Skocz do zawartości

Dlaczego po wysprzęgleniu silnika zaciągać hamulec ręczny?


szwedzkikucharz

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Powiedział bym nawet żeby odkręcić na chwilę, żeby przód złapał przyczepność. No i najważniejsza uwaga: Subaru, jak i inne auta obowiązują te same prawa fizyki a prowadzenie to ogarnianie paru sił fizycznych zwłaszcza tej jednej bezlitosnej zwanej bezwładnością

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rombu napisał(a):

to po prostu jedziesz za szybko

 

 

Kameleon napisał(a):

poprostu za wolno wchodzisz w zakręt

 

 

Forumowe porady

 

Trzeba jechać na pojeżdzawkę, siąśc z instruktorem i tyle

 

Tylko moim zdaniem keram zapytuje się o normalny ruch uliczny.

Tak zrozumiałem to :

bardzo śliskim to bezpieczniej jest jeździć: albo bardzo wolno albo zrezygnować ze subaru
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba nauczyć się celowo wprowadzać Subaru w nadsterowność wtedy możemy zapomnieć o podsterowności ... dobrym sposobem na mniej przyczepnej nawierzchni jest balansowanie masą auta ... zrobienie wahadła na 3 - na 2 też daje efekt, mozna też kopnąć hamulec lewą nogą. Na przyczepnej nawierzchni można kontrolować podsterowność wciskając hamulec w miarę potrzeby lewa nogą. Nie jestem specjalistą w tej dziedzinie ... ale ja tak robię i to działa ... przyjmę w razie czego krytykę od speców :wink:

 

-- Cz lut 16, 2012 7:56 pm --

 

Każdy robi tak jak umi :mrgreen:

 

mądrze powiedziane :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem

Testy zrobione

 

Ktoś napisał że nie można zbyt mocno skręcac - coś w tym jest (wg mnie w ośce można bardziej kierownicą skręcić do wewnątrz zakrętu [bo ma się ręczny], w subaru faktycznie lepiej nie przesadzać)

Przyspieszać (w sensie naciskać mocniej gaz) gdy auto już zaczyna skeręcać albo dopiero w połowie zakrętu i jest Ok.

 

Kopanie w hamulec działa - gdy koła już chociaż lekko są skręcone do zakretu i wtedy się kopnie auto na moment dociąża przód jeszcze intensywniej i odnosze wrażenie, że jest taki "przytyk" do wewnątrz - to na ekstremalnie śliskim powinno pomóc.

 

Początkowe obawy o zbyt wielką podsterowaność powli sie rozwiewają.

Znaczenie też ma moc. W STI prawdopodobnie łatwiej jest doprowadzic do tego że auto się ślizga czy to podsterownie czy po zakręcie nadsterownie.

 

Tak jak piszecie trzeba to wszystko wyczuc by bylo płynne i czyste.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...