Skocz do zawartości

filtr cząstek stałych w silnikach diesla


hnery

Rekomendowane odpowiedzi

AdaSch

Dla twojej informacji TDCI Ford Focus 115Hp umarł mi po 143tys.km :evil:

Słynny TDI Paska już od 100tys. miał przedmuchy i te pompowtryski razem z tym dźwiękiem porostu ideał :mrgreen:

A Włocha chyba trzeba być chorym aby kupić. :D

Silnik FHI ja bym określił jako całkiem niezły nie zapominając o jego wadach :lol: A tarczami raczej się nie przejmuje bo w porównaniu z konkurencja jaka jeździłem to Forek hamuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 170
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ostatni dobry diesel to taki który nie miał DPF i jednocześnie spełnia EUR4. EGR da się przeżyć a nawet przyciąć aby dłużej podziałał. Gdyby chociaż ten subarowy miał jakąś normalna moc a tutaj zdecydowanie dolna stawka więc w ogóle słabo

AdaSch, czyli ostatnie porządne ;) silniki SBD to te z roczników MY08-MY09, spełniają normę Euro 4 i mają półotwarty DPF (wszystko co w danym momencie pracy silnika i filtra nie może być wypalone jest emitowane na zewnątrz), który jeszcze nikomu nie sprawił żadnych problemów.

 

Ocena jakiegokolwiek silnika tylko przez pryzmat mocy, a nawet mocy i momentu obrotowego to bardzo znaczące uproszczenie (pisał o tym niedawno Carfit w wątku STI-ajowym). Na papierze SBD może nie bryluje, ale w rzeczywistości jest bardzo przyjemny. Nie zamieniłbym go na, "papierowo" lepszy, silnik VW/Audi 170KM/350NM :!:

 

Tak czy siak najlepsza jest benzyna, duża, wolnossąca benzyna...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dzwiek pracy silnika benzynowego,jest kwintesencja motoryzacji....Dizel,to postep podglazezi,niezwykle silnie sie rozwijajacej,ale nadal,pozostajacej przy glownej galezi.....To tak jak podobno ortopedia przy chirurgii...Tak mowili starzy chirurdzy...;-)

Koncze juz,bo...chyba sie powtarzam......

PS.Ja chyba glupi jakis jestem,zawsze marzylem o dziwkeu Imprezy rjdowej,STI,ktora u mnie goscila pod domem,a moj Legar jakis ucywilizowany jest,taki lagodny,mily,miekki...zero tej wulgarnosci...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś nie mogę pokapować wzrostu mocy z zas...ną ekologia? Jaki wpływ na moc ma DPF lub zawór EGR ? Mi się wydaję że raczej odwrotny no ale może się mylę?

 

Bo ekologia to nie tylko DPF, ale też moda na coraz więcej kuców z coraz mniejszych pojemności. Zauważ, że diesle były najbardziej niezawodne gdy nie miały comman raila, turbin itp. Teraz "ekologia" dąży do coraz mniejszego spalania, coraz mniej CO2 (chociaż mnie to dziwi) a ludzi chcą przynajmniej tak samo jeździć jakby mieli 4 litry pod maską. Ostatnio BMW wypuściło diesla nie z dwiema ale z trzema turbinami w pogoni za mocą. Dla mnie to 3 x większe ryzyko zepsucia. A spalanie - mniejsze pojemności może mają mniejsze spalanie, ale prz spokojnej jeździe, jak pojedziesz autostradą lub mocniej przyciśniesz, to takie silniki spalą dużo więcej a po 200k km nic z nich nie zostanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...dzwiek pracy silnika benzynowego,jest kwintesencja motoryzacji....Dizel,to postep podglazezi,niezwykle silnie sie rozwijajacej,ale nadal,pozostajacej przy glownej galezi.....To tak jak podobno ortopedia przy chirurgii...Tak mowili starzy chirurdzy...;-)

Koncze juz,bo...chyba sie powtarzam......

PS.Ja chyba glupi jakis jestem,zawsze marzylem o dziwkeu Imprezy rjdowej,STI,ktora u mnie goscila pod domem,a moj Legar jakis ucywilizowany jest,taki lagodny,mily,miekki...zero tej wulgarnosci...

 

Poczekaj parę miesięcy ( chociaż do zimy 8) ), zamieść ogłoszenie, sprzedaj i rozglądaj się za STI :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Strzał w dychę! Teraz diesel to samochód specjalnej troski :lol: Nie te czasy kiedy lało się olej i to nie zawsze dobrej jakości :cry:

To pioruństwo zwane filtrem cząstek stałych staje się zmorą. Jak dobrze poszperasz na forum to dowiesz się jak i gdzie chłopaki to usuwają i mają święty anielski spokój! 8)

 

A ja się zastawaniem czy czasami problem nie leży w jakości ON co nie potrafi się spalić tak, aby nie pozostawił po sobie dużej ilości sadzy i innego badziewia co odkłada się w filtrze.

 

-- 4 cze 2012, o 07:12 --

 

..a Co,wyznajesz hybrydy?To zaklamane konstrukcje...Benzyna pozostanie zawsze podstawa....

 

Hybrydy nie są takie głupie poprawiają działanie/wydajność silnika tam gdzie jest ona słaba np. małe obroty, dużo zmienność pracy jak podczas jazdy po mieście. Tyle że hybrydy reklamowane są jako konstrukcje proekologiczne a to jest już nadużyciem :-)

 

-- 4 cze 2012, o 07:12 --

 

Tak czy siak najlepsza jest benzyna, duża, wolnossąca benzyna...

 

Dokładnie. Nic nie zastąpi pojemności :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zastawaniem czy czasami problem nie leży w jakości ON co nie potrafi się spalić tak, aby nie pozostawił po sobie dużej ilości sadzy i innego badziewia co odkłada się w filtrze.

 

nie do końca. Winne są dziadowskie wtryski które coraz mniej dokładnie wtryskują paliwo a zatem mieszanka jest coraz gorsza i w efekcie spalania mamy czarny dym zasyfiający DPF.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ale chyba podsumowując, gdyby nie było DPF to byłby spokój

ale wylatujący czarny dym to wstyd rodem z silnika TDI a wtym przypadku to częściowa wina wtrysków, egr zasyfiającego dolot i czujnik ciśnienia itd.

 

Tak swoją drogą, ciekawe czy zadziałałby patent z jtd :mrgreen: Zaślepienia egr-a powoduje błąd, ale można założyć blaszkę z otworami 8mm, czujnik widzi, że egr działa ale jednocześnie dużo mniej syfu dostaje się do silnika. Co ciekawe to oficjalna blaszka fiata :mrgreen:

 

http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=za%C5%9Blepka+egr+multijet

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wystarczy paliwo trochę uszlachetnić aby mieć spokój z DPF, niższe spalanie itd... i przede wszystkim ochronę przed zużyciem a generalnie jakość paliwa nie tylko diesele z DPF boli bo np. Jag rekomenduje regularne czyszczenie wtrysków w benzyniakach z DI nawet dodatkowo pomiędzy przeglądami (bo dawka preparatu do paliwa kosztuje setki razy mniej niż naprawa silnika) a niedługo może także GPFy będą np. w jak tu w beznzynowym Audi 2.0 T z DI z limitem zapełnienia do 200kkm oczywiście w ich warunkach laboratoryjnych a co będzie przy gorszym paliwie / oleju to może wróżka podpowie :idea: :?

http://msdssearch.dow.com/PublishedLite ... age=GetDoc

ps. znam BMW 530i w którym dwa ich super HP DI wtryski padły po zatankowaniu podłej P/b (na legalnej stacji :idea: ) i po przebyciu A2 było już po SB.

A ja lubię zapach diesela z DPF w przeciwieństwie do tego bez... a nawet bardziej niż z benzyniaka z zimnym katem :idea: :roll: ale może dlatego, że diesela z DPF nie mam :P

 

Osobiście dziwię się, że SIP jeszcze nie dopuścił oficjalnie żadnych dodatków do ON bo niektóre są już sprawdzone, nie tylko na SBD a wtedy za $$ klienta Dyrekcja miałaby pewne koszty związane z obsługą gwarancyjną z głowy :idea: :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiście dziwię się, że SIP jeszcze nie dopuścił oficjalnie żadnych dodatków do ON bo niektóre są już sprawdzone, nie tylko na SBD a wtedy za $$ klienta Dyrekcja miałaby pewne koszty związane z obsługą gwarancyjną z głowy :idea: :roll:

 

Co ciekawe nawet w instrukcji SBD jest napisane, aby datków nie stosować tzn. sam ON. Co ciekawe w przypadku silników benzynowych dodatki absorbujące wodę są dopuszczone. Niby paliwa premium coś tam czyszczą, ale z relacji na Forum nie do końca tak jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlyszkow,

ach, miałem napisać na PW. Wyciągnąłem z mojego foretera filtr paliwa, ten z wersji w baku. Zdecydowanie do czystych nie należał. W ASO widziałem filtry z SBD te wstępne (siateczka) całe zasyfione szlamem. Ciekawe czy filtry w SBD to jakaś wyższa półka która nie przepuszcza większego syfu.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co ciekawe w przypadku silników benzynowych dodatki absorbujące wodę są dopuszczone.

baaaardzo ciekawe, że w dieselu się o wodę nie dba :idea: :shock:

 

Niby paliwa premium coś tam czyszczą

z naciskiem na cośtam bo ci, którzy je niezależnie badają twierdzą, że poziom deteregentów jest praktycznie tak samo niski jak w tych tańszych wersjach :roll: chociaż zdarzają się ponoć wyjątki (kilka na kilka lat testów po kraju :idea: ) gdzie było więcej w premium co oznacza, że jednak niektórzy na stacjach czegoś czasami dolewają :wink:

 

W ASO widziałem filtry z SBD te wstępne (siateczka) całe zasyfione szlamem

pewnie organizmy wyhodowane na BIO :idea::twisted: a sitko jak sitko ma puszczać paliwo i nic większego i tyle dlatego się okleja syfem :| .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy aby nie takim z nano CeO2 (dwutlenkiem ceru - tym poleruje się szyby :wink: ) oraz rozpuszczalnikami bo o ile rozpuszczalniki obniżą temperaturę wypalania sadzy i zostaną odparowane/spalone to niestety CeO2 (dodatek katalizujący) pozostaje w DPF tak jak np. popiół ze spalonego oleju i podnosi poziom jego wypełnienia... :idea: ale ponoć i tak najgorsze dla DPFów są metale dostające się do oleju podczas zużywania silnika a potem do DPF wraz ze spalanym olejem - na to już chemia nie pomoże bo one odkładają się w sposób trwały i skracają życie DPFa :roll: a odłożony CeO2 ponoć udaje się jakoś płukać po wyjęciu DPFa (chociaż nikt nie deklaruje, że w pełni) :idea:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko czy aby nie takim z nano CeO2 (dwutlenkiem ceru - tym poleruje się szyby :wink: ) oraz rozpuszczalnikami bo o ile rozpuszczalniki obniżą temperaturę wypalania sadzy i zostaną odparowane/spalone to niestety CeO2 (dodatek katalizujący) pozostaje w DPF tak jak np. popiół ze spalonego oleju i podnosi poziom jego wypełnienia... :idea: ale ponoć i tak najgorsze dla DPFów są metale dostające się do oleju podczas zużywania silnika a potem do DPF wraz ze spalanym olejem - na to już chemia nie pomoże bo one odkładają się w sposób trwały i skracają życie DPFa :roll: a odłożony CeO2 ponoć udaje się jakoś płukać po wyjęciu DPFa (chociaż nikt nie deklaruje, że w pełni) :idea:

 

 

Pobiles chyba rekord na forum, jezeli chodzi o najdluzsze zdanie. Uzywaj kropek i przecinkow. Nie da sie tego czytac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...