niumen Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 AdaSch, trzeba by kiedyś rozebrać jakiś silnik z uszkodzoną panewką i zbadać przyczyny. Byłoby to niezmiernie edukujące. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 może kupimy sobie uszkodzony do szkoleń ciekawe jak cena, może warto :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
niumen Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 AdaSch, wiem kto ma taki do naprawny. Trzeba dobrze zagadać i na pewno pozwoli nam pogrzebać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
filester Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Polecam te artykuły: http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=159 http://www.swiatmotoryzacji.com.pl/index.php?modul=numery&page=czytaj&id=457 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
igor_bb Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 W komentarzach pod jednym z filmików z WRX 09 jest: it was one bad batch of bearings subaru got, they were cars built from august, 2008 - september, 2008, this is no longer an issue and any car that had a spun bearing was covered by the dealer. Ciekawe czy to prawda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 3 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Grudnia 2009 Hmmm... w sumie wygląda na to, że Herrkamowy STi jeździ i nic mu nie jest.... To samo z autem rpw kupionym później Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
AdaSch Opublikowano 4 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 4 Grudnia 2009 Super materiały "Rezultat "suchego" startu silnika - panewki znajdujące się bliżej pompy oleju (z prawej strony) mają wytartą warstwę ślizgową, na pozostałych ( z lewej) , znikła ona zupełnie, pojawiły się też głębokie rysy oraz efekty przegrzania." "Złe smarowanie panewek może być spowodowane rozmaitymi przyczynami: od wadliwej pracy pompy oleju, przez olej o niewłaściwej lepkości po nieodpowiednio dobrany luz łożyskowy. Efekty jednak zawsze są takie same - dochodzi do uszkodzenia warstwy ślizgowej." dlatego uważam, że nie bez przyczyny subaru w manualu napisało 5w30 i podobne a nie 15w50. ten sam problem jest w silnikach wankla w mazdzie. Kiedyś kazali wlewać 20w60 a po zarąbaniu mnóstwa silników zmienili na 0w20 i problem podobno znikł Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Aga Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 A dużo ich słyszałeś czy tylko w silniku Apal ? Wpadłam tu z ciekawości, ale mam Wam do powiedzenia, że dwóch mechaników oglądających moją panewkę, którą noszę przy sobie na pamiatkę stwierdziło, że TA panewka jest w bardzo dobrym stanie. BTW mam tą "najgorszą" :roll: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grzywaczewski Opublikowano 5 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Grudnia 2009 Moze byc tak ze stukajaca panewka na chwile - 5 do 10 s. - przestaje stukac i silnik pracuje blogo przyjemnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Moze byc tak ze stukajaca panewka na chwile - 5 do 10 s. - przestaje stukac i silnik pracuje blogo przyjemnie? To fajnie,czyli bez specjalisty lepiej subaru nie kupować :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 To fajnie,czyli bez specjalisty lepiej subaru nie kupować :sad:Nie koniecznie specjalista , ale dobry mechanik nigdy nie zaszkodzi . Masz na miejscu koło domu - ASO i naprawdę dobrych mechaników - od wielu lat jeżdżących subarakami . Zawsze warto wstąpić i pogadać z nimi . Polecam rozmowę wstępną z nimi i polecam ich jako serwis , bo ludzie wiedzą z czym mają do czynienia . Po 18 latach doświadczeń z subaru , wiem co mówię . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 To fajnie,czyli bez specjalisty lepiej subaru nie kupować :sad:Nie koniecznie specjalista , ale dobry mechanik nigdy nie zaszkodzi . Masz na miejscu koło domu - ASO i naprawdę dobrych mechaników - od wielu lat jeżdżących subarakami . Zawsze warto wstąpić i pogadać z nimi . Polecam rozmowę wstępną z nimi i polecam ich jako serwis , bo ludzie wiedzą z czym mają do czynienia . Po 18 latach doświadczeń z subaru , wiem co mówię . Nie mieszkam w radomiu na razie,auto chce kupic-mam na oku 2szt jeden w germanii a drugi w belgi 2005 rok jeden ma 103tys km a drugi 20tys km jeden z nich kupie.Its w radomiu-nie korzystałem bo niebyło potrzeby.Korzystam z Marcina na folwarcznej i jestem zadowolony.Nawet nie chce,probować innych mechanikow.Kto ma 18 lat doswiadczenia w subaru w radomiu? Bo ja nie pamietam subaru sprzed tylu lat radomiu.Pierwsze subaru w miescie mieli chyba bracia(zielona impreza gt+bordo turbodziadek lata 95-96) a teraz maja chyba jeszcze bialego turbodziadka+granatowe legacy GT. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 6 Grudnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Ja od 92 roku jeżdżę subaru i oceniam fachowość mechaników tego ASO na bardzo dobry . Sami zresztą jeżdża subarakami . Pogadaj z nimi , to Ci pokażą na swoich autach gdzie i jak sprawdzić kupowane cacko . A tak wogóle , to nie należy też zakładać z góry , że ASO jest drogie i chce klienta oskubać - od niedawna wiem , że tak nie musi być . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ania i tomek Opublikowano 6 Grudnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Grudnia 2009 Nie jestem "upszedzony" do ASO,ale mam sprawdzonego mechanika i wiem,ze wszystko co robi jest zrobione tak jak bym sam to zrobił i jestem pewien ,ze jego wiedza i doswiadczenie nie jest gorsze od niejednego ASO. Zobaczymy jade w przyszły wtorek obejrzec te dwa auta.Ten z 20.000tys km przebiegu to prawie nówka-ale cena spora. Podjade z nimi do jakiegos ASO i zobaczymy. [ Dodano: Nie Gru 06, 2009 5:12 pm ] Nie jestem "upszedzony" do ASO,ale mam sprawdzonego mechanika i wiem,ze wszystko co robi jest zrobione tak jak bym sam to zrobił i jestem pewien ,ze jego wiedza i doswiadczenie nie jest gorsze od niejednego ASO. Zobaczymy jade w przyszły wtorek obejrzec te dwa auta.Ten z 20.000tys km przebiegu to prawie nówka-ale cena spora. Podjade z nimi do jakiegos ASO i zobaczymy. [ Dodano: Sob Gru 12, 2009 8:23 pm ] Hmm... Kolega kupił legacy GT (japonski model bi-turbo) i wczoraj zadzwonił do mnie bo auto nie chciało jezdzic(filtr powietrza byl tak zapchany,ze auto jechało na 1,2)wywaliliśmy filtr powietrza auto jechało normalnie(po rozgrzaniu troszke go pogonilismy,1,2,3,4 do 7000obr)przyjechalismy pod dom auto chodziło poprawnie.Po okolo 20min pojechał do domu.Dzis usłyszał jakies dziwne dzwieki gdy jechał powymieniac oleje i filtry do mechaniora, a ten znalazł 1mm kawalki metalu w oleju.Po wymianie na nowy olej -panewka zaczeła grac przy 3000obr identyko jak jednym z tych filmików. Pytanie jakie panewki teraz wstawic? Legacy 2000r bi-turbo silnik ej20 chyba. Czy przed sprzedaza mogł ktos jakoś zamaskowac ta panewke(jakis wyciszacz do oleju)? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się