spawalniczy Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Jestem w przededniu podjęcia decyzji o zakupie Legacy z silnikiem Diesla z nadwoziem kombi. Informacje znalezione na tym forum bardzo mi pomogły w rozwianiu większości wątpliwości - pozostała jeszcze jedna, na którą nigdzie się nie natknąłem. Dotyczy ona prześwitu - suche dane techniczne mówią, że wynosi on 145mm a więc niezbyt wiele. W związku z tym pytanie do osób użytkujących ten samochód: jak w praktyce zachowuje się auto na naszych polskich drogach? Czy nie ma problemu z zawadzaniem najniżej położonymi elementami samochodu np. w czasie pokonywania "leżących policjantów", głębokich kolein lub innych nierówności w które w dużej ilości obfitują nasze drogi? W praktyce 90 % mojego przebiegu, to długie trasy, dlatego myślę o Legacy a nie o OBK. Będę wdzięczny za informacje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
owoc666 Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 Niczego takiego nie zauważyłem, ale mam 05. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 14 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2009 spawalniczy, luzik 50 tysięcy po polskich drogach nie sprawiło legasiowi specjalnych kłopotów ba plejadach parę kamyczków może - ale to na szutrowych dojazdówkach :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Ruter Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Jakims odstajacym plastikiem z dolu przedniego zderzaka mozna czasem zaczepic o kraweznik wyzszy. Kiedys zaladowany na fuuuuuuuuull, na nierownej trasie mialem obcierki tez jakims plastikiem ale tym razem z tylu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GREGG Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 prześwit na poziomie ok. 15cm jest chyba typowy dla osobówek? i legacy D jakoś w dół chyba nie odstaje... więc przytrzeć przodem o krawęznik itp. mozna jak kazdym innym, lekarstwem jest jednak wybór OBK :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ŁukaszG. Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 Jestem w przededniu podjęcia decyzji o zakupie Legacy z silnikiem Diesla z nadwoziem kombi. Informacje znalezione na tym forum bardzo mi pomogły w rozwianiu większości wątpliwości - pozostała jeszcze jedna, na którą nigdzie się nie natknąłem. Dotyczy ona prześwitu - suche dane techniczne mówią, że wynosi on 145mm a więc niezbyt wiele. W związku z tym pytanie do osób użytkujących ten samochód: jak w praktyce zachowuje się auto na naszych polskich drogach? Czy nie ma problemu z zawadzaniem najniżej położonymi elementami samochodu np. w czasie pokonywania "leżących policjantów", głębokich kolein lub innych nierówności w które w dużej ilości obfitują nasze drogi? W praktyce 90 % mojego przebiegu, to długie trasy, dlatego myślę o Legacy a nie o OBK. Będę wdzięczny za informacje. nie ma obawy o przycierki zawieszeniem i przejazdy przez koleiny - oczywiście są pewne granice rozsądku patrząc przez szybę salonu często widzę jak podjeżdżają różne auta i najcześciej na krawężniku "zostają" zderzaki mondeo, którego prześwit wynosi 103 mm :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 15 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Czerwca 2009 spawalniczy, Legac wbrew pozorom ma dość spory prześwit, więc nie ma powodu do obaw i nie powinno być problemu z wykolejonymi policjantami jednak jak chcesz w komforcie pokonywać spore dystanse podrzędnymi drogami to wybierz OBK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 16 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Dziękuję za informacje - rozwialiście moje wątpliwości. Mam jeszcze dwa pytania - jak jeździ się na kołach 215/45/17? Przede wszystkim na dziurawych nawierzchniach i w czasie deszczu w koleinach? Czy nie zdarzają się uszkodzenia obręczy - mam na myśli normalną uważną eksploatację. Drugie pytanie dotyczy fartuchów przeciw błotnych - czy ktoś ma zamontowane, jak prezentuje się samochód - może jakaś fotka? Warto instalować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 jak jeździ się na kołach 215/45/17? Zakładam że na obręczach znajdują się opony Bridgestone Potenza RE050 lub RE050A Jest to kompromis między przyzwoitymi właściwościami jezdnymi, a dostatecznym poziomem komfortu. http://www.adac.de/Tests/Reifentests/So ... eID=139680 Na zimę jednak proponuję felgi w rozmiarze 16" ET 48. Obręcz można zawsze uszkodzić. Jak pewnie sam to spostrzegłeś aby na Naszych drogach nie wpakować się w dziurę, rów, wykop, fosę etc. to trochę loteria i nie zależy to tylko od Twojej zachowawczej jazdy, a bardziej od szczęścia. Drugie pytanie dotyczy fartuchów przeciw błotnych Coć mniej "krzyczącego", a równie praktycznego znajdziesz tutaj http://www.subaru.de/fileadmin/download ... oer-19.pdf Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Na zimę jednak proponuję felgi w rozmiarze 16" ET 48. Czyżbyś nie zauważył że mi na 18 całkiem przyjemnie sie jeździło :razz: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 16 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2009 Mialem dokladnie takie same watpliwosci (przeswit + 215/45R17). Musze stwierdzic, ze z tytulu przeswitu (podobno 0.5cm mniej niz w benzynowym) nie odczuwam zadnych uciazliwosci. Jesli chodzi o opony, to w zimie, po zmianie na 16" zimowki, zaczalem szukac 16" na lato. Uznalem, ze jednak komfort jest nie do przecenienia. Ale poniewaz nie znalazlem nic interesujacego, z wiosna zalozylem znowu 17" i... przestalem szukac Legac ma miekkie zawieszenie wiec ostatecznie komfort jest (jak na 17") przyzwoity a i uszkodzenia mniej prawdopodobne. No chyba, ze czesto jezdzisz do Wroclawia to poszukalbym stalowych 15" Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 17 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 A jaki masz rozmiar zimówek? Jest duża różnica w komforcie pomiędzy nimi a letnimi 17"? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Czyżbyś nie zauważył że mi na 18 całkiem przyjemnie sie jeździło Mądrla ma spec B. czyli inny zawias i inne heble. Pewnie 16" nawet nie wejdą p.s. Zdjęcia wysłałem wczoraj na pocztę [ Dodano: Sro Cze 17, 2009 9:36 am ] spawalniczy, Nie zadawaj takich pytań tylko kupuj. Najlepiej Legaca 3.0, a zobaczysz że i tak będzie oszczędniejszy i wygodniejszy od 2.0 czy od 2,0D. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 Mądrla ma spec B. czyli inny zawias i inne heble. Zawias rzeczywiście zupełnie inny, twardszy i i niższy i nigdy nie przytarłem o żadnego Policjanta, nawet Michael może potwierdzić :wink: jak jeździ się na kołach 215/45/17? Przede wszystkim na dziurawych nawierzchniach i w czasie deszczu w koleinach? Czy nie zdarzają się uszkodzenia obręczy - mam na myśli normalną uważną eksploatację Ja mam17 na zime i naprawde nigdy nie odczułem żadnego dyskomfortu na naszych drogach. ps. ZiomalGrunt, a gdzie wpis w kopaniu leżącego jak to LEGAC SW 2.0 skopał dupsko na SJS-ie Spec B :razz: :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 ZiomalGrunt, a gdzie wpis w kopaniu leżącego jak to LEGAC SW 2.0 skopał dupsko na SJS-ie Spec B a to było drobne kopanko , za to do wrx zabrakło 0,17s, a do sti równo 1,0s choć z tego co pamiętam Tomek miał bieżnik niczym jak w Bridgestone POTENZA RE070 lub Toyo R 888. capricorn, musimy się znowu sie spotkac na sjs Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 a to było drobne kopanko Drobne 2 sekundy :wink: musimy się znowu sie spotkac na sjs Jestem ZA, aczkolwiek muszę kupić jakiś komplet opon bo tych co mam jest troszkę szkoda. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 aczkolwiek muszę kupić jakiś komplet opon tak, tak też mam ten problem wydaje mi się, że dobrym rozwiązaniem może być wybór Bridgestone Potenza RE-11 dla zwiększenia prześwitu i poprawy właściwości jezdnych szczególnie w czasie deszczu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 17 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2009 A jaki masz rozmiar zimówek? Jest duża różnica w komforcie pomiędzy nimi a letnimi 17"? Ja? Otoz mam 205/55R16, czyli drugi (obok 215/45R17) zalecany rozmiar. Roznica w komforcie jest zauwazalna, opony sa miekkie, co oczywiscie nieco pogarsza stabilnosc przy dynamicznej jezdzie. Sam jestem ciekaw na ile jest to zasluga rozmiaru a na ile indeksu (zima: H, lato powinno miec V). Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Sam jestem ciekaw na ile jest to zasluga rozmiaru a na ile indeksu Każdy z parametrów charakteryzujący oponę ma niebagatelne znaczenie, począwszy od konstrukcji, sztywności wzdłuznej,poprzecznej, skrętnej, rodzaju zastosowanych mieszanki/ek, średnicy osadzenia, szerokości profilu, stosunku wysokości profilu do jego szerokości, "rysunku" bieżnika, indeksu nośności, prędkości, a kończąc na warunkach w jakich jest ona eksploatowana, wieku, poziomie jej zużycia. na ile indeksu (zima: H, lato powinno miec V). Indeks prędkości i nośności opony są w zasadzie nierozłączne i czym większy indeks nośności tym większa nośność danej opony. Na Twoim miejscu raczej zastanawaiłbym się czy indeks V jest wystarczający. Czym wyższy indeks tym mniejsze opory toczenia co wpływa korzystnie na ekonomię jazdy oraz masz lepsze prowadzenie samochodu przy większych prędkościach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
slesz Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 potenza w legasiu ma indeks Y :cool: :cool: :wink: fajnie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
spawalniczy Opublikowano 18 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Dziękuję wszystkim za wsparcie - klapka zapadła - samochód odbieram w przyszłym tygodniu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Knurek1111 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Na Twoim miejscu raczej zastanawaiłbym się czy indeks V jest wystarczający. Na razie to ja sie nie zastanawiam :wink: . Oznaczenie 205/55R16V dla opon letnich wzialem z naklejki na slupku drzwi. Pozdr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
melkor69 Opublikowano 18 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Czerwca 2009 Jeżdżę na firmowych obręczach i oponach. 17 cali jest jak najbardziej ok, świetnym kompromisem pomiędzy polskimi drogami, a właściwościami jezdnymi samochodu. Generalnie Legacy diesel w wyposażeniu seryjnym ma świetnie dobrane parametry jako samochód sportowy, ale też rodzinny i na długie trasy. Nic dodać, nic ująć. Ja jestem bardzo zadowolony z użytkowania tegoż sprzętu. Jednak nie ma się co czarować, 215 zwiększają spalanie, w porównaniu do tego co miałem w zimie, to o jakieś 1,5-2 litry więcej pali na letnich. Mówię o Bridgestone 215/45/R17 RE050A. Pokonywanie łuków/zakrętów tym samochodem to czysta przyjemność i frajda z jazdy. Nigdy jeszcze nie zawadziłem o żaden krawężnik, samochód często wchodzi "na styk" jak się parkuje gdzieś w mieście. Kończąc, powiem jeszcze, że właściwości jezdne tegoż modelu są rewelacyjne, samochód słucha się kierowcy w sposób nienaganny. Przyjemność z jazdy zawsze. Musiałem się tylko przyzwyczaić, że jadąc wolno, trzeba redukować na 1, z dwójki potrafił zgasnąć, a mielenie sprzęgłem odpada . Pozdrawiam i życzę samych przyjemnych wrażeń Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Waldemar Biela Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Kiedys zaladowany na fuuuuuuuuull, na nierownej trasie mialem obcierki tez jakims plastikiem ale tym razem z tylu. Jak chciałeś wywieź teściwo na wysypisko to czeba było dać chłopakom z MPO dwie dychy. Za tako kase weznom wszysko bez zaglondania do worka. mamusia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ZiomalGrunt Opublikowano 19 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2009 Kiedys zaladowany na fuuuuuuuuull, na nierownej trasie mialem obcierki tez jakims plastikiem ale tym razem z tylu. Mamusia ja to zrozumiałem nieco inaczej, opacznie, tzn że kolega biegnąc po płycie boiska przygotowanej specjalnie na euro2012, a będąc w stanie zaburzenia świadomości dostał strzał gumową kulą, który spowodował owe obtarcie tylnej części jego ciała Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się