Jump to content

skrzynia biegow


fredek
 Share

Recommended Posts

Witam

 

Sadze, ze pierwsza rzecza powazniejsza, ktora padnie u mnie jest skrzynia. Teraz przy redukcji przy duzej predkosci juz sobie zgrzytnie trzeci bieg. Czy da sie wsadzic skrzynie od WRXa - ponoc sa mocniejsze?

Jakie rozwiazanie polecacie? Moze kupic z anglika jakas skrzynie uzywana, ktora pochodzi dwa lata i sie znow rozpadnie?

Link to comment
Share on other sites

w ogolnym ujeciu - da sie. Jak rozumiem mowimy o new age WRX... Mozna nawet od STi 6biegowa, co jest dobrym rozwiazaniem, gdy celuje sie w wieksze moce.

A cala reszta to wybor odpowiedniej skrzyni, z odpowiednimi przelozeniami itp. itd.

W gt bedziesz mial troche rzezby jeszcze z tylnym dyfrem i polosiami - porozmawiaj z Waszka...

On przerabiial wkladanie 6mt do GT - generalnie przyda sie w tym watku pare opinii praktykow :)

Link to comment
Share on other sites

Próbuj zapolować na JDM-owy egzemplarz, jeżeli się zdecydujesz na taką od WRX/STI. Dżapańce dla siebie robią jakieś takie lepsiejsze. Japoński WRX ma parę kucy więcej niż EU czy US, więc o skrzynkę nie ma co się martwić nawet przy dłubniętym silniku.

Założyłem taką do Śnieżki i jestem mega zadowolony. Jeżeli chodzi o precyzję, nie ma porównania z poprzednią (US-spec). Skrzynka jest krótsza, auto się zbiera zupełnie inaczej teraz, szczególnie z dolnego zakresu obrotów.

Koszt bez dramatu takiej operacji na gratach od WRX JDM: skrzynia z wiskozą + tylny most + robota wyszło 3,8kPLN + stary US-specowy tyly most w rozliczeniu :smile: No, ale skrzynkę z 20kkm przebiegu trafiłem w cenie przeterminowanego kazachskiego pasztetu :twisted:

 

Jeżeli dobrze pamiętam, to skrzynia 6MT + wiskoza + wał + półosie + dyfer tylny od STI JDM było mi proponowane za 16kPLN (przebieg ciut ponad 30kkm). Głowy jednak nie dam, ale mogę się dopytać ;)

Link to comment
Share on other sites

Skrzynie 6 można kupić już za 9,10 tys czasami trafiaję się tańsze ale musi być w komplecie wał i tylny dyfer. Jest to do ogarnięcia bez większych problemów. WRX jest mocniejszy po 05. Zależy w co celujesz jeżeli chodzi o KM.

Link to comment
Share on other sites

Właśnie mi dziś skrzynia, a raczej 3 bieg powiedział pa pa :cry:

 

Stało się to podczas dość dynamicznej zmiany z 2 na 3. Trójki nie ma w ogóle (słychać tylko brzęczenie), na 1 i 2 da się jechać ale też słychać jakieś brzęczenie.

 

Co mogło się stać? Co robić? Wymienić całą skrzynię na używkę czy robić tę którą mam? GT-k ma przejechane 94 k km.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Link to comment
Share on other sites

Powiem tak zrobisz 3 a zaraz walnie 2 albo 1 więc dla mnie lepiej zainwestować w skrzynię WRX która nie będzie wiele więcej kosztować niż naprawa twojej i trochę wytrzymalsza jest. Jest na forum do kupienia skrzynia za 2500 od Arka CASTROL. Polecam tą skrzynię bo ją znam.

Link to comment
Share on other sites

lepiej zainwestować w skrzynię WRX która nie będzie wiele więcej kosztować niż naprawa twojej i trochę wytrzymalsza jest.

A w szczegółach? Co jest lepsze w tej skrzyni? Proszę o dane techniczne :!: Które elementy?

Link to comment
Share on other sites

Masz pojęcie co mogło polecieć w mojej skrzyni?

 

Przecież sam napisałeś że 3 bieg padł, to raczej standardowa usterka.

 

Musisz dobrze przemyśleć co chcesz z tym zrobić, jest kilka sposóbów podejscia do tematu, zależnie od planów co do auta i budżetu. Jeżlei auto ma zostać w mairę seryjne to najlepsza by była skrzynia z WRX ~05 (06 już nie pasuje).

Link to comment
Share on other sites

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

Link to comment
Share on other sites

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

 

nie rozwalisz, bedziesz zadowolony

Link to comment
Share on other sites

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

 

nie rozwalisz, bedziesz zadowolony

Nawet bardzo :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...