Skocz do zawartości

czujnik spalania stukowego


marek790

Rekomendowane odpowiedzi

Który to czujnik spalania stukowego w imprezie wolnossaku z 96r.? Kod błędów wyświetla mi 22 a ja nie wiem który to czyjnik. Czy to ten z jednym czarnym kabelkiem wkręcony w blok silnika obok przepustnicy?

 

Jeżeli to ten to dlaczego po wymianie na dobry (dwa dobre) i resecie kompa nadal mi wyślwietla kod błędu 22?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

suba. Też miałem z tymi błędami do czynienia w Legacy 2,0 wolnossący.Check engine zapalał mi się chyba z rok.Wyczyściłem podstwę czujnika i bloku silnika i problem zniknął(bardzo ważne!!! siła dokręcenia czujnika-bo jak za słabo albo za silno to będzie się dalej zapalał (tydzień jeżdziłem z kluczem dokręcałem, popuszczałem aż w końcu utrafiłem i mam już spokój rok) .Nikt nie wiedział na forum jaką wartość na kluczu dynamometrycznym ustawić więc próbowałem i się udało. Na tym linku przeczytasz gdzie się ten czujnik znajduje. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=120165 .powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy kod 22 może wskazywać na inne uszkodzenie ew. złą pracę jakiegoś innego elementu?

Raczej nie. Sprawdź czy jest dobre połączenie we wtyczce. Tam się "lubi" wcisnąć metalowy konektor i pomimo, że masz zapiętą wtyczkę to nie ma przejścia między kablami.

 

A co się konkretnie dzieje? Check się pali non stop? Czy tylko w określonych warunkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pablonas, nic sie nie pali. Ma małą moc w dolnym zakresie obrotów i skoczyło spalanie.

Wyskakiwał mi kod błędu 22 i 32 (sonda).

Zrobiłem jak doradzili forumowicze (przeczyściłem i mnocno dokręciłem) i o dziwo dziś żaden kod się nie wyświetlił. Aha zalałem też Shell V-Power.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Postanowiłem się podpiąć pod ten temat bo sam mam od kilku dni problem z CE.

Posiadam Imprezę turbo MY98 wersja UK wagon.

Autko chodzi bez problemów, ma moc i jest ok. Zawsze zalewam shell v-power oleju nie wymieniałem jeszcze bo będę to robił za jakiś miesiąc tak po roku bo km tez nie natrzaskałem.

Kontorlka CE nie świeci się cały czas. Zapala się po przejechaniu jakiś 15-20 km i tylko jak jest ciepło i w jadę do miasta lub poruszam się dość wolno jakieś 30-50 km/h. Jak przyspieszę do 80-100 km/h to kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. Podjadę pod dom/sklep parkuje i czekam chwilkę zanim zgaszę silnik i się nie świeci. Ale jak odpalę po 15 minutach, ruszę i jadę powoli to znowu świeci się do czasu aż nie przyspieszę tak mniej więcej do 80km/h i znowu gaśnie. W sumie nie wiem jak by było gdybym pojechał na dalszą trasę bo obecnie podróżowałem na odległość do 40 km.

Wybłyskłem sobie błędy i wyszły mi 12 i 22. Sprawdziłem, że jest to:

12- Starter switch or circuit

22- Knock sensor or circuit (right side on SVX).

I mam kilka pytań:

1. znalazłem gdzieś że podłączenie czarnych kostek do wyświetlania błędów pokazują błędy zapisane w pamięci a zielonych test mode. Czy to oznacza, że gdy podłączysz te czarne to pokazane błędy są jakieś stare zapisane w pamięci a nie te obecne??

2. Kod 12 z czym to się je i co może być przyczyną?? Gdzieś na jakimś formu anglojęzycznym znalazłem, że błąd może być przyczyną odpalania na zapych- ale ja tego nigdy nie robiłem.

3. Kod 22 trochę się naczytałem ale tak na prawdę nie specjalnie wiem co mam zrobić. Czy ten kod pokazuje, że czujnik jest walnięty i warto go wymienić, czy też że coś się złego dzieje w silniku i czekają mnie poważniejsze wydatki. Będę wdzięczny za wskazówki gdzie znaleźć ten czujnik w turbo.

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj zdjąć pasek od wspomagania , serio :idea: , kiedyś mieliśmy w gt przypadek że pompa wsp. głośno pracowała ( nie było jej aż tak na ucho słychac ) ale widocznie przenosiła stuki o podobnej czestotliwości , i czujnik to wykrywał jako spalanie stukowe, po wymianie pompy jak ręką odjął :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, coś nowego. Ale u mnie wszystko chodzi na jednym pasku.

 

Wiem i co z tego :lol: , chwile chyba mozesz pojezdzic bez atern. i wspom. ?

A jak sie boisz :wink: to zamontuj inną pompe na chwile

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

carfit, masz pożyczyć pompę? Dopiero teraz zobaczyłem żeś z Nowego Sącza :(. A ja byłem tam. Pozdrawiam.

 

[ Dodano: Czw Sie 13, 2009 10:03 am ]

Sprawdzając szczelność układu chłodzenia usłyszałem, iż po przegazowaniu (przepustnicą) jak silnik dochodzi do wolnych obrotów dwa puknięcia jakby z bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A więc w końcu dostałem się do tego czujnika. Odkręciłem przeczyściłem i sprawdziłem kable/wtyczki. I wygląda, że jest ok od dwóch dni. Nie przejechałem za dożo bo jakieś 40 mil ale kontrolka się nie zapaliła. Niestety dzisiaj jak jechałem a w sumie jak zaparkowałem auto to usłyszałem dziwny dźwięk. Po przygazowaniu i puszczeniu gazu, gdy obroty spadły do 1000 może mniej usłyszałem strzał. Nie głośny i nie występuje za każdym razem ale jednak strzeliło. Niestety nie mogłem już więcej się przejechać ale parę razy przygazowałem na parkingu i strzał nie występował za każdym razem. Jutro po drodze do pracy sprawdzę jak często będzie strzelał.

Co to może być i co robić/sprawdzać???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...