Skocz do zawartości

Hamulec ręczny vs Skrzynia automatyczna


woyt

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala.

 

1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym.

2. Przerzucasz na N

3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu

4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D

5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: )

6. But

 

Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala.

 

1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym.

2. Przerzucasz na N

3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu

4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D

5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: )

6. But

 

Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink:

 

hmmm, pomógł, może i pomógł ;)

odpuszczę sobie takie kombinowanie, jazda na ręcznym w śniegu musi dawać frajdę :lol: , widać że na automacie zbyt dużo kombinowania a do tego uszkodzić można kilka innych rzeczy...

niemniej - pomógł, pomógł ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dla tych co nie potrafią zrobić boka normalnym sposobem tylko muszą pobierać z podłogi :lol:

 

Dobrze powiedziane :mrgreen:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

 

PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a czym sie rozni reczny od zwyklego hamowania, ze ma przeszkadzac skrzyni?

tym ze dziala tylko na 1 osi? nie chwytam :) moze ktos mi to wytlumaczyc?

Źle to działa na układ przeniesienia napędu.

 

PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool:

Pozwól, że rozwinę myśl i dodam, że używanie ręcznego, gdy silnik jest wyłączony również nie skutkuje negatywnie na podzespoły :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cardash, właśnie różnica leży w tym czego nie rozumiesz. Chodzi o to, że blokujesz koła jednej osi, zatem wytwarzasz ogromną różnicę prędkości między osiami. Centralny dyferencjał (szpera) będzie dążył do jej wyrównania, lecz przy takim obciążeniu może poprostu nie wytrzymać (a raczej napewno nie wytrzuma, gdy tak często będziesz robił)

 

:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

drazac dalej, w automacie bez awd reczny nie szkodzi? :)

Nie szkodzi. Sam ciągnąłem w Passacie ile się dało i jeździ :wink: BTW - jeżeli ciągnięcie ręcznego daje Ci większą frajdę niż narzucanie auta, hamulcem lub gazem to możesz odłączyć tylni napęd i zrobić sobie Subaru FWD (o ile Twoje auto to automat :wink: )
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to teraz dalej, w manualu jak wciskasz sprzeglo to ten mechanizm (dyferencjal) jest odlaczany? czy nadal jest spiety?

 

bo przeciez auto jedzie dalej swoja predkoscia i to ze odlaczysz gaz, nie spowoduje ze przy zaciagniecu recznego znow nie bedzie tych "duzych" roznic miedzy przednia a tylna osia?

 

P.

 

ps. nie nie, ja to fan "recznego" nie jestem :D :D :D

czysta ciekawosc, bo tak moje auto to automat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cardash, Nie jestem pewien jak to jest, musi Ci ktoś bardziej ogarnięty technicznie powiedzieć, ale na moją logikę to sprzęgło jest przed skrzynią, a dyfer za. Przez co gdy wciśniesz sprzęgło przód z tyłem nie jest połączony :roll: ale tak jak mówię może to być totalna głupota :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nadal nie kumam :)

jak wcisne pedal hamulca do podlogi tez mi blokuje kola?

jade po sniegu, hamulec i kola wiecej stoja niz sie kreca. bez abs, stoja.

 

Jak już zostało ustalone - ręczny nie odpina napędów. (mowa cały czas o AT). Jakby przy zablokowaniu kół przy hamowaniu nie odłączało to zwyczajnie zgasłby silnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak w automacie chcesz inaczej zarzucić na ręcznym ??
W każdej chwili, na zakręcie, przy ograniczonej przyczepności, zaciągnięcie ręcznego nadrzuca tył, zrzucanie na N nie ma nic do rzeczy, oprócz tego, że nie wyplączesz się z bączka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...