Skocz do zawartości

czujnik spalania stukowego


marek790

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Czy wiecie może w jakiej sytuacji zaświeca się CHECK ENGINE z błędem 22, czyli czujnikiem spalania stukowego? Czy oznacza to awarie samego czujnika, czy fakt zarejestrowania spalania stukowego? Od czasu do czasu, szczególnie w mroźne poranki CEL zaświeci się, czasem na kilka sekund, innym razem nawet na jakąś minutę. Jeśli czyszczenie podstawy i styków nie pomoże, o ile to awaria czujnika, będzie trzeba kupić nowy. Ciekaw jestem, czy podpasuje z innych aut jeśli w grę wchodziłoby jedynie przerobienie wtyczki? Zapewne producentem i tak jest BOSCH, więc jest to wielce prawdopodobne. Cena nowego w ASO jest absurdalna.

 

[ Dodano: Wto Mar 09, 2010 11:21 am ]

Przyjrzyjcie się czujnikowi Boscha. Numer części 0 261 231 006.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Cena nowego w ASO jest absurdalna.

Ktoś sprzedawał nowe za 250zł, jak masz kupić z innego samochodu (nie subaru) to od razu sobie odpuść.

Juras gdzie przykręciłeś ten czujnik?

Juras go przykręcił na obudowę skrzyni biegów ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowe na allegro to 200pln (przynajmniej tyle ja zapłaciłem), ale nic to nie pomogło...

Na razie poczekam i zobaczę jakie będą objawy po wymianie pasków, rozrządu etc.

Poza tym powiem mechanikowi żeby przyglądnął się wszystkiemu jak będzie robił auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • 4 miesiące temu...

Kontorlka CE nie świeci się cały czas. Zapala się po przejechaniu jakiś 15-20 km i tylko jak jest ciepło i w jadę do miasta lub poruszam się dość wolno jakieś 30-50 km/h. Jak przyspieszę do 80-100 km/h to kontrolka gaśnie i wszystko jest ok. Podjadę pod dom/sklep parkuje i czekam chwilkę zanim zgaszę silnik i się nie świeci. Ale jak odpalę po 15 minutach, ruszę i jadę powoli to znowu świeci się do czasu aż nie przyspieszę tak mniej więcej do 80km/h i znowu gaśnie. W sumie nie wiem jak by było gdybym pojechał na dalszą trasę bo obecnie podróżowałem na odległość do 40 km.

Wybłyskłem sobie błędy i wyszły mi 12 i 22. Sprawdziłem, że jest to:

12- Starter switch or circuit

22- Knock sensor or circuit (right side on SVX).

 

(...)

 

2. Kod 12 z czym to się je i co może być przyczyną?? Gdzieś na jakimś formu anglojęzycznym znalazłem, że błąd może być przyczyną odpalania na zapych- ale ja tego nigdy nie robiłem.

3. Kod 22 trochę się naczytałem ale tak na prawdę nie specjalnie wiem co mam zrobić. Czy ten kod pokazuje, że czujnik jest walnięty i warto go wymienić, czy też że coś się złego dzieje w silniku i czekają mnie poważniejsze wydatki.

 

 

Hej panowie mały odkop

 

Mam bardzo podobne objawy. Poki co jestem przed czysczeniem czujnika ,ale rzeczy o które pytał Bogi tez mnie nurtują!

 

 

-Czemu kod 12 i 22 wystepuja jednoczesnie? Mam to samo ,nawet po kasowaniu ECU. Rozrusznik działa normalnie.

 

3. za bogim- Check 22 pokazuje że coś jest Z CZUJNIKIEM czy że czujnik WYKRYWA coś niedobrego z silnikiem?

Bo czytałem gdzieś ,że cofie zapłon "po cichu" bez wyswietlania checka.

 

Apropo mojego problemu, drgają mi osłony wydechu, wyje łozysko oporowe sprzegła i mozliwe ze piszczy pompa wspomagania. Ale te aspekty były juz dawno ,a chceck pojawia sie dopiero od pierwszego dnia wiosny (ciepło)

 

W ogole dostrzegam pewne powiazania z wigotnoscia powietrza :roll: rano jak wracam z nocek to chceck wali prawie cały czas az do rozgrzania, robi moze 30sec-1 min przerwy. Czasem błysnie na poł sekundy

 

Dziś w +30 stopniach nie raczył sie pokazac :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 1 rok później...

prosty przyklad jak mozna zobaczyc kostke.

u wujka google wpisujemy: czujnik spalania stukowego subaru i mamy wyniki ponizej(w formie foto)

 

https://www.google.pl/search?q=czujnik+spalania+stukowego+subaru&safe=off&client=firefox-a&hs=psM&rls=org.mozilla:pl:official&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=cIO1UojvAaWL4gS1lYCYDw&ved=0CFMQsAQ&biw=1280&bih=615

 

jak widac sa takze 3-pinowe, u mnie byla 1-pin, sa i 2-pin

 

jesli nie wiesz jaki byc powinien, nie masz zadnej z kostek w aucie to tutaj: http://opposedforces.com/parts/impreza/

poszukaj sobie jaki byc powinien czujnik i jak juz go zalatwisz to albo go zdrutujesz, zlutujesz albo zrobisz zastepcza kostke

proste? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sorry że ciąglę drąże ten temat;/ ale nie mam głowy do tego przy tym samochodzie;/ do jakiej wtyczki podłączyc tą kostkę od stukowego?;/ ja oczywiście kostki nie mam przy stukowym więc zczepie te kabelki ale nie wiem do jakieś wtyczki:O do jakiej kolwiek białej pod kolektorem ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radziłbym też sprawdzić jak pracuje sonda lambda. Najlepiej jakimś oscyloskopem - nawet najprostszym, który często jest w komputerach LPG.

Często jest tak, że czujnik jest sprawny, a błąd wynikowy wywala przez sondę. Sondę można odpiąć a ten będzie zwalał na czujnik - sprawdzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

panowie odkopię temat. Poprzedni właściciel wymienił na nowy pół roku temu. Do niedawna było bardzo OK. Zrobiłem wydech, przelot + kolektor różnoodległościowy, podejrzewam że od tego momentu czujnik wykazuje błąd. Wiadomo obecny wydech do cichych nie należy, czy wibracje wytwarzane przez niego mogą zakłócać pracę czujnika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...