Skocz do zawartości

Foerester diesel - instrukcja obslugi


Mac-iek

Rekomendowane odpowiedzi

Poszukuje elektronicznej (PDF) wersji instrukcji obslugi Forestera 2.0D MY09. Mam oczywiscie wersje drukowana ale b.czesto (wlasnie teraz) jestem daleko, daleko od samochodu i instrukcji. A czasem chce cos sprawdzic etc., nawet na uzytek dyskusji na forum. Znalazlem w Internecie instrukcje do starszych modeli ale nic do mojego.

Moze ktos moglby podzielic sie takowa, ew. podeslac linka skad to mozna sciagnac?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kogo powstrzyma instrukcja w niechrześcijańskim języku przed zakupem zdecydowanie tańszego auta?

 

pewnie jak ktos zdeterminowany, to nie powstrzyma, ale suma malutkich utrudnien i niecheci (instrukcje, ksiazeczki serwisowe, informacje w serwisach o odmowie gwarancji, problemy z serwisem wersji us itd.) - cos tam daje pewnie w poczuciu niektorych... ot taka moja malutka teoria spiskowa :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie,

 

kumpel tak kupił nowego forka. Chyba mu się opłacało. Jedyne co musi zrobić sip to postraszyć, że zza morza i od strony cyrylicy są gorsze/mniej wyposażone (choćby tak nie było) i to być może powstrzyma kupujących. Przecież wycieczki są na litwę po auta. Jest zarejestrowany na forum, może się wypowie ile go to tak naprawdę kosztowało. Z drugiej strony czemu sip nie bierze z iinych źródęł tylko akurat z niemiec o ile dobrze pamiętam.

 

z tego co wiem serwisuje w aso

 

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mój przyjechał z Estonii kosztował 29200 euro przy kursie 4,2 (Wersja full bez Navi)

wydaje mi się że to dobra cena za to auto nawet przy dzisiejszym wysokim kursie euro.

oczywiście też byłem zniechęcany do tego czynu.

Auto nie różni się niczym od tych z niemiec i SIPu... po za ceną no i jeszcze jedną sprawą.

Dodatki wklejane na siłe przez SIP typu ISR, DNA, alarm i co tam jeszcze jest w standardzie, wymagają rozebrania wielu plastików i ponownego montażu.

Skutkuje to później skrzypieniem, problemami z ISRem itd.

Ja wole nie montować tego badziewia i cieszyć się fabrycznie zmontowanym forkiem nie tkniętym łapą mechanika. Co by nie mówić precyzja montażu nie będzie już taka sama jak z fabryki. U mnie nawet pokrywy silnika nie założyli jak trzeba po wymianie oleju i tłukła się pod maską a co mówić o "szlachetnych" plastikach z wnętrza forestera...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wole nie montować tego badziewia i cieszyć się fabrycznie zmontowanym forkiem nie tkniętym łapą mechanika

 

ŚWIĘTE SŁOWA!!!

 

Jeżeli jest to oczywiście możliwe to sam coś wolę zrobić, przynajmniej nie zniszczę i nie ukryję. Oczywiście przed czynnością przestudiowany service manual. Przynajmniej wiadomo gdzie są jakie spinki itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatki wklejane na siłe przez SIP typu ISR, DNA, alarm i co tam jeszcze jest w standardzie, wymagają rozebrania wielu plastików i ponownego montażu.

Skutkuje to później skrzypieniem, problemami z ISRem itd.

Ja wole nie montować tego badziewia

Trafnosc opinii na temat "tego badziewia" mozna zweryfikowac tylko jak auto w sposob niekontrolowany przez wlasciciela zmieni miejsce postoju, albo zdarzy sie wypadek (czego oczywiscie nikomu nie zycze).

U mnie na razie nic nie skrzypi, nie ma problemu z ISRem. A tak przy okazji, jakie to sa problemy z ISRem? Do tej pory na forum byly same pozytywne recenzje. Cos przeoczylem? Czy ktos narzekal ze np.dostal znizke przy ubezpieczeniu ? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ISR jest zainstalowana karta SIM. Ciekawe jak wygląda sprawa roamingu i kontroli kosztów z nim związanych w przypadku wyjazdu za granicę (a jak wiemy bywa drogo). Z tego co czytam w dokumentacji, ISR ma sporo funkcji powodujących przesyłanie danych do sieci GSM.

 

Cechy techniczne ISR:

– określanie lokalizacji (pozycji geograficznej) z maksymalnym błędem nie przekraczającym 10 m;

– detekcja i przekaz informacji o zaistnieniu przeciążeń wskazujących na zaistnienie wypadku drogowego;

– pomiar i rejestracja napięcia zasilania w pojeździe;

– detekcja i przekaz alarmu o próbie nieautoryzowanego odholowania zaparkowanego pojazdu.

– rejestracja i zdalna sygnalizacja zaniku zasilania głównego;

– transmisja sygnału NMEA przez interfejs Bluetooth (do podłączenia nawigacji);

– natychmiastowy przekaz danych w chwili zaistnienia zdarzenia/alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu: instrukcja jest; mimo że nie jestem biegły w grafice, udało mi się to zrobić w miarę ładnie (trochę problemów miałem z usuwaniem mory). Jednak ostrzegam, że cała instrukcja w pdf waży 5,2 MB!

 

Jeśli ktoś bardzo pragnie, mogę udostępnić komplet skanów po wstępnej obróbce w formacie GIMP (przez ftp, ponad 300 MB) albo też w pliku OpenOffice (68 MB).

 

-----

Mac-iek: wysyłam, jeśli nie dojdzie ze względu na wielkość, daj znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu: instrukcja jest; mimo że nie jestem biegły w grafice, udało mi się to zrobić w miarę ładnie (trochę problemów miałem z usuwaniem mory). Jednak ostrzegam, że cała instrukcja w pdf waży 5,2 MB!

Jeśli to nie problem to ja chętnie bym zaciągnął ten plik na swoją pocztę :)

 

[ Dodano: Pon Sie 10, 2009 10:10 am ]

mój przyjechał z Estonii kosztował 29200 euro przy kursie 4,2 (Wersja full bez Navi)

wydaje mi się że to dobra cena za to auto nawet przy dzisiejszym wysokim kursie euro.

oczywiście też byłem zniechęcany do tego czynu.

 

Mój jest z Łotwy i kosztował z całym zamieszaniem 7 tys euro mniej niż u nas. To chyba wystarczający powód by zgodzić się na ewentualne małe niedogodności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ISR jest zainstalowana karta SIM. Ciekawe jak wygląda sprawa roamingu i kontroli kosztów z nim związanych w przypadku wyjazdu za granicę (a jak wiemy bywa drogo).

 

To nie działa za granicą, więc "nie ma problemu". W maju byłem we Włoszech i zadzwonili do mnie z pytaniem czy wszystko w porządku, bo nie widzą samochodu na swoim "radarze". Wczoraj wróciłem z 3 tygodniowej wyprawy na Islandię i widzę, że prawie codziennie dzwonili. A przecież nauczony doświadczeniem wysłałem mejla, że mnie (i samochodu) nie będzie w Polsce. Wniosek: wypadek należy mieć tylko w Polsce ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...

Informacja dla jasnosci: dzieki uprzejmosci deptux'a (raz jeszcze dziekuje) posiadam jedynie zeskanowana Instrukcje Skrocona w formacie pdf. Nie mam i nigdy nie mialem elektronicznej wersji "normalnej" instrukcji/manuala uzytkownika.

Zaraz wysle to co mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...