andrzej:) Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Dzień dobry, Zastanawiałem się jakiś czas, czy poruszać ten temat, po przemyśleniu sprawy postanowiłem jednak napisać. Otóż zepsuł się mój OBK. Diagnoza zrobiona na Plejadach za co bardzo dziękuje - sprawny i miły serwis, oraz po powrocie - padnięta uszczelka. Trochę to dziwne bo auto miało 123 tkm przebiegu, no ale trudno. Zniechęciła mnie wycena naprawy - 7.500 PLN. Stwierdziłem, że to jednak nieco drogo, z ciekawości zadzwoniłem do uznanego ASO w Warszawie, gdzie naprawę wyceniono na .... 5.000 PLN :shock: . Różnica niebagatelna, pozycje wyceny (w sensie części i robocizny) były takie same z wyjątkiem pozycji pt. napełnienie klimy, którą w przypadku wyceny nr 1 uwzględniono w kwocie 250 PLN, a w przypadku wyceny nr 2 nie było, bo ponoć tego robić nie trzeba. Zresztą nawet gdyby trzeba było to zrobić, to różnica i tak byłaby niemała (7.500 do 5.250). Dodam, że gdy odbierałem auto (płacąc za diagnozę), po naciskach dlaczego nie naprawiam powiedziałem jaka jest przyczyna, to się na mnie niemal obrażono :roll: I teraz pytanie. Domyślam się, że SIP nie może narzucać cen itp. itd. Myślę jednak, że wpływa to na postrzeganie marki jako takiej i SIP powinno dbać o to by ceny były zbliżone (różnica np. 500 PLN jest akceptowalna). Nie można też mówić o wolnym rynku, bo w przypadku Warszawy faktycznie to może działać, ale u mnie konkurencji nie ma..... Czy taka różnica cen jest akceptowalna przez SIP ? Normalna ? Za tą samą pracę ? Historia ma swój ciąg dalszy. Postanowiłem nie naprawiać auta, tylko je zmienić (i tak to planowałem w jakiejś perspektywie czasowej). Zastanawiałem się nad Foresterem, ale zniechęcony takim podejściem ASO kupiłem Hondę CRV...tak się traci klienta. Z Subaru nadal jestem związany bo mamy też Imprezę, zastanawiam się tylko, gdzie ją serwisować..... Z góry dziękuję za odpowiedź. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 20 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Sierpnia 2009 andrzej:), miałem podobna sytuację- serwis Poznań okazał się tańszy niż Gdańsk. Co do zniechęcenia miałem kupic drugie subaru, ale olano mnie w salonie wiec kupiłem auto innej marki :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
tzd Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 W tym wątku poruszono opublikowane przez SIP na swoich stronach internetowych rekomendowane ceny przeglądów, oddzielnie dla klubowiczów SIP (stawki preferencyjne) jak i wszystkich pozostałych klientów. Niestety nikt z SIP nie ustosunkował się do pytań: 1) dlaczego cennik dla klubowiczów uwzględnia niższe zniżki, niż 20% na części i 10% na robociznę? 2) co znajduje się w zakresach przeglądów dla poszczególnych przebiegów. Może w tym wątku może uda się uzyskać odpowiedzi na te pytania? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kuban Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 @kashmere haha jak słyszę o tym Gdańsku to się nie mogę podnieść z podłogi, ja osobiście znam taką sytuacje gdzie znajomy kupił u nich 3 albo 4 Subaru a gdy chciał od nich odkupić następny model tyle że demonstracyjny bo potrzebował auto od ręki to się skończyło na kłótni i zakupem auta innej marki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michal K Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 olano mnie w salonie wiec kupiłem auto innej marki :roll: Na czym to olanie polegało? :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Michal K, napisz Ci na PW Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
badmofu Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Hm, 7.500 PLN po padniętej uszczelce? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Sierpnia 2009 Dzień dobry, Zastanawiałem się jakiś czas, czy poruszać ten temat, po przemyśleniu sprawy postanowiłem jednak napisać. Otóż zepsuł się mój OBK. Diagnoza zrobiona na Plejadach za co bardzo dziękuje - sprawny i miły serwis, oraz po powrocie - padnięta uszczelka. Trochę to dziwne bo auto miało 123 tkm przebiegu, no ale trudno. Zniechęciła mnie wycena naprawy - 7.500 PLN. Stwierdziłem, że to jednak nieco drogo, z ciekawości zadzwoniłem do uznanego ASO w Warszawie, gdzie naprawę wyceniono na .... 5.000 PLN :shock: . Różnica niebagatelna, pozycje wyceny (w sensie części i robocizny) były takie same z wyjątkiem pozycji pt. napełnienie klimy, którą w przypadku wyceny nr 1 uwzględniono w kwocie 250 PLN, a w przypadku wyceny nr 2 nie było, bo ponoć tego robić nie trzeba. Zresztą nawet gdyby trzeba było to zrobić, to różnica i tak byłaby niemała (7.500 do 5.250). Dodam, że gdy odbierałem auto (płacąc za diagnozę), po naciskach dlaczego nie naprawiam powiedziałem jaka jest przyczyna, to się na mnie niemal obrażono :roll: I teraz pytanie. Domyślam się, że SIP nie może narzucać cen itp. itd. Myślę jednak, że wpływa to na postrzeganie marki jako takiej i SIP powinno dbać o to by ceny były zbliżone (różnica np. 500 PLN jest akceptowalna). Nie można też mówić o wolnym rynku, bo w przypadku Warszawy faktycznie to może działać, ale u mnie konkurencji nie ma..... Czy taka różnica cen jest akceptowalna przez SIP ? Normalna ? Za tą samą pracę ? Historia ma swój ciąg dalszy. Postanowiłem nie naprawiać auta, tylko je zmienić (i tak to planowałem w jakiejś perspektywie czasowej). Zastanawiałem się nad Foresterem, ale zniechęcony takim podejściem ASO kupiłem Hondę CRV...tak się traci klienta. Z Subaru nadal jestem związany bo mamy też Imprezę, zastanawiam się tylko, gdzie ją serwisować..... Z góry dziękuję za odpowiedź. A skąd ja tą awarię znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Zniechęciła mnie wycena naprawy - 7.500 PLN prawie spadłem z krzesła. za wymianę uszczelki płaciłem ok 2.500zł kilka miesięcy temu...tak duże różnice są nieakceptowalne! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ja zapłaciłem 3000 w ASO Koper Może promocja była albo klient wyjątkowy jesteś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ja zapłaciłem 3000 w ASO Koper Może promocja była albo klient wyjątkowy jesteś Ale w H6 to chyba wychodzi drożej niż w 2,5 :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ale w H6 to chyba wychodzi drożej niż w 2,5 H6 to zupełnie inny silnik . Dwa razy wiecej pracy a i wiedza pewna potrzebna w odroznieniu od 4 cyl.. AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Ile roboczogodzin jest na to przeznaczone i co się wymienia przy okazji samej uszczelki? Nawet przy cenie 1000zł za uszczelkę i pozostałe części, i stawce 200zł/rg nie chce mi się wierzyć, że zajmuje to 20 rg. No chyba, że stawka jest wyższa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Uszczelki nie takie drogie , b. czasochłonna naprawa , pompe wody warto wymienic bez wzgledu na stan ( 580zl :?: ) W poniedzialek spr. ile roboczogodzin jest przewidziane ale w tym czasie dwa normalne silniki mozna zrobić.... :wink: głownie przez rozrząd i pracochłonne dostanie sie do niego...Komplet uszczelek chyba ponad 2 tys ( zawiera niektóre sruby przewidziane chyba jako jednorazowe ) Oczywiscie naprawiamy ....ale żeby z entuzjazmem to nie powiem , mimo , że mechanicy maja spora wprawe w tych H6...ale juz samo wyjecie silnika wym. powiedzmy skupienia ...... :wink: AK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 I to jest konkretna odpowiedź. Dziękuję Andrzej Koper. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Parę lat temu obdzwoniłem 3 serwisy w sprawie wymiany uszczelek Legacy 2,5 DOHC 1998. Rozrzut był od 2.500 do 6.000. Co ciekawe jeden z seriwisow na haslo gaz otrząsnął się z obrzydzeniem (4,500 - szlif tłoków konieczny!!), po czym wręczył mi wizytówkę zaprzyjaźnionego zakładu "który zna się na LPG"... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
leon Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Parę lat temu obdzwoniłem ... po czym wręczył mi wizytówkę zaprzyjaźnionego zakładu "który zna się na LPG"... Przez telefon ? Teleportem ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pumex1 Opublikowano 22 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 22 Sierpnia 2009 leon, może nieprecyzyjnie. W jednym z nich po telefonicznej konsultacji objawów, poproszono mnie o osobiste stawiennictwo z pojazdem w celu weryfikacji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 To dolewając oliwy do ognia... na dużym przeglądzie demontuje się klocki hamulcowe z zacisków, w celu wyczyszczenia gniazd. ASO sugeruję ich wymianę i.... nalicza sobie w robociźnie ich wymianę. No coments!!! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 na dużym przeglądzie demontuje się klocki hamulcowe z zacisków, w celu wyczyszczenia gniazd. ASO sugeruję ich wymianę i.... nalicza sobie w robociźnie ich wymianę. Liczą dwa razy ten demontaż i montaż klocków? Zwróciłeś im na to uwagę? Które ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Które ASOpozwolisz, że milościwie pominę...A co powiecie na rożnice w cenie wymiany paska; 300 do 1200pln :roll: http://subaru.pl/docs/ceny_przegladow_150.pdf Komuś się już naprawdę coś pokręciło [Edycja Moderatora] :grin: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Hubeeert Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 FUKS, pomijanie takich informacji to jak pokazanie reszcie czytających - mam Was w "głębokim poważaniu" - mnie nacięli to niech i Was natną. :roll: Nie odpowiedziałeś mi na pytania tak poza tym. :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 http://subaru.pl/docs/ceny_przegladow_150.pdf Komuś się już naprawdę coś poj....ło! :grin: Wydaje mi się że to ceny przeglądu wraz z częściami, więc nie widzę w tym ni dziwnego :???: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
FUKS Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 To sobie odejmij od przeglądu po 105kkm przegląd po 60kkm... :wink: Cena części potrzebnych do wymiany rozrządu to ponad 1500 pln Mówimy o cenach w ASO. Np. filtr pp kosztuje koło 50 pln a w ASO ponad 200. Bez komentarza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukass Opublikowano 23 Sierpnia 2009 Udostępnij Opublikowano 23 Sierpnia 2009 To sobie odejmij od przeglądu po 105kkm przegląd po 60kkm... :wink:Cena części potrzebnych do wymiany rozrządu to ponad 1500 pln No to 1500 za robociznę rozrządu w takim STI i częsci (pasek, rolki, pompa wody) to nie jest jakiś kosmos. Np. filtr pp kosztuje koło 50 pln a w ASO ponad 200. Tylko że ten zamiennik za 50zł to na pewno filtr papierowy, a oryginał podejrzewam że węglowy. Bo jeżeli papierowy to przegiecie, ale raczej nie spotkałem się (w różnych markach) żeby oryginalny nie był węglowy, a taki w zamienniku też kosztuje 2-3 razy drożej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się