Skocz do zawartości

Zaszperowac wolnegossaka...


grzywaczewski

Rekomendowane odpowiedzi

Dajcie mi prosze swoje propozycje na zaszperowanie wolnossacej Imprezy '07 US-Spec. Auto uzywane codziennie i do turystyki. Jezdzilem troche Landroverami i czteronapedowka bez blokad bije w moja psychike ;) A powaznie, chce poprawic trakcje w gorszych warunkach pogodowych.

 

Wydanie kilkunastu tysiecy na zalozenie szper z STI (o ile sie da), wyjmowanie skrzyni etc. raczej nie wchodzi wgre, przynajmniej w perspektywie roku. Chcialbym pozostawic tez seryjny wal i polosie. Zastanawiam sie zatem nad zalozeniem tylnego dyfra z WRXa i:

* czy to poprawi trakcje, czy tez efekt bedzie niezauwazalny?

* czy taka szpera z WRXa podejdzie?

* jakie macie lepsze propozycje?

 

Jesli ktos dysponuje w garazu dobrym rozwiazaniem, a chcialby sie go pozbyc - prosze o kontakt. Zaznacze tylko, ze auto jest prawie nowe i chcialbym pakowac do niego czesci o rownie malym przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* czy to poprawi trakcje, czy tez efekt bedzie niezauwazalny?

 

Poprawi trakcję odczuwalnie. Przesiadłem się z N/A z otwartym dyfrem do seryjnego GTka i czuć wyraźną różnicę w zachowaniu tylnej osi (dużo łatwiej spowodować poślizg nadsterowny jak i w samym poślizgu auto inaczej się zachowuje. IMO nie jest to tylko i wyłącznie kwestia różnicy w mocy).

Czy będzie pasował dyfer plug&play z wrx`a - nie wiem. Istotne są przełożenia i nie wiem czy wał i półosie będą pasować z N/A do mosty z WRX - tu musi się ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W książce serwisowej do Antyków była tabelka z modelami i ich poszczególnymi przełożeniami, może w swojej też masz? sprawdź :idea: Nie wiem jak jest w nowszych modelach.

W najgorszym wypadku możesz kupić dyfer od WRX'a i przerzucić potrzebne bebechy. Powinno pasić i banglać :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcesz miec super szpery i nie za duzo zmian... to uderz do emil'a i wloz jego zestaw, ktory jezdzil w gt'ku

(oczywiscie wczesniej zrob wywiad jakie zmiany/czesci ekstra beda potrzebne).

 

jest tylko jeden maly problem. w zimie bedzie rewelacja, ale ciut wiecej przyczepnosci...

i bedziesz chcial miec 2-3 razy wiecej mocy i momentu. nie oszukumy sie, tak wlasnie bedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak za mocno pospinasz N/A to bedzie Ci gasl na zakretach :mrgreen:

 

wg mnie w N/A nie ma za bardzo co zrobic niedyzum kosztem - jedynie tylny dyfer mozna wrzucic z WRX, albo sama wiskoze wlozyc do Twojego dyfra - niestety laczy sie to z mala przerobka dyfra

 

generalnie musisz zwrocic uwage na przelozenie glowne Twojej skrzyni i przelozenie na walkach zdawczych i do tego dobierac dyfer - np. jezeli masz skrzynie o przelozeniu 3.9 a walki zdawcze o przelozeniu 1:1.1 to tylny dyfer musisz miec o przelozeniu 3.54 (przyklad z imprezy GT)

 

jezeli sie chcesz dowiedziec cos wiecej zapraszam na PW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jak już jesteśmy przy napędach w N/A to mógłby mi ktos powiedziec jak ograniczyc straty w napędzie ? Czy szperunek z WRX cos pomoże w tym temacie, czy może lepiej zainwestowac w mocniejsze sprzęgło i zamach ? Fakt jest taki, że w 2.5 N/A jest 51,7 kuca straty przy 5880 rpm i 113km/h. Najzwyczajniej nie jedzie :???:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

elmo, ewidentnie masz cos zepsute. Moj jedzie 210 km/h

Moje chyba też do tylu sie rozpędza. Niemniej nie masz wrażenia, że własnie przy około 113km/h na 3 biegu jakos tak zamula, mnie właśnie wtedy zaczynaja dochodzic teoretycznie słabsze auta :sad: Wiem, że N/A nie jest stworzona do sprintów, ale te straty mocy w napędzie są masakryczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak policzyles ze 57,1?

Wez pod uwage, ze w przeciwienstwie do oski, tutaj silnik musi jeszcze ukrecic skrzynie rozdzielcza, most i dwie polosie.

 

W moim najwiekszym zamulaczem jestem ja sam. Ale juz sie zakrecilem w temacie szkolen w Poznaniu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz mój wykre:

04160f1c9cbdbb97m.jpg

 

Fakt AWD to nie to samo co FWD, niemniej cos w tym temacie możnaby chyba zdziałac. Za to w winklu jest mistrzowo w porównaniu do ośki i włąsnie pod tym kątem będę modził, bo frajda nieporównywalnie wieksza, niż w 1/4 :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

* czy to poprawi trakcje, czy tez efekt bedzie niezauwazalny?

 

Poprawi trakcję odczuwalnie. Przesiadłem się z N/A z otwartym dyfrem do seryjnego GTka i czuć wyraźną różnicę w zachowaniu tylnej osi (dużo łatwiej spowodować poślizg nadsterowny jak i w samym poślizgu auto inaczej się zachowuje. IMO nie jest to tylko i wyłącznie kwestia różnicy w mocy).

Czy będzie pasował dyfer plug&play z wrx`a - nie wiem. Istotne są przełożenia i nie wiem czy wał i półosie będą pasować z N/A do mosty z WRX - tu musi się ktoś bardziej doświadczony wypowiedzieć.

moim zdaniem szpera w wolnymssaku mija sie z celem. Wolnyssak jest na tyle słaby, że trakcja jest zawsze, a co do nadsterowności to mi GLkę łatwiej było wrzucić w długiego slajda niż WRXa :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DNL, znów się potwierdza, że wszystko zależy od kierownika...

 

 

żeby nie było, to vfts wymiatał tak GLką...

zbieżność koloru z moim samochodem jest przypadkowa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj Pan Zbyszek zalozyl mi (autu) tylna szpere z WRXa. Czy poprawa jest wyczuwalna napisze po jutrzejszej Ulezy.

 

[ Dodano: Sob Cze 27, 2009 10:03 pm ]

Kolejna Ulez zaliczona :twisted:

Nie wiem czy jest lepiej ze mna, czy z zaszperowanym autem, ale jezdzi sie fajniej. Troche fajniej - ale fajniej. Wyjscie z zakretu jest stabilniejsze i latwiej opanowac auto po zlapaniu trawy :cool: A po trawie kreci ladne baczki :mrgreen:

 

Teraz kolej na prawdziwy tylny stabilizator i dobra geometrie, bo opony od wewnetrznej sa prawie nowe, a od zewnetrznej zniknela polowa napisow :shock: Gladkie jak pupa niemolwaka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...