marek790 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Który to czujnik spalania stukowego w imprezie wolnossaku z 96r.? Kod błędów wyświetla mi 22 a ja nie wiem który to czyjnik. Czy to ten z jednym czarnym kabelkiem wkręcony w blok silnika obok przepustnicy? Jeżeli to ten to dlaczego po wymianie na dobry (dwa dobre) i resecie kompa nadal mi wyślwietla kod błędu 22? Link to comment Share on other sites More sharing options...
siekla Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 BO moze masz rzeczywiscie spalanie stukowe. U mnei pojawil sie ten sam problem w Forysiu. Czasem blysnie i wywala 22. ZObacze czy wymiana cos da u mnie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 marek790, czujnik wygląda tak jak w tym wątku :arrow: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114159 To jego wymieniałeś? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 suba. Też miałem z tymi błędami do czynienia w Legacy 2,0 wolnossący.Check engine zapalał mi się chyba z rok.Wyczyściłem podstwę czujnika i bloku silnika i problem zniknął(bardzo ważne!!! siła dokręcenia czujnika-bo jak za słabo albo za silno to będzie się dalej zapalał (tydzień jeżdziłem z kluczem dokręcałem, popuszczałem aż w końcu utrafiłem i mam już spokój rok) .Nikt nie wiedział na forum jaką wartość na kluczu dynamometrycznym ustawić więc próbowałem i się udało. Na tym linku przeczytasz gdzie się ten czujnik znajduje. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120165 .powodzenia Link to comment Share on other sites More sharing options...
emotorsport Posted July 18, 2009 Share Posted July 18, 2009 od góry na bloku, mniejwiecej pod przepustnicą, klucz 12 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted July 18, 2009 Author Share Posted July 18, 2009 pablonas, tak to ten czujnik wymieniałem./ czy kod 22 może wskazywać na inne uszkodzenie ew. złą pracę jakiegoś innego elementu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
pablonas Posted July 19, 2009 Share Posted July 19, 2009 czy kod 22 może wskazywać na inne uszkodzenie ew. złą pracę jakiegoś innego elementu? Raczej nie. Sprawdź czy jest dobre połączenie we wtyczce. Tam się "lubi" wcisnąć metalowy konektor i pomimo, że masz zapiętą wtyczkę to nie ma przejścia między kablami. A co się konkretnie dzieje? Check się pali non stop? Czy tylko w określonych warunkach? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted July 22, 2009 Author Share Posted July 22, 2009 pablonas, nic sie nie pali. Ma małą moc w dolnym zakresie obrotów i skoczyło spalanie. Wyskakiwał mi kod błędu 22 i 32 (sonda). Zrobiłem jak doradzili forumowicze (przeczyściłem i mnocno dokręciłem) i o dziwo dziś żaden kod się nie wyświetlił. Aha zalałem też Shell V-Power. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Zrobiłem jak doradzili forumowicze (przeczyściłem i mnocno dokręciłem) i o dziwo dziś żaden kod się nie wyświetlił. Na to jesteśmy żeby sobie pomagać :!: nie o dziwo :!: -bo sprawdzone. nara Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogi25 Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 Postanowiłem się podpiąć pod ten temat bo sam mam od kilku dni problem z CE. Posiadam Imprezę turbo MY98 wersja UK wagon. Autko chodzi bez problemów, ma moc i jest ok. Zawsze zalewam shell v-power oleju nie wymieniałem jeszcze bo będę to robił za jakiś miesiąc tak po roku bo km tez nie natrzaskałem. Kontorlka CE nie świeci się cały czas. Zapala się po przejechaniu jakiś 15-20 km i tylko jak jest ciepło i w jadę do miasta lub poruszam się dość wolno jakieś 30-50 km/h. Jak przyspieszę do 80-100 km/h to kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. Podjadę pod dom/sklep parkuje i czekam chwilkę zanim zgaszę silnik i się nie świeci. Ale jak odpalę po 15 minutach, ruszę i jadę powoli to znowu świeci się do czasu aż nie przyspieszę tak mniej więcej do 80km/h i znowu gaśnie. W sumie nie wiem jak by było gdybym pojechał na dalszą trasę bo obecnie podróżowałem na odległość do 40 km. Wybłyskłem sobie błędy i wyszły mi 12 i 22. Sprawdziłem, że jest to: 12- Starter switch or circuit 22- Knock sensor or circuit (right side on SVX). I mam kilka pytań: 1. znalazłem gdzieś że podłączenie czarnych kostek do wyświetlania błędów pokazują błędy zapisane w pamięci a zielonych test mode. Czy to oznacza, że gdy podłączysz te czarne to pokazane błędy są jakieś stare zapisane w pamięci a nie te obecne?? 2. Kod 12 z czym to się je i co może być przyczyną?? Gdzieś na jakimś formu anglojęzycznym znalazłem, że błąd może być przyczyną odpalania na zapych- ale ja tego nigdy nie robiłem. 3. Kod 22 trochę się naczytałem ale tak na prawdę nie specjalnie wiem co mam zrobić. Czy ten kod pokazuje, że czujnik jest walnięty i warto go wymienić, czy też że coś się złego dzieje w silniku i czekają mnie poważniejsze wydatki. Będę wdzięczny za wskazówki gdzie znaleźć ten czujnik w turbo. Z góry dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Juras K Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 suba. Tu poczytaj i wyczyść podstawę czujnika spalania stukowego i bloku silnika sprawdż połączenie kostki- może być zaśniedziałe :!: ttp://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120165 Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted July 29, 2009 Author Share Posted July 29, 2009 problem powrócił po przejechaniu ok 300km. kod błedu lambdy zginął ale nadal wywala czujnik spalania stukowego. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Spróbuj z patentem Garego http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=114159 Odłącz akumulator na 20-30 min z zobacz czy nadal to samo jest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 1, 2009 Author Share Posted August 1, 2009 niebieski708, odłączenie i reset kompa pomaga na 10km a następnie ból powraca. może ktoś wie czy są jakieś czujniki zamienniki? Ew. jaki jest koszt takiego czujnika spalania stukowego w salonie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 1, 2009 Share Posted August 1, 2009 Spróbuj zdjąć pasek od wspomagania , serio , kiedyś mieliśmy w gt przypadek że pompa wsp. głośno pracowała ( nie było jej aż tak na ucho słychac ) ale widocznie przenosiła stuki o podobnej czestotliwości , i czujnik to wykrywał jako spalanie stukowe, po wymianie pompy jak ręką odjął :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 carfit, coś nowego. Ale u mnie wszystko chodzi na jednym pasku. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 problem powrócił po przejechaniu ok 300km. kod błedu lambdy zginął ale nadal wywala czujnik spalania stukowego. nie po wyjezdzeniu baku v-power i zatankowaniu 95 ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 2, 2009 Author Share Posted August 2, 2009 burzum, otóż nie. jeżdżę na LPG. Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted August 2, 2009 Share Posted August 2, 2009 Aha zalałem też Shell V-Power. zasugerowalem sie tym... I tym, ze u mnie czujnik byl ok, a po prostu wystepowaly detonacje. Piotr Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 3, 2009 Author Share Posted August 3, 2009 burzum, skoro kilka lat było ok. a nagle na paliwie 95 zaczynają być detonacje to i stukający przewód o silnik może powodować, ze czujnik zaczyna wariować? Link to comment Share on other sites More sharing options...
burzum Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 marek790, nie wiem :/. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carfit Posted August 4, 2009 Share Posted August 4, 2009 carfit, coś nowego. Ale u mnie wszystko chodzi na jednym pasku. Wiem i co z tego , chwile chyba mozesz pojezdzic bez atern. i wspom. ? A jak sie boisz :wink: to zamontuj inną pompe na chwile Link to comment Share on other sites More sharing options...
marek790 Posted August 12, 2009 Author Share Posted August 12, 2009 carfit, masz pożyczyć pompę? Dopiero teraz zobaczyłem żeś z Nowego Sącza . A ja byłem tam. Pozdrawiam. [ Dodano: Czw Sie 13, 2009 10:03 am ] Sprawdzając szczelność układu chłodzenia usłyszałem, iż po przegazowaniu (przepustnicą) jak silnik dochodzi do wolnych obrotów dwa puknięcia jakby z bloku silnika. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bogi25 Posted September 6, 2009 Share Posted September 6, 2009 A więc w końcu dostałem się do tego czujnika. Odkręciłem przeczyściłem i sprawdziłem kable/wtyczki. I wygląda, że jest ok od dwóch dni. Nie przejechałem za dożo bo jakieś 40 mil ale kontrolka się nie zapaliła. Niestety dzisiaj jak jechałem a w sumie jak zaparkowałem auto to usłyszałem dziwny dźwięk. Po przygazowaniu i puszczeniu gazu, gdy obroty spadły do 1000 może mniej usłyszałem strzał. Nie głośny i nie występuje za każdym razem ale jednak strzeliło. Niestety nie mogłem już więcej się przejechać ale parę razy przygazowałem na parkingu i strzał nie występował za każdym razem. Jutro po drodze do pracy sprawdzę jak często będzie strzelał. Co to może być i co robić/sprawdzać??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
niebieski708 Posted September 7, 2009 Share Posted September 7, 2009 Czasem jak przewód od świecy jest juz padniety to potrafi strzelic pod maską, lub źle wskazująca przepływka podaje głupoty i czasem w dolocie strzela. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now