Harvester Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Jak dla mnie na najbardziej miękkim jest naprawdę najbardziej miękki. Przynajmniej w porównaniu z STi Jak skręcisz na najbardziej twardo to jest za twardo, bo mi np. WRX na modlinie zaczyna podskakiwać. Wtedy odkręcam o 4 w dół i jest bajka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_k Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 ja mam takie pytanko, czy Kayaba Ultra SR = seria STi ? to te same amorki z taką samą charakterystyką pracy ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 marcin_k: różnią się tylko kolorem u mnie odpukać, ale po 14k km jeszcze SRy nie walą Od razu dopowiem, że poprawnie pracują na seryjnych sprężynach, ja jeżdżę na ciut krótszych i komfort na nierównościach jest sporawo gorszy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcin_k Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 raison thx :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raison Opublikowano 8 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 8 Października 2009 Pomijając już nawet komfort to z takimi sprężynami amortyzatory nie pracują jak powinny i auto po prostu podskakuje. Za to na równym asfalcie jest zajebiście Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 11 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Października 2009 Ja mam Teina SS od grudnia i zrobiłem na nim ok.40000 km. Myślę, że trochę jeżdżę. Teraz o twardości. Nie nabyłem sterownika EFC czy jak on tam bo poprostu nie chce mi się przestawiać - chciałem sprawidzić jaka jest różnica pomiędzy najtwardszym a najmiększym ustawieniem - więc na początku (czyli odebrałem samochód na pozomie jaki zleca producent) przejechałem w 2 dni trasę wawa-bydgoszcz-szczecin-gdańsk-wawa i powiem tak - jak kupujesz subaru jako dupowóz po dziurach to nawet agx jest za twardy. Ja po trasie stwierdziłem,że jest ok (oprócz odcinka modlin-wawa Potem miałem przez miesiąć najtwardszy i od dłuższego czasu mam tochę sztywniej niż fabryka). Reasumując - różnice nie są bardzo znaczne przy jeździe po drogach - trochę jest przy zabawach na asfalcie... Rozmawiałem o wrażeniach z marcinwrxsti i on ma podobne zdnaie do mojego - że prawie nie ma różnicy w ustawineniu... Jest inne ustawienie - na początku chłopaki zrobili mi z SI prawie lowraidera - skleinli mi go z glebą - obniżyli go baaardzo - i tu widać było znaczną różnicę pracy amortyzatorów. Po jazadch po wawie poprosiłem by podnieśli mi sprzęt o 1 cm i teraz dopiero zupełnie niespodziewanie zrobił się komfort - przejazdy kolejowe/tramwajowe, dziury i wyboje już biorę na miękko nie tracąc przy tym właściowości trakcyjnych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lewen Opublikowano 12 Października 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 A Tein Basic? Może ktoś się podzieli wrażeniami? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Kameleon, a biło ci to utsrojstwo na wi ększych dziurach? W sensie takim, że amor za każdym razem błyskawicznie dociskał koło i robiło bum? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Raga, na większych dziurach czasem się zdarzy, ale raczej nie jakoś często Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Po jazadch po wawie poprosiłem by podnieśli mi sprzęt o 1 cm i teraz dopiero zupełnie niespodziewanie zrobił się komfort - przejazdy kolejowe/tramwajowe, dziury i wyboje już biorę na miękko nie tracąc przy tym właściowości trakcyjnych. O, to może poproszę swoich speców, żeby zrobili mi tak samo. Tylko w jaki sposób ustaliłeś, że nie straciłeś właściwości trakcyjnych? W końcu ten centymetr robi chyba swoje... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Po jazadch po wawie poprosiłem by podnieśli mi sprzęt o 1 cm i teraz dopiero zupełnie niespodziewanie zrobił się komfort - przejazdy kolejowe/tramwajowe, dziury i wyboje już biorę na miękko nie tracąc przy tym właściowości trakcyjnych. hmmm..., przegląd mi się zbliża... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
J.Bauer Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Potwierdzam. Podniesienie o 1 cm sporo pomaga przy codziennej jeździe. Na zalecanym przez Teina ustawieniu wysokości bałem się przejeżdżać przez nawet najmniejszy próg zwalniający. Te metalowe przy bramkach wjazdowych na parkingi zaliczałem spodem za każdym razem. Teraz jest git i mam wrażenie, że zmniejszyło się także skakanie po poprzecznych nierównościach. Zastanawiam się co by było gdyby podnieść jeszcze o 1 cm - szkoda że razem z EDFC nie ma regulacji wysokości - to by był kawior Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Spokojny Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 W mojej lodówce mam wysokość ustawioną na wartości określonej przez montującego mechanika jako "pośrednia" :wink: Progi zwalniające traktuję delikatnie, ale bez zbędnego pieszczenia. Jazda codzienna przy nastawach twardości na poziomach "miękkich" jest przyjemnością. Na mnie największe wrażenie zrobiło to, w jaki sposób zawieszenie wybiera nierówności. Nawet na średnio szybkim łuku, z nierównościami w postaci sfatygowanego asfaltu składającego się w większości z łat, jedzie się pewnie a momenty granicy przyczepności są wyraźnie sygnalizowane [ten punkt uznaję za wielką zaletę]. Moim zdaniem Tein SS przy ustawieniach najbardziej miękkich odpowiada twardością seryjnemu zawieszeniu Forka. Oj Grzegorzu, chyba trochę Cię poniosło, albo pamięć szwankuje Spróbuj wsiąść dzisiaj do seryjnie zawieszoneo forka i porównać. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 Oj Grzegorzu, chyba trochę Cię poniosło, albo pamięć szwankuje Spróbuj wsiąść dzisiaj do seryjnie zawieszoneo forka i porównać. :wink: Może to być, z tą pamięcią znaczy się Choć ja miałem seryjny zawias, przed zmianą na Teina, praktycznie nowy stąd mógł być jeszcze "niewybujany". Tak czy siak, Tein jest git kompromisem pomiędzy seryjnymi konikami na biegunach a jakimś hardcorem rodem z eNek :cool: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
siekla Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 To i ja dorzuce swoje 3 grosze. Założyłem Teina - na wstępie podniosłem go o 1 cm w stosunku do ustawień, które przyszły z fabryki. I bardzo podobała mi się ta jazda - ale ostatnio zmuszony byłem wymienić tuleje w przednich wahaczach - założylem poliuretan - bo trwalszy - niestety zrobiło się dużo twardziej niż było nawet na najłagodniejszym ustawieniu - zobacze jeszcze jak podniosę o 1 cm, a jak nic nie da to wymienie te tulej na jakies bardziej ludzkie. Reasumując jestem jak najbardziej za montazem Teina - o wiele lepsze zachowanie ii wyczucie samochodu. Wysublimowany sposób informowania mnie w każdej części ciała co się dzieje z autem w danej sytuacji - jest idealnym wyjściem do rozważnego zainwestowania pewnej kwoty w dobrym celu. Ustawienie komfortowe jest naprawde komfortowe - dosyc komfortowe - jak wspomniał ktoś powyżej - szkoda, ze z kabiny nie da sie stosowac regulacji wysokosci - ten patent bylby idealny. Obecnie na ustawieniu najbardziej komfortowym, potrafie dobic czasem wydechem na garbie. Zobaczymy po podniesieniu o 1 cm co sie bedzie dzialo. Na zime planuje jednak podniesc auto nieco wyzej niz na lato. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 12 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Października 2009 od chwili, gdy podniosłem o 1 cm problem bicia jakoś się nie pojawia - już nie mówiąc o obijaniu naszczęście płytą pod silnikiem o garby i martwych policjantow szczególnie pod supermarketami... Mi taka wysokośc odpowiada - ba nawet myślę, aby Teina podkręcić o 2 poziomy na parę kilomterów (wycieczka do niemiec) i zobaczyć czy jest fajnie - a ślisko się robi i test byłby lepszy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Obecnie na ustawieniu najbardziej komfortowym, potrafie dobic czasem wydechem na garbie. Potwierdzam - na 16ce - przód częściej dobija niż na ustawieniach twardszych typu 7/9 - dlatego na EDFC mam zaprogramowane 0/0 - 7/9 - 15/15 od chwili, gdy podniosłem o 1 cm problem bicia jakoś się nie pojawia Podniesienie o ok 1.5 cm od ustawień "fabrycznych" tein'a, moim zdaniem tylko nieznacznie poprawiło efekt dobijania (nie jest on już taki częstszy) - jedynie co, to tak jak u przedmówców - garby i inne cuda nie są mi już tak straszne :smile: . Tak dla przypomnienia tylko (temat był już poruszany) - "podniesienie" auta może powodować zmianę geometrii - przede wszystkim kąta pochylenia kół (ok 0.25 stopnia przy 1 cm w stronę "pozytywu") - może to nieznaczne ale zawsze .... Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Dziś zmianiałem gumy na zime. Boki opon nie są sszargane a bawiłem się na szutrach i asfaltach, no i dużo jeżdżę. Myślę, że różnice są odczuwlne przy podnoszeniu bolidu o 1cm. Ja jeżdżę dużo i wszędzie więc na Teinie podniesienie o 1 cm to jest kompromis do nazwijmy to użytku codziennego. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 podniesienie o 1 cm to jest kompromis Aha. Czyli to nie dla mnie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
gpruszko Opublikowano 13 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Października 2009 Jaka ewentualnie alternatywa? Kayaba AGX :cool: Podobno z przyczyn technicznych nadają się do starszych wersji WRXa...? Taką miałem odpowiedź z serwisu (nie ASO) zamówiłem :arrow: http://www.turninconcepts.com/product_i ... cts_id=234 "That's where Scooby921 came in. He had this great idea - why not just machine the proper spacer? So he did. And people rejoiced. And then they got popular. And then he came to us. And we rejoiced. And we bought the design. And now we have them. Life is good." Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 KuRde ! Smigalem dzisiaj i pokazal mi sie ER na przednich amorach - w trakcie jazdy, po wylaczeniu i wlaczeniu EDFC po chwili znowu sie blad pojawil - jednak jak pod domem wylaczalem-wlaczalem to wydaje sie wszystko OK - jakies pomysly?:/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Raga, sprawdź czy się kostki na silniczkach nie poluzowały/wypadły - miałem tak jak mi się amorki "dopasowywały" i się skręciły lekko naciągając kabel od silniczka powodując brak kontaktu w kostce Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 14 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Października 2009 Ok dzieki jutro obdam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcinwrxsti Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 KuRde ! Smigalem dzisiaj i pokazal mi sie ER na przednich amorach - w trakcie jazdy, po wylaczeniu i wlaczeniu EDFC po chwili znowu sie blad pojawil - jednak jak pod domem wylaczalem-wlaczalem to wydaje sie wszystko OK - jakies pomysly?:/ Jeśli jednak preferujesz ostre szutry, leśne szaleństwa z hopkami i innymi bajerami to EDFC sobie odpuść. Zepsuje się dość szybko ( przynajmiej u mie tak jest: rozłącza się po skakaniu, wykazuje błędy jakieś , coś tam się rozłącza , trzeba kasować , rozpinać, spinać itp.) W dziure może wjechałes i tyle. Zrób tak jak napisał Adremil Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Raga Opublikowano 15 Października 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Października 2009 A jak ustawię pewną wartość i wyłączę EDFC przyciskiem POWER to mi zostanię na tych wartościach? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się