Skocz do zawartości

Hamulec ręczny vs Skrzynia automatyczna


woyt

Rekomendowane odpowiedzi

Wracając do tematu:

Ja nawrotów (na ręcznym) prawie nie robię :wink: Na mój gust i doświadczenie szybkie podcięcia nie zaszkodzą AT :!:

 

Jeżdżąc FWD czasami pomagałem sobie ręcznym przy nawrocie co oczywiście jest zabawą. Ale...

 

... raz zaciągnięcie ręcznego uratowało mnie przed wypadkiem. Ot dohamowałem na ręcznym. Z Waszych wypowiedzi rozumiem, że jeżeli będę musiał awaryjnie dohamować na ręcznym w OBK AT, to wcześniej muszę zrzucić na N i dopiero wtedy ciągnąć za ręczny?

 

Tom

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

TP_S, Powiem Ci szczerze, że pierwszy raz spotykam się z teorią (tyle, że moja wiedza teoretyczna na ten temat nie jest zbyt duża), że ciągnięcie łapy pomaga w hamowaniu, ale jeżeli już musisz naprawdę to wrzuć najpierw na N. Dużo bezpieczniejsze dla podzespołów samochodu, niż w przypadku D, lecz też nie do końca bezpieczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... raz zaciągnięcie ręcznego uratowało mnie przed wypadkiem. Ot dohamowałem na ręcznym. Z Waszych wypowiedzi rozumiem, że jeżeli będę musiał awaryjnie dohamować na ręcznym w OBK AT, to wcześniej muszę zrzucić na N i dopiero wtedy ciągnąć za ręczny?

i odmówić pięć zdrowasiek.... :mrgreen: Masz ciągnąć bez zahamowań!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX,

czepłeś się wypowiedzi mile, jak stara baba psiego ogona :mrgreen:

 

A wypowiedz była i jest sensowna, reszta dialogów bardzo słaba :mrgreen:

 

Za mile - ciągnijta se te rękawy ile dusza zapragnie...ale to siara jest :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Czepiłem się,tzn chciałem mu odpowiedzieć na zadane przez Niego pytanie: po co?

Ręczny się przydaje i czassami właście jego użycie pozwala na wyjście z podbramkowej sytuacji na torze, OSie oraz na drodze!!!

Jak niektórzy sie domyślili, na wklejonym złośliwie filmiku jest zarejestrowany mój przejazd z Plejad 2005 :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ALEX,

czepłeś się wypowiedzi mile, jak stara baba psiego ogona :mrgreen:

 

A wypowiedz była i jest sensowna, reszta dialogów bardzo słaba :mrgreen:

 

Za mile - ciągnijta se te rękawy ile dusza zapragnie...ale to siara jest :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Czepiłem się,tzn chciałem mu odpowiedzieć na zadane przez Niego pytanie: po co?

Ręczny się przydaje i czassami właście jego użycie pozwala na wyjście z podbramkowej sytuacji na torze, OSie oraz na drodze!!!

Jak niektórzy sie domyślili, na wklejonym złośliwie filmiku jest zarejestrowany mój przejazd z Plejad 2005 :mrgreen:

 

No tak... Jedzie taki demoluje Subaraka na Plejadach, a później przychodzi biedny Michael i kupuje cały złom z tego samochodu :mrgreen::mrgreen::mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cholera i znowu nie udało się zabłysnąć :cool:

 

A tak na marginesie - to wypasik na tym setupie :) Już 3 miesiące na tym jeżdżę, a caly czas zajarany jak dziecko. Nie masz czegoś jeszcze zużytego? :mrgreen:

 

Tak czy inaczej, konkluzja wydaje się być taka jak mówiłem wcześniej: Rękaw i AT to kiepskie połączenie. Chociaż też mi się wydaje, że podciąć lekko powinno się dać bez szkody dla skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze raz ktoś mi odpowie na moje pytanie : po co ? filmikiem z STI,GT,WRXem czy inna sportową furą to strace wiarę w Was bezpowrotnie;)

 

mile, stawiam 100 niskopiennych kóz, że się zaraz ktoś znajdzie.

100 kóz rzekłem :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jeszcze raz ktoś mi odpowie na moje pytanie : po co ? filmikiem z STI,GT,WRXem czy inna sportową furą to strace wiarę w Was bezpowrotnie;)

No dobra, dobra. Ale nadal twierdzę, że ręczny nawet w OBK AT może byc bardzo pomocny :wink: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zastanawiam się jednak, jaki wpływ miałoby (miałoby, bo nigdy nie próbowałem w czasie jazdy) przerzucanie "3"<->"2"<->"1". Ktoś wie? Instrukcja, o ile pamiętam, stwierdza tylko tyle, żeby uważać na obroty po zmianie trybu.

 

I ja znów napiszę nie w temacie i sam sobie odpowiem. Znalazłem taki wątek na NASIOC: http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... hlight=TCU

 

Wg piszących w nowszych 4EAT zmiana "ręczna" biegów nie powoduje bezpośredniej zmiany biegu, jedynie informuje TCU o chęci zmiany biegu - tak jak byśmy robili to np. pedałem gazu, albo sport-shiftem. Ciekawe...

 

A żeby już było zupełnie w temacie:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... +handbrake

 

Wyższy poziom abstrakcji:

http://forums.nasioc.com/forums/showthr ... +handbrake

:mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...