Kodzio Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2009 Witam, Dokładnie w 9 dni temu kupiłem Subaru Imprezę TS 2001 (był to piątek) Przed zakupem auto było sprawdzone w serwisie. Podpięty został komputer. Nie wykazał żadnych błędów. w rozmowie z serwisantem, usłyszałem same pozytywne opinie o tym aucie, że w sumie nie ma co tu się zepsuć bo autko nie było mocno eksploatowane. Dodam że zaraz po zakupie zatankowałem autko by móc sprawdzić realne spalanie Dzisiaj tj. niedziela. Wyruszyłem do sklepu na zakupy Subaru. oczywiście zalałem do pełna w celu sprawdzenia spalania. w drodze do domu zauważyłem że świeci się kontrolka "check engine " Nie poczułem w trakcie jazdy żadnej różnicy. Ale kontrolka się świeci nawet po ponownym wyłączeniu i uruchomieniu silnika. Wyczytałem na internecie że należy odłączyć akumulator. Tak też postąpiłem. Jedyne co mi to dało to wykasowanie małego przebiegu. Kolejny raz muszę jechać do serwisu i zostawić 120zł za podpięcie komputera?? Trochę to irytujące .. Autko kupiłem z przekonaniem o bezawaryjności, a tu proszę jaka niespodzianka po 9 dniach. Proszę o Pomoc Pozdrawiam Konrad :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Speeedyyy Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam! Nie jestem mechanikiem, ale miałem ten sam problem w STI z 2003r. Zadzwoniłem do serwisu i usłyszałem, że Subaru jest czułe na słabe paliwo. Dolałem na najbliższym Shellu V-power racing i zaraz kontrolka zgasła. Zdarzyło mi się to dwukrotnie kiedy zatankowałem na niesprawdzonych stacjach na trasie (jedną z nich był Orlen). Pozdrawiam! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 To jest poważny powód , aby jechać na serwis . Nie licz na pomoc forum . Taka kontrolka może oznaczać milion powodów . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kuba Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Ja nie rozumie dlaczego ludzie probuja skasowac CEL zanim zrobia diagnoze? Jak niby mechanik ma sprawdzic co bylo powodem wyswietlenia CEL jak go nie ma? Czasem trzeba przejechac kilkaset km zeby blad sie pojawil ponownie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Mam wrażenie /podejrzewam / że to Twoje pierwsze subaru . Jeśli pali się kontrolka , to podjedż do serwisu , bo wtedy można na komputerze wychwycić błąd /awarię / . Zajmie to kilka minut . Jeśli skasujesz błąd to komputer może go nie zapamiętać i kicha . [ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 6:16 pm ] KUBA - nie deprymuj człowieka ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kodzio Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Witam, Zgadza się.. to moje pierwsze Subaru.... Niestety nie udało mi się dzisiaj dopchać do serwisu Subaru (zawaleni robotą) JEśli chodzi o paliwo, to zaczynam w to wierzyć. tylko kurde serwis bierze 200zł za komputer.... tankuje auto za 200zł i kolejne 200zł za komputer... zaczyna mi się to podejście coraz mnie podobać... Paliwo pochodziło ze stacji Orlen, wlałem E-98.... teraz mam jakieś 50km przejechane i pełen bak paliwa.... Zastanawiam się nad kupieniem kabelka z aukcji internetowej. kabelek do systemu OBD2 Elm 327 wydatek rzędu 150zł. i przynajmiej będę wiedział co w serwisie mówić. co o tym sądzicie?? Pozdrawiam Kodzio Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość IRAZU Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2009 Kupowanie tylko po to aby udowodnić im swoją wiedzę chyba nie ma sensu !? Może któryś z kolegów na forum pomoże zdiagnozować ci auto ? [ Dodano: Pon Kwi 06, 2009 11:08 pm ] WITAMY W KLUBIE NAWIEDZONYCH ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
capricorn Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Zastanawiam się nad kupieniem kabelka z aukcji internetowej.kabelek do systemu OBD2 Elm 327 wydatek rzędu 150zł. i przynajmiej będę wiedział co w serwisie mówić. No będziesz wiedział ale dalej co dalej? Pamiętaj że serwis i tak podłączy pod komputer by się zweryfikować to co przekazałeś im słownie z tym co jest rzeczywiście problemem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 7 Kwietnia 2009 Suba.U mnie check engine świecił rok, w końcu się zdenerwowałem .Zapytałem na forum technicznym co z tym zrobić i chłopaki mi przesłali trochę linków do czytania i poradziłem sobie z tym sam. [edycja moderatora] http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=119635 http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121448 [edycja moderatora] przyjemnej lektury. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
urbi_ol Opublikowano 21 Kwietnia 2009 Udostępnij Opublikowano 21 Kwietnia 2009 kontrolka zapalała mi się często w poprzednim aucie (było to nowe dobre niemieckie auto ). w servisie winę zrzucali na kiepskie paliwo. tylko, że ja zawsze lałem v-powera, wtedy jeszcze 99 okt, potem zaczęli brać kasę za mycie przepustnicy - bo mycie nie jest objęte gwarancją. dopiero po pół roku zauważyłem, że problem pojawiał się zawsze po próbie uruchomienia auta, gdy alarm nie był "do końca rozbrojony" - był tam taki dziwny patent. od tego czasu, zacząłem bardziej uważać i problem już nigdy się nie powtórzył. radzę ci - zacznij obserwować w jakich sytuacjach ta lampka się zapala, np. czy nie po tym jak ci nie udaje się odpalić go za pierwszym razem. żaden serwis ci nie pomoże znaleźć prawdziwej przyczyny. to ty musisz ją znaleźć, bo pewnie jest bardzo błaha, a ty jeździsz autem na co dzień. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
przemo Opublikowano 15 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 15 Lipca 2009 Witam, Dokładnie w 9 dni temu kupiłem Subaru Imprezę TS 2001 (był to piątek) Przed zakupem auto było sprawdzone w serwisie. Podpięty został komputer. Nie wykazał żadnych błędów. w rozmowie z serwisantem, usłyszałem same pozytywne opinie o tym aucie, że w sumie nie ma co tu się zepsuć bo autko nie było mocno eksploatowane. Dodam że zaraz po zakupie zatankowałem autko by móc sprawdzić realne spalanie Dzisiaj tj. niedziela. Wyruszyłem do sklepu na zakupy Subaru. oczywiście zalałem do pełna w celu sprawdzenia spalania. w drodze do domu zauważyłem że świeci się kontrolka "check engine " Nie poczułem w trakcie jazdy żadnej różnicy. Ale kontrolka się świeci nawet po ponownym wyłączeniu i uruchomieniu silnika. Wyczytałem na internecie że należy odłączyć akumulator. Tak też postąpiłem. Jedyne co mi to dało to wykasowanie małego przebiegu. Kolejny raz muszę jechać do serwisu i zostawić 120zł za podpięcie komputera?? Trochę to irytujące .. Autko kupiłem z przekonaniem o bezawaryjności, a tu proszę jaka niespodzianka po 9 dniach. Proszę o Pomoc Pozdrawiam Konrad :sad: Miałem też coś takiego zapalam silnik , uruchamiam silnik tak jak co dzień, zapala sie kontrolka check engine i miga ta od tempomatu (cruise) dzwonię do assistance - niewiele wiedzą - samochód jedzie ? to proszę jechać, po ok. 200 - 300 km robię przerwę , zapalam silnik i już nie świecą w serwisie powiedzieli że tak reaguje coś w katalizatorze i ma związek z paliwem (np zbyt bogata mieszanka). jak byłem na przeglądzie przyjechał facet z tym samym problemem, komputer poza błędem nie wykazał nic więc zresetowali błąd i po kłopocie (??) teraz tez mi sie pali to samo od czterech dni, silnik pracuje bez zmian, spalanie w normie, żadnych powodów do awarii, jeżdżę bez patrzenia na to, pojadę za 3 tyg na przegląd to zobaczą co jest Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
DZIAŁ TECHNICZNY Opublikowano 16 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 16 Lipca 2009 Witam. Kasowanie błędów (nawet wielokrotne) nie usunie przyczyny usterki. Proszę umówić się w ASO i zlecić naprawę a nie tylko kasowanie błędu. Próba naprawy metodą "forumową" może skończyć dla Pana jeszcze większymi kosztami naprawy. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 26 Lipca 2009 Udostępnij Opublikowano 26 Lipca 2009 Ostatnio nam w Foresterze też zaczęła się czasami świecić kontrolka "Check engine". W serwisie powiedziano mojemu tacie żeby zatankował do pełna porządnej benzyny, bo komputer nie wykazał żadnych błędów. Co z tym zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Emil* Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam To tez zależy czy ta kontrolka świeci cały czas , mruga równomiernie , czy jakimś kodem ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Juras K Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Witam Witaj gościu ze Skoczowa zobacz tutaj - http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?p= ... bdb#955424 - tutaj się witamy :!: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... start=2350 - tu się spotykamy :!: Jak nas przybywa w tym Skoczowie to może sobie założymy w spotkaniach forumowych wątek skoczowski :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 18 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Listopada 2009 Emil*, u nas pomruguje, czasami się chwilę poświeci, zgaśnie, czasami w ogóle się nie zaświeci itd. Umówiłem się wstępnie z Niumenem na zczytanie błędów po raz kolejny - może teraz coś wyrzuci. Na razie mam straszny kocioł w szkole, więc pewnie jeszcze trochę to potrwa zanim się odezwę... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sławek1 Opublikowano 19 Listopada 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Listopada 2009 Kodzio napisz trochę o historii auta (skąd pochodzi itd.) może coś z tego wyniknie. A rozmawiałeś z poprzednim właścicielem? Jeżeli to był jakiś handlarz to natychmiast do ASO bo może być kicha i baaaardzo duże koszty. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 14 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 14 Czerwca 2011 Witam! Panowie, a jeśli CHECK ENGINE miga pulsacyjnie i regularnie? (nie krótkie czy długie mignięcie, tylko jednostajne) ? Znaczy to, że samochód jest w trybie serwisowym? Coś ktoś kiedyś wspominał, że istnieje takowy przez podłączenie jakichś kabelków czarnych lub zielonych. Znam zasadę odczytywania błędów z forum, ale wtedy kiedy są długie bądź krótkie mignięcia, a co jeżeli kontrolka pulsuje regularnie? Nie czuć w aucie spadku mocy, obroty są w miare regularne, ale na włączonym zapłonie cyka jakiś przekaźnik, pompka paliwa chodzi cały czas i co jakiś czas załącza się wentylator...Z góry dzieki za podpowiedzi Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pan Dziedzic Opublikowano 16 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 16 Czerwca 2011 Skoro "cyka" regularnie znaczy że nie ma błędów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 17 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Czerwca 2011 Pan Dziedzic, Dzięki za info Tylko skoro nie ma błędów to dlaczego w ogóle "cyka"? Sam podłączałem wiązkę...może coś źle podłączyłem.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
zukpio Opublikowano 20 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 20 Czerwca 2011 Mnie w dniu dzisiejszym pulsowała przez ok. 30 sekund dioda CHECK ENGINE. Stało się to kilka minut po uruchomieniu silnika (nie zdążył się jeszcze nagrzać) podczas przyspieszania (w miarę energicznego). Czy możliwe jest że było to spowodowane niedogrzaniem silnika? Czy może oznaczać to jakąś inną awarię? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
misiuto Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 Panowie, Jeśli kontrolka nie gaśnie po uruchomieniu pojazdu lub mruga podczas jazdy to znaczy, że coś jest nie teges. Pytania w stylu: "co to może być?" mijają się z celem, ponieważ powodów może być tysiące a nikt nie jest wróżką czarodziejką. Podłączenie pod kompa wszystko wyjaśni. Nawet jeśli nie ma odczuwalnych zmian w zachowaniu pojazdu należy sprawdzić dlaczego check silnika się świeci/mruga. Qniec. Kropka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 25 Czerwca 2011 U mnie w legacu CEL zapalał się raz na jakiś czas i potem gasł ze względu na usterkę silnika krokowego. Było to lekko irytujące, ale poza tym samochód chodził, jak ta lala 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kamzool Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Odłączyłem 2 zielone kostki pod kolumną kierowniczą jak poinstrułował mnie Jako i CHECK ENGINE zniknął Ni mo błendów ) Dzięki Bogu, że nie zawitałem w ASO bo by mnie pewnie z 2 stówki skasowali Pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andrzej Koper Opublikowano 2 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2011 Sam podłączałem wiązkę...może coś źle podłączyłem.. Odłączyłem 2 zielone kostki pod kolumną kierowniczą CHECK ENGINE zniknął Dzięki Bogu, że nie zawitałem w ASO bo by mnie pewnie z 2 stówki skasowali chyba nie..... :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi