woyt Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 No właśnie - jak to ze sobą współpracuje biorąc pod uwagę śmiganie np po śniegu i chęć pozaciągania ręczniaka? Link to comment Share on other sites More sharing options...
remlus Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 To na jakieś 5 stron topic będzie jak nie więcej. Z tego może z 5 postów na temat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 15, 2009 Share Posted January 15, 2009 woyt, krótko i na temat. W moim OBKu pociągnięcie ręcznego nie rozłącza napędu. A jeżeli chcesz pociągnąć ręcznym to przerzuć najpierw na N. Link to comment Share on other sites More sharing options...
woyt Posted January 16, 2009 Author Share Posted January 16, 2009 woyt, krótko i na temat. W moim OBKu pociągnięcie ręcznego nie rozłącza napędu. A jeżeli chcesz pociągnąć ręcznym to przerzuć najpierw na N. uuu, czyli nici z zabawy dzieki za rzeczowa inf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 w Forysiu nie wiem, czy rozłącza, czy nie rozłącza, ale wachlowanie ręcznym zdecydowanie daje efekt w zakrętach. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 16, 2009 Share Posted January 16, 2009 woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala. 1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym. 2. Przerzucasz na N 3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu 4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D 5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: ) 6. But Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
woyt Posted January 17, 2009 Author Share Posted January 17, 2009 woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala. 1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym. 2. Przerzucasz na N 3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu 4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D 5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: ) 6. But Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink: hmmm, pomógł, może i pomógł odpuszczę sobie takie kombinowanie, jazda na ręcznym w śniegu musi dawać frajdę , widać że na automacie zbyt dużo kombinowania a do tego uszkodzić można kilka innych rzeczy... niemniej - pomógł, pomógł Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Harvester, tak to tylko w Łosiu :shock: :shock: . W Modlinie stosuje sie tylko p-ty 1 3 6. W zakręcie nie możesz wrzucać na N - tracisz na ten czas kontrolę. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 gourmet, A jak w automacie chcesz inaczej zarzucić na ręcznym ?? Pozatym piszę jak to zrobić, jeżeli ktoś na upartego musi.... Nigdy nie powiedziałem, że jest to najszybsza (najlepsza) metoda, żeby przejechać przez zakręt.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardash Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni? tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam moze ktos mi to wytlumaczyc? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mile Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 To dla tych co nie potrafią zrobić boka normalnym sposobem tylko muszą pobierać z podłogi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Grzesiek_67 Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 To dla tych co nie potrafią zrobić boka normalnym sposobem tylko muszą pobierać z podłogi Dobrze powiedziane Pozdrawiam Grzegorz PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni?tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam moze ktos mi to wytlumaczyc? Źle to działa na układ przeniesienia napędu. PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool:Pozwól, że rozwinę myśl i dodam, że używanie ręcznego, gdy silnik jest wyłączony również nie skutkuje negatywnie na podzespoły Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni? tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam moze ktos mi to wytlumaczyc? Tym, że blokuje koła. W manualu wciskasz sprzęgło i problem z głowy, a w AT nie masz takiej możliwości. Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardash Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 nadal nie kumam jak wcisne pedal hamulca do podlogi tez mi blokuje kola? jade po sniegu, hamulec i kola wiecej stoja niz sie kreca. bez abs, stoja. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 cardash, właśnie różnica leży w tym czego nie rozumiesz. Chodzi o to, że blokujesz koła jednej osi, zatem wytwarzasz ogromną różnicę prędkości między osiami. Centralny dyferencjał (szpera) będzie dążył do jej wyrównania, lecz przy takim obciążeniu może poprostu nie wytrzymać (a raczej napewno nie wytrzuma, gdy tak często będziesz robił) :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardash Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 "takem czul" chodzi o roznice miedzy przednia a tylna osia, a nie o to ze blokuje kola, kazdy hamulec blokuje kola. drazac dalej, w automacie bez awd reczny nie szkodzi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 drazac dalej, w automacie bez awd reczny nie szkodzi? Nie szkodzi. Sam ciągnąłem w Passacie ile się dało i jeździ :wink: BTW - jeżeli ciągnięcie ręcznego daje Ci większą frajdę niż narzucanie auta, hamulcem lub gazem to możesz odłączyć tylni napęd i zrobić sobie Subaru FWD (o ile Twoje auto to automat :wink: ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardash Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 to teraz dalej, w manualu jak wciskasz sprzeglo to ten mechanizm (dyferencjal) jest odlaczany? czy nadal jest spiety? bo przeciez auto jedzie dalej swoja predkoscia i to ze odlaczysz gaz, nie spowoduje ze przy zaciagniecu recznego znow nie bedzie tych "duzych" roznic miedzy przednia a tylna osia? P. ps. nie nie, ja to fan "recznego" nie jestem :D czysta ciekawosc, bo tak moje auto to automat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 cardash, Nie jestem pewien jak to jest, musi Ci ktoś bardziej ogarnięty technicznie powiedzieć, ale na moją logikę to sprzęgło jest przed skrzynią, a dyfer za. Przez co gdy wciśniesz sprzęgło przód z tyłem nie jest połączony :roll: ale tak jak mówię może to być totalna głupota Link to comment Share on other sites More sharing options...
cardash Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 Harvester, dziekowac! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 cardash, polecam się na przyszłość :wink: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Michael Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 nadal nie kumam jak wcisne pedal hamulca do podlogi tez mi blokuje kola? jade po sniegu, hamulec i kola wiecej stoja niz sie kreca. bez abs, stoja. Jak już zostało ustalone - ręczny nie odpina napędów. (mowa cały czas o AT). Jakby przy zablokowaniu kół przy hamowaniu nie odłączało to zwyczajnie zgasłby silnik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
gourmet Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 A jak w automacie chcesz inaczej zarzucić na ręcznym ??W każdej chwili, na zakręcie, przy ograniczonej przyczepności, zaciągnięcie ręcznego nadrzuca tył, zrzucanie na N nie ma nic do rzeczy, oprócz tego, że nie wyplączesz się z bączka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harvester Posted January 17, 2009 Share Posted January 17, 2009 gourmet, Nie musisz mi tłumaczyć jak zachowuje się auto przy takich manewrach. Pytam jedynie czy nie pomyślałeś, że możesz uszkodzić napęd ??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now