Skocz do zawartości

wymiana uszczelek w 2.5T


Michal K

Rekomendowane odpowiedzi

Wyjezdzilem paliwo do rezerwy, zalalem 99+ no i jest prawie dobrze, raz jeszcze zapalil sie Check engine podajac blad P0011. Jak wroce z urlopu to jade do ASO na zmiane cewek ktore zostaly zamowione, ale to chyba nie pomoze. Jezdze, zobaczymy, ogolnie jest tendencja do poprawy... moze to jednak paliwo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 126
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Problem jednak cały czas jest. Dzisiaj udalo mi sie ustalic ze nie dzialaja zmienne fazy rozrzadu w prawej glowicy, czyli tam gdzie na poczatu awarii komputer pokazywal wadliwy czujnik polozenia walka. Podczas jazdy odczyty z lewej glowicy caly czas sa od 0 do 50 a prawa caly czas pokazuje 0. Mial Pan z tym doczynienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem jednak cały czas jest. Dzisiaj udalo mi sie ustalic ze nie dzialaja zmienne fazy rozrzadu w prawej glowicy, czyli tam gdzie na poczatu awarii komputer pokazywal wadliwy czujnik polozenia walka. Podczas jazdy odczyty z lewej glowicy caly czas sa od 0 do 50 a prawa caly czas pokazuje 0. Mial Pan z tym doczynienia?

 

padł zawór, lub zabrudzone sitko (dość czesto choć bardziej w starszych egzemplerzach) , albo bardzo rzadko samo koło :cool: , na komp było jakieś napiecie na zaworze ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywal, napiecia sa, sa zmienne a fazy nie reaguja. Ogolnie to silnik chodzi normalnie, moze na wolnych obrotach czasami troche nierowno, moc ma, plynnie przyspiesza. Czyli ustarka bardziej mechaniczna?

 

hmm troche to dziwne, bo jakby fazy nie działały ( nawet jedna strona ) to czułbyś to, nierówno by pod obciazeniem sie wkrecał, dusił by sie, albo coś takiego, a czujnik rozumiem na 100 % dobry ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na mysli czujnik polozenia walka? Jezeli tak to byl zmieniany na gwarancji, po pierwszym wyskoczeniu check engine komp wskazal na wadliwy czujnik, wymienili i dalej to samo. Zaczelo sie to w ogole od bardzo nierownej pracy na wolnych obrotach, ale teraz jest pawie dobrze. Potem pokazywalo miss fire na 1 i 3, wymienili cewki zaplonowe, dalej to samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz silnik 60 KM np. z ASTRY , który jest prosty jak cep :twisted:

No no!!! I nie 60 tylko 70 :razz:

 

A teraz napiszcie cos wiecej o tym syfie w zbiorniczku wyrownawczym. Bo na ostatnich Kielcach wywalilo w TurboDziadku plyn z wyrownawczego (chyba wyrownawczego, za lewym reflektorem, bialy zbiorniczek z odpowietrzeniem, a bylo to chlodziwo) i w tym zbiorniczku jak zolta klapeczke podnioslem - pelno blocka na sciankach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywal, napiecia sa, sa zmienne a fazy nie reaguja. Ogolnie to silnik chodzi normalnie, moze na wolnych obrotach czasami troche nierowno, moc ma, plynnie przyspiesza. Czyli ustarka bardziej mechaniczna?

 

hmm troche to dziwne, bo jakby fazy nie działały ( nawet jedna strona ) to czułbyś to, nierówno by pod obciazeniem sie wkrecał, dusił by sie, albo coś takiego, a czujnik rozumiem na 100 % dobry ?

 

Edwin, natężenie prądu na aktuatorze OCV jest wyższe od 50-150mA na nie działającej stronie, przy zerowym wyprzedzeniu równe na obu. Procentowe otwarcie OCV jest zmienne na działającej stronie i wacha się z grubsza pomiędzy 40 a 50% na nie działającej sztywno 57,65%, przy zerowych wyprzedzeniach na obu 9,41%.

 

Pozdrawiam,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywal, napiecia sa, sa zmienne a fazy nie reaguja. Ogolnie to silnik chodzi normalnie, moze na wolnych obrotach czasami troche nierowno, moc ma, plynnie przyspiesza. Czyli ustarka bardziej mechaniczna?

 

hmm troche to dziwne, bo jakby fazy nie działały ( nawet jedna strona ) to czułbyś to, nierówno by pod obciazeniem sie wkrecał, dusił by sie, albo coś takiego, a czujnik rozumiem na 100 % dobry ?

 

Edwin, natężenie prądu na aktuatorze OCV jest wyższe od 50-150mA na nie działającej stronie, przy zerowym wyprzedzeniu równe na obu. Procentowe otwarcie OCV jest zmienne na działającej stronie i wacha się z grubsza pomiędzy 40 a 50% na nie działającej sztywno 57,65%, przy zerowych wyprzedzeniach na obu 9,41%.

 

Pozdrawiam,

 

Robert, z całym szacunkiem, ale to nie o to chodzi żeby tu pokazywac cyfry do dwóch miejsc po przecinku :twisted: , bo w niczym to nie pomoże Kubie, mi bardziej chodzi o to żeby wykluczyć pewne proste przyczyny, jak wypiecie kostki z zaworu itp. dalej nierozumiem jesli pokazuje na kompie ze fazy nie pracują, silnik płynnie przyspiesza, a nie powinien :roll:

Kuba zamień te czujniki stronami i zobacz cos ie dzieje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokazywal, napiecia sa, sa zmienne a fazy nie reaguja. Ogolnie to silnik chodzi normalnie, moze na wolnych obrotach czasami troche nierowno, moc ma, plynnie przyspiesza. Czyli ustarka bardziej mechaniczna?

 

hmm troche to dziwne, bo jakby fazy nie działały ( nawet jedna strona ) to czułbyś to, nierówno by pod obciazeniem sie wkrecał, dusił by sie, albo coś takiego, a czujnik rozumiem na 100 % dobry ?

 

Edwin, natężenie prądu na aktuatorze OCV jest wyższe od 50-150mA na nie działającej stronie, przy zerowym wyprzedzeniu równe na obu. Procentowe otwarcie OCV jest zmienne na działającej stronie i wacha się z grubsza pomiędzy 40 a 50% na nie działającej sztywno 57,65%, przy zerowych wyprzedzeniach na obu 9,41%.

 

Pozdrawiam,

 

Robert, z całym szacunkiem, ale to nie o to chodzi żeby tu pokazywac cyfry do dwóch miejsc po przecinku :twisted: , bo w niczym to nie pomoże Kubie, mi bardziej chodzi o to żeby wykluczyć pewne proste przyczyny, jak wypiecie kostki z zaworu itp. dalej nierozumiem jesli pokazuje na kompie ze fazy nie pracują, silnik płynnie przyspiesza, a nie powinien :roll:

Kuba zamień te czujniki stronami i zobacz cos ie dzieje

 

Edwn nie chodzi o cyfry tylko o to, że widać, że komputer stara się w jakimś dozwolonym stopniu wpłynąć na położenie niewłaściwie działającego wałka i nie przynosi to rezultatów.

Ja wyczułem kilka razy zająknięcia. Może dla tego, że stoi na 0, a nie wariuje mniej się odczuwa.

Wypięcie kostki zaworu ecu natychmiast zauważy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jako, a mnie powiedz prosze dlaczego Impreza N/A zaczela nagle gasnac po uruchomieniu na zimno? Chyba musze sie wreszcie zebrac i spotkac z Toba. Najlepiej przy okazji wizyty na Bajecznej...

 

Jaka impreza NA?

 

US-Spec 2007, 2.5 N/A.

 

Może przepustnicę trzeba wyczyścić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ciągle jest źle. Zostały jeszcze wymienione świece ( komplet). Teraz jest tak że rano chodzi OK, przejadę X kilometrów, i zaczyna chodzić nie równo aż cała buda chodzi na boki. Kasowałem Check ale za chwilę znowu wywala P0303 czyli wypadający zapłon. Szlak mnie trafi!! Jadę do Andrzeja Kopera 29.10 mam nadzieję że u niego uleczą ta niezawodną japońską...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciągle jest źle. Zostały jeszcze wymienione świece ( komplet). Teraz jest tak że rano chodzi OK, przejadę X kilometrów, i zaczyna chodzić nie równo aż cała buda chodzi na boki. Kasowałem Check ale za chwilę znowu wywala P0303 czyli wypadający zapłon. Szlak mnie trafi!! Jadę do Andrzeja Kopera 29.10 mam nadzieję że u niego uleczą ta niezawodną japońską...

 

I pamiętaj o czujmiku położenia wałka rozrządu - sugestia mistrza Jako

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Był już zmieniany! Ale może nie koniecznie jest dobry, tak jak ze świecą, jedna była pęknięta i to nówka z pudełka.

 

[ Dodano: Sob Paź 24, 2009 7:30 pm ]

Jadę do Andrzeja Kopera 29.10 mam nadzieję że u niego uleczą ta niezawodną japońską...

Ja tez mam nadzieje....ale moze to byc czasochłonne....

AK

Trudno, niech Subaru płaci, w końcu gwarantują że przez 3 lata nic się nie powinno popsuć :lol:

 

[ Dodano: Pią Paź 30, 2009 8:45 pm ]

Wreszcie, wreszcie mam naprawiony samochód. 7 wizyt w serwisie Adamski, masa wymienionych części, zmarnowany mój czas i nic, ciągle źle. Jedna wizyta w serwisie A.Koper, 45 min i po sprawie, wymieniony czujnik przepływu oleju zmiennych faz rozrządu. Gratulacje dla serwisu A.K, odzyskałem wiarę w Subaru i co najważniejsze w jakość i fachowość serwisu. Szkoda ze nie trafiłem tam od początku!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniony czujnik przepływu oleju zmiennych faz rozrządu
zdało by sie powiedziec , a nie mówiłem :idea::lol: . Gratulacje dla A.K. za naprawe i uzdrowienie Twojej bryki :cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co wiem, serwis Adamski jest raczej wyspecjalizowany w blacharce....ale może się mylę.....jestem z prowincji.... :smile:

 

Czy może ktoś rozwinąć ten wątek?

muszę oddać moją maszynkę do wymiany drzwi i przy okazji cieniowany będzie cały bok.

niby nic poważnego ale auto jest jak nowe i chciał bym żeby po naprawie nie było widać śladu.

 

wiem że Koper i Dawoj nie robią sami blacharki, Adamski podobno tak.

aktóry z tych ASO najlepiej wypada pod tym względem? czy ktoś ma jakieś doświadczenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...