Skocz do zawartości

Ceny serwisu (ASO)


andrzej:)

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry,

 

Zastanawiałem się jakiś czas, czy poruszać ten temat, po przemyśleniu sprawy postanowiłem jednak napisać.

 

Otóż zepsuł się mój OBK. Diagnoza zrobiona na Plejadach za co bardzo dziękuje - sprawny i miły serwis, oraz po powrocie - padnięta uszczelka. Trochę to dziwne bo auto miało 123 tkm przebiegu, no ale trudno. Zniechęciła mnie wycena naprawy - 7.500 PLN. Stwierdziłem, że to jednak nieco drogo, z ciekawości zadzwoniłem do uznanego ASO w Warszawie, gdzie naprawę wyceniono na .... 5.000 PLN :shock: . Różnica niebagatelna, pozycje wyceny (w sensie części i robocizny) były takie same z wyjątkiem pozycji pt. napełnienie klimy, którą w przypadku wyceny nr 1 uwzględniono w kwocie 250 PLN, a w przypadku wyceny nr 2 nie było, bo ponoć tego robić nie trzeba. Zresztą nawet gdyby trzeba było to zrobić, to różnica i tak byłaby niemała (7.500 do 5.250). Dodam, że gdy odbierałem auto (płacąc za diagnozę), po naciskach dlaczego nie naprawiam powiedziałem jaka jest przyczyna, to się na mnie niemal obrażono :roll:

 

I teraz pytanie. Domyślam się, że SIP nie może narzucać cen itp. itd. Myślę jednak, że wpływa to na postrzeganie marki jako takiej i SIP powinno dbać o to by ceny były zbliżone (różnica np. 500 PLN jest akceptowalna). Nie można też mówić o wolnym rynku, bo w przypadku Warszawy faktycznie to może działać, ale u mnie konkurencji nie ma..... Czy taka różnica cen jest akceptowalna przez SIP ? Normalna ? Za tą samą pracę ?

 

Historia ma swój ciąg dalszy. Postanowiłem nie naprawiać auta, tylko je zmienić (i tak to planowałem w jakiejś perspektywie czasowej). Zastanawiałem się nad Foresterem, ale zniechęcony takim podejściem ASO kupiłem Hondę CRV...tak się traci klienta. Z Subaru nadal jestem związany bo mamy też Imprezę, zastanawiam się tylko, gdzie ją serwisować.....

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 60
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W tym wątku poruszono opublikowane przez SIP na swoich stronach internetowych rekomendowane ceny przeglądów, oddzielnie dla klubowiczów SIP (stawki preferencyjne) jak i wszystkich pozostałych klientów.

 

Niestety nikt z SIP nie ustosunkował się do pytań:

1) dlaczego cennik dla klubowiczów uwzględnia niższe zniżki, niż 20% na części i 10% na robociznę?

2) co znajduje się w zakresach przeglądów dla poszczególnych przebiegów.

 

Może w tym wątku może uda się uzyskać odpowiedzi na te pytania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@kashmere haha jak słyszę o tym Gdańsku to się nie mogę podnieść z podłogi, ja osobiście znam taką sytuacje gdzie znajomy kupił u nich 3 albo 4 Subaru a gdy chciał od nich odkupić następny model tyle że demonstracyjny bo potrzebował auto od ręki to się skończyło na kłótni i zakupem auta innej marki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry,

 

Zastanawiałem się jakiś czas, czy poruszać ten temat, po przemyśleniu sprawy postanowiłem jednak napisać.

 

Otóż zepsuł się mój OBK. Diagnoza zrobiona na Plejadach za co bardzo dziękuje - sprawny i miły serwis, oraz po powrocie - padnięta uszczelka. Trochę to dziwne bo auto miało 123 tkm przebiegu, no ale trudno. Zniechęciła mnie wycena naprawy - 7.500 PLN. Stwierdziłem, że to jednak nieco drogo, z ciekawości zadzwoniłem do uznanego ASO w Warszawie, gdzie naprawę wyceniono na .... 5.000 PLN :shock: . Różnica niebagatelna, pozycje wyceny (w sensie części i robocizny) były takie same z wyjątkiem pozycji pt. napełnienie klimy, którą w przypadku wyceny nr 1 uwzględniono w kwocie 250 PLN, a w przypadku wyceny nr 2 nie było, bo ponoć tego robić nie trzeba. Zresztą nawet gdyby trzeba było to zrobić, to różnica i tak byłaby niemała (7.500 do 5.250). Dodam, że gdy odbierałem auto (płacąc za diagnozę), po naciskach dlaczego nie naprawiam powiedziałem jaka jest przyczyna, to się na mnie niemal obrażono :roll:

 

I teraz pytanie. Domyślam się, że SIP nie może narzucać cen itp. itd. Myślę jednak, że wpływa to na postrzeganie marki jako takiej i SIP powinno dbać o to by ceny były zbliżone (różnica np. 500 PLN jest akceptowalna). Nie można też mówić o wolnym rynku, bo w przypadku Warszawy faktycznie to może działać, ale u mnie konkurencji nie ma..... Czy taka różnica cen jest akceptowalna przez SIP ? Normalna ? Za tą samą pracę ?

 

Historia ma swój ciąg dalszy. Postanowiłem nie naprawiać auta, tylko je zmienić (i tak to planowałem w jakiejś perspektywie czasowej). Zastanawiałem się nad Foresterem, ale zniechęcony takim podejściem ASO kupiłem Hondę CRV...tak się traci klienta. Z Subaru nadal jestem związany bo mamy też Imprezę, zastanawiam się tylko, gdzie ją serwisować.....

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

A skąd ja tą awarię znam :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszczelki nie takie drogie , b. czasochłonna naprawa , pompe wody warto wymienic bez wzgledu na stan ( 580zl :?: ) W poniedzialek spr. ile roboczogodzin jest przewidziane ale w tym czasie dwa normalne silniki mozna zrobić.... :wink: głownie przez rozrząd i pracochłonne dostanie sie do niego...Komplet uszczelek chyba ponad 2 tys ( zawiera niektóre sruby przewidziane chyba jako jednorazowe ) Oczywiscie naprawiamy ....ale żeby z entuzjazmem to nie powiem , mimo , że mechanicy maja spora wprawe w tych H6...ale juz samo wyjecie silnika wym. powiedzmy skupienia ...... :wink:

AK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parę lat temu obdzwoniłem 3 serwisy w sprawie wymiany uszczelek Legacy 2,5 DOHC 1998. Rozrzut był od 2.500 do 6.000. Co ciekawe jeden z seriwisow na haslo gaz otrząsnął się z obrzydzeniem (4,500 - szlif tłoków konieczny!!), po czym wręczył mi wizytówkę zaprzyjaźnionego zakładu "który zna się na LPG"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na dużym przeglądzie demontuje się klocki hamulcowe z zacisków, w celu wyczyszczenia gniazd.

ASO sugeruję ich wymianę i....

nalicza sobie w robociźnie ich wymianę.

Liczą dwa razy ten demontaż i montaż klocków? Zwróciłeś im na to uwagę? Które ASO?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To sobie odejmij od przeglądu po 105kkm przegląd po 60kkm... :wink:

Cena części potrzebnych do wymiany rozrządu to ponad 1500 pln

No to 1500 za robociznę rozrządu w takim STI i częsci (pasek, rolki, pompa wody) to nie jest jakiś kosmos.

Np. filtr pp kosztuje koło 50 pln a w ASO ponad 200.

Tylko że ten zamiennik za 50zł to na pewno filtr papierowy, a oryginał podejrzewam że węglowy. Bo jeżeli papierowy to przegiecie, ale raczej nie spotkałem się (w różnych markach) żeby oryginalny nie był węglowy, a taki w zamienniku też kosztuje 2-3 razy drożej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...