seba29forester Opublikowano 17 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 17 Lutego 2010 Witam, chciałbym się dowiedzieć co może być przyczyną "szarpnięć" przy spokojnej jeździe przy lekkim dodawaniu gazu w okolicach 2 tys . obrotów, ma tendencje przy wolnych obrotach do delikatnych drgań. Chodzi konkretnie o Forestera 2.5 XT.Przebieg 84 tys. km . Komputer nie pokazuje żadnych błędów a mimo to szarpie nim. Jeśli ktoś wie co może być przyczyną byłbym wdzięczny za info. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 18 Lutego 2010 Udostępnij Opublikowano 18 Lutego 2010 niestety, nic z tego nie rozumiem :roll: szarpanie czy drgania? komp w serwisie to bzdura, bo afr się sypie przy nieszczelnościach podczas przyspieszania a dopiero wtedy turbo ładuje. u ciebie może być dużo od ślizgającego się sprzęgła po nieszczelność na dolocie itd nagraj komórką film z dźwiękiem wrzuć na YT i daj nam szansę :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
seba29forester Opublikowano 20 Lutego 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 20 Lutego 2010 dokładnie z moim silnikiem dzieje się coś takiego: na wolnych obrotach ma tendencję do drgania , na obrotomierzu tego nie widać , natomiast czuć w aucie. Drgania te występują cyklicznie mniej więcej w podobnym odstępie czasu. A co do szarpnięć to ruszając spod świateł spokojnie przy obrotach między dwa a trzy tysiące po puszczeniu sprzęgła auto zaczyna równo przyspieszać po czym szarpnie raz albo dwa razy i przyspiesza wtedy równo. Czuć to szczególnie między dwa a trzy tysiącach obrotów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hjubson Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Witam. Ponawiam pytanie ponieważ mam ten sam problem co kolega Seba29forester. Co moze byc przyczyną? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Milion możliwych przyczyn. Niech to zdiagnozuje jakiś lokalny warsztat co się zna na Subaru. Np: nieszczelności w dolocie, przypływomierz, ciśnienie paliwa, cewki, świece, sondy lambda, kończąc na rozjechanych luzach zaworów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Farmer Opublikowano 27 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 27 Marca 2018 Ja jeszcze postraszę upg. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hjubson Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Upg robione,świece wymienione,brak błędów w ecu..jak zdiagnozować przepływkę i sondę w takim razie ? A co do luzów zaworowych to czy nie bylo by tego slychac na zimnym silniku jesli luzy byly by do regulacji ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewy87r Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 Ja mialem podobne objawy przy lewym powietrzu (wężyk i tak się przytykał powyżej 4k) więc problem występował na postoju i bucie w niskim zakresie obrotów. ODB i sprawdzenie korekt + MAF wg. mnie. U mnie było to widać właśnie po tych wartościach. Korekty na postoju się rozjeżdżały mocno i MAF był w okolicach do 2.8, w trakcie jazdy wszystko było cacy. Na postoju też w sumie nie było drgań zbytnio. Ale przy przyśpieszaniu właśnie byla lekko wyczuwalna dziura. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 28 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2018 7 godzin temu, hjubson napisał: Upg robione,świece wymienione,brak błędów w ecu..jak zdiagnozować przepływkę i sondę w takim razie ? A co do luzów zaworowych to czy nie bylo by tego slychac na zimnym silniku jesli luzy byly by do regulacji ? Jak luz jest za mały to na zimnym jest ok, ale czym cieplejszy motor, tym gorzej szarpie. Zarówno na luzie, jak i podczas jazdy. Trudno coś zdiagnozować przez forum. Lepiej nie trać czasu, nerwów i niech ktoś się tym zajmie "live". Sam to przerabiałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kambol Opublikowano 29 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2018 W dniu 17.02.2010 o 10:12, seba29forester napisał: przy spokojnej jeździe przy lekkim dodawaniu gazu w okolicach 2 tys . obrotów, ma tendencje przy wolnych obrotach do delikatnych drgań Słyszałem od znawców, że 2,5T ma niską kulturę pracy. Na pewno warto skonsultować z dobrym mechanikiem, ale może po prostu tak ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 30 Marca 2018 Udostępnij Opublikowano 30 Marca 2018 Niby tak, ale jak jest wszystko sprawne, to na prawdę pracuje gładko. Zwłaszcza w A/T. Choć manualem nie jechałem, to nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hjubson Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 W dniu 28.03.2018 o 16:12, rydzada napisał: Jak luz jest za mały to na zimnym jest ok, ale czym cieplejszy motor, tym gorzej szarpie. Zarówno na luzie, jak i podczas jazdy. Trudno coś zdiagnozować przez forum. Lepiej nie trać czasu, nerwów i niech ktoś się tym zajmie "live". Sam to przerabiałem. Jak luz moze byc za mały? Kupilem auto 3 miesiace temu i z tego co poprzedni wlasciciel mowil luzy nie byly regulowane ale 40 tys.temu byly robione upg wiec zawory raczej musialy byc sprawdzane i ustawiane na nowo..nie ma roznicy czy cieply czy zimny i nie ma reguly co do szarpania..raz szarpie mocniej raz mniej..na wolnych raz go "telepnie" mniej a raz mocniej.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 24 minuty temu, hjubson napisał: Jak luz moze byc za mały? Kupilem auto 3 miesiace temu i z tego co poprzedni wlasciciel mowil luzy nie byly regulowane ale 40 tys.temu byly robione upg wiec zawory raczej musialy byc sprawdzane i ustawiane na nowo..nie ma roznicy czy cieply czy zimny i nie ma reguly co do szarpania..raz szarpie mocniej raz mniej..na wolnych raz go "telepnie" mniej a raz mocniej.. To szukaj innych przyczyn, jak pisaliśmy powyżej, a najlepiej po prostu oddaj auto komuś, kto się na Subaru zna. Na odległość to ciężko gdybać, do tego bez podłączenia do dobrego kompa. Co do luzów zaworowych, to prawdopodobnie one nie będą przyczyną, ale... przez 40 tkm to też się mogło bardzo dużo w głowicach "pozmieniać". Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 3 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2018 W dniu 28.03.2018 o 16:12, rydzada napisał: Jak luz jest za mały to na zimnym jest ok, ale czym cieplejszy motor, tym gorzej szarpie. no niebardzo, doświadczenia własne mówią że jest zgoła odwrotnie. Na zimno się dławi, jakby zalewało silnik, obroty niby stabilne ale z momentami a'la wypadanie zapłonów, na ciepło jest stabilnie, ale z efektem przymulenia. 6 godzin temu, hjubson napisał: Jak luz moze byc za mały? Kupilem auto 3 miesiace temu i z tego co poprzedni wlasciciel mowil luzy nie byly regulowane ale 40 tys.temu byly robione upg wiec zawory raczej musialy byc sprawdzane i ustawiane na nowo.. 40kkm to dystans na którym zawory mogły się lekko przymnkąć. Generalnie wypadałoby sprawdzić szczelność na dolocie, wskazania czujników, kompresja itd. To, że coś było robione nie znaczy, że nadal jest ok, a już na pewno nie znaczy, że zostało zrobione dobrze - niestety. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
hjubson Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Tak zrobię... Dzięki za pomoc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
rydzada Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 W dniu 3.04.2018 o 17:10, ozarek napisał: no niebardzo, doświadczenia własne mówią że jest zgoła odwrotnie. Na zimno się dławi, jakby zalewało silnik, obroty niby stabilne ale z momentami a'la wypadanie zapłonów, na ciepło jest stabilnie, ale z efektem przymulenia. OK. Z doświadczeniami nie sposób dyskutować, pewnie tak jest, ale ...jeżeli jest za mały luz, to czy przypadkiem dopiero po nagrzaniu silnika ten luz się całkiem nie kasuje, sprawiając, że wtedy zawór nie domyka się do końca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ozarek Opublikowano 5 Kwietnia 2018 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2018 6 godzin temu, rydzada napisał: OK. Z doświadczeniami nie sposób dyskutować, pewnie tak jest, ale ...jeżeli jest za mały luz, to czy przypadkiem dopiero po nagrzaniu silnika ten luz się całkiem nie kasuje, sprawiając, że wtedy zawór nie domyka się do końca? nie, na ciepło silnik pracował, tak jak pisałem stabilnie, był przymulony, ale nie było problemów z kulturą czy wypadaniem zapłonów. Do tego na zimno czuć było zapach niedopalonej benzyny, auto odpalało na dotyk nie było żadnych innych problemów. Zawory początkowo wykluczałem, bo regulacja była robiona ca20kkm. Najprawdopodobniej mechanik wcześniej zostawił wszystko co było w tolerancji i się sukcesywnie przymykały nasilając problemy. Po kompleksowej diagnostyce u innego, poleconego magika, (podciśnienia, wężyki, szczelności, kompresja, czujniki ect) zostały zawory i się okazało, że to było to. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się