gourmet Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 W praktyce taka możliwość nie istnieje. Na forum było już roztrząsane na okoliczność badań na stacji diagnostycznej, najazdu na rolkę i badania skuteczności hamulca ręcznego. Instruktor w ABJ, jak i Rulak w Modlinie też zaciągali ręczny w uślizgu. Zgadza się, Rulak jest po ciemnej stronie :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Legacy96 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 W automacie gdy przy wlaczonym napedzie zaciagniesz reczny, to na 100 % sprzeglo wieloplytkowe bedzie do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 gourmet, Skoro tak, to ja Cię nie powstrzymam.... ale w razie czego pamiętaj, ostrzegałem :!: :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
GRAF Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 jam bym tam w automacie nie wajchowal pomiedzy N a D w czasie jazdy - skrzynia dlugo nie pozyje przy takiej zabawie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 GRAF, Taaa....... ? Zapytaj dubajskich taksówkarzy i ich Toyoty Camry, które mają po 700 tyś km zrobione - często bez usterek! A tak na serio, gdy wrzucasz N podczas jazdy to obroty spadają do, nie wiem ile tam dokładnie, dajmy na to 800 rpm. I teraz gdy wrzucasz znów na D skrzynia po prostu najpierw zastanawia się nad odpowiednim przełożeniem i je zwyczajnie załącza. :roll: [ Dodano: Sob Sty 17, 2009 11:13 pm ] PS. od razu uprzedzam, że nie mówię z własnego doświadczenia :!: Jedynie kiedy wrzucam na N to właśnie jak łapa idzie w ruch, a jest to rzadkie i raczej przy nie dużych prędkościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Harvester, przy wachlowaniu pomiędzy N D N D układ smarowania AT dostaje poplątania z pomieszaniem. Smarowanie skrzyni AT w pozycji N jest ok. 50 razy "delikatniejsze" (czytaj słabsze) niż w pozycji D. Jeżeli przy srogiej prędkości zrzucisz z D na N to pozbawisz układu właściwego w danym momencie smarowania elementów wykonawczych skrzyni. Zrób tak - dziesiąt razy a nie ma bata, elementy wykonawcze skrzyni powiedzą "papa". Bo kurnia, podczas tych zabaw były za słabo smarowane. Żniwiarz , na Twe śliczne rajtuzy, poczytaj stronę i-netową p. Olczaka. Człek z dużą wiedzą i doświadczeniem w tematach AT a i ciekawie pisze. :wink: Pozdrawiam Grzegorz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 17 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 Grzesiek_67, Jeżeli przy srogiej prędkości zrzucisz z D na N to pozbawisz układu właściwego w danym momencie smarowania elementów Ja piszę tylko i wyłącznie o narzucaniu ręcznym przy niewielkich prędkościach. Co do reszty to absolutna zgoda :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szczur75 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool: Podczas jazdy? :shock: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzesiek_67 Opublikowano 18 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2009 PS. Co by było on-top : mam również automat i używanie ręcznego w pozycji P z całą pewnością nie szkodzi ani skrzyni ani ręcznemu :cool: Podczas jazdy? :shock: ZAWSZE i GITARRRRA ! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala. 1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym. 2. Przerzucasz na N 3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu 4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D 5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: ) 6. But Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink: Harvester, pamiętaj żeby POMÓC koledze woyt w późniejszej naprawie skrzyni Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 raju, a z dwojga złego, które lepsze, jak myślisz :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
raju Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 raju, a z dwojga złego, które lepsze, jak myślisz za ręczny po łapach trzeba bić z dwojga złego wybrałbym lepsze dobro czyli zabawa gazem, w innym przypadku szkoda skrzyni i napędów :roll: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 raju, Dlatego ja nie używam ręcznego. Ale przyznaj, że szybciej można uszkodzić coś jak się ciągnie na D niż na N. :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Panowie, zdarza mi się zmieniać "3" na "4" i spowrotem - najczęściej jak wjeżdżam do miasta, albo podczas wyprzedzania, kiedy nie jestem w stanie stwierdzić kiedy zrobić kick-down, bo kierowca przede mną jest nieprzewidywalny. :wink: Zastanawiam się jednak, jaki wpływ miałoby (miałoby, bo nigdy nie próbowałem w czasie jazdy) przerzucanie "3"<->"2"<->"1". Ktoś wie? Instrukcja, o ile pamiętam, stwierdza tylko tyle, żeby uważać na obroty po zmianie trybu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Sądziłem że latanie na ręcznym to domena Astr i Golfów pod Tesco,widocznie się myliłem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 mile, I to grubo Nawet chłopaki z SJS w Kielcach na ręcznym czasem latają jak jest mokro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
eddie_gt4 Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 za ręczny po łapach trzeba bić czyli rozumiem, ze w przypadku AT hamulec reczny = tylko i wylacznie hamulec postojowy :?: :razz: (a pozycje R N D 3 2 1 (oraz P, btw ) zapinamy tylko w stojacym aucie :?: ) p.s. czy ktos ma zbedna instrukcje uzytkownika do Forka MY'03-05? :smile: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Sądziłem że latanie na ręcznym to domena Astr i Golfów pod Tesco,widocznie się myliłem Powiedz to kierowcom rajdowym Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Powiedz to kierowcom rajdowym Ok ok,i tak wiem że zrozumiałeś co mam na myśli Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Michael Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Tak czy inaczej za hantel ciągnąć to trzeba umić. I jak się pragnie rajdowych rozrywek to trzeba było myśleć wcześniej i kupić samochód z MT :cool: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
citan Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Tak czy inaczej za hantel ciągnąć to trzeba umić. I jak się pragnie rajdowych rozrywek to trzeba było myśleć wcześniej i kupić samochód z MT Ale "Oni" też mają swój własny wątek o ręcznym. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
woyt Opublikowano 19 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Harvester, pamiętaj żeby POMÓC koledze woyt w późniejszej naprawie skrzyni Nie ma strachu. Zrozumiałem już po kliku pierwszych postach hehe Automat niestety nie jest od szaleństw na ręcznym...ale widzę, że temat rzeka :cool: [ Dodano: Pon Sty 19, 2009 8:30 pm ] Sądziłem że latanie na ręcznym to domena Astr i Golfów pod Tesco,widocznie się myliłem a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego? [ Dodano: Pon Sty 19, 2009 8:31 pm ] Tak czy inaczej za hantel ciągnąć to trzeba umić. I jak się pragnie rajdowych rozrywek to trzeba było myśleć wcześniej i kupić samochód z MT :cool: zgadzam się - MT do szaleństw trza było kupić. Niemniej - jak się posiada AT, to i się pytania czasami głupiutkie zadaje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Harvester Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego? woyt, da się :wink: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ALEX Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego? woyt, da się :wink: Da się. Robiąc nawrót o promieniu 20 metrów :!: Ręczny do takiej zabawy jest niezbędny. Przydaje się również "do posiłkowania" w sytuacjach extremalnych nawet na prawdziwych OSach :!: P.S. W swoim OBK AT ręczny służy mi (nietety) tylko jako zabezpieczenie podczas postoju na stromym podjeździe :sad: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mile Opublikowano 19 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 19 Stycznia 2009 Wybaczcie,umkneło mi że OBK AT zasuwa się po odcinach specjalnych. a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego? Da się,pytanie po co ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się