Skocz do zawartości

wymiana uszczelek w 2.5T


Michal K

Rekomendowane odpowiedzi

auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.
Po pierwsze masz GT który jest dużo lżejszy, po drugie GT ma większy wlot na chłodnice wody jak STI czy WRX 05>
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
u mnie jest coś w okolicach 450KM na 1,7bara bez chłodnicy oleju, auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.

w takim razie może tylko Ty masz jakiś patent na złożenie 2,5l :smile: :razz:

Nie nie ja składałem silnik ale nie mogę tutaj napisać kto bo regulamin forum zabrania ale i tak wszyscy go znają :wink: Ja wiem za to jak dbać o to żeby ten silnik żył :wink:

PS. żeby nie było wątpliwości to silnika oczywiście nie robił poprzedni właściciel :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.
Po pierwsze masz GT który jest dużo lżejszy, po drugie GT ma większy wlot na chłodnice wody jak STI czy WRX 05>
Więc mówmy że do dupy jest buda a nie 2,5 :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.
Po pierwsze masz GT który jest dużo lżejszy, po drugie GT ma większy wlot na chłodnice wody jak STI czy WRX 05>
Więc mówmy że do dupy jest buda a nie 2,5 :wink:

 

A żebyś chciał wiedziec, ja na podstawie własnych doświadczeń ma swoją teorie, potwierdzoną praktyka :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze masz GT który jest dużo lżejszy, po drugie GT ma większy wlot na chłodnice wody jak STI czy WRX 05>

i to jest jedyny powód dlaczego w aucie Kruka nie wysadza uszczelek? czy są może jeszcze jakieś różnice?

Znam osobiście 2 osoby które umieją zrobić 2,5 tak że nawet przy ponad 2 barach nie wysadza uszczelek (raczej pęknie tuleja :wink: ale można zatulejować :wink: ) , a na pewno jest więcej takich osób których akurat nie znam ale jest to dowodem tego że sprawność i bezawaryjność nawet mocno wysilonych silników jest kwestią wiedzy, doświadczenia i budżetu oczywiście a nie mitów że 2,5 to kicha.

 

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 11:42 pm ]

auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.
Po pierwsze masz GT który jest dużo lżejszy, po drugie GT ma większy wlot na chłodnice wody jak STI czy WRX 05>
Więc mówmy że do dupy jest buda a nie 2,5 :wink:

 

A żebyś chciał wiedziec, ja na podstawie własnych doświadczeń ma swoją teorie, potwierdzoną praktyka :lol:

Witam w klubie, a myślisz że czemu mam budę GT :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam osobiście 2 osoby które umieją zrobić 2,5 tak że nawet przy 2 barach nie wysadza uszczelek

 

to akurat nie jest wielkim problemem, problemem jest gdzie ten motor ma siedziec i kto i w jaki sposób używać, oraz jakim budżetem dysponuje :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

buda budą ale jest jakis problem i tyle.inna sprawa ze 2 litry tez sie rozpadaja :roll:

i to potrafia w krotkom czasie ...jak sie jezdzi na upalanka to nie ma h...we wsi ze by szlag nie trafil nawet czolgu :!:

to też prawda :cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam osobiście 2 osoby które umieją zrobić 2,5 tak że nawet przy 2 barach nie wysadza uszczelek

 

to akurat nie jest wielkim problemem, problemem jest gdzie ten motor ma siedziec i kto i w jaki sposób używać, oraz jakim budżetem dysponuje :roll:

Ty to rozumiesz ale większość nie a ja nie lubię mitów. 2,5 STi to bardzo dobry silnik i drażni mnie to że niektórzy twierdzą inaczej bo się przyjęło i nawet nie wiedzą o co chodzi.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal K, oczywiście nie wiem tyle, co carfit czy KRUK, ale będąc na Twoim miejscu wsadziłbym wzmocnione szpilki (ARP albo inne) i chłodnicę oleju i spokojnie jeździł, nie przejmując się.

 

Zdziwiłbym się, gdyby taki zestaw nie dał rady, choć oczywiście zawsze coś się może wydarzyć... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2,5 STi to bardzo dobry silnik

ale po wymianie co najmniej tłoków, śrub, uszczelek i dodaniu chłodnicy oleju, tak mam to rozumieć?

 

Wcale nie, nie popadajmy w histerie. Ten silnik naprawde daje rade, a ze nie znosi tyle ile poczciwy 2.0 no coz ludzie sie przyzwyczajaja sie do dobrego :wink: W codziennej eksploatacji swietnie zdaje egzamin, a jak sie chce dlubac to trzeba ponoscic dodatkowe koszta (w 2.0 te koszta byly mniejsze a dubanie prostsze choc wcale zywotnosci dlubanego i upalanego nie byla taka super hiper)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcale nie, nie popadajmy w histerie. Ten silnik naprawde daje rade, a ze nie znosi tyle ile poczciwy 2.0 no coz ludzie sie przyzwyczajaja sie do dobrego :wink: W codziennej eksploatacji swietnie zdaje egzamin, a jak sie chce dlubac to trzeba ponoscic dodatkowe koszta (w 2.0 te koszta byly mniejsze a dubanie prostsze choc wcale zywotnosci dlubanego nie byla taka super hiper)

 

powiedz to wlascicielom seryjnych sti 08 z peknietym tlokiem po kilku tysiacach mil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal K, a ile zamierzasz mieć swoje STi.

Bo przy wymianie szpilek jest dobra okazja na wymianę tłoków na kute.

Z własnego doświadczenia powiem, że warto. (patrząc przyszłościowo rzecz jasna)

Jeżeli chcesz jeździć seryjnym autkiem nie wydając dużo kasy to wymień szpilki na arp/cosworth/serjne na lato kup sobie chłodnice oleju i koniec.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michal K, a ile zamierzasz mieć swoje STi.
aż stanie sie klasykiem :cool:

 

Bo przy wymianie szpilek jest dobra okazja na wymianę tłoków na kute.

Z własnego doświadczenia powiem, że warto. (patrząc przyszłościowo rzecz jasna)

Jeżeli chcesz jeździć seryjnym autkiem nie wydając dużo kasy to wymień szpilki na arp/cosworth/serjne na lato kup sobie chłodnice oleju i koniec.

OK, przekonaliście mnie do szpilek, bo okazja jest ewidentna.

 

Carfit, słyszałem że masz jakieś fajne chłodnice w uczciwej cenie :smile:

Co to konkretnie jest i czy przy montażu nikt nie będzie nagle zaskoczony, że coś nie pasuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co to konkretnie jest i czy przy montażu nikt nie będzie nagle zaskoczony, że coś nie pasuje?

 

Chłodnice Mocala (czyli jedne z najlepszych ) , ale czy każdy poradzi sie sobie z prawidłowym montażem, tego nie wiem, wiem że wygląda to różnie :roll:. Do montażu potrzebna inwencja twórcza , i "mądrość" montażysty, która niestety nie jest w pakiecie :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...