Jump to content

Stabilizatory - rozmiary, firmy, doświadczenia


elberoth

Recommended Posts

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

Link to comment
Share on other sites

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

obecnie w GT mam aftermarketoway stab z tylu (CUSCO 21mm), przod - seria (19mm)

w moim odczucie fajnie sie jezdzi, jak tylnym stab jest ciut grubszy / twardszy - auto jakby mniej podsterowne jest...

 

przez jakis czas i z przodu mialem grubszy stab (CUSCO - 20mm bodajze), ale stwierdzilem, ze taki setup niezbyt mi pasuje

Link to comment
Share on other sites

W swoim WRX-ie najpierw założyłem 20mm z STI przód i tył, ale tył się dziwnie kładł i męczyła podsterownośc.

Zmieniłem tylny na 22mm regulowany Whiteline i jest duzo lepiej ...

Link to comment
Share on other sites

ja w WRX'01 założyłem z tyłu stabilizator 20mm z STI i czuć wyraźną poprawę. Teraz zastanawiam się nad przełożeniem na przód 20mm też z STI.

Dodatkowo z tyłu pojawiła się rozpórka (kombi) i to czuć chyba najbardziej.

Link to comment
Share on other sites

Temat wydawać by się mogło ciekawy, a w sumie rzadko na forum poruszany.

 

Jestem ciekaw waszych opinii o aftermarketowych (czytaj: grubszych) stabach - jakie są wasze doświadczenia, jakich rozmiarów używacie, czy macie równe z przodu i z tyłu, czy może większe z przodu lub mniejsze z tyłu.

 

to zalezy co ci teraz przeszkodza w prowadzeniu Imprezy? Pewnie jak wszystkim plucie przodem, wtedy przdni zostawiasz oem a zakladasz tyl grubszy, najlepiej regulowany bo on tak naprawde imituje 3 grubosci stabilizatora... PAmietaj ze jak idziesz w grubsze staby to tak naprawde sprezyny w zawieszeniu powinny byc troche mieksze zeby samchod sie lepiej prowadzil w danych warunkach, ale to wymaga wielu testow i doswiadczenia :)

Link to comment
Share on other sites

U siebie w GL zamontowałem stabilizator od WRX (20mm), wcześniej nie było w ogóle, samochód stal się mniej podsterowny (bliski neutralnego) i bardziej sztywny na nierównościach. Na kiepskich oponach jest nawet nadsterowny (zimówki).

Ogólnie, jeśli jest sztywny tył to samochód jest nadsterowny, sztywny przód podsterowny.

Link to comment
Share on other sites

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

Link to comment
Share on other sites

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

Link to comment
Share on other sites

U siebie w GL zamontowałem stabilizator od WRX (20mm), wcześniej nie było w ogóle, samochód stal się mniej podsterowny (bliski neutralnego) i bardziej sztywny na nierównościach. Na kiepskich oponach jest nawet nadsterowny (zimówki).

Ogólnie, jeśli jest sztywny tył to samochód jest nadsterowny, sztywny przód podsterowny.

 

Dużo jest rzeźby z zamontowaniem tylnego staba w GL'u?? Bo coś mi sie wydaje ze tylne piasty sa nie przystosowane do stabilizatora (tak jak te w GT) Ale ja świeży jestem i sie nie znam.

Link to comment
Share on other sites

Dużo jest rzeźby z zamontowaniem tylnego staba w GL'u?? Bo coś mi sie wydaje ze tylne piasty sa nie przystosowane do stabilizatora (tak jak te w GT) Ale ja świeży jestem i sie nie znam.

W sumie można zrobić bez rzeźby. Trzeba zamontować wahacze tylne od GT z mocowaniem i kupić cały komplet: stabilizator, łączniki i uchwyty mocujące. Zakładasz i jeździsz.

Ja nie wymieniałem wahaczy, tylko dospawałem mocowania identyko jak są w GT. Wahacze mam, ale ze względu na nie możliwość odkręcenia tych długich śrub nie wymieniałem.

Link to comment
Share on other sites

O .. ciekawy temat :D

A co proponujecie do WRXa 2003?

Myslałem o stabilizatorach z STI.

Czy jest to zabieg bezbolesny? Czyli wyciągam stare wkładam nowe? Czy potrzebuję jakiejś rzeźby?

I czy do WRXa 2003 pasuja również stabilizatory z modelu 2006?

Wiem duzo pytań, ale jestem mocno zainteresowany takimi zmianami i chce się upewnic , że wszystko będzie OK.

Link to comment
Share on other sites

O .. ciekawy temat :D

...

Myslałem o stabilizatorach z STI.

....

jak pisałem wyżej przełożyłem już tył z STI'03 do WRX'01 i jest zdecydowanie lepiej ... niby niewiele grubsze, ale czuć zmianę.

wkrótce uzupełniam również przód, na 20mm z tego samego STI :wink:

 

zastanawiam się jeszcze nad łącznikami bo aktualne plastiki już pewnie nie długo pożyją ...

warto zaryzykować takie ?

http://moto.allegro.pl/item1043058165_l ... ubaru.html

http://moto.allegro.pl/item1043060265_l ... ubaru.html

Link to comment
Share on other sites

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

 

Idea jest taka aby zrobić bardzo agresywną geometrię z przodu (typu -3 negatywu), dać grubszego staba i szersze opony (245/40/17 na feldze 8,5").

Link to comment
Share on other sites

O .. ciekawy temat :D

...

Myslałem o stabilizatorach z STI.

....

jak pisałem wyżej przełożyłem już tył z STI'03 do WRX'01 i jest zdecydowanie lepiej ... niby niewiele grubsze, ale czuć zmianę.

wkrótce uzupełniam również przód, na 20mm z tego samego STI :wink:

 

zastanawiam się jeszcze nad łącznikami bo aktualne plastiki już pewnie nie długo pożyją ...

warto zaryzykować takie ?

http://moto.allegro.pl/item1043058165_l ... ubaru.html

http://moto.allegro.pl/item1043060265_l ... ubaru.html

 

Przedni stabilizator w WRXie jest taki sam jak w STi (20mm).

Link to comment
Share on other sites

U siebie na razie mam sprężyny OE (+KYB AGX) oraz staby tył i przód Whiteline 22mm.

 

Zastanawiam się jednak nad grubszym z przodu 24mm (lub nawet 27mm).

 

Ciekaw też jestem waszych opini o łącznikach stabilizatora. Czy zostawiliście OEM (plastikowe) czy poszliście w jakieś aluminium.

 

grubszy z przodu? Po co?

 

laczniki warto zmienic na mocniejsze bo plastikowe lubia sie urywac przy mocnych stabach (mi sie urwal kiedys oem tylny)

 

Idea jest taka aby zrobić bardzo agresywną geometrię z przodu (typu -3 negatywu), dać grubszego staba i szersze opony (245/40/17 na feldze 8,5").

 

Ciekawe co na to powie 5x100. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

 

Przedni stabilizator w WRXie jest taki sam jak w STi (20mm).

 

w WRX'01 jest 19mm

 

No to chyba masz jakiś downgrade w aucie. Ja mam w WRX'01 20mm, kolega również (mierzone suwmiarką). Katalog podaje to samo.

Link to comment
Share on other sites

 

No to chyba masz jakiś downgrade w aucie. Ja mam w WRX'01 20mm, kolega również (mierzone suwmiarką). Katalog podaje to samo.

 

może dlatego ze mam kombi .... ale już czeka na montaż 20mm z STI ... więc zaraz się to naprawi :lol:

Link to comment
Share on other sites

 

No to chyba masz jakiś downgrade w aucie. Ja mam w WRX'01 20mm, kolega również (mierzone suwmiarką). Katalog podaje to samo.

 

może dlatego ze mam kombi .... ale już czeka na montaż 20mm z STI ... więc zaraz się to naprawi :lol:

 

Kombi nie mierzyłem, ale wg katalogów też ma 20mm, ciekawe. Oczywiście wiesz, że przedni stabilizator w kombi jest inny niż w sedanie? Nie chodzi o grubość tylko kształt (jest krótszy).

Link to comment
Share on other sites

tylko nikt nie wspomnial o problemach wynikajacych z montażu

Ja mam (co prawda forek ale to prawie to samo) przód seria (lepiej tak) z tylu whiteline 21mm.

 

No i na tym nie kończą sie wydatki do tego warto a nawet zalecane łacząniki alu (seria lubi pęknąc) i tak tez zrobilem,,,,,,,

Kolejne co wyskoczylo to powyrywało mocowania stabilizatora (te taki U do których jest mocowany stab do budy) niestety ponoć seryjne nie daja rady( sprawdzone empirycznie :evil::evil: )

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Czytałem tez o kilku przypadkach że przy takim setupie czasem wyrwie mocowanie łacznika do wahacza......

Link to comment
Share on other sites

Ja u siebie mam z tyłu Whiteline'a 22mm i łączniki tej samej firmy (wymienione z w/w powodów). Kolejny zakup to chyba antilift kit. Tutaj można trochę poczytać o tym co daje i jak działa:

 

http://www.whiteline.com.au/articles/Ef ... 0ALK_b.pdf

(autor- Jakub Zawada? :))

 

Tutaj ciekawe porównanie dwóch egzemplarzy STi 2008- jeden ma zwiększoną moc, a drugi znacznie poprawioną trakcję:

 

 

ps. wiem, że już było, ale warto obejrzeć :)

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Przecież poliuretanowe tuleje mocujące są w zestawie.

Link to comment
Share on other sites

 

Wiec reasumujac wymiana staba na 21mm trzeba kupic

-stab

-łaczniki

-mocowania do budy

 

Przecież poliuretanowe tuleje mocujące są w zestawie.

 

cypisowi chodziło o mocowanie do karoserii, a nie o gumę mocującą stabilizator.

Link to comment
Share on other sites

dokładnie niumen, wyrywa takie cusik do ktorego przykrecone jest mocowanie stabilizatora (w aso chyba 45zl szt nowe wzmaznianie 350zl komplet whitelina, ewentualnie zostaje zaadoptowac z sti ale koszta podobne cos koło 200zl a sporo słabsze

Link to comment
Share on other sites

Na stronie Whiteline są skany fajnych artykułów dotyczących stabów.

 

http://www.whiteline.com.au/search.php? ... int=carkit

 

Jeżeli komuś nie chce się czytać, to zacytuję tylko jedno zdanie z tekstu 'REX na szynach':

 

22mm rear swaybar absolutely transformed the WRX's handling - this really is the biggest bang-forbuck

handling mod you can make!

 

http://www.whiteline.com.au/articles/AS ... ails_2.pdf

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...