Skocz do zawartości

Japońskie 2.0 z lat 90tych


HeavenBringer

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od lipca zeszlego roku jestem szczesliwym posiadaczem Subaru Imprezy 2.0 z 1997 roku.

Zabawke wykorzystuje do KJS'ow i ku mojemu zaskoczeniu bardzo dobrze sobie radzi (zaskoczeniu bo w klasie do 2000cc 115KM to b. malo). Niestety na suchych asfaltowych i prostych trasach nie mam szans z Type R, Clio Sport, czy Astrami GSI. Dlatego caly czas szukam drogi na zwiekszenie mocy mojej Imprezki. Ostatnimi czasy wpadlem na slady dwu litrowego silnika boxer z lat 91-99, ktory byl wkladany do Legacy w wesjach japonskich. Posiadal on moc 150 KM! :) Poniewaz niestety sam jestem lajkonikiem (czy jakmutam ;)) jesli chodzi o sprawy techiniczne, chcialem podpytac madrzejszych kolegow czy przeszczep silnika z Legacy wchodzi w gre. Po pierwsze czy mocowania silnika (poduszki itp) sa tak samo rozmieszczone? Czy przerzucenie silnika wystarczy czy cos jeszcze trzeba oprocz tego, aby ten silnik mial taka moc jak oryginalnie w Legacy. Czy CPU koniecznie trzeba tez z tej wersji auta? itp. :) Mysle, ze ja nawet nie zdaje sobie sprawy z polowy rzeczy, ktore trzeba zwrocic uwage i o ktorych nalezy pamietac.

Ponadto - jak ktos bedzie twierdzil, ze ma silnik od Legacy 150KM to jak sprawdzic czy to rzeczywiscie TEN silnik? :)

 

Z gory dziekuje za odpowiedzi.

T

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gabarytowo jest to taki sam silnik, pasuje na skrzynię, poduszki, itd. Pod tym względem Subaru jest bardzo kompatybilne. Natomiast wyższa moc pojawia się miedzy innymi z innej elektroniki, czyli czeka Cię też zmiana komputera, a być może i wiązki bo komp może mieć inne wtyczki, a wymiana samego silnika niewiele Ci da. Nie wiem dokładnie z czego bierze się większa moc w tym akurat silniku, mogą to być inne wtryskiwacze, inny stopień sprężania, inne ciśnienie paliwa, także dużo roboty (i wydatków) przed Tobą. Zastanów się, czy to własciwa droga na zwiększenie mocy Twojego auta. Pewno pojawi się zaraz ktoś z Forum z dobrą radą, kto już podobny temat przerabiał. Pozwodzenia :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

emotorsport, nie wiem czy to wlasciwa droga, ale innej nikt nie zna. :( Na pytania jak zwiekszyc moc tego silnika bez wkladania turbo - wszyscy rozkladaja rece... Udalo mi sie w Polsce znalezc jednego kolesia, ktory chcial sie podjac zadania, ale min kwota, ktora przedstawil opiewala na bagatela 12 tys (a czuje, ze to byl dopiero poczatek). :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...) Udalo mi sie w Polsce znalezc jednego kolesia, ktory chcial sie podjac zadania, ale min kwota, ktora przedstawil opiewala na bagatela 12 tys (a czuje, ze to byl dopiero poczatek). :(

to pewnie kompletny swap na nowszy 2.0 n/a 160KM silnik wyjdzie taniej :o

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pytania pozostaja tylko dwa - skad wziac silnik i jaka firma (kto) potrafilby to zrobic... bo jakos co mechanik to inna opinia... :/

szukac rozbitka, najlepiej z UK... kazdy bardziej rozgarniety mechanik dokona takiego swap'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko dla PPAiK się zmienił.

W zwykłych kjs nic się nie zmieniło, ale mi się wydaje, że pomysł z tuningiem twojego samochodu to jest bez sensu.

Albo GT czy WRX, albo kup którąś ośkę przez ciebie wymienionych bo swoim samochodem to masz szanse tylko na ciasnych szutrowych kajtkach lub też zima, jak jest śnieg lub lód.

 

Silnik z Legacy 06 lub Imprezy 2,0 160KM to bedzie tylko początek wydatków.

Do ceny samego silnika, wiązka, komputer ktoś musi to zamontować, zawsze coś nie bedzie pasowało, a to łapa a to chłodnica przeszkadza itd. itd. zaraz się okaże że wpakowałeś 10pln, a i tak osiągami daleko za powyższymi ośkami.

 

pozdrawiam

Krzysiek

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, ale chyba z silnikiem tym z lat 90tych (150KM) powinno byc mniej klopotow? Podobne roczniki, pewnie taka sama wielkosci i mocowania... ponadto mniejsze chyba koszta sciagnac silnik z rozbitka z japonii (15 letniego) niz kupic silnik od nowki sztuki Imprezy?

 

[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 12:33 pm ]

... inny stopień sprężania, inne ciśnienie paliwa...

czy to nie jest regulowane przez komputer? Czyli wymiana komputera i o to juz nie trzeba sie martwic... czy calkowicie sie myle? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja tu u siebie mam kolesia który powiedział ze z mojego silnika 1.8 103KM do jazdy na codziennej jest w stanie zrobić ok160KM :grin: ceny nie podał ale powiedział ze napewno ponad 3tyś zł, a za 1000-1500 jest wstanie zrobić ok120KM jak by nie patrzeć za 1000-1500 20% mocy więcej to nie jest drogo. W sumie już chciałem mu dawać auto, ale zepsuła mi się e30 którą ostatnio kupiłem do driftu i właśnie wymienia w niej panewki.

 

[ Dodano: Wto Mar 24, 2009 7:39 pm ]

HeavenBringer,

 

Stopień sprężania nie jest regulowany przez komputer, można go zwiększyć przez planowanie głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chwaszczyno 20km od Gdańska. Hotel jest jakieś 200m od jego warsztatu:). Koleś ma 20lata właśnie kończy ostatnią klasę technikum motoryzacyjnego i jest najlepszym ucznie w szkole. Z mechaniką ma do czynienia od dziecka. Wymienił mi cale przednie zawieszenie w subaru: amorki tuleje itp. Teraz wyjmuje mi wał korbowy w BMW i wymienia panewki robi to 3razy taniej niż chciał za to każdy inny warsztat. Sobie robi auto na 1/4mili na bazie Łady 1.6l +turbo. Jego umiejętności co do tuningu Subaru nie są jeszcze potwierdzone, ale mają boksera w szkole wiec wie o co chodzi. Jak coś to przed tuningiem proponował bym skoczyć na Hamownie 4x4 50km od GD, 200zł za dwa wjazdy.

I ustalić cene za każdy koń więcej:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzysiek, ale chyba z silnikiem tym z lat 90tych (150KM)

 

 

Skąd wziąłeś takie dane? Możesz zapodać tą ciekawostkę?

 

Ja tu u siebie mam kolesia który powiedział ze z mojego silnika 1.8 103KM do jazdy na codziennej jest w stanie zrobić ok160KM

 

Znasz zakres zmian w silniku przy tej modyfikacji??

 

a za 1000-1500 jest wstanie zrobić ok120KM

 

Tyle to Ci wyjdzie porządna wymiana uszczelek pod głowicami (lub niewiele mniej).

 

Koleś ma 20lata właśnie kończy ostatnią klasę technikum motoryzacyjnego i jest najlepszym ucznie w szkole

 

Wiedza książkowa to nie wszystko. Ciężko "tiuningować" silnik bez wiedzy popartej praktyką :arrow: kilka silników trzeba wybuchnąć, coby znać granice.

 

Reasumując:

 

w to :arrow:

z mojego silnika 1.8 103KM do jazdy na codziennej jest w stanie zrobić ok160KM

nie wierzę.

 

Nie wierzę, że rzeczony kolega posiada wiedzę większą niż tuzy polskiego tuningu.

 

No chyba, że moc silnika oceniana jest po dźwięku (gdzieś było o tym na forumie), ale coś wspominałeś o hamowni, więc :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znasz zakres zmian w silniku przy tej modyfikacji??

Z tego co zapamiętałem: sportowe wałki, planowanie głowic, kompletny wydech, poprawa kanałów dolotowych i wylotowych, większa przepustnica, modyfikacja dolotu, większe zawory czy coś tam z nimi.

 

Tyle to Ci wyjdzie porządna wymiana uszczelek pod głowicami (lub niewiele mniej).

Uszczelki 300zł planowanie 140zł, w ASO to moze by kosztowało 1000-1500zł

 

Wiedza książkowa to nie wszystko. Ciężko "tiuningować" silnik bez wiedzy popartej praktyką :arrow: kilka silników trzeba wybuchnąć, coby znać granice

Chyba każdy silnik ma inne granice, wiedzę praktyczną też ma jak pisałem od dziecka siedział w warsztacie u ojca. Wiem coś o tym bo sam od dziecka siedze w firmie u ojca i jeśli chodzi o wiedze praktyczną nauczyciele z technikum nie dorastali mi do pięt:)

 

nie wierzę.

 

Nie wierzę, że rzeczony kolega posiada wiedzę większą niż tuzy polskiego tuningu.

 

No chyba, że moc silnika oceniana jest po dźwięku (gdzieś było o tym na forumie), ale coś wspominałeś o hamowni, więc :roll:

 

Też nie wierze:)

I tak jak pisałem: Jego umiejętności co do tuningu Subaru nie są jeszcze potwierdzone.

Dlatego: proponował bym skoczyć na Hamownie

I ustalić cene za każdy koń więcej:) lub mniej :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szczur75 napisał/a:

Tyle to Ci wyjdzie porządna wymiana uszczelek pod głowicami (lub niewiele mniej).

 

Uszczelki 300zł planowanie 140zł

A wymieni się samo? Poza tym uszczelki głowic to nie wszystko.

 

szczur75 napisał/a:

Znasz zakres zmian w silniku przy tej modyfikacji??

 

Z tego co zapamiętałem: sportowe wałki, planowanie głowic, kompletny wydech, poprawa kanałów dolotowych i wylotowych, większa przepustnica, modyfikacja dolotu, większe zawory czy coś tam z nimi.

 

Policz sobie: jedna krzywka na wałku min 50PLN. Do tego wydech kpl liczony do wolnossaka wraz kolektorem wydechowym tak około 3000. A reszta?

A ten kolega jest z Caritasu czy zarobkowo się para tym? Jeśli tak to dolicz jego koszty.

 

Nie ma tanich KM w wolnossaku.

A o 160KM w tym aucie zestrojonych do jazdy na codzień pomarzyć można.

 

No ale pewnie słyszałeś więcej i wiesz lepiej. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wymieni się samo? Poza tym uszczelki głowic to nie wszystko.

nie wiem co tam jeszcze trzeba, ale widocznie to co nie pójdzie na części stykneło by mu.

 

Przykładowo zdjęcie wału i wymiana panewek u niego sama robocizna 500zł, a w 2warsztatach otrzymałem cene 1500zł sama robocizna, a warsztat specjalizujący sie w BMW powiedział ze nie wchodzi w to.

 

Policz sobie: jedna krzywka na wałku min 50PLN. Do tego wydech kpl liczony do wolnossaka wraz kolektorem wydechowym tak około 3000. A reszta?

A ten kolega jest z Caritasu czy zarobkowo się para tym? Jeśli tak to dolicz jego koszty.

 

Cene podał mi z sufitu powiedział ze jak będę zainteresowany to policzy dokładniej być może jak by policzył dokładniej to by wyszło znacznie więcej niż minimum 3tyś.

 

Nie ma tanich KM w wolnossaku.

A o 160KM w tym aucie zestrojonych do jazdy na codzień pomarzyć można.

 

No ale pewnie słyszałeś więcej i wiesz lepiej. :wink:

 

Ja słyszałem tylko to co on powiedział. Zabardzo nie wierze w to 160KM i na forum słyszałem ze najlepszym tuningiem n/a jest go sprzedać i kupić wersje turbo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DanielDS, to w koncu bedziesz wstawial swojego Subaraka do niego na tuning silnika?

Raczej tak, ale najszybciej w wakacje na opcje 1000-1500zł:)

A jesli nie, to masz jakis namiar na tego kolesia? :)

Namiar mam jak chcesz to moge dać Ci na PW, ale nie ponoszę jakiejkolwiek odpowiedzialność za to co on zrobi. Dodam jeszcze ze jego warsztat nie wygląda jak West coast customs.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj jakiegoś rozbitka lub angola,taniego i przekładaj wszystko w swoją budę.Oczywiście mocny silnik z turbo i rura. Inne koszty będą i tak niewspółmiernie wysokie do przyrostu tych kilkudziesięciu KM. BEZ SENSU !

 

Dobrze prawi, dać mu wódy.... :lol: sto procent racji, daj se siana z pomysłami uzdatniania ssaka, bez sensu![/code]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

grygo,

Chyba coś Ci się literki podwoiły :wink:

ale dzięki za kontrole :)

 

[ Dodano: Pon Mar 30, 2009 2:23 pm ]

DanielDS to prosze przeslij mi namiar na chlopaka... chociaz chyba i tak poczekam do tych wakacji i zobacze co na Twoim aucie mu sie uda osiagnac. :)

poszło PW, ale nic pewnego ze dam w wakacje wiec może lepiej się jakoś z nim dogadaj i zacznij wygrywać na suchym asfalcie.

 

Ja mam auto do jazdy z punktu A do B i najchętniej zrobił bym swapa na EJ25 który ma znacznie większy moment obrotowy, ale wszystko zależy od tego jak będę stał z kasą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...