Skocz do zawartości

skrzynia biegow


fredek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Sadze, ze pierwsza rzecza powazniejsza, ktora padnie u mnie jest skrzynia. Teraz przy redukcji przy duzej predkosci juz sobie zgrzytnie trzeci bieg. Czy da sie wsadzic skrzynie od WRXa - ponoc sa mocniejsze?

Jakie rozwiazanie polecacie? Moze kupic z anglika jakas skrzynie uzywana, ktora pochodzi dwa lata i sie znow rozpadnie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w ogolnym ujeciu - da sie. Jak rozumiem mowimy o new age WRX... Mozna nawet od STi 6biegowa, co jest dobrym rozwiazaniem, gdy celuje sie w wieksze moce.

A cala reszta to wybor odpowiedniej skrzyni, z odpowiednimi przelozeniami itp. itd.

W gt bedziesz mial troche rzezby jeszcze z tylnym dyfrem i polosiami - porozmawiaj z Waszka...

On przerabiial wkladanie 6mt do GT - generalnie przyda sie w tym watku pare opinii praktykow :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbuj zapolować na JDM-owy egzemplarz, jeżeli się zdecydujesz na taką od WRX/STI. Dżapańce dla siebie robią jakieś takie lepsiejsze. Japoński WRX ma parę kucy więcej niż EU czy US, więc o skrzynkę nie ma co się martwić nawet przy dłubniętym silniku.

Założyłem taką do Śnieżki i jestem mega zadowolony. Jeżeli chodzi o precyzję, nie ma porównania z poprzednią (US-spec). Skrzynka jest krótsza, auto się zbiera zupełnie inaczej teraz, szczególnie z dolnego zakresu obrotów.

Koszt bez dramatu takiej operacji na gratach od WRX JDM: skrzynia z wiskozą + tylny most + robota wyszło 3,8kPLN + stary US-specowy tyly most w rozliczeniu :smile: No, ale skrzynkę z 20kkm przebiegu trafiłem w cenie przeterminowanego kazachskiego pasztetu :twisted:

 

Jeżeli dobrze pamiętam, to skrzynia 6MT + wiskoza + wał + półosie + dyfer tylny od STI JDM było mi proponowane za 16kPLN (przebieg ciut ponad 30kkm). Głowy jednak nie dam, ale mogę się dopytać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skrzynie 6 można kupić już za 9,10 tys czasami trafiaję się tańsze ale musi być w komplecie wał i tylny dyfer. Jest to do ogarnięcia bez większych problemów. WRX jest mocniejszy po 05. Zależy w co celujesz jeżeli chodzi o KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie mi dziś skrzynia, a raczej 3 bieg powiedział pa pa :cry:

 

Stało się to podczas dość dynamicznej zmiany z 2 na 3. Trójki nie ma w ogóle (słychać tylko brzęczenie), na 1 i 2 da się jechać ale też słychać jakieś brzęczenie.

 

Co mogło się stać? Co robić? Wymienić całą skrzynię na używkę czy robić tę którą mam? GT-k ma przejechane 94 k km.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak zrobisz 3 a zaraz walnie 2 albo 1 więc dla mnie lepiej zainwestować w skrzynię WRX która nie będzie wiele więcej kosztować niż naprawa twojej i trochę wytrzymalsza jest. Jest na forum do kupienia skrzynia za 2500 od Arka CASTROL. Polecam tą skrzynię bo ją znam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz pojęcie co mogło polecieć w mojej skrzyni?

 

Przecież sam napisałeś że 3 bieg padł, to raczej standardowa usterka.

 

Musisz dobrze przemyśleć co chcesz z tym zrobić, jest kilka sposóbów podejscia do tematu, zależnie od planów co do auta i budżetu. Jeżlei auto ma zostać w mairę seryjne to najlepsza by była skrzynia z WRX ~05 (06 już nie pasuje).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

 

nie rozwalisz, bedziesz zadowolony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam., napisz jeszcze wszystkim ,co uważasz na temat zmiany przełożenia 3.9 :arrow: 4.11? Ja niby już się zdecydowałem, ale jednak wciąż zastanawiam :roll: Wszystkie części, wydaje się, że są pod ręką :arrow: z RS'a 2.5US, skrzynia WRX'05.

Ja mam małą turbinę i zastawiam się, czy na krótkim przełożeniu nie rozwalę sobie nadgarstka wachlując wciąż lewarkiem? :roll:

 

nie rozwalisz, bedziesz zadowolony

Nawet bardzo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...