Skocz do zawartości

Tein SuperStreet i wysokość auta


wodnik

Rekomendowane odpowiedzi

A tak z innej beki.

Też wam na dziurach czy "poprzecznych garbach" dobija zawieszenie (z reguły przód) do oporu z takim hukiem jakby coś miało odpaść?

Nie wiem ale na serii to się nie zdarzało.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[noob question] jak to jest z ta 16-stopniowa regulacja sily tlumienia, skrecamy maksymalnie zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara potem wracamy o pol klikniecia az pokretlo wskoczy do polozenia 0 i mamy najtwardsze ustawienie, a co z najbardziej miekkim :?: znajduje sie 16 klikniec w lewo od tego polozenia (jak podaje wiekszosc zrodel do jakich dotarlem, ale to by wskazywalo na skale tlumienia 17-stopniowa) czy pietnascie klikniec od najtwardszego :?: [/noob question]

 

czy TSSM z gornymi mocowaniami ma z fabryki ustawione na camber-platach wieksze pochylenie przodu bo mam wrazenie ze kola sa pochylone jakby ze 3° negatu mialy :?:

 

i ostatnie pytanie, bawiliscie sie ustawieniami tlumienia bo uslyszalem info, ze twardszy tyl wzgledem przodu powoduje nadsterowna charakterystyke auta i jest zalecany do imprezy (szukam jakiegos duzego placu w okolicy zeby potestowac)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy TSSM z gornymi mocowaniami ma z fabryki ustawione na camber-platach wieksze pochylenie przodu bo mam wrazenie ze kola sa pochylone jakby ze 3° negatu mialy :?:

 

U mnie było ustawione tak (zewnętrzne śruby były dosunięte do oporu na "zewnątrz" auta - chyba +2 kreska od 0), że przy geometrii max można było 1,5 stopnia negatu ustawić - oczywiście przy zalecanym ustawieniu wysokości zawieszenia. Teraz mam ustawione na +7 "kresce" i negat 2 stopnie (oczywiście po ustawieniu geometrii) ale auto wcześniej podniosłem o 15 mm. Niestety nie wiem (jeszcze :razz: ) jak wygląda sprawa "kresek" do zmiany kąta pochylenia (wychodziło mi, że "kreska" to 0,25 stopnia) puki się tego nie sprawdzi organoleptycznie (w instrukcji którą mam jest coś o tym ale niestety w krzaczkach opisane :roll: ).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też wam na dziurach czy "poprzecznych garbach" dobija zawieszenie (z reguły przód) do oporu z takim hukiem jakby coś miało odpaść?

Nie wiem ale na serii to się nie zdarzało.

 

Nie.

 

To tak w skrócie :mrgreen:.

 

A tak dłużej: od zamontowania Teina jestem jeszcze bardziej wyczulony na niewjeżdżanie w dziury i - odpukać - jeszcze żadnej poważnej nie zaliczyłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak dłużej: od zamontowania Teina jestem jeszcze bardziej wyczulony na niewjeżdżanie w dziury i - odpukać - jeszcze żadnej poważnej nie zaliczyłem.

 

Ja też się straaaaasznie wyczuliłem :grin: ale polska drogowa rzeczywistość jest tak a nie inna. :cry:

 

Nie mówię, że non toper dobija zawias - ale jak jadę sobie tak powiedzmy 100 i wjadę w krótki "dołek wygnieciony" w asfalcie przez kolegów tirowców :grin: lub na rondzie z prawej (dociążonej stronie) najadę na jakiś wygnieciony garb to wtedy jest to walnięcie :evil: .

Czasem się zastanawiam czy to nie czasem "dodatkowy" efekt zamontowanego ALK.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to teraz zagwozdkę mam :roll:

 

Może mam jakieś inne sprężyny - bardziej miękkie (do WRXa) :?:

 

sprezyny sa chyba takie same 6k jak dla STi, jezeli to faktycznie nie jest typowe zachowanie twardego zawieszenia, ktore nie najlepiej znosi poprzeczne nierownosci (seria STi tez ich nie lubila) to jedyne co przychodzi mi do glowy to nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania

 

Mówisz o którejś z tych 3? Jeżeli tak to nakrętki są dokręcone (sprawdzone). No chyba, że dodatkowo wspomaga to "bąbanie" rozpórka.

Najśmieszniejsze :???: , że to da się słyszeć po obu stronach :sad:

 

Przemeq a tak tylko dla informacji (mojej) - z ALK też masz zainstalowane te wszystkie podkładki pod U ram?

 

Bo tak się zastanawiam czy to ALK coś tam nie namieszał (razem z Tein'em był montowany). :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania

 

Mówisz o którejś z tych 3? Jeżeli tak to nakrętki są dokręcone (sprawdzone). No chyba, że dodatkowo wspomaga to "bąbanie" rozpórka.

Najśmieszniejsze :???: , że to da się słyszeć po obu stronach :sad:

 

Przemeq a tak tylko dla informacji (mojej) - z ALK też masz zainstalowane te wszystkie podkładki pod U ram?

 

Bo tak się zastanawiam czy to ALK coś tam nie namieszał (razem z Tein'em był montowany). :roll:

 

mowie o jednej nakretce 17 bodaj pod pokretlem ustawienia sily tlumienia (trzeba sprawdzic czy jest skrecona z odpowiednia sila przed montazem na aucie)

 

istnieje tez faktycznie mozliwosc ze masz luzno skrecony ALK, u mnie bylo najpierw lekkie potem bardzo mocne metaliczne bicie przy kazdej nierownosci, ze nioslo sie az po podlodze i okazalo sie wlasnie ze mialem luzna srube na tylnym mocowaniu wahacza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bawiliscie sie ustawieniami tlumienia bo uslyszalem info, ze twardszy tyl wzgledem przodu powoduje nadsterowna charakterystyke auta i jest zalecany do imprezy

 

podłącze sie pod pytanie, jak najlepiej ustawic twardosć np na Ułęż. Wszędzie max deska czy inne kombinacje?. Czy faktycznie twardszy przód bedzie powodował większą podsterowność a twardszy tył nadsterownośc? Miałem być dziś w Ułężu ale nie wyszło może 1.06 wpadnę i troche potestuje, ale dobrze by bylomieć jakieś wytyczne zebym głupot nie robił.

 

Dodatkowo jak do tych poszczególnych ustawien dopasowac dccd, auto czy inny program, mówimy timeattack a nie o drifcie :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy faktycznie twardszy przód bedzie powodował większą podsterowność a twardszy tył nadsterownośc?

 

Kol. Michalis (Sułek) ustawia do takiej jazdy tył trochę wyżej - twierdzi, że to optymalna kombinacja na Ułęż.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ustawia do takiej jazdy tył trochę wyżej

 

ja pytałem o twardość, żeby ustawić wyżej/niżej to trzeba zdjąć koła i coś tam pokręcić. po pierwsze nie wiem co a po drugie nie chce mi sie kół zdejmować :wink: :mrgreen:

 

Pytałem o to co moge zrobic ze środka :twisted: :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

żeby ustawić wyżej/niżej to trzeba zdjąć koła i coś tam pokręcić

 

Eeeee raczej nie trzeba - wystarczy auto pod lewarować :grin:

 

Ja przy ustawieniach 6 przód 12 tył czasem odczuwam podsterowność (tak jak 12/12).

Ostatnio przy ustawieniach 6 przód 0 tył auto ładnie dupką zarzucało (ale to na zapiaszczonym asfalcie). Nie wiem czy jest to jakaś reguła ale... :roll: .

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

guerilla zajrzyj tutaj:

http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=19&t=140079&view=unread#unread

 

z tego co wiem od siekli -

 

na pierszej stronie - zdjecie czarno biale - jest to zalecane "fabryczne" nastawienie teina do sf5 - ale pozostaje jeszcze zapas w dol.

forek na ostatnich zdjęciach ostatnich z Plejad jest podniesiony 10 mm - w stosunku do tego co zaleca tein - jako nastawienie "fabryczne".'

Zakres max w gorze - wyglada prawie jak seria - jak sie bede z nim widzial to moze uda nam sie zrobic fotki w max polozeniu i jakos wkleje, bo siekla ma chyba bana

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Odkopuję stary temat - mam pytanie dot. Tein SS. 

W weekend prawdopodobnie będę oglądał WRX'a na sprzedaż z takim właśnie zawieszeniem. Jeżeli w serwisie nic nie wyjdzie, to rozważę jego zakup. Auto ma służyć do cywilnego jeżdżenia, może kiedyś okazjonalnie do jakiejś pojeżdżawki po równym.

 

Pytania:

1. Czy do takiej jazdy to zawieszenie się nadaje?

2. Czy jest ono zdecydowanie mniej komfortowe niż seria?
3. Czy posiadanie takiego Teina SS wymaga wzmożonych przeglądów, droższych części itp.?

4. Czy prawdą jest, że po każdorazowej zmianie wysokości konieczne jest ustawianie geometrii?

5. Czy ew. powrót do serii jest w miarę bezinwazyjnie możliwy?

Będę wdzięczny za wszystkie rady.

Kuba

Edytowane przez Qóba
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Pytania: 1. Czy do takiej jazdy to zawieszenie się nadaje? 2. Czy jest ono zdecydowanie mniej komfortowe niż seria? 3. Czy posiadanie takiego Teina SS wymaga wzmożonych przeglądów, droższych części itp.? 4. Czy prawdą jest, że po każdorazowej zmianie wysokości konieczne jest ustawianie geometrii? 5. Czy ew. powrót do serii jest w miarę bezinwazyjnie możliwy?
 

 

Odpowiem po doświadczeniach z moim Tein SS w Foresterze:

 

1/ tak

2/ nie, jest bardziej twarde, ale samochód ma świetną trakcję w zakrętach

3/ przeglądy - okresowo, jak każde zawieszenie: czy cieknie, stuka. Jeśli potrzebna będzie regeneracja, to jest serwis w Krakowie, który się tym zajmuje, koszty nie powalają

4/ tak

5/ tak, patrz pkt. 4

  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w WRX używanym do codziennej jazdy Tein Street Advance, ale charakterystyka jest podobno zbliżona do Tein SS, i mogę się podpisać pod odpowiedzią od anakinsky. W porównaniu do serii zdecydowana poprawa i brak bujania jak na kanapie w zakrętach. Nie wiem ile w tym jest zasługi samego gwintu, a ile obniżenia całości o 2,5 cm, ale to jest teraz zupełnie inne auto. Ze śniegiem, śpiącymi policjantami, itp. daje radę. Główny minus to jazda po "tarce" zostawionej przez traktory i gąsiennice koparek na szutrze - nie ma tych km dużo, ale muszę EDFC paradoksalnie ustawiać na najtwardszy tryb, żeby nie tłukło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest zawias na asfalt przede wszystkim, więc kanapowego komfortu na wybojach nie oczekuj, ale spokojnie można się przyzwyczaić, a w zakrętach pojawia się banan! Gratuluję zakupu i szerokości!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...