Skocz do zawartości

problem z geometria zawieszenia STi


Jacool

Rekomendowane odpowiedzi

Hej, nie będę otwierał nowego wątku, mam trochę pytań, jeżeli ktoś był by w stanie mi odrobinę pomóc lub mnie nakierować. Auto nie było nigdy dzwonowane i nie wygląda nigdzie aby było naprawiane, a przynajmniej ja o tym nic nie wiem. Nie mogę odkopać poprzednich wyników geo przed renowacją.
Jest to WRX po konwersji na STI, po pełnej renowacji - cały zawias został zrzucony do gołej budy i montowane wszystko na nowo po malowaniu. Po złożeniu geometria wyszła jak na załączonym zdjęciu.

Moje przemyślenia i pytania:
 - Przód i WSZ można ograć podkładkami.

 - Co z tyłem ? Czy przesunięcie koła na osi tylnej -7mm wynika z przesunięcia belki i trust angle nie na 0 stopni 0' ? Belka ma regulacje według spec. 30' w obie strony. Przy odrobinie liczenia i założeniu że długość tylnej osi to 1480mm - wychodzi ok. 6.44mm regulacji w każdą stronę - czyli max różnica między LT a PT kołem ~ 13mm. Pytanie czy wahacz wzdłużny pozwoli na jakiekolwiek przesunięcie kół względem siebie.
- Różnica rozstawów osi również mogła by wskazywać na nie symetryczne przesunięcie belek/sanek względem siebie.

Czy wgl. źle interpretuje wyniki pomiaru geometrii ?

133446ca-383b-4b82-9ec7-28056dddd493.JPG

tabela-geo.png

Za wszelaką pomoc w zrozumieniu i t
ipach ogromnie podziękuję pomukami :)

Edytowane przez gucio1200
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, gucio1200 napisał(a):

Czy przesunięcie koła na osi tylnej -7mm wynika z przesunięcia belki i trust angle nie na 0 stopni 0' ? Belka ma regulacje według spec. 30' w obie strony. Przy odrobinie liczenia i założeniu że długość tylnej osi to 1480mm - wychodzi ok. 6.44mm regulacji w każdą stronę - czyli max różnica między LT a PT kołem ~ 13mm

Ja bym pojechał jeszcze gdzie indziej na ten pomiar i jeśli masz warunki to pod autem możesz zrobić porównanie długim  drutem z jakiejś cewki elektr. (sznurki zbyt elastyczne) ale tylko po przekątnych  nadwozia i potem zawieszenia  - wahaczy, zwrotnic  -złapać  odpowiadające sobie punkty.

 

Czy auto ściąga? Przy tych ustawieniach pewnie niekoniecznie , tylko WSZ  o pół stopnia się różni.

 

Obliczyłeś dobrze, tylko czy jesteś w środkowym zakresie regulacji? Bo może być tak ,że w tą dobrą stronę akurat się nie przesuniesz.

 

  • Dzięki! 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...