Skocz do zawartości

Prześwit w Legacy Diesel


spawalniczy

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem w przededniu podjęcia decyzji o zakupie Legacy z silnikiem Diesla z nadwoziem kombi. Informacje znalezione na tym forum bardzo mi pomogły w rozwianiu większości wątpliwości - pozostała jeszcze jedna, na którą nigdzie się nie natknąłem. Dotyczy ona prześwitu - suche dane techniczne mówią, że wynosi on 145mm a więc niezbyt wiele. W związku z tym pytanie do osób użytkujących ten samochód: jak w praktyce zachowuje się auto na naszych polskich drogach? Czy nie ma problemu z zawadzaniem najniżej położonymi elementami samochodu np. w czasie pokonywania "leżących policjantów", głębokich kolein lub innych nierówności w które w dużej ilości obfitują nasze drogi? W praktyce 90 % mojego przebiegu, to długie trasy, dlatego myślę o Legacy a nie o OBK. Będę wdzięczny za informacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem w przededniu podjęcia decyzji o zakupie Legacy z silnikiem Diesla z nadwoziem kombi. Informacje znalezione na tym forum bardzo mi pomogły w rozwianiu większości wątpliwości - pozostała jeszcze jedna, na którą nigdzie się nie natknąłem. Dotyczy ona prześwitu - suche dane techniczne mówią, że wynosi on 145mm a więc niezbyt wiele. W związku z tym pytanie do osób użytkujących ten samochód: jak w praktyce zachowuje się auto na naszych polskich drogach? Czy nie ma problemu z zawadzaniem najniżej położonymi elementami samochodu np. w czasie pokonywania "leżących policjantów", głębokich kolein lub innych nierówności w które w dużej ilości obfitują nasze drogi? W praktyce 90 % mojego przebiegu, to długie trasy, dlatego myślę o Legacy a nie o OBK. Będę wdzięczny za informacje.

 

nie ma obawy o przycierki zawieszeniem i przejazdy przez koleiny - oczywiście są pewne granice rozsądku :mrgreen: patrząc przez szybę salonu często widzę jak podjeżdżają różne auta i najcześciej na krawężniku "zostają" zderzaki mondeo, którego prześwit wynosi 103 mm :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za informacje - rozwialiście moje wątpliwości. Mam jeszcze dwa pytania - jak jeździ się na kołach 215/45/17? Przede wszystkim na dziurawych nawierzchniach i w czasie deszczu w koleinach? Czy nie zdarzają się uszkodzenia obręczy - mam na myśli normalną uważną eksploatację. Drugie pytanie dotyczy fartuchów przeciw błotnych - czy ktoś ma zamontowane, jak prezentuje się samochód - może jakaś fotka? Warto instalować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak jeździ się na kołach 215/45/17?

Zakładam że na obręczach znajdują się opony Bridgestone Potenza RE050 lub RE050A

Jest to kompromis między przyzwoitymi właściwościami jezdnymi, a dostatecznym poziomem komfortu.

http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... eID=139680

Na zimę jednak proponuję felgi w rozmiarze 16" ET 48.

Obręcz można zawsze uszkodzić. Jak pewnie sam to spostrzegłeś aby na Naszych drogach nie wpakować się w dziurę, rów, wykop, fosę etc. to trochę loteria i nie zależy to tylko od Twojej zachowawczej jazdy, a bardziej od szczęścia.

Drugie pytanie dotyczy fartuchów przeciw błotnych
Coć mniej "krzyczącego", a równie praktycznego znajdziesz tutaj http://www.subaru.de/fileadmin/download ... oer-19.pdf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mialem dokladnie takie same watpliwosci (przeswit + 215/45R17). Musze stwierdzic, ze z tytulu przeswitu (podobno 0.5cm mniej niz w benzynowym) nie odczuwam zadnych uciazliwosci.

Jesli chodzi o opony, to w zimie, po zmianie na 16" zimowki, zaczalem szukac 16" na lato. Uznalem, ze jednak komfort jest nie do przecenienia. Ale poniewaz nie znalazlem nic interesujacego, z wiosna zalozylem znowu 17" i... przestalem szukac :)

Legac ma miekkie zawieszenie wiec ostatecznie komfort jest (jak na 17") przyzwoity a i uszkodzenia mniej prawdopodobne. No chyba, ze czesto jezdzisz do Wroclawia to poszukalbym stalowych 15" :)

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyżbyś nie zauważył że mi na 18 całkiem przyjemnie sie jeździło

Mądrla ;) ma spec B. czyli inny zawias i inne heble. Pewnie 16" nawet nie wejdą :mrgreen:

p.s.

Zdjęcia wysłałem wczoraj na pocztę

 

[ Dodano: Sro Cze 17, 2009 9:36 am ]

spawalniczy,

Nie zadawaj takich pytań tylko kupuj. Najlepiej Legaca 3.0, a zobaczysz że i tak będzie oszczędniejszy i wygodniejszy od 2.0 czy od 2,0D.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mądrla ;) ma spec B. czyli inny zawias i inne heble.

Zawias rzeczywiście zupełnie inny, twardszy i i niższy i nigdy nie przytarłem o żadnego Policjanta, nawet Michael może potwierdzić :mrgreen: :wink:

 

jak jeździ się na kołach 215/45/17? Przede wszystkim na dziurawych nawierzchniach i w czasie deszczu w koleinach? Czy nie zdarzają się uszkodzenia obręczy - mam na myśli normalną uważną eksploatację

Ja mam17 na zime i naprawde nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu na naszych drogach.

 

ps.

ZiomalGrunt, a gdzie wpis w kopaniu leżącego jak to LEGAC SW 2.0 skopał dupsko na SJS-ie Spec B :razz: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ZiomalGrunt, a gdzie wpis w kopaniu leżącego jak to LEGAC SW 2.0 skopał dupsko na SJS-ie Spec B

a to było drobne kopanko ;) , za to do wrx zabrakło 0,17s, a do sti równo 1,0s choć z tego co pamiętam Tomek miał bieżnik niczym jak w Bridgestone POTENZA RE070 lub Toyo R 888.

capricorn, musimy się znowu sie spotkac na sjs :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jaki masz rozmiar zimówek? Jest duża różnica w komforcie pomiędzy nimi a letnimi 17"?
Ja? :) Otoz mam 205/55R16, czyli drugi (obok 215/45R17) zalecany rozmiar. Roznica w komforcie jest zauwazalna, opony sa miekkie, co oczywiscie nieco pogarsza stabilnosc przy dynamicznej jezdzie.

Sam jestem ciekaw na ile jest to zasluga rozmiaru a na ile indeksu (zima: H, lato powinno miec V).

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam jestem ciekaw na ile jest to zasluga rozmiaru a na ile indeksu

Każdy z parametrów charakteryzujący oponę ma niebagatelne znaczenie, począwszy od konstrukcji, sztywności wzdłuznej,poprzecznej, skrętnej, rodzaju zastosowanych mieszanki/ek, średnicy osadzenia, szerokości profilu, stosunku wysokości profilu do jego szerokości, "rysunku" bieżnika, indeksu nośności, prędkości, a kończąc na warunkach w jakich jest ona eksploatowana, wieku, poziomie jej zużycia.

na ile indeksu (zima: H, lato powinno miec V).

Indeks prędkości i nośności opony są w zasadzie nierozłączne i czym większy indeks nośności tym większa nośność danej opony. Na Twoim miejscu raczej zastanawaiłbym się czy indeks V jest wystarczający. Czym wyższy indeks tym mniejsze opory toczenia co wpływa korzystnie na ekonomię jazdy oraz masz lepsze prowadzenie samochodu przy większych prędkościach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżdżę na firmowych obręczach i oponach. 17 cali jest jak najbardziej ok, świetnym kompromisem pomiędzy polskimi drogami, a właściwościami jezdnymi samochodu. Generalnie Legacy diesel w wyposażeniu seryjnym ma świetnie dobrane parametry jako samochód sportowy, ale też rodzinny i na długie trasy. Nic dodać, nic ująć. Ja jestem bardzo zadowolony z użytkowania tegoż sprzętu. Jednak nie ma się co czarować, 215 zwiększają spalanie, w porównaniu do tego co miałem w zimie, to o jakieś 1,5-2 litry więcej pali na letnich. Mówię o Bridgestone 215/45/R17 RE050A. Pokonywanie łuków/zakrętów tym samochodem to czysta przyjemność i frajda z jazdy. Nigdy jeszcze nie zawadziłem o żaden krawężnik, samochód często wchodzi "na styk" jak się parkuje gdzieś w mieście. Kończąc, powiem jeszcze, że właściwości jezdne tegoż modelu są rewelacyjne, samochód słucha się kierowcy w sposób nienaganny. Przyjemność z jazdy zawsze. Musiałem się tylko przyzwyczaić, że jadąc wolno, trzeba redukować na 1, z dwójki potrafił zgasnąć, a mielenie sprzęgłem odpada ;). Pozdrawiam i życzę samych przyjemnych wrażeń :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys zaladowany na fuuuuuuuuull, na nierownej trasie mialem obcierki tez jakims plastikiem ale tym razem z tylu.

 

Jak chciałeś wywieź teściwo na wysypisko to czeba było dać chłopakom z MPO dwie dychy. Za tako kase weznom wszysko bez zaglondania do worka.

 

mamusia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedys zaladowany na fuuuuuuuuull, na nierownej trasie mialem obcierki tez jakims plastikiem ale tym razem z tylu.

 

Mamusia ;)

ja to zrozumiałem nieco inaczej, opacznie, tzn że kolega biegnąc po płycie boiska przygotowanej specjalnie na euro2012, a będąc w stanie zaburzenia świadomości dostał strzał gumową kulą, który spowodował owe obtarcie tylnej części jego ciała ;):mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...