Thomas Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Witam Od czasu jak zakupiłem Forestera ma taką dziwną właściwość. Może to normalne, proszę mnie oświecić. Jak zdecydowanie przyspieszam, ale bez gazu wbitego w podłogę na maxa, to na 3 i 4 biegu w okolicach 3000-3500obr czuć jak coś się przełącza w silniku i jak by dostawał drugiego kopa powyżej tych 3500obr. Nie ma żadnego przerywania, gaśnięcia, krztuszenia, na wydechu czysty dźwięk. Jest efekt jak bym go załadował bardziej wydajnym paliwem. Mi się to kojarzy ze zmiennymi fazami rozrządu, albo z przełaczaniem się kompa na jakiś inny soft - tak sobie wybzdurzyłem. Czy jedno albo drugie jest możliwe?!? Niby fura jeździ i zapala przy -18 stopniach, nie ma co narzekać. Ale jakoś bardziej szarpliwie przyspiesza niż poprzednie TDI. Co myślicie w tym temacie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A to nie turbo się załącza? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
crem Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Najprawdopodobniej to zmienne fazy rozrządu się załączają. Turbo też. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Mi się wydaje że właśnie ok 3,5 tys załącza się turbina więc nie dziwne że nagle zaczyna ostro przyspieszać, szczególnie jak zdecydowanie wciśniejsz gaz. Ja z kolei zauważyłem że czasem jak wchodzisz w ten zakres prędkości obrotowej niezbyt zdecydowanie wciskajac gaz to jakby auto się wahało czy odpalać czy tez może nie i wtedy własnie takie szarpnięcia sie pojawiają. Ważne jest też aby mieć duzo benzyny (nie schodzic duzo poniżej pierwszej kreski oznaczającej niby 25% baku) wtedy przy ostrym przyspieszaniu auto wyraźnie szarpie tak jakby czasem nie wziął tyle paliwa ile powinien na a raz zdarzyło mi się iż eweidentnie było za mało paliwa i wręcz stanął dąba przy pełnym wciśnieciu gazu (w sensie zatrzymał się gwałtownie na sekundę - tak jakby mu odciąło doplyw paliwa) pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Thomas Opublikowano 25 Stycznia 2010 Autor Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 A to nie turbo się załącza? Turbo to na pewno nie jest. Jak "wchodzi" turbo, to jest to bardziej zdecydowane bez drobnych "szarpnięć". [ Dodano: Pon Sty 25, 2010 5:14 pm ] czasem jak wchodzisz w ten zakres prędkości obrotowej niezbyt zdecydowanie wciskajac gaz to jakby auto się wahało czy odpalać czy tez może nie i wtedy własnie takie szarpnięcia sie pojawiają.pozdr To właśnie jest to!!! Takie samo uczucie. Czyli ten typ tak ma... Jednym słowem: zmiana faz rozrządu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 TURBO SIĘ NIE WŁĄCZA :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 turbo dziura, zmienne fazy to wszystko na na to sie sklada....subaru tak ma a wogole jaka tam jest turbina w twoim aucie??? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 (...) Ważne jest też aby mieć duzo benzyny (nie schodzic duzo poniżej pierwszej kreski oznaczającej niby 25% baku) wtedy przy ostrym przyspieszaniu auto wyraźnie szarpie tak jakby czasem nie wziął tyle paliwa ile powinien na a raz zdarzyło mi się iż eweidentnie było za mało paliwa i wręcz stanął dąba przy pełnym wciśnieciu gazu (w sensie zatrzymał się gwałtownie na sekundę - tak jakby mu odciąło doplyw paliwa)pozdr tak nie powinno byc Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 wookie to co piszesz to bardziej pasuje do umierajacej pompy paliwa albo niedrożnego układu paliwowego. Mam 250ps forka i nawet jak mialem kolo rezerwy i docisnolem nigdy nie szarpał !!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mikad Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 TURBO SIĘ NIE WŁĄCZA :roll: JAK TO? JA ZIELONY W TYM TEMACIE, ALE MYŚLAŁEM, ŻE POMOGĘ! PS a może ono się po prostu WŁANCZA? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 Może macie rację co do tej pompy - sprawdze - generalnie to nawet nie jest szarpanie jak mam mało paliwa po prostu samochód jakby czesciej sie zastanawiał czy jechac czy nie, mniej płynnie jeździ. Wtedy co mi zupełnie stanął to miałem bardzo mało paliwa jak dotankowałem problem od razu zniknął. Tak więc nasze Forki takie są po prostu lubią zdecydowane traktowanie a nie muskanie a z innej paczki: nie miałeś uczucia ze jak jedziesz stałą prędkością i nie zmieniasz nacisku na pedał gazu to czuć jest jak samochód troszeczkę przyspiesza i za sekundę troszeczke zwalnia? tak jakby nie utrzymywał stałej prędkości tylko dodawał obrotów i za chwilę odejmował (interwały takie po 1,5 sekundy i bardzo delikatne ledwo wyczuwalne) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 hmmm kurde nie wiem bardzo nieekonomicznie smigam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 25 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Stycznia 2010 wszystko jedno jak szybko byle stała predkość np 190 wtedy tez to poczujesz - mi to właśnie raczej przy wyższych predkosciach gdzies na autostradzie udalo sie zaobserwowac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
cypis Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 to forek tyle jedzie???? Ale przy takich predkosciach i gabarytach i opływowości porównywalnej z tir-em to nawet drobne róznice w podmuchu wiatru moga powodować takie wrażenie ...... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Mój się tak zachowywał jak miał dziurę w dolocie i w BOVie :razz: to forek tyle jedzie???? Ale przy takich predkosciach i gabarytach i opływowości porównywalnej z tir-em to nawet drobne róznice w podmuchu wiatru moga powodować takie wrażenie ...... A wiesz że nie sprawdzałem czy budzik zamknę, :???: ale 220 to bez problemu tylko tam się wir w baku włącza, bo rezerwa to tak po ~200 km się zapala, a bak był pełniutki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 to forek tyle jedzie???? Ale przy takich predkosciach i gabarytach i opływowości porównywalnej z tir-em to nawet drobne róznice w podmuchu wiatru moga powodować takie wrażenie ...... S-Turbo spokojnie 2 paczki leci i to z lekkim zapasem (prędkość licznikowa) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Ja miałem okazję zamknąc licznik w/g zagara powyżej 240 km/h później jeszcze chwilkę jechał i łup odcięcie paliwa - zresztą bardzo nieprzyjemne uczucie tak jakby nagle dać zdrowo po hamulcach. Super w forku jest to ze od 160 km/h do tych 240 km/h samochód jest cały czas tak samo bardzo stabilny i swietnie trzyma sie drogi i ten ciag od 190 do ponad 200 prawie cały czas taki sam mocny i szybki nie trezba czekać nie wiadomo ile aby osiągąć maks - super motor Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Istreed Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Tyle ze ty masz 2.5 :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 od 190 do ponad 200 prawie cały czas taki sam mocny i szybki nie trezba czekać nie wiadomo ile aby osiągąć maks - super motorJa nie mam takiego odczucia w 2.0T Ważne jest też aby mieć duzo benzyny (nie schodzic duzo poniżej pierwszej kreski oznaczającej niby 25% baku) wtedy przy ostrym przyspieszaniu auto wyraźnie szarpie tak jakby czasem nie wziął tyle paliwa ile powinienTo nie jest normalne. Masz zegar doładowania ? Może Ci wariuje... Kiedyś w WRXie tak miałem, że peakował do 1 bar (a powinno być coś ok. 0.95), poczym od razu doładowanie spadało do 0.6. Gdy tylko osiągnęło 0.6 to znowu peak 1 bar i tak w kółko dopóki gazu nie puściłem... Nie wiem co to było bo samo przeszło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wookie76 Opublikowano 26 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Stycznia 2010 Piszesz Harv o swoim STI ze tak nie ciągnie hmm.. Moze sie nie znam ale przy jezdzie tak 190 i wcisnieciu pelnego gazu dość płynnie i szybko przyspiesza do powiedzmy 220 mam tez wrazenie ze gdyby nie bylo ogranicznika jechałby tak i jechał w nieskonczonosc. Pamietam ze wtedy jadac autostrada z linzu do wiednia potrzebowalem dosłownie z 30 sek zeby z 200 pocisgnac do konca do odciecia ..ale moze to emocje byly i tylko wydawalo mi sie ze tak szybko sie zbieral ... Musze chyba ta pompe paliwa spr Swoja droga moze taki zegar doładowania bym zanabył Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 Piszesz Harv o swoim STI ze tak nie ciągnie hmm..Moim zdaniem STi jest szybkie tak do powiedzmy 160 km/h... ale to jest moja subiektywna opinia... (zresztą obiektywny może być tylko fakt ). Poza tym kilka razy w życiu jechałem autami z dużymi V8 pod maską, więc może stąd to odczucie :roll: :wink: Co do zegara doładowania, uważam, że to praktyczna rzecz. Nawet w seryjnym aucie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 okolicach 3000-3500obr czuć jak coś się przełącza w silniku doładowanie wzrasta z 0,5 na 0,8+ mamy taki sam silnik ale wg, mnie przyspiesza płynnie, zobacz mój wykres przebiegu momentu z hamowni w podpisie tu masz log z komputera, widać, jak się zmienia doładowanie w czasie właśnie pomiędzy 3-4krpm pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 27 Stycznia 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Stycznia 2010 ciekawe jest to, że w WRXie 2.0, turbina dużo wcześniej wstaje :roll: Przynajmniej patrząc "na oko" po zegarach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się