Przemeq Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 pojawiaja sie pierwsze swierszcze a aucie Ałć :-). Ale to też kwestia przyzwyczajenia 8). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 A tak z innej beki. Też wam na dziurach czy "poprzecznych garbach" dobija zawieszenie (z reguły przód) do oporu z takim hukiem jakby coś miało odpaść? Nie wiem ale na serii to się nie zdarzało. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 18 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Maja 2009 U mnie nic takiego się nie dzieje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 [noob question] jak to jest z ta 16-stopniowa regulacja sily tlumienia, skrecamy maksymalnie zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara potem wracamy o pol klikniecia az pokretlo wskoczy do polozenia 0 i mamy najtwardsze ustawienie, a co z najbardziej miekkim :?: znajduje sie 16 klikniec w lewo od tego polozenia (jak podaje wiekszosc zrodel do jakich dotarlem, ale to by wskazywalo na skale tlumienia 17-stopniowa) czy pietnascie klikniec od najtwardszego :?: [/noob question] czy TSSM z gornymi mocowaniami ma z fabryki ustawione na camber-platach wieksze pochylenie przodu bo mam wrazenie ze kola sa pochylone jakby ze 3° negatu mialy :?: i ostatnie pytanie, bawiliscie sie ustawieniami tlumienia bo uslyszalem info, ze twardszy tyl wzgledem przodu powoduje nadsterowna charakterystyke auta i jest zalecany do imprezy (szukam jakiegos duzego placu w okolicy zeby potestowac) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 czy TSSM z gornymi mocowaniami ma z fabryki ustawione na camber-platach wieksze pochylenie przodu bo mam wrazenie ze kola sa pochylone jakby ze 3° negatu mialy :?: U mnie było ustawione tak (zewnętrzne śruby były dosunięte do oporu na "zewnątrz" auta - chyba +2 kreska od 0), że przy geometrii max można było 1,5 stopnia negatu ustawić - oczywiście przy zalecanym ustawieniu wysokości zawieszenia. Teraz mam ustawione na +7 "kresce" i negat 2 stopnie (oczywiście po ustawieniu geometrii) ale auto wcześniej podniosłem o 15 mm. Niestety nie wiem (jeszcze :razz: ) jak wygląda sprawa "kresek" do zmiany kąta pochylenia (wychodziło mi, że "kreska" to 0,25 stopnia) puki się tego nie sprawdzi organoleptycznie (w instrukcji którą mam jest coś o tym ale niestety w krzaczkach opisane :roll: ). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Też wam na dziurach czy "poprzecznych garbach" dobija zawieszenie (z reguły przód) do oporu z takim hukiem jakby coś miało odpaść?Nie wiem ale na serii to się nie zdarzało. Nie. To tak w skrócie . A tak dłużej: od zamontowania Teina jestem jeszcze bardziej wyczulony na niewjeżdżanie w dziury i - odpukać - jeszcze żadnej poważnej nie zaliczyłem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 A tak dłużej: od zamontowania Teina jestem jeszcze bardziej wyczulony na niewjeżdżanie w dziury i - odpukać - jeszcze żadnej poważnej nie zaliczyłem. Ja też się straaaaasznie wyczuliłem :grin: ale polska drogowa rzeczywistość jest tak a nie inna. Nie mówię, że non toper dobija zawias - ale jak jadę sobie tak powiedzmy 100 i wjadę w krótki "dołek wygnieciony" w asfalcie przez kolegów tirowców :grin: lub na rondzie z prawej (dociążonej stronie) najadę na jakiś wygnieciony garb to wtedy jest to walnięcie . Czasem się zastanawiam czy to nie czasem "dodatkowy" efekt zamontowanego ALK. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 Czasem się zastanawiam czy to nie czasem "dodatkowy" efekt zamontowanego ALK. Ja mam ALK, ale jeszcze mi ani razu nie dobiło. Hmmm... :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 No to teraz zagwozdkę mam :roll: Może mam jakieś inne sprężyny - bardziej miękkie (do WRXa) :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 19 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2009 No to teraz zagwozdkę mam :roll: Może mam jakieś inne sprężyny - bardziej miękkie (do WRXa) :?: sprezyny sa chyba takie same 6k jak dla STi, jezeli to faktycznie nie jest typowe zachowanie twardego zawieszenia, ktore nie najlepiej znosi poprzeczne nierownosci (seria STi tez ich nie lubila) to jedyne co przychodzi mi do glowy to nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 24 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 24 Maja 2009 nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania Mówisz o którejś z tych 3? Jeżeli tak to nakrętki są dokręcone (sprawdzone). No chyba, że dodatkowo wspomaga to "bąbanie" rozpórka. Najśmieszniejsze :???: , że to da się słyszeć po obu stronach :sad: Przemeq a tak tylko dla informacji (mojej) - z ALK też masz zainstalowane te wszystkie podkładki pod U ram? Bo tak się zastanawiam czy to ALK coś tam nie namieszał (razem z Tein'em był montowany). :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 nie dokrecona odpowiednio mocno nakretka gornego mocowania Mówisz o którejś z tych 3? Jeżeli tak to nakrętki są dokręcone (sprawdzone). No chyba, że dodatkowo wspomaga to "bąbanie" rozpórka. Najśmieszniejsze :???: , że to da się słyszeć po obu stronach :sad: Przemeq a tak tylko dla informacji (mojej) - z ALK też masz zainstalowane te wszystkie podkładki pod U ram? Bo tak się zastanawiam czy to ALK coś tam nie namieszał (razem z Tein'em był montowany). :roll: mowie o jednej nakretce 17 bodaj pod pokretlem ustawienia sily tlumienia (trzeba sprawdzic czy jest skrecona z odpowiednia sila przed montazem na aucie) istnieje tez faktycznie mozliwosc ze masz luzno skrecony ALK, u mnie bylo najpierw lekkie potem bardzo mocne metaliczne bicie przy kazdej nierownosci, ze nioslo sie az po podlodze i okazalo sie wlasnie ze mialem luzna srube na tylnym mocowaniu wahacza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 25 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 25 Maja 2009 Przemeq a tak tylko dla informacji (mojej) - z ALK też masz zainstalowane te wszystkie podkładki pod U ram? Za trudne pytanie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 bawiliscie sie ustawieniami tlumienia bo uslyszalem info, ze twardszy tyl wzgledem przodu powoduje nadsterowna charakterystyke auta i jest zalecany do imprezy podłącze sie pod pytanie, jak najlepiej ustawic twardosć np na Ułęż. Wszędzie max deska czy inne kombinacje?. Czy faktycznie twardszy przód bedzie powodował większą podsterowność a twardszy tył nadsterownośc? Miałem być dziś w Ułężu ale nie wyszło może 1.06 wpadnę i troche potestuje, ale dobrze by bylomieć jakieś wytyczne zebym głupot nie robił. Dodatkowo jak do tych poszczególnych ustawien dopasowac dccd, auto czy inny program, mówimy timeattack a nie o drifcie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Przemeq Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 Czy faktycznie twardszy przód bedzie powodował większą podsterowność a twardszy tył nadsterownośc? Kol. Michalis (Sułek) ustawia do takiej jazdy tył trochę wyżej - twierdzi, że to optymalna kombinacja na Ułęż. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
beben Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 ustawia do takiej jazdy tył trochę wyżej ja pytałem o twardość, żeby ustawić wyżej/niżej to trzeba zdjąć koła i coś tam pokręcić. po pierwsze nie wiem co a po drugie nie chce mi sie kół zdejmować :wink: Pytałem o to co moge zrobic ze środka :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andremil Opublikowano 27 Maja 2009 Udostępnij Opublikowano 27 Maja 2009 żeby ustawić wyżej/niżej to trzeba zdjąć koła i coś tam pokręcić Eeeee raczej nie trzeba - wystarczy auto pod lewarować :grin: Ja przy ustawieniach 6 przód 12 tył czasem odczuwam podsterowność (tak jak 12/12). Ostatnio przy ustawieniach 6 przód 0 tył auto ładnie dupką zarzucało (ale to na zapiaszczonym asfalcie). Nie wiem czy jest to jakaś reguła ale... :roll: . Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Kameleon Opublikowano 1 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 1 Czerwca 2009 ja również w WRX 03 mam Tein SS i również stuka ale na forum już wiadomo dlaczego... Wożę samochodem rodzinkę i można się przyzwyczaić odnośnie twardości Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
guerrilla Opublikowano 30 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Sierpnia 2011 czy któraś z osób posiadająca Tein SS mogłaby poświęcić się dla idei i zrobić zdjęcia S-Turbo z nastawami max nisko i max wysoko w forku S-Turbo? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
blazejek Opublikowano 31 Sierpnia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Sierpnia 2011 guerilla zajrzyj tutaj: http://forum.subaru.pl/viewtopic.php?f=19&t=140079&view=unread#unread z tego co wiem od siekli - na pierszej stronie - zdjecie czarno biale - jest to zalecane "fabryczne" nastawienie teina do sf5 - ale pozostaje jeszcze zapas w dol. forek na ostatnich zdjęciach ostatnich z Plejad jest podniesiony 10 mm - w stosunku do tego co zaleca tein - jako nastawienie "fabryczne".' Zakres max w gorze - wyglada prawie jak seria - jak sie bede z nim widzial to moze uda nam sie zrobic fotki w max polozeniu i jakos wkleje, bo siekla ma chyba bana Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 19 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 19 Maja 2016 (edytowane) Odkopuję stary temat - mam pytanie dot. Tein SS. W weekend prawdopodobnie będę oglądał WRX'a na sprzedaż z takim właśnie zawieszeniem. Jeżeli w serwisie nic nie wyjdzie, to rozważę jego zakup. Auto ma służyć do cywilnego jeżdżenia, może kiedyś okazjonalnie do jakiejś pojeżdżawki po równym. Pytania: 1. Czy do takiej jazdy to zawieszenie się nadaje? 2. Czy jest ono zdecydowanie mniej komfortowe niż seria?3. Czy posiadanie takiego Teina SS wymaga wzmożonych przeglądów, droższych części itp.? 4. Czy prawdą jest, że po każdorazowej zmianie wysokości konieczne jest ustawianie geometrii? 5. Czy ew. powrót do serii jest w miarę bezinwazyjnie możliwy?Będę wdzięczny za wszystkie rady. Kuba Edytowane 19 Maja 2016 przez Qóba Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
anakinsky Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Pytania: 1. Czy do takiej jazdy to zawieszenie się nadaje? 2. Czy jest ono zdecydowanie mniej komfortowe niż seria? 3. Czy posiadanie takiego Teina SS wymaga wzmożonych przeglądów, droższych części itp.? 4. Czy prawdą jest, że po każdorazowej zmianie wysokości konieczne jest ustawianie geometrii? 5. Czy ew. powrót do serii jest w miarę bezinwazyjnie możliwy? Odpowiem po doświadczeniach z moim Tein SS w Foresterze: 1/ tak 2/ nie, jest bardziej twarde, ale samochód ma świetną trakcję w zakrętach 3/ przeglądy - okresowo, jak każde zawieszenie: czy cieknie, stuka. Jeśli potrzebna będzie regeneracja, to jest serwis w Krakowie, który się tym zajmuje, koszty nie powalają 4/ tak 5/ tak, patrz pkt. 4 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usa Opublikowano 20 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 20 Maja 2016 Mam w WRX używanym do codziennej jazdy Tein Street Advance, ale charakterystyka jest podobno zbliżona do Tein SS, i mogę się podpisać pod odpowiedzią od anakinsky. W porównaniu do serii zdecydowana poprawa i brak bujania jak na kanapie w zakrętach. Nie wiem ile w tym jest zasługi samego gwintu, a ile obniżenia całości o 2,5 cm, ale to jest teraz zupełnie inne auto. Ze śniegiem, śpiącymi policjantami, itp. daje radę. Główny minus to jazda po "tarce" zostawionej przez traktory i gąsiennice koparek na szutrze - nie ma tych km dużo, ale muszę EDFC paradoksalnie ustawiać na najtwardszy tryb, żeby nie tłukło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Qóba Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 ananinsky, usa, dzięki wielkie za odpowiedź. Auto kupione, ale to zawieszenie jest bardzo twarde (jak dla mnie).. Mam nadzieję, że to kwestia przyzwyczajenia po jeździe Foresterem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
usa Opublikowano 22 Maja 2016 Udostępnij Opublikowano 22 Maja 2016 To jest zawias na asfalt przede wszystkim, więc kanapowego komfortu na wybojach nie oczekuj, ale spokojnie można się przyzwyczaić, a w zakrętach pojawia się banan! Gratuluję zakupu i szerokości! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się