Skocz do zawartości

wymiana uszczelek w 2.5T


Michal K

Rekomendowane odpowiedzi

W moim STI szykuje się wymiana uszczelek pod głowicami (3 lata, 70kkm). Z tej okazji mam pytanie czy warto wymienić szpilki na ARP przy założeniu że auto nie będzie remapowane? Chodzi o to, czy wydanie dodatkowej kasy przedłuży życie nowych uszczelek.

 

Przyznaje sie, że nie przeczytałem całego wątku o awaryjności 2.5T ale czas wyjątkowo nagli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Kruk, dzięki za odpowiedź. To ma iść jeszcze gwarancyjne wiec jeżeli przy demontażu wyjdzie że ze śrubami jest coś nie tak to pewnie zostaną wymienione na nowe seryjne.

A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

skad masz pewnosc ze uszczelki sa do wymiany :roll: dmucha plynem ? masz olej w zbiorniku plynu chlodzacego ? grzeje sie auto powyzej 120 stopni...? mysle ze tak czy siak zrobisz te uszczelke i dasz w serwisie sruby arp to na pewno ci zaloza.ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]".
Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cóż Ci mam powiedzieć, śruba ARP wszystkiego nie załatwi :twisted: :wink:
podejrzewam że pisząc to miałeś na myśli zmiane silnika na 2.0 :wink:

 

skad masz pewnosc ze uszczelki sa do wymiany :roll:
twarde węże + syf w zbiorniku + test na CO2

 

mysle ze tak czy siak zrobisz te uszczelke i dasz w serwisie sruby arp to na pewno ci zaloza.
oczywiście że tak, mnie chodzi o to co będzie jak nie dam śrub.

czy po rozmontowaniu może się okazać że są do wymiany?

 

ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo...
tutaj jak pisałem dało rade przez 70kkm, licze że na następnej zrobie drugie tyle.

chyba że mi się styl jazdy znacząco poprawi :twisted:

 

EDIT:

Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe.
właśnie o to mi chodziło, tzn. czy są "jednorazowe"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może przy wymianie uszczelki śruby trzeba zmienić na nowe tak czy inaczej? :roll: Zasugerowałem się tym "jak już wymieniasz [...]".
Śruby do głowicy zawsze muszą być nowe! Nawet gdy mają przebieg 1km i wykręcisz to wyrzucasz i dajesz nowe.

 

Kruk z całym szacunkiem ale to nie jest tak do końca, śruby zakłada się nowe jeśli producent zaleca lub nakazuje zrobić pomiar :cool: . W większości aut nie zaleca sie wymiany śrub :roll:

Powiem szczerze nawet nie patrzyłem do manuala w SUB bo zawsze zakładalismy nowe, ale w N/A coś czuje że można skóładać na starych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kruk z całym szacunkiem ale to nie jest tak do końca, śruby zakłada się nowe jeśli producent zaleca lub nakazuje zrobić pomiar :cool:
Pomiar czego, czyżby wytrzymałości?

 

W większości aut nie zaleca sie wymiany śrub :roll:
W większości Subaru 2.5T czy ogólnie?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech w manualach pisze sobie co chce - ja mam zasadę że śruby głowicy zawsze wkręcam nowe i koniec, niezależnie od silnika. Wszystkim polecam tą samą zasadę. Nie oszczędzajmy na ważnych "drobiazgach". Ja mam dość mocno wysilony silnik na bloku STi 2,5 na ciś.doład.1,7-1,8bara upalany bez chłodnicy oleju i jakoś nie mam z nim żadnych problemów, trzyma stabilną temperaturę oleju, stabilną kompresję, itd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomiar czego, czyżby wytrzymałości?

 

Po demontażu śrub robi się pomiar ich długości , jeśli trzymają wymiar a producent dopuszcza montaż starych śrub , zakręca sie na starych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja bym wymienil swojego subaraka na na .....subaraka edwina.ewo to pasztet :cool:

 

[ Dodano: Pią Sty 02, 2009 11:18 pm ]

jeśli trzymają wymiar a producent dopuszcza montaż starych śrub , zakręca sie na starych :roll:
Ale po co, jak można przy okazji założyć nowe, mniej zniszczone :?: :neutral:

 

bombelku ale co ci sie niszczy :shock: :?: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech w manualach pisze sobie co chce - ja mam zasadę że śruby głowicy zawsze wkręcam nowe i koniec, niezależnie od silnika. Wszystkim polecam tą samą zasadę. Nie oszczędzajmy na ważnych "drobiazgach".

 

oczywiście że tak, :roll: też jestem tego zdania, ale nie można wszystkiego wrzucac do jednego worka , jak masz silnik 60 KM np. z ASTRY , który jest prosty jak cep :twisted: i nie wyrzyłowany nie zmieniasz śrub :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz silnik 60 KM np. z ASTRY , który jest prosty jak cep :twisted: i nie wyrzyłowany nie zmieniasz śrub :roll:
może i tak ale taką mam zasadę, poza tym nie korzystam z silników 60KM i podobnych a tym bardziej ich nie rozbieram i nie składam :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem to większość firm nie karze wymieniać śrub przy zmianie uszczelki pod głowicą, albo tak jak mówi carfit dokonuje się pomiaru i jeśli wartości są przekroczone to śruby idą na złom

 

generalnie jest tak, że im mocniejsze i nowocześniejsze auto, a zarazem mocniejsze wymienia się śruby, typu BMW, Mercedes . W starszych autach, mniej wysilonych nie :roll: W autach z blokiem aluminiowym zawsze :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie wiem jakas poruta i zadyma z tymi 2,5 silnikami.ja zakuem sruby arp dalem a i tak po 5000 km auto sie zagotowalo...
nie chcę zaczynać tematu rzeki ale uważam, że jak ktoś umie dobrze zrobić 2,5 to nic się nie będzie działo - tak jak pisałem wyżej u mnie jest coś w okolicach 450KM na 1,7bara bez chłodnicy oleju, auto upalane regularnie od jakiś 2 lat i nic się jakoś nie dzieje a siedzi seryjny blok STi 2,5.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

harvester co ty gadasz nic sie nie niszczy.sruba ci sie zuzywa ? :shock: :roll:
śruba się wykręca ponad wymiar , tzn że jeśli ma nominalnie np. 130 mm , po wykręceniu jej ma wymiar 131mm , tzn nadaje sie na złom i się ją wymienia, dlatego m.inn. daje sie szpilki ARP które sa mniej podatne na rozciąganie :roll:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...