Skocz do zawartości

Twin turbo z LEGACY 99


commodore3024

Rekomendowane odpowiedzi

nie powinno byc problemowe

 

nie jesteś pierwszym, który próbuje myśleć o przełożeniu biturbo do europejczyka...poszukaj na forumie, bo temat sie już kilka razy przewijał. Emotorsport coś już z tym walczył...i nie wywalczył zbyt wiele.

ogólnie z tego co pamiętam drugie turbo powoduje brak miejsca dla pompki hamulcowej albo dla normalniej przekładni kierowniczej.

 

szukajka nie boli :twisted: :

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... ht=biturbo

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=118986

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawde mówiąc to jeśli chodzi o belke to między europą a rhd jest różnica ale nie jest ona problemem,wiem bo miałem jej nawet nie przekładać w foresterze jak go przerabiałem ,ale skoro miałem oryginał europejski to ją przełożyłem.Ze serwem też nie ma problemu bo są takie rodem z rajdówek które można samemu spłodzić i będzie lepiej niż oryginał.A co do turbo to mogę tylko gdybać do sam nie widziałem ale chyba można je troche gdzieś przesunąć?

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

commodore3024,

próbuj więc przekładki, stworzysz zajebisty i jedyny w swoim rodzaju samochód, potem będziesz obwieszany wieńcami z liści laurowych, dostaniesz dwanaście dziewic i inne zaszczyty...

powodzenia ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak do forka ale mój klient ze Słowacji przeszczepił to do leagacy i działa :idea: , z tego co widziałem musiał inaczej poprowadzic kolumne kierownicza i wsadził inną puszką od wspomagania, i co,ś tam z wydechem jak pamietam, reszta bez probemów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga turbina wychodzi dokladnie w miejscu pompy hamulcowej, do obejścia przez zastosowanie sportowej pedaliery albo montując serwo i pompę po prawej lub pod deską z systemem dźwigien lub linki, a wydech tej dodatkowej turbiny koliduje z kolumną kierowniczą (z krzyżakiem), to da się też obejść, ale nie to jest problemem, miałem już technicznie ten temat w zasadzie rozkminiony (w coupe, nie foresiu, ale komora silnikowa i płyta podłogowa są prawie takie same) i odpuściłem ze względu na negatywne opinie o tym silniku wystawione przez Andrzeja Kopera, kolegi jako i jeszcze jednego bardzo mądrego człowieka prowadzącego konkurencyjny dla SIPu warsztat, do którego wszyscy w Wawie jeżdżą, ale nikt nie nazywa go po imieniu, a ja nie będę się wyłamywał... :mrgreen: uznałem, ze jak bardziej doświadczeni w temacie Subaru koledzy wysmarkali się na temat tego silnika, to coś w tym jest. A zrobić efemerydę tylko dla faktu jej posiadania.....nie mam na to ciśnienia....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale jakoś mnie też nie porażał dynamiką, mimo teoretycznych 280- HP...

No własnie..dla mnie to GT-ek byl szybszy :shock: na poczatku jezdzilem i myslałem , ze auto fabrycznie nowe to takie przymulone . Szybki to sie zrobil dopiero z jedna turbiną :mrgreen: ..po przekładce.

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak tam sa ustawione te sprezarki? Wieksza + mniejsza i peak przy roznych obrotach? Czy tez identyczne po jednej dla glowicy? dla pracujacych parami cylindrow?

 

Zaczalem sie zastanawiac nad sprezarka z Volvo marcinwrxsti. Malutka turbinka TD04-13C, laduje 1,1 bara powyzej 2000rpm. W peaku daje 220KM i 350Nm. Silnik rzedowa czworka, 2.3 pojemnosci. A gdyby dac dwie takie turbinki, po jednej na parami pracujace cylindry?

 

Rozwazalem tez przelozenie tej turbinki do TurboDziadka, bo Marcin bedzie przesiadal sie na wieksza, a mnie wystarczy seryjna moc antyka byle wczesnie wstawal. Naczytalem sie jednak, ze trzeba zrobic flansze 90 stopni i ze jest malo miejsca na taka rzezbe, ze szkoda siana i wysilku. Z drugiej strony jakby antyk mial 220KM i 350Nm to bylbym szczesliwy.

 

Sprowadzcie mnie na ziemie, pls.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... A moze pomysl np. o td04 modyfikowanej przez Andy Forresta.

Powinna zachować zalety oryginalnej td04 - niewielkie dosc turbo, szybko zaczyna się kręcić. A jednocześnie z tego co na stronie wyczytalem, spokojnie wystarcza do okolic dobrych 300KM

 

Zerknij na to:

AFP4H – is based on a TD04 this is available new or fully re-manufactured on an exchange basis. It is fitted with a new high efficiency, high flow rate compressor wheel and compressor housing which is capable of maintaining the fast spool up rate typically associated with the TD04 but with the ability to run higher boost efficiently over a wider rpm band. This turbo has been tested to levels in excess of 320lbft and 320bhp. With full boost still coming in as low as 2500rpm on a 2.0

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AMI, kolanko to nie problem, zostalo mi nawet kilka po remoncie WuCeta ;P Pisza jednak ze z kolankiem trudno jest to upchnac.

 

To co proponujesz brzmi zachecajaco. Poszperam w necie i sie odezwe, bo jak rozumiem nie tylko nie musze jechac w 300KM ale tez nie musze jechac osobiscie po te 300KM :mrgreen:

3maj sie cieplo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...