Mervin Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Mam pytanie do znawcow co zrobic by poprawic prowadzenie Imprezy STi. Czytalem o rozporkach teraz pytanie jakie gorne/dolne/przod/tyl (czyli jaki zestaw bedzie optymalny) czytalem o stabilizatorach przednie/tylne (innych chyba nie ma ) jesli tak to jakiej grubosci. Czytalem o ALK, jesli tak to jaki, co jeszcze pominalem (pewnie jakies powerflexy)? Zawieszenie na razie zostaje seryjne (docelowo pojde w cos lepszego). Jakich firm produktow szukac, na co zwrocic uwage, mile widziane rady gdzie takowe produkty nabyc najtaniej (na PW jak sadze). Generalnie mile widziane wszelakie sugestie bo ja sie nie znam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
nomad Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Tak na szybko polecam lekturę tematów z linków poniżej, myślę, że powinieneś znaleźć kilka informacji, których szukasz. http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... szenie+sti http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... szenie+sti http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t= ... szenie+sti http://www.forum.subaru.pl/viewtopic.php?t=117815&highlight Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Na dzień dobry: Rozpórki górne przód+tył, dolna trapez przód Łączniki stabilizatorów + stabilizatory Poliuretanowe mocowanie przekładni kierowniczej ALK Śruby regulacyjne pochylenia tylnych kół Czytalem o ALK, jesli tak to jaki Whiteline do STi;) Są sklepy, w których można nabyć cały komplet poprawiający skręcanie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Whiteline do STi;) no popatrz a ja myslalem ze ze sa trzy rodzaje:- comfort - standard - race ale moze ja sie nie znam jak auto upalane non stop to bierz race, jak uzywaz jako auto na codzien (tylko) to comfort wersja standard jest wypadkowa obu wczesniejszych. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 - comfort - standard - race jakoś głupio nie pomyślałem o tym podziale Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne i stabilizatorow ojcze, stabilizatorow jak tam ten wynalezek z germani masz te 25mm czy ile tam mialo byc? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne i stabilizatorow ojcze, stabilizatorow jak tam ten wynalezek z germani masz te 25mm czy ile tam mialo byc? Moim zdaniem w kolejności od najważniejszej : opony geometria z dobrymi negatywami stabilizatory twarde tuleje wahaczy reszta mało ważna przynajmniej w przypadku STI Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 a teraz Mervil przelewa nam po 200 za uslugi konsultingowe ps. najwiecej z tego co pamietam dal mi Ohlins Sportline Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 najwiecej z tego co pamietam dal mi Ohlins Sportline to napewno, ale mogę się założyć o tego Twojego Ohlinsa że wezme seryjne STI + slicki + geometria, Ty mozesz mieć ohlinsa i seryjną oponę ( nie r888 ) i czasy na seryjnym zawiasie + opony bedą lepsze :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Mervin Opublikowano 10 Grudnia 2008 Autor Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zacznij od dobrych opon :roll: i dobrze ustawionej geometri, a potem reszta gadzetów, które jedne są przydatne drugie zbedne Carfit przeciez kupilem od Ciebie sliki To chyba dobre opony? :wink: A tak na powazne to na codzien RE050, a co do geometrii jakies sugestie? I pytanie moje jest nastepujace od ktorych gadzetow zaczac (mam na mysli te przydatne) te zbedne zostawmy sobie na koniec. :cool: EDIT, widz e ze czesc odpowiedzi sie pojawilo. geometria z dobrymi negatywami stabilizatory twarde tuleje wahaczy Jesli moglbys podac nastawy geometrii bylbym wdzieczny, no i pytanie dalsze jakie stabilizatory polecacie (grubosc + producent) i gdzie znalezc te magiczne tuleje (znaczy sie kto to produkuje ) a teraz Mervil przelewa nam po 200 za uslugi konsultingowe ps. najwiecej z tego co pamietam dal mi Ohlins Sportline :cool: Na zawieszenie przyjdzie czas, narazie westie skrecania o zawieszenie bede meczyl szanownych forumowiczow za jakis czas Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zgadza sie geometria i opona to podstawa (nawet lepiej jak opony sa cztery ) na ostatnim ulezu jezdzilem bez doladowania na r888 i nie mialo towarzystwo podejscia choc gonili za szczesciem ale mogę się założyć o tego Twojego Ohlinsa ja sie tu dwoje i troje aby nowy nabywca czul sie PanemSwiataITorowWyscigowych a Ty mi psujesz intryge :razz: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Carfit przeciez kupilem od Ciebie sliki :shock: możliwe, ale naprawde nie kojarze przynajmniej po nicku A tak na powazne to na codzien RE050, a co do geometrii jakies sugestie? na co dzień po -1,5 przód i tył bedzie ok Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Jesli moglbys podac nastawy geometrii bylbym wdziecznyjako alter ego edwina (ktory pewnie juz pije albo sprawdza czy mu sie licznik elektryczny za szybko nie kreci) odpowiem -2.5 przod i tyl trzeba sie troche przyzwyczaic w cywilu - ale daje sie rade, na poczatek mozna zrobic troche mniej na tyl - trzeba pamietac ze bez takich wynalazkow (np. Whiteline'a) za pare zlotych ciezko jest zrobic minus z tylu.jakie stabilizatory polecacie (grubosc + producent)w Polsce akurat niewiele jest dostepnych (glownie Whiteline i STI) te pierwsze maja chyba 22 mm - w stanach jest sporo wiekszy wybor - polecam takze japonskie sklepy internetowe gdzie mozna znalezc cos STIgdzie znalezc te magiczne tulejeznalezc je mozesz w wielu miejscach - prawda Edwin? a produkuje je Powerflex [ Dodano: Sro Gru 10, 2008 10:04 pm ] na co dzień po -1,5 przód i tył bedzie okboisz sie konkurencji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 w Polsce akurat niewiele jest dostepnych (glownie Whiteline i STI) Jest też Cusco w POlsce dostępne Z geometrii warto też pobawić się zbieznością, ale to już bardzo zależy jak się komu jeździ danym autem i na jakich oponach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 w Polsce akurat niewiele jest dostepnych (glownie Whiteline i STI) te pierwsze maja chyba 22 mm - w stanach jest sporo wiekszy wybor - polecam takze japonskie sklepy internetowe gdzie mozna znalezc cos STI można kupić Eibachy , przynajmniej są dobrze polakierowane ,a nie jak whitline farbką w spray-u malowaną przez chińczyka która po pół roku odpada [ Dodano: Sro Gru 10, 2008 10:08 pm ] boisz sie konkurencji? tia , na co dzeń jak ktoś nie upala 2.5 to dość sporo moim zdaniem, bedzie miał problem z hamowaniem przy dużych prędkościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Z geometrii warto też pobawić się zbieznością, ale to już bardzo zależy jak się komu jeździ danym autem i na jakich oponach.i na jaka konfiguracje toruprzynajmniej są dobrze polakierowane ,a nie jak whitline farbką w spray-u malowaną przez chińczyka która po pół roku odpada glupoty gadasz moje whiteline byly speszal edyszyn i zardzewialy z pominieciem odpadania farby bedzie miał problem z hamowaniem przy dużych prędkościachdlatego jezdzisz powoli? Łączniki stabilizatorówbyle nie regulowane Poliuretanowe mocowanie przekładni kierowniczej nic nie daje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 -1,5 odnosi sie do kata pochylenia kol, tak? a jakie zbieznosci maja byc, zeby bylo optymalnie? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 glupoty gadasz moje whiteline byly speszal edyszyn i zardzewialy z pominieciem odpadania farby no właśnie , dla mnie produkty whitline to syf łączniki śmietnik stabilizatory - rdzewieją , łuszczy sie farba, poliuretan słabej jakości itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Jabar Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 zbieznosc na null, chyba ze ma byc cos kombinowane pod tor (krety, szybki) ale w tym to ja sie nie lapie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
carfit Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 -1,5 odnosi sie do kata pochylenia kol, tak? a jakie zbieznosci maja byc, zeby bylo optymalnie? tak, to są kąty, jesli chodzi o zbieżność to ja preferuje z przodu 0, tył w zalezności czy kręto czy szybko, tylna zbieżność jest bardzo ważna , ale to tez zalezy od preferencji kierowcy, opon itd. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Siwy Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 powiedzmy, ze na normalne asfalty:) na szutry z tego co kojarze ustawia sie mocno rozbiezny tyl, tak? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Azrael Opublikowano 10 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 10 Grudnia 2008 Siwy, chyba wręcz przeciwnie jak chcesz zapanować na autem....ale im bardziej ślisko tym więcej zalezy od szper...skomplikowana sprawa ustawianie samochodu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
PKocial Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 zawieszenie , szpery , hamulce , oraz ilość mocy to wszystko wpływa jedno na drugie, Zastanów się do czego potrzebujesz pojazd i w jakim stopniu potrafisz go wykorzystać , czy będziesz jeździł na czas czy fun... wtedy można pomyśleć o min. niezbędnych modyfikacjach lub pójść w profi co niestety wymaga przeglądów , ustawień, serwisów dużo częstszych... defakto stabilizatory powinno być dobierane na sam koniec jak ustawisz dyfry , zawias , hamulce, wtedy możesz jeszcze ciut zmienić według twoich oczekiwań charakterystykę... jeśli nic nie ruszasz możesz je dać z ALK na pierwszy ogień i ustawić geometrię , zastanów się też do czego i na jakich oponach. JAk odczuwasz swojego STI , podsterowny, nadsterowny , czego Ci brakuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kashmere Opublikowano 11 Grudnia 2008 Udostępnij Opublikowano 11 Grudnia 2008 Poliuretanowe mocowanie przekładni kierowniczej nic nie daje Podobno ta cześć seryjnie szybko sie zużywa, a koszt 150zł za poliuretanowe zamienniki to nie tak dużo Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się