fredek Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Witam Sadze, ze pierwsza rzecza powazniejsza, ktora padnie u mnie jest skrzynia. Teraz przy redukcji przy duzej predkosci juz sobie zgrzytnie trzeci bieg. Czy da sie wsadzic skrzynie od WRXa - ponoc sa mocniejsze? Jakie rozwiazanie polecacie? Moze kupic z anglika jakas skrzynie uzywana, ktora pochodzi dwa lata i sie znow rozpadnie? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AMI Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 w ogolnym ujeciu - da sie. Jak rozumiem mowimy o new age WRX... Mozna nawet od STi 6biegowa, co jest dobrym rozwiazaniem, gdy celuje sie w wieksze moce. A cala reszta to wybor odpowiedniej skrzyni, z odpowiednimi przelozeniami itp. itd. W gt bedziesz mial troche rzezby jeszcze z tylnym dyfrem i polosiami - porozmawiaj z Waszka... On przerabiial wkladanie 6mt do GT - generalnie przyda sie w tym watku pare opinii praktykow Link to comment Share on other sites More sharing options...
STACHU Posted December 16, 2008 Share Posted December 16, 2008 Popatrz tu: http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=121449 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogorass Posted December 17, 2008 Share Posted December 17, 2008 Próbuj zapolować na JDM-owy egzemplarz, jeżeli się zdecydujesz na taką od WRX/STI. Dżapańce dla siebie robią jakieś takie lepsiejsze. Japoński WRX ma parę kucy więcej niż EU czy US, więc o skrzynkę nie ma co się martwić nawet przy dłubniętym silniku. Założyłem taką do Śnieżki i jestem mega zadowolony. Jeżeli chodzi o precyzję, nie ma porównania z poprzednią (US-spec). Skrzynka jest krótsza, auto się zbiera zupełnie inaczej teraz, szczególnie z dolnego zakresu obrotów. Koszt bez dramatu takiej operacji na gratach od WRX JDM: skrzynia z wiskozą + tylny most + robota wyszło 3,8kPLN + stary US-specowy tyly most w rozliczeniu :smile: No, ale skrzynkę z 20kkm przebiegu trafiłem w cenie przeterminowanego kazachskiego pasztetu Jeżeli dobrze pamiętam, to skrzynia 6MT + wiskoza + wał + półosie + dyfer tylny od STI JDM było mi proponowane za 16kPLN (przebieg ciut ponad 30kkm). Głowy jednak nie dam, ale mogę się dopytać Link to comment Share on other sites More sharing options...
bady Posted December 18, 2008 Share Posted December 18, 2008 Skrzynie 6 można kupić już za 9,10 tys czasami trafiaję się tańsze ale musi być w komplecie wał i tylny dyfer. Jest to do ogarnięcia bez większych problemów. WRX jest mocniejszy po 05. Zależy w co celujesz jeżeli chodzi o KM. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witkru Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Właśnie mi dziś skrzynia, a raczej 3 bieg powiedział pa pa Stało się to podczas dość dynamicznej zmiany z 2 na 3. Trójki nie ma w ogóle (słychać tylko brzęczenie), na 1 i 2 da się jechać ale też słychać jakieś brzęczenie. Co mogło się stać? Co robić? Wymienić całą skrzynię na używkę czy robić tę którą mam? GT-k ma przejechane 94 k km. Z góry dzięki za pomoc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bady Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Kup skrzynie od WRX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witkru Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Pomysł dobry ale... nie chcę dużo inwestować :wink: Włożyłem już trochę w ostatnim czasie: hamulce, sprzęgło, opony :smile: Link to comment Share on other sites More sharing options...
bady Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Powiem tak zrobisz 3 a zaraz walnie 2 albo 1 więc dla mnie lepiej zainwestować w skrzynię WRX która nie będzie wiele więcej kosztować niż naprawa twojej i trochę wytrzymalsza jest. Jest na forum do kupienia skrzynia za 2500 od Arka CASTROL. Polecam tą skrzynię bo ją znam. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witkru Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 A podejdzie bez problemów? Co z wałem, wiskozą, dyframi? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogorass Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 A podejdzie bez problemów? Co z wałem, wiskozą, dyframi? Też musiałbyś wymeiniać. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 lepiej zainwestować w skrzynię WRX która nie będzie wiele więcej kosztować niż naprawa twojej i trochę wytrzymalsza jest. A w szczegółach? Co jest lepsze w tej skrzyni? Proszę o dane techniczne :!: Które elementy? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bady Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Wymieniasz tylko skrzynię. Link to comment Share on other sites More sharing options...
witkru Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Na pewno podejdzie do GT 99? Nie ma zamieszania z przełożeniem głównym? Masz pojęcie co mogło polecieć w mojej skrzyni? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Azrael Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Masz pojęcie co mogło polecieć w mojej skrzyni? Przecież sam napisałeś że 3 bieg padł, to raczej standardowa usterka. Musisz dobrze przemyśleć co chcesz z tym zrobić, jest kilka sposóbów podejscia do tematu, zależnie od planów co do auta i budżetu. Jeżlei auto ma zostać w mairę seryjne to najlepsza by była skrzynia z WRX ~05 (06 już nie pasuje). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 Wymieniasz tylko skrzynię. Mi chodzi o dopowiedź na pytanie: Co jest lepszego w tej skrzyni? :cool: Proszę o specyfikację mocniejszych elemntów :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 19, 2008 Share Posted December 19, 2008 ma grubsze kola zebate, jest podwojnie synchronizowana 1 i 2 chyba jak dobrze pamietam. jest sporo mocniejsza od gtkowych bo w legacy mi nie padla od prawie dwoch lat Link to comment Share on other sites More sharing options...
ALEX Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 dzięki Adam :!: Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05. Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Adam. Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll: nie rozwalisz, bedziesz zadowolony Link to comment Share on other sites More sharing options...
ogorass Posted December 20, 2008 Share Posted December 20, 2008 Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll: nie rozwalisz, bedziesz zadowolony Nawet bardzo Link to comment Share on other sites More sharing options...
MIKKI Posted December 21, 2008 Share Posted December 21, 2008 To chyba mnie przekonaliście Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now