Skocz do zawartości

problem z geometria zawieszenia STi


Jacool

Rekomendowane odpowiedzi

Już dwa razy w swojej karierze giąłem wahacze, nie uszkadzając ani felgi, ani opony, i zawsze po takim manewrze ciągnęło samochód na stronę uderzenia – normalka :lol: , ale za każdym razem po wymianie uszkodzonych elementów i zrobieniu geometrii, prowadzenie wracało do normy.

Może ktoś kiepsko ogarnął tobie geometrię? :roll: może drążki są pokrzywione, może zrób test na innych kołach/gumach, może…

nie mam pojęcia, dziwna sprawa :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zrób test na innych kołach/gumach,
kola zamieniales stronami ?

Właśnie nikt mi wcześniej tego nie doradził... przed pomiarem na płycie wykorzystałem ostatnie koło ratunkowe i zadzwoniłem do Carfita. On to podpowiedział

Po zmianie kół zaczęło ciągnąć w drugą stronę :shock: Najlepsze że to jeszcze nie koniec. Dzwonię do gościa od opon, że jedna chyba jest lipna, ale kiedy przerzuciliśmy to koło na tył opona zaczęła ocierać o nadkole. Załamałem się bo okazało się że jedna felga ma większe ET :shock: :shock: :shock:

Felgi przeszły taką drogę zanim trafiły do mnie że zastanawiam się jak to możliwe że nikt tego nie zauważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie twierdzę że nie. Teraz w głowę zachodzę jak można było tego nie zobaczyć!!! :oops: Usprawiedliwiam się tym. że jak je dostałem to się tak podjarałem, że od razu pojechałem je zakładać.

 

[ Dodano: Sro Cze 03, 2009 3:53 pm ]

Może zauważył, ale mimo to sprzedał jako nówki, nigdy nie zakładane

Felgi były używane, regenerowane na Klasyków a kupione za pośrednictwem osoby z forum do której ma całkowite zaufanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 lat później...

Nie będę zakładał nowego tematu skoro juz podobny istnieje. Nie wiem od czego zacząć więc zaczną od tego, że wrzóciłem nowe sprężyny Eibach’a i postanowiłem podjechać na sprawdzenie geometrii. Spore zaskoczenie ponieważ wyszła mi duża różnica na KWSZ. Lewy przód 2^58’ natomiast prawy przód 4^37’. Dotychczas  nie miałem większych problemów z prowadzeniem. Minimalnie ściągało mnie czasami na lewo ale nie zawsze. Tłumaczyłem to sobie koleinami. Auto hawk STi 2006 z Anti Lift Kitem Whiteline’a. Podejrzenie padło na wahacze. Poprzedni właściciel wspominał, że uderzył w krawężnik ale nie pochwalił się wymianą wahacza. Na spokojnie je porównałem i widzę, że różnią się one od siebie. Wrzucam  przykładową fotkę z neta, na której zobaczycie o co chodzi. Jest znaczna różnica w długości tej fasolki zaznaczonej na fotce. Ta na moim lewym wahaczu jest krótsza. Wizualnie bardziej celowałbym w wahacze A i B, które zaznaczyłem jako te, które mam u siebie w ale dla większego kontrastu zwymiarowałem ten lewy na zdjęciu i prawy.

Dodaje tez zdjecia moich wahaczy
Nasuwają sie pytania:

1. który wahacz jest z mojej wersji bo domyślam się, że któryś jest niewłaściwy?

2. Jaki jest zakres KWSZ w standardzie w STI 2006 a jaki powinien być po dodaniu ALK?

 


 

690077B8-0EB0-4E48-BF1A-E4513328C142.jpeg

A32ACDB2-DB23-414E-A33F-98E6F189B743.jpeg

5DEB2F9B-3FB0-4FC3-BAA4-2E56F1430C93.jpeg

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę jeden wahacz jest z STI 2001-2005, drugi z hawka 2006-07. Ten drugi ma mocowanie pod czujnik ksenonów i ma inną długość. Przy pierwszych masz kąt WSZ w granicach 3-3,5, drugie dają okolice 4-4,5 stopnia. Musisz wymienić jeden wahacz na taki z Hawka. ALK z tego co pamiętam dodaje pół stopnia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, _scooby_ napisał:

Mówisz o tych metalowych uchwytach do sworznia przykręcanych na dwie śruby?

Jutro sprawdzę ale tu ewidentnie mam różne wahacze:wacko:

Zrozumiałem o co chodzi Ci z tą "fasolką" i edytowałem bo to nie ma już znaczenia co pisałem w tym wypadku jeśli te otwory w wahaczach są różnych wielkości. Tak jak pisałem, zadzwoń np. do Carsportu i zapytaj czy wahacze przednie do sti z rozstawem 5x100 i 5x114 są takie same czy inne. Jeśli są inne to pewnie masz jeden od 5x100. Tylne się na pewno różnią, ale jak jest z przodem to nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, mly96 napisał:

Zrozumiałem o co chodzi Ci z tą "fasolką" i edytowałem bo to nie ma już znaczenia co pisałem w tym wypadku jeśli te otwory w wahaczach są różnych wielkości. Tak jak pisałem, zadzwoń np. do Carsportu i zapytaj czy wahacze przednie do sti z rozstawem 5x100 i 5x114 są takie same czy inne. Jeśli są inne to pewnie masz jeden od 5x100. Tylne się na pewno różnią, ale jak jest z przodem to nie wiem. 

Są różne

  • Dzięki! 1
  • Lajk 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli patrząc na pomiar z geometrii wyglada, że ten mój prawy wahacz ( ten z większą /dłuższą fasolką 89mm) jest chyba właściwy. Jak ktoś może zmierzyć u siebie tą fasolkę to proszę o wrzucenie wartości. Będę mega wdzięczny. Może być hawk lub blob STi to jedno wykluczymy.

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, _scooby_ napisał:

Czyli patrząc na pomiar z mojej geometrii wyglada, że ten mój prawy z większą (dłuższą)fasolką ok. 89mm jest chyba właściwy. Jak ktoś może zmierzyć u siebie to proszę o potwierdzenie. Będę mega wdzięczny. Może być hawk lub blob STi to jedno wykluczymy.

Ten z dodatkowym mocowaniem czujnika poziomowania jest właściwy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Dokopałem się w manualu, że KWSZ w moim powinien mieć 4^50`

Ja z ALK mam 4^37` na prawym wahaczu. Coś mało.

Powinno podchodzić pod 5 stopni.

obraz.png.4ef987f377d84e93c5c900a0b63c3b5c.png

 

I jeszcze potwierdzenie, że ALK zwiększa KWSZ o ok. 0,5 stopnia:

 

obraz.thumb.png.b408079674e926ae8276742598eb3368.png

Edytowane przez _scooby_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, _scooby_ napisał:

masz na aucie czy masz na sprzedaż?

Mam na sprzedaż. 

Będę na week w garażu to porobię fotki. 

Edytowane przez Sikooo11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...