Skocz do zawartości

Hamulec ręczny vs Skrzynia automatyczna


woyt

Rekomendowane odpowiedzi

W praktyce taka możliwość nie istnieje. Na forum było już roztrząsane na okoliczność badań na stacji diagnostycznej, najazdu na rolkę i badania skuteczności hamulca ręcznego. Instruktor w ABJ, jak i Rulak w Modlinie też zaciągali ręczny w uślizgu. Zgadza się, Rulak jest po ciemnej stronie :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

GRAF, Taaa....... ? Zapytaj dubajskich taksówkarzy i ich Toyoty Camry, które mają po 700 tyś km zrobione - często bez usterek!

 

A tak na serio, gdy wrzucasz N podczas jazdy to obroty spadają do, nie wiem ile tam dokładnie, dajmy na to 800 rpm. I teraz gdy wrzucasz znów na D skrzynia po prostu najpierw zastanawia się nad odpowiednim przełożeniem i je zwyczajnie załącza. :roll:

 

[ Dodano: Sob Sty 17, 2009 11:13 pm ]

PS. od razu uprzedzam, że nie mówię z własnego doświadczenia :!: Jedynie kiedy wrzucam na N to właśnie jak łapa idzie w ruch, a jest to rzadkie i raczej przy nie dużych prędkościach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester,

przy wachlowaniu pomiędzy N D N D układ smarowania AT dostaje poplątania z pomieszaniem. Smarowanie skrzyni AT w pozycji N jest ok. 50 razy "delikatniejsze" (czytaj słabsze) niż w pozycji D. Jeżeli przy srogiej prędkości zrzucisz z D na N to pozbawisz układu właściwego w danym momencie smarowania elementów wykonawczych skrzyni. Zrób tak - dziesiąt razy a nie ma bata, elementy wykonawcze skrzyni powiedzą "papa". Bo kurnia, podczas tych zabaw były za słabo smarowane.

 

Żniwiarz , na Twe śliczne rajtuzy, poczytaj stronę i-netową p. Olczaka. Człek z dużą wiedzą i doświadczeniem w tematach AT a i ciekawie pisze. :wink:

 

Pozdrawiam

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzesiek_67,

Jeżeli przy srogiej prędkości zrzucisz z D na N to pozbawisz układu właściwego w danym momencie smarowania elementów
Ja piszę tylko i wyłącznie o narzucaniu ręcznym przy niewielkich prędkościach. Co do reszty to absolutna zgoda :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

woyt, Da rady tylko trochę musisz się namachać... i jest dużo wolniej względem manuala.

 

1. Jedziesz sobie na D i masz pomysł, żeby zawrócić na ręcznym.

2. Przerzucasz na N

3. Zapinasz rękaw na wymagany okres czasu

4. Puszczasz rękaw i jednocześnie znów dajesz na D

5. Poczekaj sekundę zanim skrzynia wybierze bieg (pamiętaj, żeby nie cisnąć od razu po przerzuceniu lewarka. Podniesiesz obroty na silniku a jak nagle skrzynia Ci zepnie przy takich obrotach to może być krucho... :roll: )

6. But

 

Pozdrawiam, poproszę POMUK :wink:

 

Harvester, pamiętaj żeby POMÓC koledze woyt w późniejszej naprawie skrzyni :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raju, a z dwojga złego, które lepsze, jak myślisz

 

za ręczny po łapach trzeba bić :mrgreen:

 

z dwojga złego wybrałbym lepsze dobro czyli zabawa gazem, w innym przypadku szkoda skrzyni i napędów :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, zdarza mi się zmieniać "3" na "4" i spowrotem - najczęściej jak wjeżdżam do miasta, albo podczas wyprzedzania, kiedy nie jestem w stanie stwierdzić kiedy zrobić kick-down, bo kierowca przede mną jest nieprzewidywalny. :wink:

 

Zastanawiam się jednak, jaki wpływ miałoby (miałoby, bo nigdy nie próbowałem w czasie jazdy) przerzucanie "3"<->"2"<->"1". Ktoś wie? Instrukcja, o ile pamiętam, stwierdza tylko tyle, żeby uważać na obroty po zmianie trybu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za ręczny po łapach trzeba bić :mrgreen:

czyli rozumiem, ze w przypadku AT hamulec reczny = tylko i wylacznie hamulec postojowy :?: :razz:

 

(a pozycje R N D 3 2 1 (oraz P, btw :mrgreen: ) zapinamy tylko w stojacym aucie :?: )

 

 

p.s. czy ktos ma zbedna instrukcje uzytkownika do Forka MY'03-05? :smile:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Harvester, pamiętaj żeby POMÓC koledze woyt w późniejszej naprawie skrzyni :mrgreen:

Nie ma strachu.

Zrozumiałem już po kliku pierwszych postach hehe Automat niestety nie jest od szaleństw na ręcznym...ale widzę, że temat rzeka :cool:

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 8:30 pm ]

Sądziłem że latanie na ręcznym to domena Astr i Golfów pod Tesco,widocznie się myliłem :mrgreen::twisted:

a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego?

 

[ Dodano: Pon Sty 19, 2009 8:31 pm ]

:mrgreen::mrgreen: Tak czy inaczej za hantel ciągnąć to trzeba umić. I jak się pragnie rajdowych rozrywek to trzeba było myśleć wcześniej i kupić samochód z MT :P :cool:

zgadzam się - MT do szaleństw trza było kupić. Niemniej - jak się posiada AT, to i się pytania czasami głupiutkie zadaje :oops:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak chcesz zrobić ostry nawrót (180 stopni) bez ręcznego?

woyt, da się :wink:

Da się. Robiąc nawrót o promieniu 20 metrów :!: Ręczny do takiej zabawy jest niezbędny. Przydaje się również "do posiłkowania" w sytuacjach extremalnych nawet na prawdziwych OSach :!:

P.S. W swoim OBK AT ręczny służy mi (nietety) tylko jako zabezpieczenie podczas postoju na stromym podjeździe :evil: :sad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...