuacjach :)

Link to comment
Share on other sites

Sprawdzę!

 

A tak podpytam w drugą stronę jeszcze. Jak na wlewie paliwa do samochodu jest napisane, żeby lać benzynę 91/95 to benzyna 98+ może mu zaszkodzić, bo jest za sucha, czy coś w tym stylu? Czy to nieprawda i im więcej oktanów ma benzyna tym lepiej dla każdego silnika?

Do każdego samochodu powinno się lać takie paliwo jakie zaleca producent i na takim paliwie auto będzie jeździć najlepiej. A to dlatego, że każde auto ma napisaną mapę pod pewien rodzaj paliwa a nie inny. Oczywiście mapy są na tyle elastyczne, że na innym paliwie auta pojadą, ale tracą przy tym (nawet nieznacznie), osiągi spalanie itd. Dlatego do STi nie lejemy 95, 94 (pamiętam jeszcze takie paliwo :D), 91, 87 tylko właśnie 98, tak samo jak do malucha nie lejemy V power racing 99+.

 

Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95.

Link to comment
Share on other sites

Aha jeśli masz auto z US, to pamiętaj, że nasze 95 to nie to samo co ich 95.

Słuszna uwaga, precyzując jednak - nie ma podziału na "nasze" i "ich", tylko na MON i RON, trzeba tylko zwrócić uwagę, że w EU zwyczajowo używa się RON, a w US/Kanadzie/Australii średnią arytmetyczną z RON i MON.

Link to comment
Share on other sites

mich - kompletnie nie rozumiem sensu kontynuowania wątku :twisted:. Masz jak wół napisane "98 only" to lej 98, jak masz napisane i nie filozuj :twisted:.

 

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek - wówczas lej to, pod co masz strojony komputer. Skreśl więc to 98 only na wlewie, wpisz mazakiem nazwę tego, na co masz strojony ECU i lej to.

 

As simple, as that :twisted:.

Link to comment
Share on other sites

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy

Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika.

Link to comment
Share on other sites

Tak jeszcze podsumowując.

 

Tutaj też wyczytałem, że lanie 95 może być szkodliwe:

http://www.scoobypedia.co.uk/index.php/SidcFaq/CommonProblems#LowOctaneFuel

 

Natomiast z tego, co czytam w polskiej instrukcji, piszą że korzystanie z paliwa o mniejszej liczbie oktanowej prowadzi do słabszych osiągów silnika. Nie piszą, że szkodzi.

Ale oczywiście nie mam zamiaru sprawdzać i jeżdżę tylko na 98.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
Z tym, że jedynie VPower Racing ma deklarowaną liczbę oktanową badawczą 100, podczas gdy zwykły Vpower, Ultimate, Suprema, Verva czy Dynamic to wciąż "tylko" 98+ oktanów, wzbogacone dodatkami myjącymi i innymi poprawiającymi pracę silnika.

 

I dlatego właśnie nie powinno się wyrywać części wypowiedzi z kontekstu :twisted:. Specjalnie napisałem dużymi literami zastrzeżenie dotyczące sytuacji, w której stosowanie paliwa o wyższej LO (100) jest uzasadnione tj. gdy nie jest WYŁĄCZNIE chwytem marketingowym. Te sytuacje są jednak bardzo rzadkie, bo wozów wystrojonych na VPower Racing jest bardzo niewiele, dlatego w dużej większości przypadków należy stosować jako chwyt marketingowy.

 

Oryginalna wypowiedź brzmiała tak:

 

Te "setki", Vpowery i Ultimate'y, czyli paliwa o liczbie oktanowej 100 to bardziej chwyt marketingowy i należy je traktować na równi z 98, NO CHYBA ŻE masz komputer specjalnie strojony pod którąś z setek
Link to comment
Share on other sites

Lej 98 oktanow i nie zaluj. Jak ma cos stukac to komputer i tak cofa zaplon ale tak czy siak im wyzsza liczba okatnowa paliwa tym wieksza odpornosc na spalanie stukowe przy wyzszych oborotach silnika. 95 jest najbardziej kaloryczna czyli auto najmniej jej pali ( + dla ekonomi ) natomiast jak wystroisz auto na V-Power 100 tak jak ja mam w swoim to bedzie go palil duzo duzo wiecej niz zwyklej benzyny ;-) Wybor nalezy do Ciebie nie mniej jednak lej sprawdzone 98 i po sprawie wkoncu to STI a nie Golf :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...