Jump to content

Hamulec ręczny vs Skrzynia automatyczna


woyt
 Share

Recommended Posts

  • Replies 90
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

woyt, krótko i na temat. W moim OBKu pociągnięcie ręcznego nie rozłącza napędu. A jeżeli chcesz pociągnąć ręcznym to przerzuć najpierw na N.

uuu, czyli nici z zabawy ;) dzieki za rzeczowa inf.

Link to comment
Share on other sites

woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala.

 

1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym.

2. Przerzucasz na N

3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu

4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D

5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: )

6. But

 

Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink:

Link to comment
Share on other sites

woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala.

 

1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym.

2. Przerzucasz na N

3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu

4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D

5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: )

6. But

 

Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink:

 

hmmm, pomógł, może i pomógł ;)

odpuszczę sobie takie kombinowanie, jazda na ręcznym w śniegu musi dawać frajdę :lol: , widać że na automacie zbyt dużo kombinowania a do tego uszkodzić można kilka innych rzeczy...

niemniej - pomógł, pomógł ;)

Link to comment
Share on other sites

gourmet, A jak w automacie chcesz inaczej zarzucić na ręcznym ?? Pozatym piszę jak to zrobić, jeżeli ktoś na upartego musi.... Nigdy nie powiedziałem, że jest to najszybsza (najlepsza) metoda, żeby przejechać przez zakręt....

Link to comment
Share on other sites

To dla tych co nie potrafią zrobić boka normalnym sposobem tylko muszą pobierać z podłogi :lol:

 

Dobrze powiedziane :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool:

Link to comment
Share on other sites

a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni?

tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam :) moze ktos mi to wytlumaczyc?

Źle to działa na układ przeniesienia napędu.

 

PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool:

Pozwól, że rozwinę myśl i dodam, że używanie ręcznego, gdy silnik jest wyłączony również nie skutkuje negatywnie na podzespoły :mrgreen:
Link to comment
Share on other sites

a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni?

tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam :) moze ktos mi to wytlumaczyc?

 

Tym, że blokuje koła. W manualu wciskasz sprzęgło i problem z głowy, a w AT nie masz takiej możliwości.

Link to comment
Share on other sites

cardash, właśnie różnica leży w tym czego nie rozumiesz. Chodzi o to, że blokujesz koła jednej osi, zatem wytwarzasz ogromną różnicę prędkości między osiami. Centralny dyferencjał (szpera) będzie dążył do jej wyrównania, lecz przy takim obciążeniu może poprostu nie wytrzymać (a raczej napewno nie wytrzuma, gdy tak często będziesz robił)

 

:wink:

Link to comment
Share on other sites

drazac dalej, w automacie bez awd reczny nie szkodzi? :)

Nie szkodzi. Sam ciągnąłem w Passacie ile się dało i jeździ :wink: BTW - jeżeli ciągnięcie ręcznego daje Ci większą frajdę niż narzucanie auta, hamulcem lub gazem to możesz odłączyć tylni napęd i zrobić sobie Subaru FWD (o ile Twoje auto to automat :wink: )
Link to comment
Share on other sites

to teraz dalej, w manualu jak wciskasz sprzeglo to ten mechanizm (dyferencjal) jest odlaczany? czy nadal jest spiety?

 

bo przeciez auto jedzie dalej swoja predkoscia i to ze odlaczysz gaz, nie spowoduje ze przy zaciagniecu recznego znow nie bedzie tych "duzych" roznic miedzy przednia a tylna osia?

 

P.

 

ps. nie nie, ja to fan "recznego" nie jestem :D :D :D

czysta ciekawosc, bo tak moje auto to automat

Link to comment
Share on other sites

cardash, Nie jestem pewien jak to jest, musi Ci ktoś bardziej ogarnięty technicznie powiedzieć, ale na moją logikę to sprzęgło jest przed skrzynią, a dyfer za. Przez co gdy wciśniesz sprzęgło przód z tyłem nie jest połączony :roll: ale tak jak mówię może to być totalna głupota :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

nadal nie kumam :)

jak wcisne pedal hamulca do podlogi tez mi blokuje kola?

jade po sniegu, hamulec i kola wiecej stoja niz sie kreca. bez abs, stoja.

 

Jak już zostało ustalone - ręczny nie odpina napędów. (mowa cały czas o AT). Jakby przy zablokowaniu kół przy hamowaniu nie odłączało to zwyczajnie zgasłby silnik.

Link to comment
Share on other sites

A jak w automacie chcesz inaczej zarzucić na ręcznym ??
W każdej chwili, na zakręcie, przy ograniczonej przyczepności, zaciągnięcie ręcznego nadrzuca tył, zrzucanie na N nie ma nic do rzeczy, oprócz tego, że nie wyplączesz się z bączka.
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...