Skocz do zawartości

kontrolka check engine


Kodzio

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dokładnie w 9 dni temu kupiłem Subaru Imprezę TS 2001 (był to piątek)

Przed zakupem auto było sprawdzone w serwisie.

Podpięty został komputer. Nie wykazał żadnych błędów.

w rozmowie z serwisantem, usłyszałem same pozytywne opinie o tym aucie, że w sumie nie ma co tu się zepsuć bo autko nie było mocno eksploatowane.

Dodam że zaraz po zakupie zatankowałem autko by móc sprawdzić realne spalanie

 

Dzisiaj tj. niedziela.

Wyruszyłem do sklepu na zakupy Subaru.

oczywiście zalałem do pełna w celu sprawdzenia spalania.

w drodze do domu zauważyłem że świeci się kontrolka "check engine "

 

Nie poczułem w trakcie jazdy żadnej różnicy.

Ale kontrolka się świeci nawet po ponownym wyłączeniu i uruchomieniu silnika.

 

Wyczytałem na internecie że należy odłączyć akumulator.

Tak też postąpiłem.

Jedyne co mi to dało to wykasowanie małego przebiegu.

 

Kolejny raz muszę jechać do serwisu i zostawić 120zł za podpięcie komputera??

 

Trochę to irytujące ..

Autko kupiłem z przekonaniem o bezawaryjności, a tu proszę jaka niespodzianka po 9 dniach.

 

Proszę o Pomoc

Pozdrawiam

Konrad :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie jestem mechanikiem, ale miałem ten sam problem w STI z 2003r. Zadzwoniłem do serwisu i usłyszałem, że Subaru jest czułe na słabe paliwo. Dolałem na najbliższym Shellu V-power racing i zaraz kontrolka zgasła. Zdarzyło mi się to dwukrotnie kiedy zatankowałem na niesprawdzonych stacjach na trasie (jedną z nich był Orlen).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie /podejrzewam / że to Twoje pierwsze subaru . Jeśli pali się kontrolka , to podjedż do serwisu , bo wtedy można na komputerze wychwycić błąd /awarię / . Zajmie to kilka minut . Jeśli skasujesz błąd to komputer może go nie zapamiętać i kicha .

 

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 6:16 pm ]

KUBA - nie deprymuj człowieka !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Zgadza się.. to moje pierwsze Subaru....

Niestety nie udało mi się dzisiaj dopchać do serwisu Subaru (zawaleni robotą)

JEśli chodzi o paliwo, to zaczynam w to wierzyć.

tylko kurde serwis bierze 200zł za komputer....

tankuje auto za 200zł i kolejne 200zł za komputer...

zaczyna mi się to podejście coraz mnie podobać...

Paliwo pochodziło ze stacji Orlen, wlałem E-98....

teraz mam jakieś 50km przejechane i pełen bak paliwa....

Zastanawiam się nad kupieniem kabelka z aukcji internetowej.

kabelek do systemu OBD2 Elm 327

wydatek rzędu 150zł. i przynajmiej będę wiedział co w serwisie mówić.

 

co o tym sądzicie??

 

 

Pozdrawiam

Kodzio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupowanie tylko po to aby udowodnić im swoją wiedzę chyba nie ma sensu !? Może któryś z kolegów na forum pomoże zdiagnozować ci auto ?

 

[ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 11:08 pm ]

WITAMY W KLUBIE NAWIEDZONYCH !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się nad kupieniem kabelka z aukcji internetowej.

kabelek do systemu OBD2 Elm 327

wydatek rzędu 150zł. i przynajmiej będę wiedział co w serwisie mówić.

No będziesz wiedział ale dalej co dalej? Pamiętaj że serwis i tak podłączy pod komputer by się zweryfikować to co przekazałeś im słownie z tym co jest rzeczywiście problemem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Suba.U mnie check engine świecił rok, w końcu się zdenerwowałem :twisted: .Zapytałem na forum technicznym co z tym zrobić i chłopaki mi przesłali trochę linków do czytania i poradziłem sobie z tym sam. [edycja moderatora] http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=119635 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121448 [edycja moderatora] przyjemnej lektury.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

kontrolka zapalała mi się często w poprzednim aucie (było to nowe dobre niemieckie auto :)). w servisie winę zrzucali na kiepskie paliwo. tylko, że ja zawsze lałem v-powera, wtedy jeszcze 99 okt, potem zaczęli brać kasę za mycie przepustnicy - bo mycie nie jest objęte gwarancją. dopiero po pół roku zauważyłem, że problem pojawiał się zawsze po próbie uruchomienia auta, gdy alarm nie był "do końca rozbrojony" - był tam taki dziwny patent. od tego czasu, zacząłem bardziej uważać i problem już nigdy się nie powtórzył. radzę ci - zacznij obserwować w jakich sytuacjach ta lampka się zapala, np. czy nie po tym jak ci nie udaje się odpalić go za pierwszym razem. żaden serwis ci nie pomoże znaleźć prawdziwej przyczyny. to ty musisz ją znaleźć, bo pewnie jest bardzo błaha, a ty jeździsz autem na co dzień.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Witam,

 

Dokładnie w 9 dni temu kupiłem Subaru Imprezę TS 2001 (był to piątek)

Przed zakupem auto było sprawdzone w serwisie.

Podpięty został komputer. Nie wykazał żadnych błędów.

w rozmowie z serwisantem, usłyszałem same pozytywne opinie o tym aucie, że w sumie nie ma co tu się zepsuć bo autko nie było mocno eksploatowane.

Dodam że zaraz po zakupie zatankowałem autko by móc sprawdzić realne spalanie

 

Dzisiaj tj. niedziela.

Wyruszyłem do sklepu na zakupy Subaru.

oczywiście zalałem do pełna w celu sprawdzenia spalania.

w drodze do domu zauważyłem że świeci się kontrolka "check engine "

 

Nie poczułem w trakcie jazdy żadnej różnicy.

Ale kontrolka się świeci nawet po ponownym wyłączeniu i uruchomieniu silnika.

 

Wyczytałem na internecie że należy odłączyć akumulator.

Tak też postąpiłem.

Jedyne co mi to dało to wykasowanie małego przebiegu.

 

Kolejny raz muszę jechać do serwisu i zostawić 120zł za podpięcie komputera??

 

Trochę to irytujące ..

Autko kupiłem z przekonaniem o bezawaryjności, a tu proszę jaka niespodzianka po 9 dniach.

 

Proszę o Pomoc

Pozdrawiam

Konrad :sad:

Miałem też coś takiego

zapalam silnik ,

uruchamiam silnik tak jak co dzień, zapala sie kontrolka check engine i miga ta od tempomatu (cruise)

dzwonię do assistance - niewiele wiedzą - samochód jedzie ? to proszę jechać, po ok. 200 - 300 km robię przerwę , zapalam silnik i już nie świecą

w serwisie powiedzieli że tak reaguje coś w katalizatorze i ma związek z paliwem (np zbyt bogata mieszanka). jak byłem na przeglądzie przyjechał facet z tym samym problemem, komputer poza błędem nie wykazał nic więc zresetowali błąd i po kłopocie (??)

teraz tez mi sie pali to samo od czterech dni, silnik pracuje bez zmian, spalanie w normie, żadnych powodów do awarii, jeżdżę bez patrzenia na to, pojadę za 3 tyg na przegląd to zobaczą co jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Kasowanie błędów (nawet wielokrotne) nie usunie przyczyny usterki.

Proszę umówić się w ASO i zlecić naprawę a nie tylko kasowanie błędu.

Próba naprawy metodą "forumową" może skończyć dla Pana jeszcze większymi kosztami naprawy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio nam w Foresterze też zaczęła się czasami świecić kontrolka "Check engine".

W serwisie powiedziano mojemu tacie żeby zatankował do pełna porządnej benzyny, bo komputer nie wykazał żadnych błędów.

 

Co z tym zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Witam

Witaj gościu ze Skoczowa zobacz tutaj - http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... bdb#955424 - tutaj się witamy :!:

http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=2350 - tu się spotykamy :!: Jak nas przybywa w tym Skoczowie to może sobie założymy w spotkaniach forumowych wątek skoczowski :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emil*, u nas pomruguje, czasami się chwilę poświeci, zgaśnie, czasami w ogóle się nie zaświeci itd.

 

Umówiłem się wstępnie z Niumenem na zczytanie błędów po raz kolejny - może teraz coś wyrzuci. Na razie mam straszny kocioł w szkole, więc pewnie jeszcze trochę to potrwa zanim się odezwę...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam!

Panowie, a jeśli CHECK ENGINE miga pulsacyjnie i regularnie? (nie krótkie czy długie mignięcie, tylko jednostajne) ? Znaczy to, że samochód jest w trybie serwisowym? Coś ktoś kiedyś wspominał, że istnieje takowy przez podłączenie jakichś kabelków czarnych lub zielonych. Znam zasadę odczytywania błędów z forum, ale wtedy kiedy są długie bądź krótkie mignięcia, a co jeżeli kontrolka pulsuje regularnie? Nie czuć w aucie spadku mocy, obroty są w miare regularne, ale na włączonym zapłonie cyka jakiś przekaźnik, pompka paliwa chodzi cały czas i co jakiś czas załącza się wentylator...Z góry dzieki za podpowiedzi

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mnie w dniu dzisiejszym pulsowała przez ok. 30 sekund dioda CHECK ENGINE. Stało się to kilka minut po uruchomieniu silnika (nie zdążył się jeszcze nagrzać) podczas przyspieszania (w miarę energicznego). Czy możliwe jest że było to spowodowane niedogrzaniem silnika? Czy może oznaczać to jakąś inną awarię?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie,

 

Jeśli kontrolka nie gaśnie po uruchomieniu pojazdu lub mruga podczas jazdy to znaczy, że coś jest nie teges. Pytania w stylu: "co to może być?" mijają się z celem, ponieważ powodów może być tysiące a nikt nie jest wróżką czarodziejką. Podłączenie pod kompa wszystko wyjaśni. Nawet jeśli nie ma odczuwalnych zmian w zachowaniu pojazdu należy sprawdzić dlaczego check silnika się świeci/mruga.

 

Qniec. Kropka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odłączyłem 2 zielone kostki pod kolumną kierowniczą jak poinstrułował mnie Jako i CHECK ENGINE zniknął :) Ni mo błendów :)) ;) Dzięki Bogu, że nie zawitałem w ASO bo by mnie pewnie z 2 stówki skasowali ;)

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...