Skocz do zawartości

Stabilizatory - rozmiary, firmy, doświadczenia


elberoth

Rekomendowane odpowiedzi

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

obecnie w GT mam aftermarketoway stab z tylu (CUSCO 21mm), przod - seria (19mm)

w moim odczucie fajnie sie jezdzi, jak tylnym stab jest ciut grubszy / twardszy - auto jakby mniej podsterowne jest...

 

przez jakis czas i z przodu mialem grubszy stab (CUSCO - 20mm bodajze), ale stwierdzilem, ze taki setup niezbyt mi pasuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja w WRX'01 założyłem z tyłu stabilizator 20mm z STI i czuć wyraźną poprawę. Teraz zastanawiam się nad przełożeniem na przód 20mm też z STI.

Dodatkowo z tyłu pojawiła się rozpórka (kombi) i to czuć chyba najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

 

to zalezy co ci teraz przeszkodza w prowadzeniu Imprezy? Pewnie jak wszystkim plucie przodem, wtedy przdni zostawiasz oem a zakladasz tyl grubszy, najlepiej regulowany bo on tak naprawde imituje 3 grubosci stabilizatora... PAmietaj ze jak idziesz w grubsze staby to tak naprawde sprezyny w zawieszeniu powinny byc troche mieksze zeby samchod sie lepiej prowadzil w danych warunkach, ale to wymaga wielu testow i doswiadczenia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w GL zamontowałem stabilizator od WRX (20mm), wcześniej nie było w ogóle, samochód stal się mniej podsterowny (bliski neutralnego) i bardziej sztywny na nierównościach. Na kiepskich oponach jest nawet nadsterowny (zimówki).

Ogólnie, jeśli jest sztywny tył to samochód jest nadsterowny, sztywny przód podsterowny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie w GL zamontowałem stabilizator od WRX (20mm), wcześniej nie było w ogóle, samochód stal się mniej podsterowny (bliski neutralnego) i bardziej sztywny na nierównościach. Na kiepskich oponach jest nawet nadsterowny (zimówki).

Ogólnie, jeśli jest sztywny tył to samochód jest nadsterowny, sztywny przód podsterowny.

 

Dużo jest rzeźby z zamontowaniem tylnego staba w GL'u?? Bo coś mi sie wydaje ze tylne piasty sa nie przystosowane do stabilizatora (tak jak te w GT) Ale ja świeży jestem i sie nie znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dużo jest rzeźby z zamontowaniem tylnego staba w GL'u?? Bo coś mi sie wydaje ze tylne piasty sa nie przystosowane do stabilizatora (tak jak te w GT) Ale ja świeży jestem i sie nie znam.

W sumie można zrobić bez rzeźby. Trzeba zamontować wahacze tylne od GT z mocowaniem i kupić cały komplet: stabilizator, łączniki i uchwyty mocujące. Zakładasz i jeździsz.

Ja nie wymieniałem wahaczy, tylko dospawałem mocowania identyko jak są w GT. Wahacze mam, ale ze względu na nie możliwość odkręcenia tych długich śrub nie wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O .. ciekawy temat :D

A co proponujecie do WRXa 2003?

Myslałem o stabilizatorach z STI.

Czy jest to zabieg bezbolesny? Czyli wyciągam stare wkładam nowe? Czy potrzebuję jakiejś rzeźby?

I czy do WRXa 2003 pasuja również stabilizatory z modelu 2006?

Wiem duzo pytań, ale jestem mocno zainteresowany takimi zmianami i chce się upewnic , że wszystko będzie OK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O .. ciekawy temat :D

...

Myslałem o stabilizatorach z STI.

....

jak pisałem wyżej przełożyłem już tył z STI'03 do WRX'01 i jest zdecydowanie lepiej ... niby niewiele grubsze, ale czuć zmianę.

wkrótce uzupełniam również przód, na 20mm z tego samego STI :wink:

 

zastanawiam się jeszcze nad łącznikami bo aktualne plastiki już pewnie nie długo pożyją ...

warto zaryzykować takie ?

http://moto.allegro.pl/item1043058165_l ... ubaru.html

http://moto.allegro.pl/item1043060265_l ... ubaru.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

 

Idea jest taka aby zrobić bardzo agresywną geometrię z przodu (typu -3 negatywu), dać grubszego staba i szersze opony (245/40/17 na feldze 8,5").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O .. ciekawy temat :D

...

Myslałem o stabilizatorach z STI.

....

jak pisałem wyżej przełożyłem już tył z STI'03 do WRX'01 i jest zdecydowanie lepiej ... niby niewiele grubsze, ale czuć zmianę.

wkrótce uzupełniam również przód, na 20mm z tego samego STI :wink:

 

zastanawiam się jeszcze nad łącznikami bo aktualne plastiki już pewnie nie długo pożyją ...

warto zaryzykować takie ?

http://moto.allegro.pl/item1043058165_l ... ubaru.html

http://moto.allegro.pl/item1043060265_l ... ubaru.html

 

Przedni stabilizator w WRXie jest taki sam jak w STi (20mm).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Moim zdaniem łączniki z firmy Vigtech (tzw olsztyńska Vega) to nie jest jakieś wielkie ryzyko. Miałem takie (tzn wciąż mam :mrgreen: ) w GT-ku i były w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

 

Idea jest taka aby zrobić bardzo agresywną geometrię z przodu (typu -3 negatywu), dać grubszego staba i szersze opony (245/40/17 na feldze 8,5").

 

Ciekawe co na to powie 5x100. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to chyba masz jakiś downgrade w aucie. Ja mam w WRX'01 20mm, kolega również (mierzone suwmiarką). Katalog podaje to samo.

 

może dlatego ze mam kombi .... ale już czeka na montaż 20mm z STI ... więc zaraz się to naprawi :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

No to chyba masz jakiś downgrade w aucie. Ja mam w WRX'01 20mm, kolega również (mierzone suwmiarką). Katalog podaje to samo.

 

może dlatego ze mam kombi .... ale już czeka na montaż 20mm z STI ... więc zaraz się to naprawi :lol:

 

Kombi nie mierzyłem, ale wg katalogów też ma 20mm, ciekawe. Oczywiście wiesz, że przedni stabilizator w kombi jest inny niż w sedanie? Nie chodzi o grubość tylko kształt (jest krótszy).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko nikt nie wspomnial o problemach wynikajacych z montażu

Ja mam (co prawda forek ale to prawie to samo) przód seria (lepiej tak) z tylu whiteline 21mm.

 

No i na tym nie kończą sie wydatki do tego warto a nawet zalecane łacząniki alu (seria lubi pęknąc) i tak tez zrobilem,,,,,,,

Kolejne co wyskoczylo to powyrywało mocowania stabilizatora (te taki U do których jest mocowany stab do budy) niestety ponoć seryjne nie daja rady( sprawdzone empirycznie :evil::evil: )

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Czytałem tez o kilku przypadkach że przy takim setupie czasem wyrwie mocowanie łacznika do wahacza......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja u siebie mam z tyłu Whiteline'a 22mm i łączniki tej samej firmy (wymienione z w/w powodów). Kolejny zakup to chyba antilift kit. Tutaj można trochę poczytać o tym co daje i jak działa:

 

http://www.whiteline.com.au/articles/Ef ... 0ALK_b.pdf

(autor- Jakub Zawada? :))

 

Tutaj ciekawe porównanie dwóch egzemplarzy STi 2008- jeden ma zwiększoną moc, a drugi znacznie poprawioną trakcję:

 

 

ps. wiem, że już było, ale warto obejrzeć :)

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Przecież poliuretanowe tuleje mocujące są w zestawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Przecież poliuretanowe tuleje mocujące są w zestawie.

 

cypisowi chodziło o mocowanie do karoserii, a nie o gumę mocującą stabilizator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie niumen, wyrywa takie cusik do ktorego przykrecone jest mocowanie stabilizatora (w aso chyba 45zl szt nowe wzmaznianie 350zl komplet whitelina, ewentualnie zostaje zaadoptowac z sti ale koszta podobne cos koło 200zl a sporo słabsze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stronie Whiteline są skany fajnych artykułów dotyczących stabów.

 

http://www.whiteline.com.au/search.php? ... int=carkit

 

Jeżeli komuś nie chce się czytać, to zacytuję tylko jedno zdanie z tekstu 'REX na szynach':

 

22mm rear swaybar absolutely transformed the WRX's handling - this really is the biggest bang-forbuck

handling mod you can make!

 

http://www.whiteline.com.au/articles/AS ... ails_2.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...