Jump to content

jaki akumulator


kubanow

Recommended Posts

w związku z tym że niestety mój akumlator po 2,5 roku użytkowania (praktycznie jeżdżone tylko 2 lata) i przejechaniu jakichś 36kkm mówi że jego dni są policzone i generalnie nie lubi ujemnych temperatur, muszę kupić coś nowego

co polecacie, żeby było trochę trwalsze niż oryginalny Foresterowy

i jakie ma mieć parametry bo w instrukcji nie podają danych o pojemności / mocy rozruchowej

Link to comment
Share on other sites

Polecam Moll, 62 Ah/480A. Pełen symbol Moll 562 019 048, wymiary 17x24x19. Cena ok. 360 zł, chyba, że szykujesz Forysia na sprzedaż, wówczas kupujesz coś w Norauto lub Biedronce :razz:

EDIT: jednak nie polecam :cry: , tzn. polecam Moll, ale nie ten model. W tym modelu bieguny są obniżone w stosunku do góry, czyli nie wystają. To powoduje utrudniony dostęp do biegunów i kłopoty z dokręceniem klem. Dodatkowo spód ma wypustkę na całym obwodzie (przygotowany do innego typu mocowania), przez co osłona akumulatora ledwo daje się naciągnąć. Oryginalny aku Panasonica jest prostopadłościanem bez (prawie) żadnych wypustek, a bieguny wystają - nakładanie klem i dokręcanie nie stanowi żadnego problemu

Link to comment
Share on other sites

anakinsky, każdy forumowicz z 1000+ postami powinien wiedzieć, że akusy i inne częsci kupujemy w

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ASO :razz:

mój nabyłem na Rusieckiej, Zacisze. Mogę go ew. odsprzedać, bo pospieszyłem się z zakupem. stary jeszcze kręci, nowy od miesiąca stoi w kącie. Jest faktura, dobra cena (przed podwyżką), gwarancja 2 lata, voucher na zwrot starego, niezakładany - nówka sztuka

Link to comment
Share on other sites

gourmet, ile za niego chcesz?

 

[ Dodano: Pon Sty 18, 2010 11:40 am ]

każdy forumowicz z 1000+ postami powinien wiedzieć, że akusy i inne częsci kupujemy w

ASO

a ja myślałem, że to dopiero powyżej 2000 postów... :twisted:

Link to comment
Share on other sites

w związku z tym że niestety mój akumlator po 2,5 roku użytkowania...

 

bez jaj :)

W mojej hondzie siedzi 7 letni i kręci. W t-4 też od nowego przeżył 7 lat.

Spróbuj podładować, może za krótkie trasy robisz ?

Link to comment
Share on other sites

w związku z tym że niestety mój akumlator po 2,5 roku użytkowania...

 

bez jaj :)

W mojej hondzie siedzi 7 letni i kręci. W t-4 też od nowego przeżył 7 lat.

Spróbuj podładować, może za krótkie trasy robisz ?

 

podobnie u mnie - na akumulatorze w forestrze widnieje data 1999r :wink:

 

przy -17C ciezko mu sie krecilo ale dal rade :arrow:

Link to comment
Share on other sites

w związku z tym że niestety mój akumlator po 2,5 roku użytkowania...

 

bez jaj :)

W mojej hondzie siedzi 7 letni i kręci. W t-4 też od nowego przeżył 7 lat.

Spróbuj podładować, może za krótkie trasy robisz ?

 

niestety

akumulator sprawdzony w ASO

robię krótkie trasy i tu jest problem, małe miasto, wszędzie jest blisko, najczęściej są to trasy max 3-4km

co do kupna akumulatora w ASO, byłem pytałem, nawet zastanawiałem się nad kupnem mimo że oryginały to takie padaki no i okazało się że akumulatorów Subaru nie ma w Polsce

 

co myślicie o centrze na tego dają 3 lata gwarancji, oraz jakiś asistance dorzucają i cenowo nie ma tragedii

http://www.allegro.pl/item876529186_akumulator_centra_futura_60ah_warszawa_wawer_ca602.html

Link to comment
Share on other sites

co myślicie o centrze na tego dają 3 lata gwarancji, oraz jakiś asistance dorzucają i cenowo nie ma tragedii

Ja mam bardzo dobre doświadczenia . Aku na długich trasach 8 lat .

Link to comment
Share on other sites

Przed tym sezonem zimowym zakupiłem Bosch'a S4 i jak na razie jestem zadowolony.

Przede wszystkim dlatego, że pasował do Forka jak ulał, no i wydaje mi się, że za niezłą cenę go dostrałem :arrow: było poniżej 300PLN.

Kupowałem u autryzowanego przedstawiciela Bosch'a na Modlińskiej (mają sklep internetowy).

Link to comment
Share on other sites

co myślicie o centrze na tego dają 3 lata gwarancji, oraz jakiś asistance dorzucają i cenowo nie ma tragedii

http://www.allegro.pl/ite...awer_ca602.html

nie mam żadnych doświadczeń z Centrą, ale skoro przez całą aukcję skusiła sie tylko jedna osoba :mrgreen:

 

akurat na aukcji którą podałem faktycznie tylko jedna osoba ale ogólnie centra na allegro bardzo dobrze się sprzedaje (chyba najlepiej jeśli chodzi o firmowe a nie jakieś no name) http://www.allegro.pl/4142_akumulatory.html?id=4142&order=bd&view=gtext&buy=1&p=0

centra daje 3 lata gwarancji oraz 2 lata assistancu

zresztą ja wolę żeby aku popsuł mi się podczas gwarancji niż tak jak teraz po

Link to comment
Share on other sites

Używałem akumulator Centra Futura w poprzednim aucie (diesel z silnikiem 2.2). Działał bez problemu prawie trzy lata (aż do sprzedaży auta) i zapalał w każdych warunkach. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na datę produkcji by nie trafić na "pułkownika".

Link to comment
Share on other sites

jestem po wymianie aku

założyłem centre future 60 ah jakaś taka o zwiększonym prądzie rozruchowym (oznaczenie 602)

parę centymetrów niższy niż orgyginał i będę musiał przerobić mocowanie

ale oprócz tego że auto zaczęło normalnie zapalać stało się coś dziwnego

po wymianie komputer sporą chwile się ustawiał na początku obroty jak zdjąłem nogę z gazu strasznie mocno falowały (spadały nawet prawie do zera)

trochę przegoniłem auto, komp się ustawił, obroty się uspokoiły i z obrotami jest OK

ale oprócz tego przed wymianą aku miałem objaw "nie płynnego/szarpanego" ruszania (mimo że miałem kiedyś wgrywany najnowszy soft do sterowania kompa)

po wymianie aku objaw ustąpił i auto ma teraz super płynny dół, przy ruszaniu auto idzie równo nie tak jak wcześniej, że potrafiło szarpać

możliwe że jest to przyczyną restartu kompa, ale tydzień temu jak mi ASO sprawdzało akumulator też mi go odpinali od auta i takich efektów nie było, także może coś w tym jest

a ruszanie autem spod świateł w tej chwili to sama przyjemność bo wcześniej to wyglądało tak że ja mu w palnik a on się zastanawia czy mu się chce

Link to comment
Share on other sites

jak mi ASO sprawdzało akumulator też mi go odpinali od auta i takich efektów nie było

 

Bo to musi bać takie dłuższe "odpięcie" minimum chyba z 10 minut by się dokonał pełen reset ECU. Mam nadzieję, że się nie mylę ale sprawdzałem to eksperymentalnie na moim aucie.

Link to comment
Share on other sites

jak mi ASO sprawdzało akumulator też mi go odpinali od auta i takich efektów nie było

 

Bo to musi bać takie dłuższe "odpięcie" minimum chyba z 10 minut by się dokonał pełen reset ECU. Mam nadzieję, że się nie mylę ale sprawdzałem to eksperymentalnie na moim aucie.

 

wcześniej jak mi padł całkiem aku u wziąłem go na noc do ładowania to miał dłuższe "odpięcie" a efektów takich nie było po wrzuceniu go do samochodu na następny dzień

Link to comment
Share on other sites

trochę z innej beczki, choc w temacie akumulatorowym - czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia ze wspomagaczem zapłonu black and decker?

 

http://www.blackanddecker.pl/automotive ... no/BDV040/

 

Akurat wypatrzyłem w sklepie dobrą promocję na to cacko i pomyślałem, że to w sumie fajny gadżet :grin:

 

Tylko, czy jak aku w leśniku klapnie na jutrzejszym mrozie, to coś takiego pomoże?

Link to comment
Share on other sites

trochę z innej beczki, choc w temacie akumulatorowym - czy ktoś ma jakiekolwiek doświadczenia ze wspomagaczem zapłonu black and decker?

 

http://www.blackanddecker.pl/automotive ... no/BDV040/

 

Akurat wypatrzyłem w sklepie dobrą promocję na to cacko i pomyślałem, że to w sumie fajny gadżet :grin:

 

Tylko, czy jak aku w leśniku klapnie na jutrzejszym mrozie, to coś takiego pomoże?

do czego ten gadżet służy?
Link to comment
Share on other sites

kubanow, jak ci kasa nie stanowi, to są też aku "dla wymagających" ( najczęściej do wyciągarek itp)

Założyłem parę lat temu do Patrola 2.8 TD Exide Maxxima 900 i zachowywał się perfrkcyjnie, tyle że dałem za niego coś ok. 7-miu stów. Jeszcze cenowo bardziej podkręcona propozycja to czerwona Optima, też spiralna i żelowa.

Ale schodząc na ziemię, do innego Patrola z wolnossącym motorem 4.2 D założyłem kiedyś dwie centry Futura i muszę się przyznać z ręką na sercu - niczym nie ustępowały tym powyższym, ale dwu, trzy krotnie droższym spiralnym.

Czyli jak inni mogę Ci z czystym sumieniem polecić właśnie Futurę, a skoro już ją masz, to powinno wszystko być OK, czego Ci życzę :lol:

Link to comment
Share on other sites

za opisem urządzenia ze strony producenta (vide w/w link, jest też wersja obrazkowa :grin: ):

 

BDV040

- Urządzenie wspomagania rozruchu samochodów powyżej 2000 cm3 i z silnikami wysokoprężnymi

- Urządzenie zawiera akumulator 6 Ah i umożliwia uruchomienie samochodu w czasie kilku minut

- Adapter 12 V DC - wtyczka do gniazdka zapalniczki samochodowej z przewodem o długości 61 cm

- Ładowanie z sieci 230 V (maks. 15 godz.) i gniazda prądu stałego 12 V (maks. 3 godz.)

Link to comment
Share on other sites

innymi słowy urządzenie do wspomagania zapłonu działa w ten spsosób, że wspomaga rozruch samochodów lub odwrotnie :mrgreen: Podobne działanie mają raki założone na zimowe buty, tudzież 3 pary silnych rąk, ew. linka holownicza.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...