Jump to content

Panewka


ania i tomek
 Share

Recommended Posts

Z tego co na forum wyczytałem to w manualu panewke sprawdza sie w ten sposób:

Rozpedza sie auto do okolo 60km/h potem 4-bieg i "gaz do dechy"

Innych sposobów nie znam.Chyba ze panewka stuta juz caly czas to pewnie sa wtedy inne metody potwierdzenia diagnozy.

 

[ Dodano: Sro Gru 02, 2009 10:01 pm ]

a tak z ciekawości czemu ma byc to bardziej trudne niz w manualu?? Ja tam zawsze kija drewnianego i stetoskopu używałem...

Opisz swoje metody.

Link to comment
Share on other sites

ania i tomek, to nie jest takie oczywiste z tym testem, bo każdy przypadek jest inny. Czasami przy odpalaniu zimnego silnika klepie przez sekundę, może też sprawne ucho wysłuchać przegazowując na postoju - wszystko zależy od konkretnego przypadku.

Link to comment
Share on other sites

bo każdy przypadek jest inny. Czasami przy odpalaniu zimnego silnika klepie przez sekundę, może też sprawne ucho wysłuchać przegazowując na postoju - wszystko zależy od konkretnego przypadku.

 

To mnie teraz zmartwiłeś,jade w grudniu do germanii jednego forka zobaczyc i tak na zas chciałem sie dowiedzieć.Bede chcial udac sie do jakiegoś servisu napewno,ale zobaczymy jak to bedzie.

Mozecie opisać metody sprawdzania panewek moze komus sie przyda(oby nie).

Link to comment
Share on other sites

ania i tomek, generalnie tak jak już zostało napisane, jest to kwestia przypadku, jednak wydaje mi się, że na pewno łatwiej będzie to usłyszeć gdy silnik pracuje na dużym obciążeniu, np. jadąc pod górkę na za niskich obrotach itd....

 

Niech ktoś może lepiej potwierdzi ;)

Link to comment
Share on other sites

ania i tomek, generalnie tak jak już zostało napisane, jest to kwestia przypadku, jednak wydaje mi się, że na pewno łatwiej będzie to usłyszeć gdy silnik pracuje na dużym obciążeniu, np. jadąc pod górkę na za niskich obrotach itd....

 

Tak tez myslałem,dlatego pytanie bo automat zmieni bieg na nizszy.

Link to comment
Share on other sites

Harvester, wcale nie. Czasami panewkę słychać tylko przy odpalaniu zimnego, czasami pod dużymi obciążeniami. Równie dobrze może delikatnie klepać przy określonych obrotach niezależnie od obciążenia. Jeżeli panewka jest delikatnie złuszczona (czyli początek końca), to trzeba bardzo dobrego uchola, żeby to wychwycić - o ile cokolwiek się da usłyszeć. Problem jest taki, że jeśli to jest początkowa faza i panewka się nie obróciła, to można ten dźwięk pomylić ze wszystkim, bo strasznie się dźwięki niosą po silniku. Do tej pory słyszałem panewki, które wcale nie klepały pod obciążeniem, a wręcz przeciwnie - było je słychać jak się bardzo delikatnie przegazowało do pewnych obrotów na luzie.

Link to comment
Share on other sites

Tak tez myslałem,dlatego pytanie bo automat zmieni bieg na nizszy.

a nie możesz wymusić biegu - nie jeździłem subarowym AT ale zazwyczaj jest 1-2-3-D-N-R.

 

Moge ,ale nawet jak bedzie 3 to jak zmniejsze predkosc to automat zmniejszy bieg.

Bo

1 to 1 :mrgreen:

2 to 1,2

3 to 1,2,3

D to 1,2,3,4

reszta znana

Link to comment
Share on other sites

Do tej pory słyszałem panewki, które wcale nie klepały pod obciążeniem, a wręcz przeciwnie - było je słychać jak się bardzo delikatnie przegazowało do pewnych obrotów na luzie.
A dużo ich słyszałeś czy tylko w silniku Apal ? Pytam z ciekawości czy to często zjawisko czy raczej "też się zdarzające" ?
Link to comment
Share on other sites

Harvester, nawet nie pomyślałem o silniku Agnieszki. Chyba to oczywiste, że nie wypowiadałbym się na ten temat, gdybym słyszał jeden silnik... :roll: To się zdarza.

 

Tak też może być słychać:

 

To już jest prawie kaput, tak oczywiste, że nie da się pomylić.

 

 

 

 

 

 

Kilka przykładów z YT:

 

- taka mocno złuszczona, ale nie obrócona.

 

http://www.youtube.com/watch?v=KsJ4yquP ... re=related - charakterystyczny dźwięk przy odpalaniu.

 

- tutaj gościu nasłuchuje panewek, chociaż przypadek raczej oczywisty.

 

- typowa obrócona panewka

 

- jak słychać coś takiego to zaleca zaprzestanie dalszej jazdy i wizytę w najbliższym serwisie. :mrgreen::twisted:
Link to comment
Share on other sites

Harvester, nawet nie pomyślałem o silniku Agnieszki. Chyba to oczywiste, że nie wypowiadałbym się na ten temat, gdybym słyszał jeden silnik... :roll:
Nie wątpię :P Pytam bo sam jestem ciekaw jak się diagnozuje panewki.

 

niumen, wszystkie te filmiki znam na pamięć, ale teraz dalej pojawia się pytanie, jak sprawdzić jeszcze trochę sprawną panewkę ;)

Link to comment
Share on other sites

Harvester, często właśnie przy odpalaniu na zimnym słychać terkocik przez sekundę, inaczej trzeba się dooobrze wsłuchać (oczywiście pod maską) i przegazowywać tak do 3-4tyś. Do tego dobry, markowy, drewniany kij od mopa i jedziesz z tematem. :mrgreen: Ale tak jak na wstępnie - przypadków jest dużo, doświadczony mechanik powinien wychwycić początki końca.

Link to comment
Share on other sites

zastanawiam, się czy to nie wina samych aut które prowokują do dręczenia. wrx nikt nie kupuje by wozić dziecko do szkoły a taki forek, aż szkoda go dręczyć. BTW co jest przyczyna takiego stanu rzeczy? olej, dręczenie na zimno, pech, czy jeczsze cos innego.

 

ten ostatni silnik jest szokujący, przecież raczej nie zrobili mu krzywdy, tylko wysokie obroty, nie było nic specjalnego.

co o tym sądzisz?

 

 

p.s.

w komentarzach jest napisane, ze nie sprawdzał oleju i być może to jest przyczyna, brak oleju. Tak też mówią w naszym aso, moim panewkom nic nie będzie dopóki będą miały olej.

Link to comment
Share on other sites

AdaSch, akurat w tym przypadku zaniedbanie właściciela, niski poziom oleju (przeczytaj komenty). Kręcenie bączków przy pełnym poziomie oleju też może doprowadzić do kłopotów, silnik się grzeje, bo nie ma chłodzenia, olej odpływa itd.

Link to comment
Share on other sites

Tak jak napisałem w drugim wątku. przeczytajcie do końca: "subaru has a recall for oil consumption issues. " :roll: :razz:

 

Rzadko mi się do mojego STi zdarza coś dolewać..... a do WRXa nic nie dolewam między zmianami....... a wrxie silnik lekko nie ma :roll:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...