Skocz do zawartości

Przerabianie zawieszenia w STI


Kameleon 02

Rekomendowane odpowiedzi

Jak szukasz czegoś w stylu Type-R to masz poważny problem. NSX czy S2000 są niezłymi typami. ;-)

A poważnie to poczekaj trochę aż się wjeżdżę w moje auto po poprawkach i dam ci znać czy jest chociaż blisko. W moim wypadku modyfikacje takie jak sprężyny ("pinks"), geometria (max camber z przodu czyli -1.5 i zmniejszony z tyłu -0.7), sway bars 22mm z przodu i 24mm z tyłu dały znaczną poprawę ale nadal w porównaniu do ITR czy S2k rycie jest widoczne. Teraz idę znacznie dalej z zawieszeniem i sam jestem ciekawy wyników ale najpierw muszę pojechać na tor by się wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o to też ale tez o aluminium i "zgrzewarkę" do niego

 

Ostatnio rozmawiałem ze znajomym dealerem i mówił mi że zasada jest taka że jak dealer hondy chce sprzedawać nsx-a to musi mieć do niego "zgrzewarke" której koszt jest delikatnie mówiąc wysoki nie wiem czy to prawda bo honda moze ściagnąc nsx-a nowego jak ktoś ma ochotę

 

nie ma zgrzewarki = nie ma napraw karoserii

 

Ale nic jak kolejna pani z malucha będzie brał zakręt slajdem i wpadnie mi na czołowe to będziemy tylko panele karoserii wymieniać :mrgreen:

 

no i zostaje to nieszczęsne evo jak nie VII to akurat wyjdzie IX cięzkie to życie :mrgreen:

 

narazie poczekam na info jak sie sprawuje zawieszenie

 

a słyszał moze ktoś o czymś takim

http://www.e-x-c.com/product_info.php?c ... ts_id=1362

 

http://www.e-x-c.com/product_info.php?c ... cts_id=369

 

jak bardzo jest to kiszkowate

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe

 

Po pierwsze za cene nowego tak można mieć coś innego! ale czy fajniejszego kazdy lubi cos innego

 

Po drugie nsx nie licząc aluminium chiociaż też nie do końca jest serwisowalny tak samo jak kazdy inny samochód hondy w europie

 

po trzecie nie rozpędzał bym sie tak z tą emeryturą :lol:

 

Po czwarte jak ktoś nie jeździł sportową hondą to nie wie o czym mówi

 

Po piąte to jest temat o ZAWIESZENIU DO STI i niech tu sie zaraz nie zrobi OT o tym jak to inne samochody są lepsze od drugich bo każdy lubi coś innego i dyskusja ta nie ma sensu- ja np wpierdzieliłem sie w STI (max przereklamowany samochód jak dla mnie :evil: ) i TEN TOPIC MA POMÓC GO USPRAWNIć co by nie było tak bardzo źle

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal, z tym anti-lift'em pewny jesteś, że zmniejszy podsterowność?

 

Glowna rola anti-liftu jest, jak sama nazwa wskazuje zapobieganie unoszenia sie przodu przy starcie, ale poniewaz zmienia on poniekad katy, to przod jest w lekkim negacie i dlatego auto staje bardziej neutralne. Praktyczny test odbyl sie na STi '02 mojego znajomego. Wpierw wkitral on do auta sprezyny Eibach - czysta kosmetyka, nie podobalo mu sie, iz auto tak wysoko jest zawieszone. Nastepnie zamontowal anti-lift i samochod mimo, iz wyglada jak motorowka, to wyczuwalnie lepiej prowadzi sie w zakretach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal, z tym anti-lift'em pewny jesteś, że zmniejszy podsterowność?

 

Glowna rola anti-liftu jest, jak sama nazwa wskazuje zapobieganie unoszenia sie przodu przy starcie, ale poniewaz zmienia on poniekad katy, to przod jest w lekkim negacie i dlatego auto staje bardziej neutralne. Praktyczny test odbyl sie na STi '02 mojego znajomego. Wpierw wkitral on do auta sprezyny Eibach - czysta kosmetyka, nie podobalo mu sie, iz auto tak wysoko jest zawieszone. Nastepnie zamontowal anti-lift i samochod mimo, iz wyglada jak motorowka, to wyczuwalnie lepiej prowadzi sie w zakretach.

 

Możesz sprecyzować o co chodzi z tą motorówką? Znaczy że przód stoi wyżej niż tył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

No dobra. Pierwsze wrażenie jest takie, że auto skręca. Opieram to też na opinii dwóch moich kolegów jeżdżących ITR i narzekających w przeszłości, że ich ITR daje więcej zabawy w ostrej jeździe niż moje STi ze względu właśnie na balans auta. Wczoraj świeciły im się oczka jak sprawdzali moje auto po modyfikacjach.

Nadal muszę przejechać się na tor by wiedzieć naprawdę co się dzieje także wtedy dopiero dam ostateczną odpowiedź ale rokuje nieźle.

Niestety nie wiem kiedy uda mi się wybrać na tor. :-(

 

Dodam jeszcze, że dopiero teraz czuję, że mam LSD z tyłu. Seryjne działa tak delikatnie, że ludzie na forach zastanawiają się czy to na 100% jest LSD a teraz czuję wyraźnie, że jak wejdę na gaz w zakręcie to tył reaguje jak powinien.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pociagne OT. Co jest nie tak z samochodem na tym filmie? http://www.designtorace.com/nsx1.wmv , jak dla mnie to ona sie za bardzo przechyla na boki w slalomie. Podejrzewam ze to sprawka mocno zuzytych amortyztorow.

 

Jak dla mnie jeździ za wolno i nie robi "boków" :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze pociagne OT. Co jest nie tak z samochodem na tym filmie? http://www.designtorace.com/nsx1.wmv , jak dla mnie to ona sie za bardzo przechyla na boki w slalomie. Podejrzewam ze to sprawka mocno zuzytych amortyztorow.

 

Wg mnie to kierowca jest nie bardzo, auto moze i sie przechyla, ale w tej jezdzie brakuje mi plynnosci, wyglada to tak jak ktos przesiadl sie z duzo wolniejszego auta i/lub pierwszy raz jechal tym samochodem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmiku to jest to z polskiego klubu z okolic Chicago i ciężko tam znaleźć coś na naprawdę porządnym poziomie. W końcu mają swoje powody by zamykać się w swoim towarzystwie i nie próbować nawet zmierzyć się z ludzmi klasy krajowej zaraz obok.

Kierowca jest bardzo słaby co wielu już zauważyło i nie ma roztrząsać jakości samochodu, tym bardziej, że jego stan może pozostawiać sporo do życzenia.

Jechałem dwoma NSX na torze. Jeden praktycznie stock a drugi to wersja Zanardi z superchargerem. Auta są wręcz rewelacyjne ale IMO nie są warte swojej ceny. Wolałbym kupić nowego Elise niż starego NSX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do filmiku to jest to z polskiego klubu z okolic Chicago i ciężko tam znaleźć coś na naprawdę porządnym poziomie. W końcu mają swoje powody by zamykać się w swoim towarzystwie i nie próbować nawet zmierzyć się z ludzmi klasy krajowej zaraz obok.

Impreza jest otwarta dla wszystkich, moze przyjechac kto chce i czym chce (byle bylo ubezpieczone). Rafal przyjedz choc raz to bedziesz mogl sie wypowiadac, ile razy Ci mowilem ze jest impreza to znajdywales jakies wymowki. Nastepna jest 8 maja, samochod bedziesz mial najlepszy wiec niczego sie nie musisz obawiac.

Sam wiesz ze tor nie jest dla kazdego, a SCCA jest przykladowo bardzo regorystyczna pod wzgledem modyfikacji i przydzielania klas, sam mi mowiles ze wskakujesz do jakiejs wyzszej klasy tylko dla tego ze masz inny kolor wachaczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kubek,

 

To nie jest kwestia wymowek a zwyczajnego braku czasu. Moze uda mi sie wpasc w czerwcu / lipcu z ciekawosci. Moja opinie opieram na zdaniu kilku ludzi co tam startowalo i na filmikach z imprez ale zgadzam sie, ze powinienem sam tam podjechac.

Co do auta to nie ma dla mnie znaczenia czy mam najlepsze czy najgorsze. Mam to co mam i staram sie tym czyms pojechac najlepiej jak umiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...