Skocz do zawartości

michal71

Nowy
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Profile Information

  • Auto
    Subaru Impreza GL 2.0 MY99

Osiągnięcia michal71

..:: Świeżynka ::..

..:: Świeżynka ::.. (1/13)

0

Reputacja

  1. U mnie dość podobne odgłosy (bardziej ćwierkanie) wydawało zupełnie zniszczone maleńkie łożysko zabudowane w kole zamachowym, podpiera ono wałek zdawczy skrzyni biegów. Zrobiłem to przy okazji wymiany sprzęgła.
  2. Witam, Koleżanki i Koledzy z 3city, może zalegają wam kompletne i sprawne przednie półośki do kombi klasyka? pzdr
  3. michal71

    Przeguby Impreza GC

    Znalazłem kolegę z podobnym problemem http://www.forum.subaru.pl/index.php?/topic/57803-forester-st-99-przegub-poszukiwany-30x27-145mm/ temat z przed 2 lat, ale problem pozostaje - nigdzie nie ma tych części. Jestem ciekawy czy PASCAL G17021PC będzie miał długość 145 mm. BTW Wiecie może czy sam pręt półosi z wieloklinem na 22 zęby (po stronie koła) jest krótszy od tego z 30 zębami (i czy od strony skrzyni wszystko będzie grało?). Jeżeli takt to może poszukam i wymienię półoś i wpakuje nowy "popularny i dostępny" dłuższy przegub.
  4. michal71

    Przeguby Impreza GC

    Czesc, Czy możliwe jest że w sprzedaży są przeguby przednie zewnętrzne do Imprezy GC o różnej długości zabudowy ?? W ogłoszeniach podają długość całości która nie jest istotna (151-155mm). Ważny jest wymiar od miejsca gdzie opiera sie łożysko do miejsca gdzie opiera sie wieloklin na półosi. A dlaczego pytam? Na jesień wymieniłem prawy przegub, dałem sie naciągnąć na zamiennik z pierscieniem ABS na przegubie (a mam pierścień ABS na piaście). Pierścien zdjąłem z przegubu i zamontowałem przegub (choć z tego co pamiętam zwróciłem uwagę że nowy przegub jest z 5 może 10 mm duższy niż stary, zdemontowany). Wszystko działało, ale kilka razy zauważyłem ze pojawiły sie dziwne drgania podczas dużych obciążeń w lewych zakrętach. Po zimie włożyłem niższy zawias i drgania nasiliły się (każde troche szybciej przejechane rondo czy inny lewy winkiel). Przypomniałem sobie o tym nie do końca dobrze dobranym przegubie i kupiłem taki do pierścienia ABS na piaście. I tu niespodzianka, teraz drga już przy minimalnej prędkości (5-10km/h) i delikatnym skręcie w lewo. Wniosek. Zwiekszyła się długość całkowita półosi i wewnętrzny przegub opiera sie o obudowę (najpierw przy lewych zakrętach; potem dodatkowo po zamontowaniu niższego zawiasu i lewych zakrętach - półoś się "skraca" coraz bardziej). Dodatkowo zrobiłem próbę/eksperyment - wywaliłem prawą półoś, włożyłem jedynie stary przegub (ten z pierścienim ABS na nim) zeby ścisnąć łożysko i na holu odbyłem jazdę próbną i nie drga. Niestety oryginalną częśc wywaliłem przy pierwszej wymianie i nie mam z czym porównać. HELP
  5. Hamulce z przodu odpadają - bicie sprawdzone czujnikime zegarowym max 0.03mm. Pozatym dudnienie pojawia sie jak hamujesz delikatnie ręcznym. Chyba zacznę od nowych bębnów i okładzin, w sumie najmniej zachodu z tym :/ od czegoś trzeba zacząć
  6. Na podnośniku słychać delikatnie łożysko w moscie. Ale bez obciążenia to kiszka
  7. Witam, Od jakiegoś czasu nie mogę sobie poradzić ze zdiagnozowaniem źródła problemu. Przy hamowaniu z prędkości >80 kmh pojawia się dudnienie które nasila się, praktycznie aż do momentu zatrzymania. - wyeliminowałem koła i opony (na zimowych i na dwóch zestawach letnich bez zmian); - tarcze i klocki z przodu mają przebieg około 10 tyś, kierownia nie bije przy hamowaniu; - próbowałem delikatnie hamować wyłącznie ręcznym i dudnienie pojawiło się; - heble z tyłu przejrzałem (mam bębny) okładziny ok, na bębnach nie ma progu, sprężynynki całe, wymieniłem bolce, tależyki i sprężynki mocujące okładziny; A więc IMO problem jest gdzieś z tyłu: heble (nic tu kurcze nie widać); most lub podpora wału (??); zużute gumy w zawieszeniu z tyłu (???, ostatnio robiłem przegląd, na szarpakach nic nie widać). Jakieś sugestie? pzdr
  8. Z tego co pamiętam instrukcja pochodzi z innego forum Subaru Ja robiłem wg niej z tego co pamiętam i działa Kody błędów: 11 Czujnik położenia wału korbowego 12 Włącznik/przekaźnik rozrusznika lub jego obwód 13 Czujnik położenia wałka rozrządu (czujnik GMP w Justy) 14 Wtryskiwacz nr 1 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT, Loyale, GL, DL) 15 Wtryskiwacz nr 2 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (Loyale, GL, DL); Wtryskiwacz 5 i 6 (XT6) 16 Wtryskiwacz nr 3 (Legacy, Impreza, Justy, SVX); Wtryskiwacz 3 i 4 (XT) 17 Wtryskiwacz nr 4 (Legacy, Impreza, SVX); Wtryskiwacz 1 i 2 (XT6) 18 Wtryskiwacz nr 5 (SVX) 19 Wtryskiwacz nr 6 (SVX) 21 Czujnik temperatury płynu chłodzącego 22 Czujnik spalania stukowego (prawostronny w SVX) 23 Przepływomierz (oprócz Justy); Czujnik ciśnienia (Justy) 24 Zawór regulacji powietrza biegu jałowego (oprócz Justy); Cewka zaworu regulacji wolnych obrotów (Justy) 25 Wtryskiwacz 3 i 4 (XT6) 26 Czujnik temperatury powietrza dolotowego 28 Czujnik spalania stukowego nr. 2 (SVX, strona lewa) 29 Czujnik położenia wału korbowego (drugi w SVX) 31 Czujnik położenia przepustnicy 32 Sonda lambda (nr. 1, z prawej strony w SVX) 33 Czujnik prędkości 34 Cewka zaworu recyrkulacji spalin 35 Cewka zaworu pochłaniacza par paliwa 36 Cewka zaworu dodatkowego powietrza (Impreza); Układ zapłonu (Justy) 37 Sonda lambda (nr. 2, strona lewa, SVX) 38 Regulator momentu obrotowego silnika (modele z automatyczną skrzynią biegów) 41 Regulator mieszanki paliwowo-powietrznej 42 Włącznik/przekaźnik wolnych obrotów lub jego obwód 43 Włącznik/przekaźnik przepustnicy lub jego obwód (Justy) 44 Cewka zaworu upustowego (turbo) 45 MAP sensor (turbo z manualem, wolnossące) / Cewka zaworu wydatku ciśnienia (turbo z automatem) 49 Przepływomierz / rezystor składu mieszanki (modele bez katalizatora) 51 Włącznik/przekaźnik biegu jałowego lub jego obwód (MT) / Włącznik/przekaźnik hamulca AT lub jego obwód / Włącznik/przekaźnik biegu jałowego AT 52 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (oprócz Justy)/ Włącznik/przekaźnik sprzęgła lub jego obwód (Justy) 53 Obwód immobilisera / Obwód pompy paliwa / Włącznik kompensacji niskiego ciśnienia atmosferycznego gaźnika 54 Układ załączający ssanie w gaźniku 55 Czujnik temperatury systemu recyrkulacji spalin 56 System recyrkulacji spalin 61 Włącznik/przekaźnik hamulca postojowego lub jego obwód (Loyale) / Cewka zaworu regulacji ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) 62 Czujnik temperatury paliwa (Impreza) / Sygnał obciążenia instalacji elektrycznej (Justy) 63 Czujnik ciśnienia zbiornika paliwa (Impreza) / Włącznik/przekaźnik dmuchawy lub jego obwód (Justy) 64 Zawór przewodu podciśnieniowego gaźnika 65 Czujnik podciśnienia 71 Zawór elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy 72 Obwód elektromagnesu zmiany biegów AT / układ zapłonowy 73 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła nadbiegu AT / Układ zapłonowy 74 Obwód elektromagnesu wyzwalania sprzęgła hamulca AT 75 Obwód elektromagnesu zaworu wydatku ciśnienia AT 76 Obwód elektromagnesu ciśnienia sprzęgła hamulca AT Jak odczytywać: 1. Rozgrzej silnik, wyłącz zapłon 2. Pod kolumną kierowniczą znajdziesz parę czarnych szybkozłączek - połącz je 3. Włącz zapłon 4. Lampka "check engine" zacznie mrugać. Jeśli mruga jednostajnie, oznacza to, że w pamięci ECU nie ma żadnych zachowanych błędów; jeśli "nadaje morsem", oznacza to, że przekazuje zapisane w pamięci kody, począwszy od "najświeższego": - krótkie mrugnięcia ("kropki") to pierwsza cyfra kodu (od prawej) - długie mrugnięcia ("kreski") to druga cyfra kodu (dziesiątki) - na przykład taki kod: _ _ . . . oznacza liczbę 23. - po przekazaniu wszystkich zachowanych kodów następuje dłuższa przerwa i sekwencja się powtarza.
  9. O Janiszu nie pomyślałem choć znam. Podjade i poprosze o wycene tego co mieliby zrobić. Co do taniości, to zazwyczaj idzie z nią jakość a nawet jej brak Jak nie zawoła jakiejs horrendalnie wysokiej kwoty to jestem w stanie mu to zlecić, bo zależy mi na porządnym wykonaniu naprawy. BTW: w technicznym nikt nie odpowiedział na moje pytanko. Zwrotnice przednie w GT są takie same jak w N/A 2.0 czy czymś sie różnią?
  10. Witam, Koleżanki i Koledzy szukam dobrego blacharza z 3city lub okolic co kompleksowo ogarnie naprawę tylnych nadkoli/błotników plus jakieś drobne kosmetyczne sprawy. Niestety zapuściłem troche sprawe nadkoli i konieczne są radykalne działania pzdr
  11. Witam, Czy zwrotnice przednie w Imprezie GT i w N/A 2.0 są takie same? pzdr
  12. Wczoraj wymieniłem osłone. Po odkręceniu nakrętki półosi poszło z górki (podczas walki poległa przedłużka 1/2 cala). Generalnie 1-1,5 h spokojnej roboty na płaskim podjeździe - bez kanału. Z kanałem/podnośnikem było by prędzej.
  13. Dużo jest rzeźby z zamontowaniem tylnego staba w GL'u?? Bo coś mi sie wydaje ze tylne piasty sa nie przystosowane do stabilizatora (tak jak te w GT) Ale ja świeży jestem i sie nie znam.
  14. Ja zamówiłem graty w ASO Subaru. Oczywiście na miejscu nie mieli ale pozytywnie zaskoczyła mnie cena - 45 zł plus opaski i nakretka na półoś. imo lepiej wymieniać pękniętą osłone jak najszybciej, chyba że już długo jeździsz bez osłony i przegub już szlak trafił
×
×
  • Dodaj nową pozycję...