bierny Posted May 5, 2010 Share Posted May 5, 2010 Witam Na forum nie znalazłem informacji dotyczących porównania tych silników. Chetnie poczytam waszych opinni na ich temat. ich plusy i minusy, spalanie, wybór skrzyni manual/automat. Będę wdzięczny za info. pozdrawiam Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Mam 3.0 245KM, ale miałem przyjemność przejechać się 2.5GT. Oba w automacie, moje odczucia są takie: - 3.0 chodzi płynniej, ma lepsza kulturę pracy, co nie znaczy, ze 2.5GT ma złą, - 2.5GT po prostu lepiej ciągnie, - 2.5GT ma lepszy dźwięk. Prawdopodobnie: - 3.0 będzie trwalsze, z tymi silniami nie ma żadnych problemów. - 2.5GT ma, "hesitation problem", i pewnie mniej trwale panewki, tłoki (piston slap) itp. - Na autostradzie 3.0 pewnie będzie lepsze - niższa prędkość na wale, ciszej, ale powyżej 180 3.0 przestaje już fajnie ciągnąc, załącza się 4rka i trzeba już trochę czekać na prędkość. - 3.0 ma podane 8.7 sec do 100, nie wiem jak subaru to wymyśliło, mi regularnie wychodzi 7.5 sec. 2.5GT pewnie ma z sekundę mniej. Jakbym miał wybierać sam silnik, to dla siebie wolałbym zdecydowanie 2.5GT. Problem w tym, ze 2.5GT jest tylko w wersji amerykańskiej, a to jest trochę inne auto. Jakby miałbym wybierać europejskie 3.0 vs amerykańskie 2.5GT to brałbym europejskie auto i tak zrobiłem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bierny Posted May 6, 2010 Author Share Posted May 6, 2010 dzięki za info :wink: Kario a jak wygląda spalanie w 3.0 AT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 U mnie w cyklu mieszanym ~13L, Na trasie delikatnie można zejść do 9.5. Jak się mocno pociśnie to 15-16. Co ciekawe komputer zawyża mi spalanie o 0.8-1.0 L, podałem liczone ręcznie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 Dobrze że jest taki temat bo mnie to też ciekawi.Po moim legasiu III myślę o legacy GT -mimo że amerykan :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 6, 2010 Share Posted May 6, 2010 3L na pewno - bardzo wysdoka kultura pracy, przyjemny moment obrotowy, bardzo duża dynamika jak na ssaka....do tego łańcuch rozrządu zamiast paska - dla tych co nie lubią za często grzebac przy motorze....typ dla dużo podróżującego ekscentrycznego biznesmena........zagazowany podróżuje taniej niż przecietny diesel spod innego znaku........ a Turbo 2,5L - legendarny sound Boxera Turbo, psykanie zaworu, efekt staru F16 przy ruszaniu i ogólnie kult........ trochę bardziej żarłoczny przy ciężkiej nodze...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 Co do dzwieku sie nie zgodze - mam zalozony wydech Prodrive i jest cudownie Co do spalania rowniez sie nie zgodze - 13/14 w miescie, na trasie ZAWSZE ponizej 10, przy spokojnej jezdzie autostradowej 8,6 (z komputera), przy przelotowej do ok 200 - ze zwalnianem na ograniczeniach - ok 11 litrow. Zgodze sie co do kultury i niezawodności oraz przyspieszenia. Polecam przeczytac ten wątek, bo choć traktuje o wersji Spec.B, to można wyczytać kilka ciekawostek viewtopic.php?f=1&t=120929&hilit=grupa+operacyjna Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 8, 2010 Share Posted May 8, 2010 PS emotorsport, chyba Cię %&$&%^, że gazowanie trzylitrówki sugerujesz?!?!?!?! :shock: Toż to profanacja! Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted May 9, 2010 Share Posted May 9, 2010 ja niczego nie sugeruję, ale jak te @#$%#@&*()^%$#@ ...ny podciagną cenę benzyny pod 10pln, to chyba nie będzie innego wyboru....... jak zrobić z auta zombie.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 10, 2010 Share Posted May 10, 2010 ech... tyż prawda - w Niemczech w zeszłym tygodniu 100 EUR za bak :shock: Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 100 € i po 250 km w 2,5 GT tankowac trzeba Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 Jak mawial Adam Opel: od duzej pojemnosci lepsza jest tylko... wieksza pojemnosc. Osobiscie gdybym mial wybor do auta nie-sportowego pomiedzy malym turbo a duzym NA, to bralbym NA. 3 litry brzmi niezle, a da sie 3.6? Takie H6 tez chyba produkuja. Ewentualnie zalozyc kompresor napedzany paskiem Mamy Legaca 2.0T i imreze 2.5NA. Dziadek lepiej jezdzi jak sie go cisnie. Caly czas. Przy normalnej spokojnej jezdzie jezdzi oczywiscie na podcisnieniu. Zeby sie zebral w sobie trzeba praktycznie zawsze zredukowac bieg i dac pelna lyche. To zajmuje chwile. Pozniej jest juz swietnie. Na torze super, bo tam prawie caly czas pelna lycha. Impreza zas swoje 220Nm ma trzyma rowno gdzies pomiedzy 2500 - 5500rpm. Oczywiscie ze przed wyprzedzaniem trzeba bieg zredukowac, ale jesli droga wolna, to sie piatke zapina, spokojnie leci, a sila na kolach jest na tyle duza ze mozna ujmowaniem i dodawaniem gazu wspierac tor jazdy 8) Dodatkowo jak pisal Elek silnik trwalszy i mniej obslugowy, nie kaleczy oleju jak turbo, nie trzeba dlugo czekac az turbinka ostygnie po dynamicznej jezdzie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Than_Junior Posted May 11, 2010 Share Posted May 11, 2010 haubi, to jak sie jedzie 250 inaczej pali mniej grzywa, okreslenie "antyk" w tym wypadku faktycznie pasuje, bo ten silnik 2.0T jest antyczna konstrukcja w porownaniu do tego 2.5T, ktory jest jednak znacznie bardziej elastyczny. I prawde mowiac od trzylitrowki w kazdych warunkach jest szybszy. Niemniej, moim zdaniem, H6 znacznie lepiej pasuje do charakteru auta, ciągnie równo, brzmi fajnie. Silnika 3.6 nigdy nie montowali w Legacy, dostępny jest tylko w Tribece po liftingu i w aktualnym OBK. Ale to wg mnie też dobrze, bo ten silnik równiez ma inna charakterystyke: znacznie nizej sie kreci i przyspiesza tak raczej bez wielkiego "halo". Do sportowej limuzyny jaką jest Legacy, znacznie lepiej widzi mi sie 3.0, ktory jak trzeba wkręci sie do 7,5tys obr. i w zadnym momencie nie "puchnie" PS wynik z dzisiaj: jazda po zakorkowanym krakowie, bez szaleństw, 11.8l/100km Jak najbardziej w porządku, czyż nie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pedro Posted May 12, 2010 Share Posted May 12, 2010 H6 oczywiście lepsze, szczególnie jak kupisz moje! Ogłoszenie w odpowiednim dziale forum nadal wisi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
bierny Posted May 13, 2010 Author Share Posted May 13, 2010 dzięki panowie za info 8) a ma ktoś może info jak wygląda spalanie w 3.0 MT ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
grzywaczewski Posted May 14, 2010 Share Posted May 14, 2010 Jak to w Subaru... pali ile musi Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 Jak to w Subaru... pali ile musi a musi, oj musi... Link to comment Share on other sites More sharing options...
STIFF Posted May 20, 2010 Share Posted May 20, 2010 tudzież pali ile wlejesz Link to comment Share on other sites More sharing options...
hall86 Posted May 30, 2010 Share Posted May 30, 2010 dobra, wszystko ladnie pieknie, ale kto mi powie czym w zasadzie rozni sie to wywyzszane 3,0 specb d normalnych wersji?? i powiedzcie mi jakie sa rozniece miedzy werjsa amerykanska a ueropejska?? obie sa skladane w japoni?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Spec-b ma kola 215/45/18 zamiast 215/45/17 (ma też większy prześwit), sportowe zawieszenie, w tym z przodu amortyzatory upside down i aluminiowe przednie wahacze. Do tego nakładki na pedały w środku. Jest też troszkę cięższe co jest dziwne zważywszy na aluminiowe cześć w zawieszeniu. Generalnie wg mnie wersja spec-b jest bez sensu. Zawieszenie jest lepsze, ale to można niewielkim kosztem zmodyfikować. Ale auto bardziej sportowe które ma większy prześwit i jest cięższe to jakaś bzdura. Co do przyspieszenia 3.0, kłóciłem się ostatnio z kolega w pracy, który twierdził, ze skoro subaru pisze, ze auto ma 8.4 sec do 100 to tyle ma. Jak widać ma znacznie mniej: , . Jednak 2.5T jest wyraźnie szybsze. Wersja amerykańska różni się przede wszystkim tym, że była montowana w USA. Link to comment Share on other sites More sharing options...
haubi65 Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 mi wyszlo ponad 8 s. Pamietaj ze 100 licznikowe to cos 86 rzeczywiste. Dobiero kolo 120 to rzeczywista 100 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 Sprawdzę z GPS, ale z tego co pamiętam przekłamanie jest mniejsze. 120 to na pewno już wyraźnie powyżej 100km/h. Liczyłeś z filmu ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kario Posted May 31, 2010 Share Posted May 31, 2010 No i sprawdziłem. 100 licznikowe to 91.5 wg garmina. 100km/h jest przy licznikowych 110 około 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BartZ Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 dobra, wszystko ladnie pieknie, ale kto mi powie czym w zasadzie rozni sie to wywyzszane 3,0 specb d normalnych wersji?? i powiedzcie mi jakie sa rozniece miedzy werjsa amerykanska a ueropejska?? obie sa skladane w japoni?? Jest jeszcze jedna sprawa - Spec B był dostępny zarówno z MT jak i AT, natomiast zwykłe H6 było głównie (jeśli nie tylko :?: ) z AT, dla mnie akurat ma to znaczenie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hall86 Posted June 1, 2010 Share Posted June 1, 2010 a powiedzcie mi jeszcze koledzy jak tu wyglada sprawa z rozrzadem?? ktore sa na lancuchu a ktore na pasku?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now