Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 jak w temacie, mam problem z geometria przedniego zawieszenia w STi 04 US. Konkretnie chodzi o kat wyprzedzenia swoznia zwrotnicy. Seryjnie US-spece do 2007 mialy 4,5 stopnia zas wersje europejskie do ktoregos tam roku 3,35. W przypadku mojego auta lewy kat wynosi 4,5 a prawy 3,31 (przez co rozstaw osi z lewej strony jest 2540 mm a z prawej 2525 mm) wynikiem czego auto sciaga delikatnie w prawo. Samochod byl uszkodzony wlasnie z prawej strony (lekko podgieta belka zderzaka w czesci za mocowaniem do podluznicy - belki europejskie nie maja tej czesci, pekniety wahacz alu, pogieta felga, poduszki nie wystrzelily) generalnie uszkodzenie nie bylo powazne a wahacz zostal wymienion przez poprzedniego wlasciciela. Podejrzawalem ze przyczyna mogl byc wahacz od STI z mniejszym rozstawem osi, zrzucilem wiec oslone silnika oraz belke podwozia zeby mu sie przyjrzec i okazalo sie ze wahacz jest w porzadku. tym samym wyczerpaly mi sie koncepcje dlatego prosze o pomoc w ustaleniu co moze byc przyczyna takiej geometrii. Czy zgiety amortyzator moglby spowodowac taka roznice :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 belka zawieszenia (sanki) prosta? skoro jestes pewien, ze masz wlasciwy oraz prosty wahacz to szukaj przyczyny w jego mocowaniu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 a w jaki sposb sprawdziles ze wahacz jest na 100% ok? jak poprzedni wlascicel zalozyl wahacz uzywany, nie oznacza ze dobry....moze byc delikatnie ugiety i golym okiem tego nie zobaczysz. a druga rzecz to tak jak pisze Adam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Sub-fan Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Masz najprawdopodobniej zamieniony wahacz, z US 06-07, który ma inne wyprzedzenie. Stąd różnica. Najlepiej pomierzyć wahacze i wtedy będzie pewność. Albo tak jak napisał Adam może być skrzywiony. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 doktoryzowalem sie niemal w temacie roznic tych wahaczy (MY04-05 vs. MY06-07) poza tym mam jeszcze ten pekniety wiec porownywalem je ze soba (dlatego zdjalem belke podwozia zeby moc lepiej porownac) co nie oznacza ze nie moge sie mylic kurcze sam juz nie wiem mierzylem punkty mocowan wahacza i po obu stronach jest tak samo mozg mi sie juz lasuje od tego jest jakis sposob zeby ustalic gdzie lezy przczyna czy trzeba wymieniac wszystkie elementy a nóż trafie na ten wlasciwy ? czy wahacz jest prosty tego nie wiem, wyglada ok a wydaje mi sie ze 15 mm roznicy daloby sie dostrzec golym okiem Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Jacool, jak nie wahacz to belka .... innej mozliwosci chyba nie ma. ale ja bym obstawial wahacz. ugiecie belki teoretycznie powinno spowodowac z drugiej strony kat wyp.zwro. na + czyli ponad 4.5. no chyba ze lekko ruszylo podluznice... mozesz zrobic test na plycie pomiarowej to wyjdzie na pewno co jest nie tak.(to by bylo wskazane przy kosztach wymiany w ciemno np.belki) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 mozesz zrobic test na plycie pomiarowej glupie pytanie ale co to ta plyta pomiarowa i gdzie mozna taki test zrobic Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezz Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 mozesz zrobic test na plycie pomiarowej glupie pytanie ale co to ta plyta pomiarowa i gdzie mozna taki test zrobic to tak plyta na ktorej sie auta prostuje z pomiarami , a nie na oko. u nas na wsi tylko dobre warsztaty blacharskie maja cos takiego . sprawdza sie za jej pomoca punkty "serwisowe" karoserii, wlacznie z elemntami zawieszenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Moim zdaniem sprawa jest dużo prostsza niż wam sie wydaje. Jeżeli wahacz jest prosty i belka również , to pozostaje tylko jedno - ALK. Jesli poprzedni własciciel założył nowy wahacz z mocowaniem ALK z modelu np. 2007 - będziesz miał własnie takie róznice w kącie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Rozwiązaniem jest wymienic któryś z ALK , najlepiej zamontuj ten stary na prawą stronę i powinno byc ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 11 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 z informacji do ktorych sie dokopalem wynika ze roznica w kacie wyprz. zwr. polega na innym wahaczu a sam "ALK" wyglada tak samo po obu stronach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bryku Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 z informacji do ktorych sie dokopalem wynika ze roznica w kacie wyprz. zwr. polega na innym wahaczu a sam "ALK" wyglada tak samo po obu stronach. Myslę że sie mylisz . własnie ALK są różne w tych modelach , a nie wahacze. Wahacz z modelu 07 ma inny numer częsci, niż ten z modelu np. 05 , ale to własnie w antilifcie jest różnica, stąd inny kąt wyprzedzenia sworznia. Ale jeśli chcesz jechać na ramę , to przepraszam i nie przeszkadzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 11 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 11 Stycznia 2009 Panowiem mówicie o tylnym mocowaniu wahacza a nie antylifcie czyli patencie whiteline'a. Tak gwoli wyjaśnienia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Panowiem mówicie o tylnym mocowaniu wahacza a nie antylifcie czyli patencie whiteline'a. Tak gwoli wyjaśnienia. to takie uproszczenie z naszej strony zeby bylo wiadomo o czym mowa z informacji do ktorych sie dokopalem wynika ze roznica w kacie wyprz. zwr. polega na innym wahaczu a sam "ALK" wyglada tak samo po obu stronach. Myslę że sie mylisz . własnie ALK są różne w tych modelach , a nie wahacze. Wahacz z modelu 07 ma inny numer częsci, niż ten z modelu np. 05 , ale to własnie w antilifcie jest różnica, stąd inny kąt wyprzedzenia sworznia. Ale jeśli chcesz jechać na ramę , to przepraszam i nie przeszkadzam nie upieram sie, nawet wolalbym zebys mial racje ale fotki jak ta ponizej: oraz np. ten watek: Aluminium Control Arms Differences kaza mi myslec inaczej naiemniej przyjrze sie tylnym mocowaniom. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Jezeli auto było bite, i poprzedni właściciel wymienił wahacz, ja bym się przyjrzał jeszcze zwrotnicy i amorowi, które też mogą fałszować geometrię. Na zwrotnicy i amorze każde naruszenie struktury materiału okazuje się wzmozona korozją własnie tego ,, chorego " miejsca. Minimalne wygięcie sztycy amora gdzieś na górze tez jest niewidzialne gołym okiem bez demontażu amora i sprężyny, dopiero gołą, zdemontowaną nogę można jakotako pomierzyć. Kiedys cofnąłem legacem w niwidoczny betonowy cokół słupa, trafiłem prawym tylnym kołem, efekt był na pierwszy rzut oka niewielki-dziurawa opona, felga bez najmniejszych uszkodzeń. Koło stało jednak bliżej progu niż po drugiej stronie. Wymieniłem amora, nic nie dało, wymieniłem wszystkie wahacze z tej strony, tez nic, dopiero na końcu okazało się, że najsłabszym punktem była, wydawałoby się pancerna-zwrotnica, i to ona się zgięła. Jeżeli sam nie naprawiałeś tego auta po dzwonie, sprawdź wszystko, bo nie możesz się na 100% opierać na słowach poprzednika 1 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Bartezz Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Jezeli auto było bite, i poprzedni właściciel wymienił wahacz, ja bym się przyjrzał jeszcze zwrotnicy i amorowi, które też mogą fałszować geometrię. Na zwrotnicy i amorze każde naruszenie struktury materiału okazuje się wzmozona korozją własnie tego ,, chorego " miejsca. Minimalne wygięcie sztycy amora gdzieś na górze tez jest niewidzialne gołym okiem bez demontażu amora i sprężyny, dopiero gołą, zdemontowaną nogę można jakotako pomierzyć. Kiedys cofnąłem legacem w niwidoczny betonowy cokół słupa, trafiłem prawym tylnym kołem, efekt był na pierwszy rzut oka niewielki-dziurawa opona, felga bez najmniejszych uszkodzeń. Koło stało jednak bliżej progu niż po drugiej stronie. Wymieniłem amora, nic nie dało, wymieniłem wszystkie wahacze z tej strony, tez nic, dopiero na końcu okazało się, że najsłabszym punktem była, wydawałoby się pancerna-zwrotnica, i to ona się zgięła. Jeżeli sam nie naprawiałeś tego auta po dzwonie, sprawdź wszystko, bo nie możesz się na 100% opierać na słowach poprzednika wlasnie dlatego polecam sprawdzenie na plycie zeby nie pakowac bez sensu kase w klamoty ktore sa ok. koszt sprawdzenia na plycie napewno bedzie nizszy niz zwrotnica czy amor, i masz pewnosc gdzie jest blad. ale tak jak pisalem wczesniej, dopiero wtedy gdy bedzie 100% pewnosci ze to nie sprawa samego wahacza. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Myslę że sie mylisz . własnie ALK są różne w tych modelach , a nie wahacze. Wahacz z modelu 07 ma inny numer częsci, niż ten z modelu np. 05 , ale to własnie w antilifcie jest różnica, stąd inny kąt wyprzedzenia sworznia. Ale jeśli chcesz jechać na ramę , to przepraszam i nie przeszkadzam miedzy 05 a 07 jest tak jak mowisz zapewne, natomiast Jacool ma 04 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
emotorsport Opublikowano 12 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 Ja tylko podpowiedziałem co myślę w temacie, jeżeli Jacool chce i ma możliwości tanio sprawdzić punkty w nadwoziu laserem, to by było najprostsze i najszybsze, ale tak naprawdę nie wiadomo gdzie jest pies pogrzebany, moga być poprzeciągane podłużnice, belka, i wszystkie inne elementy zawieszenia, trudno wywróżyć z fusów a na oko to chłop w szpitalu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 12 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 12 Stycznia 2009 w wyniku uderzenia uszkodzeniu uleglo lozysko prawego kola, ale dla pewnosci wymienilem kompletna zwrotnice i piaste od EU-speca wiec kwestie zkrzywionej zwrotnicy tez raczej bym odrzucil, amortyzator został stary a czy jest jakas roznica miedzy zwrotnica 04 US vs. 04 EU :?: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
adamusmax Opublikowano 13 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 13 Stycznia 2009 mozesz zrobic test na plycie pomiarowej glupie pytanie ale co to ta plyta pomiarowa i gdzie mozna taki test zrobic sprawdz belke pod silnikiem tak jak pisal Adam. ja to mialem u siebie - wahacz prosty, a belka skrzywiona ok 2 mm i juz byla roznica a auto na rame mozesz wrzucic w tym warsztacie - mi dopiero u nich wyszlo ze ta belka jest krzywa http://www.sobanski.com.pl/ urzadzenia maja super profi i na prawde ogarniaja temat Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jacool Opublikowano 17 Stycznia 2009 Autor Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2009 maly UP, bylem w warsztacie, w ktorym naprawialem auto i rozmawialem z mechanikiem. Belka, podluznice itp. proste - mierzone na ramie, jego podejrzenie padlo wowczas na wahacz, ew. tylne mocowanie wahacza. Bardzo prawdopodobne ze stare mocowanie (wyglada jakby bylo zgiete) zostalo przelozone do nowego wahacza. Zatem pierwsza rzecz jaka zrobie to zakup ALK whitelina, i zobaczymy co bedzie. Jesli nawet to wina wahacza to ALK napewno sie nie zmarnuje anyway CDN... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
grygo Opublikowano 20 Stycznia 2009 Udostępnij Opublikowano 20 Stycznia 2009 obstawialbym wahacz, ale jak wiadomo 100% pewnosci miec nie mozna, ale w poprzednim aucie mialem wlasnie taka historie, ze wahacz byl zbyt duzy, minimalnie, ale jednak. po ogledzinach "na oko" a nawet po pobieznych pomiarach nie bylo widac roznicy, czasem trzeba naprawde mocno sie przyjrzec zeby ja zobaczyc, pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Miałem ostatnio duży problem z prowadzeniem auta. Opis wydarzeń: Miałem spotkanie z krawężnikiem ale nawet opona nie pękła. Po jakimś czasie zauważyłem że ciągnie na stronę uderzenia. Nie robiłem geometrii bo wsadziłem Tein ss i felgi 18. PO tych zmianach przy dodawaniu gazu normalnie było czuć na kierownicy że ciągnie auto w prawo (na stronę uderzenia). Zrobiłem geometrię i bez zmian auto na luzie jedzie prosto a przy dodawaniu gazu lipa. Padło na tuleję wahacza ale poszedł nowy wahacz i dalej nic a nic się nie poprawiło. Idziemy dalej i kombinujemy z sankami, odkręcamy, ustawiamy, mierzymy, mierzymy rozstaw osi (w granicach błędu pomiaru). Po tych zabiegach nie zmieniło się dosłownie nic. Auto ciągnie jak ciągnęło przy dodaniu gazu. Zaczęliśmy myśleć o przeniesieniu napędu- byliśmy bezradni. Już umawiałem się na płytę do pomiarów, ale dostałem radę od kogoś z forum co zrobić... i doszliśmy co jest grane Mam teraz pytanie, czy ktoś podejmie się postawić diagnozę albo powiedzieć co jeszcze powinienem zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Adam. Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 zmien amortyzatory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pmlody Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 w ktora czesc kola dostales?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
lukciosti Opublikowano 3 Czerwca 2009 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2009 Adam., doradzałeś mi to od początku ale amor jest ok. pmlody, od przodu, najechałem na niego co wiązało się z mocnym uderzeniem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się