owoc666 Opublikowano 23 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 23 Kwietnia 2005 On już po czyszczeniu, jest bardziej zanieczyszczony... Oj, no - chyba każdy wie na czym polega destylacja . BTW - gdzie znalazłeś informację, że jest droższy od benzyny :>? (Łatwiej = szybciej, taniej) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 landm: za 100 tys ja bym kupil Civica Type R 8) Ja i tak wychodze z zalozenia, ze do czasu, kiedy sie wyczerpia poklady ropy* i tak bedziemy jezdzili na wodorze. A ze podobno dziura ozonowa powstala bez wzgledu na nasze dzialania, to nie zamierzam oszczedzac paliwa *podobno jest ich i tak duuuuuuuuuuzo wiecej, niz mowi sie oficjalnie :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
landm Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 landm: za 100 tys ja bym kupil Civica Type R 8) Ja też bym kupił, ale mam takiego psa, który ledwie się mieści do Forysia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 landm: za 100 tys ja bym kupil Civica Type R 8) Jezdzisz Miata i kupil bys Civica? Czegos tu nie rozumie, dlaczego nie NC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 BTW - gdzie znalazłeś informację, że jest droższy od benzyny :>? Dosyć proste, tu są hurtowe ceny paliw: http://www.paliwa.pl/ceny_paliw/ceny_rafinerie.htm Od takiej ceny odejmuje się stawkę akcyzy (wysokość stawki można odszukać na stronach ministerstwa finansów lub innych, np. tu: http://www.twoja-firma.pl/wiadomosc/778 ... erosy.html I otrzymujemy wynik: 1585 zł za tonę ON oraz 1451 zł za tonę NPb95 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Than_Junior Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Kuba: jezdze Primera, i to w dodatku nie moja (patrz: info pod avatarem). O Miacie marze, bo sa to marzenia nawet ewentualnie calkiem realne :wink: Tylko, ze landm napisal przedtem ze za 100tys moze kupic tylko turbodiesle, a mi wpadlo do glowy, ze za taka cene jest CTR P.S. co to NC? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 P.S. co to NC? Oznaczenie kodowe najnowszego modelu, ktory lada dzien ma sie pojawic w sprzedarzy (przewidywana cena to $23k). Pierwszy model 89-97 to NA, 98-04 to NB i teraz mamy NC. Tutaj moja NA w akcji http://www.amkpwa.com/Filmy/miata%201.wmv Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Korton Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ostatnio mialem okazje pojezdzic nowoczesnym dieslem, Citroen C4 1.6 HDI (110km) co z tego ze ma Nm o 100 wiecej niz moje autko i nawet ladnie ciagnie (niestety tylko do 4tys obr), jak swoim autkiem robie go jak chce, fakt ze przy wyprzedzaniu musze mu dac redukcje i pociagnac go po obratoach ale to jest piekne i to lubie:) W kazdym razie troche pojezdzilem tym autkiem i wiem jedno nie kupie auta diesla, wole mieszac biegami, dochodzic do 7 tys obrotow itd...podroz jest wtedy ciekawsza:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Z tego co ja zauważyłem, to jest tam cena za 1 m3. NPb95 3016 + 1565 zł/1000 l = 4581 zł / 1000 l ON 2765 + 1180 zł / 1000l = 3945 / 1000l ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Z tego co ja zauważyłem, to jest tam cena za 1 m3. Ale to nie ma żadnego znaczenia za jaką ilość paliwa jest kwota. Ważne by w obu przypadkach była taka sama NPb95 3016 + 1565 zł/1000 l = 4581 zł / 1000 l ON 2765 + 1180 zł / 1000l = 3945 / 1000l Co to za dziwne wyliczenia? Na www.paliwa.pl jest już cena z akcyzą ale bez podatku VAT. Tak więc: cena wyprodukowania paliwa z marżą rafinerii to kwota z tej strony pomniejszona o akcyzę. Porównując ze sobą kwoty wyprodukowania ON i NPb95 widać, że ON jest droższy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Hm, chyba masz rację... ale chyba z 1m3 ropy uzyskuje się więcej ON, zresztą - nie wiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Podobno ilosci sa bardzo zblizone, kilka procent roznicy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Hm, chyba masz rację... ale chyba z 1m3 ropy uzyskuje się więcej ON, zresztą - nie wiem Ile uzyskują z ropy to też nie jest ważne, bo ceny są za gotowy produkt, czyli za olej napędowy oraz za benzynę. A tak przy okazji to akcyzę podawano kiedyś za tonę paliwa, a urzędy skarbowe przyjmowały, że tona paliwa to 1m3 czyli 1000 litrów co prawdą nie było, no i się robił bajzel w papierach No i najważniejsze: Na drzewo z socjalistycznimi rządami w europie. Nóż się w kieszeni otwiera jak widzę ile kradnie państwo z ceny paliwa nie dając niczego w zamian. Ponad połowa kasy zostawianej na stacji wpada do jednego worka z emerytami, rencistami (w naszym kraju głównie naciągaczami), szpitalami, kopalniami. Tylko ułamki tej kwoty są przeznaczane na drogi. Dlaczego urząd ministra infrastruktury jest obarczony permanetnym wodogłowiem piastujących go osób? Dlaczego drogami w naszym zacofanym państwie zajmują się ludzie równie kompetetni jak marek - winietou - pol? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Xavier Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Jako że jeżdżę Skodą to też się wypowiem. Mój egzemplarz to Octavia TDI 110/140KM. Po pierwsze kopci jak stary ikarus, po drugie moim drugim samochodem, czyli Accord 2.0 objeżdżam ją jak chce. Zawieszenie ma tragiczne, co przegląd wymieniam miskę olejową i plastikowe osłony. Co chwile coś się sypie w tym samochodzie. Co do zwykłych benzyn, to proponuje przejechać się Honda, VTEC nie ma sobie równych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Co do zwykłych benzyn, to proponuje przejechać się Honda, VTEC nie ma sobie równych. Jeżeli chodzi o sam silnik to Toyota w systemie VVTiL jest równie dobra, tylko że porządnie wykorzystać ten motor umie tylko Lotus ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ComeToDaddy Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 tylko że porządnie wykorzystać ten motor umie tylko Lotus Charakterystyczny jest tez turbo lag, w silniku pozbawionym turbo, wiekszy, niz w jakimkolwiek nowoczesnym turbo. (Czy to co napisalem ma dla kogos jakis sens :?: ) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
bendi Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Autor Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Jako że jeżdżę Skodą to też się wypowiem. Mój egzemplarz to Octavia TDI 110/140KM. Po pierwsze kopci jak stary ikarus, po drugie moim drugim samochodem, czyli Accord 2.0 objeżdżam ją jak chce. Zawieszenie ma tragiczne, co przegląd wymieniam miskę olejową i plastikowe osłony. Co chwile coś się sypie w tym samochodzie. Co do zwykłych benzyn, to proponuje przejechać się Honda, VTEC nie ma sobie równych. czy ty aby nie jeździsz na box'ie, mi nie dymi praktycznie nic. Fakt że micha to problem ale gdybym ją i osłony rozwalał co przegląd czyli bulił extra ok. 1500 zł +przegląd to bym ją dawno sprzedał albo zmienił styl jazdy. Ja mam 55kkm i wszystko oryginalne choć ciut popękane. Sądzę że twojego Accorda bym jednak łyknął. :roll:, o ile nie ma turbiny :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gruby Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 eee o czym wy piszecie? Ŝkoda skonczyla sie na Felicii (znajomi Czesi mowia nawet, ze na Favoritce)... Teraz to jest samochod dla l*du. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Sądzę że twojego Accorda bym jednak łyknął. , o ile nie ma turbiny Kocham takie teksty... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ŝkoda skonczyla sie na Felicii (znajomi Czesi mowia nawet, ze na Favoritce)... Czy Favoritka jest samochodem kolekcjonerskim? Bo mi rdzewieje taka jedna w domu w PL, model 136L, wersja podstawowa z obrotomierzem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Chyba tak... Jest taki kącik szkodomaniaków, może rzuć tam hasło - szkoda, żeby auto się zmarnowało, może jakis hobbysta będzie miał frajdę z jego uruchomienia: kącik Skody Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Czy Favoritka jest samochodem kolekcjonerskim? Bo mi rdzewieje taka jedna w domu w PL, model 136L, wersja podstawowa z obrotomierzem. Heh Dobre naście lat temu jak zobaczyłem Favoritkę, to pomyślałem, że jest to kopia jakiejś łady samary chyba. Ale jak przyjechał kilka dni potem golf I to nie miałem wątpliwości z czego zostały zrżnięte Łącznie z wypraskami plastikowymi foteli O przypomniało mi się, że 20 lat temu mój tata miał skodę skorupiaka - 100L czy jakoś tak - ciekawe patenty wtedy ludzkość stosowała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 20 lat temu mój tata miał skodę skorupiaka - 100L Ech, wspomnienia... Mało kto dziś pamięta - ale od tego modelu była śliczna wersja sportowa, 130, jedyne coupe w KDL-ach. I miała w drzwiach szyby bez ramek!!! Tylny napęd, silnik z tyłu i przepiękna nadsterownoooość... Miałem okazję być tym wożony przez fachowca - na tle warszaw, wartburgów, małych i duzych fiatów to było niemal Porsche realnego socjalizmu :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
aflinta Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Ech, wspomnienia... Mało kto dziś pamięta - ale od tego modelu była śliczna wersja sportowa, 130, jedyne coupe w KDL-ach. I miała w drzwiach szyby bez ramek!!! Tylny napęd, silnik z tyłu i przepiękna nadsterownoooość... Miałem okazję być tym wożony przez fachowca - na tle warszaw, wartburgów, małych i duzych fiatów to było niemal Porsche realnego socjalizmu :wink: Hehe, w jeszcze kilka lat temu widywałem w Krakowie takie coupe Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
WiS Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Udostępnij Opublikowano 24 Kwietnia 2005 Aflinta, nie wiem, czy zauważyłeś - ale dzięki mnie i Skodzie 130 coupe własnie zostałeś "Profi". Gratulacje! Chyba wypadałoby z tej okazji coś postawić...? :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się